D1 Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka + privádzač LL

Bratislava (Petržalka – križovatka s D2) – Trnava – Trenčín - Žilina – Prešov – Košice – Záhor, štátna hranica SR/Ukrajina

Moderátor: Moderátori

Re: D1 Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka

Odoslaťod relix » 22. Sep 2015 11:56

Je niekde dostupný ten výškový profil ?
relix
diskutujúci
 
Príspevky: 157
Obrázky: 88
Založený: 13. Sep 2014 09:15

Re: D1 Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka

Odoslaťod Andrej » 22. Sep 2015 11:58

Nemyslim si, ze by to bol zamer. Skor to bude vysledkom snahy vypustit a skratit tunely na trase, ked sa usek preprojektovaval po r. 2002 - podobnou "optimalizaciou" presli po problemoch s Braniskom viacere useky na dialnicnej sieti. Bolo by fajn najst povodne varianty, ale ak si dobre pamatam, povodne bol zvoleny juznejsi variant s dlhsim tunelom s vyssim nadlozim, cize aj kratsou estakadou a lepsimi podmienkami pri portaloch. Mozno magnus by sa k tomu vedel lepsie vyjadrit.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: D1 Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka

Odoslaťod mino » 22. Sep 2015 12:56

Tiez mam ale pocit ze estakada v LL akurat prechadza takym vysekom v zastavanom uzemi, iny variant by mozno musel ratat s asanaciou stavieb alebo by musela ist estakada ponad zastavane plochy...
mino
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 619
Obrázky: 44
Založený: 02. Nov 2007 11:50
Bydlisko: LM/BA

Re: D1 Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka

Odoslaťod Jonathan » 22. Sep 2015 13:41

Podla mojho nazoru su vo zvlnenom terene taketo kratke tunely pripustne a podstane vhodnejsie ako obrovske zarezy ako pri Levoci, alebo Ziari.

Ine riesenie je samozrejme mozne, ale:
estakada je v zaplavovom uzemi, cice nasyp, alebo dialnica na povrchu by nepresla koli vodohospodarom
zvysovanie estakady, by posobilo dost rusivo, navyse z opacnej strany by pribudla dalsia estakada (v sucsatnosti je tam nasyp), cele by to posobilo divnym dojmom, ze koli malemu kopecku staviame estakady, mozno aj drahsie riesenie ako tunel.
tunel trochu juznejsie (ale nie moc, lebo tam je uz zastavane uzemnie) by bol dlhsi, mozno by sa lahsie razil, ale logicky drahsi.
viac severne, by bol tunel kratsi, mozno by stacil zarez, ale v zapati by sme vleteli do dalsieho kopca takze tunelu by sme sa nevyhli.

Sucasne riesenie je podla mna v poriadku, otazka je, ci sa nemal tunel riesit ako presypany, ale na to je zhotovitel. Rozhodol sa razit, asi vedel preco. teraz uz mozno vie, ze to bola chyba, ale musi sa s tym popasovat.

gallery/image_page.php?album_id=46&image_id=14134
Jonathan
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 646
Obrázky: 32
Založený: 09. Feb 2005 09:49

Re: D1 Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka

Odoslaťod maher » 23. Sep 2015 10:47

možno tam bolo vhodnejšie spraviť korytňačku po celej dľžke
maher
diskutujúci
 
Príspevky: 176
Obrázky: 10
Založený: 31. Máj 2015 15:12

Re: D1 Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka

Odoslaťod Andrej » 23. Sep 2015 11:11

Jonathan napísal:estakada je v zaplavovom uzemi, cice nasyp, alebo dialnica na povrchu by nepresla koli vodohospodarom
zvysovanie estakady, by posobilo dost rusivo, navyse z opacnej strany by pribudla dalsia estakada (v sucsatnosti je tam nasyp), cele by to posobilo divnym dojmom, ze koli malemu kopecku staviame estakady, mozno aj drahsie riesenie ako tunel.
tunel trochu juznejsie (ale nie moc, lebo tam je uz zastavane uzemnie) by bol dlhsi, mozno by sa lahsie razil, ale logicky drahsi.
viac severne, by bol tunel kratsi, mozno by stacil zarez, ale v zapati by sme vleteli do dalsieho kopca takze tunelu by sme sa nevyhli.

Juznejsie trasovanie tunela (cca 0,5 km) by predlzilo jeho dlzku, ale skratilo by estakadu, trasu dialnice, zlepsil by smerove a vyskove vedenie. Otazne su podmienky na razenie, predpokladam, ze by boli lepsie. Cize lepsie parametre dialnice pri porovnatelnej cene.
Severnejsie trasovanie (cca 250 m) by znacne skratilo dlzku tunela, resp. eliminovalo potrebu razenia, predlzila by sa estakada. Protilahly kopec sa da obist okrajovo, pri zmenseni polomeru zakrut aj velmi lacno. Cize uspora nakladov pri nizsich parametroch.

Len dodam, ze aktualne riesenie tunela stoji 55 mil. e, aj ked je to samozrejme kartelova cena.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: D1 Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka

Odoslaťod Jonathan » 23. Sep 2015 12:58

Juznejsie trasovanie: OK, lepsie parameter dialnice aj razenia, ale este si zabudol asanaciu niekolkych domov, cize nakoniec to mohlo vyjst narovanko aj drahsie + problem s pozemkami.
severnejsie trasovanie: ked sa uz tunelu nevieme vyhnut, musime este aj znasilnovat parametre vyslednej cesty? Ja tvrdim, ze nie.

preto opakujem, ze sucasne trasovanie je dobry kompromis.
Jonathan
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 646
Obrázky: 32
Založený: 09. Feb 2005 09:49

Re: D1 Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka

Odoslaťod medima » 24. Sep 2015 10:59

Po nedávnom prerazení tunela Poľana bude s veľmi veľkou pravdepodobnosťou nasledovať tunel Žilina. Máme nejaké info, koľko cm im ešte ostáva do prerážky? Bude to ešte toho roku?
medima
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 665
Obrázky: 18
Založený: 05. Jan 2013 21:23

Re: D1 Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka

Odoslaťod relix » 24. Sep 2015 14:30

Na východom portáli to vyzerá sľubne , kde to naozaj vyzerá na prerazenie tunela podľa aktuálnych prípravných prác, ale skôr by som to videl na obdobie november - január.
relix
diskutujúci
 
Príspevky: 157
Obrázky: 88
Založený: 13. Sep 2014 09:15

Re: D1 Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka

Odoslaťod mareks96 » 24. Sep 2015 14:34

A co tunel ovciarsko? Ten bol zatial relativne bezproblemovy. Kolko im chyba?
mareks96
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 508
Založený: 11. Okt 2014 08:14

Re: D1 Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka

Odoslaťod medima » 24. Sep 2015 15:49

Ovčiarsko a bezproblémový? To sotva. Veď bol tam nejaký problém so zosúvaním celého východného portálu. Už je to fixnuté?
medima
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 665
Obrázky: 18
Založený: 05. Jan 2013 21:23

Re: D1 Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka

Odoslaťod relix » 24. Sep 2015 17:31

Nedávno to bolo ešte pod plachtou..bol tam prepadnutý strop
relix
diskutujúci
 
Príspevky: 157
Obrázky: 88
Založený: 13. Sep 2014 09:15

Re: D1 Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka

Odoslaťod miroslaw » 24. Sep 2015 17:55

medima napísal:Po nedávnom prerazení tunela Poľana bude s veľmi veľkou pravdepodobnosťou nasledovať tunel Žilina. Máme nejaké info, koľko cm im ešte ostáva do prerážky? Bude to ešte toho roku?

oficiálne by to mal byť január 2016, podľa mňa to skôr nebude..
miroslaw
diskutujúci
 
Príspevky: 119
Obrázky: 2065
Založený: 09. Mar 2010 16:26

Re: D1 Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka

Odoslaťod Andrej » 26. Sep 2015 13:01

Jonathan napísal:Juznejsie trasovanie: OK, lepsie parameter dialnice aj razenia, ale este si zabudol asanaciu niekolkych domov, cize nakoniec to mohlo vyjst narovanko aj drahsie + problem s pozemkami.
severnejsie trasovanie: ked sa uz tunelu nevieme vyhnut, musime este aj znasilnovat parametre vyslednej cesty? Ja tvrdim, ze nie.

preto opakujem, ze sucasne trasovanie je dobry kompromis.

Juznejsie trasovanie by sa mohlo odklanat od sucasnej trasy az tesne pri upati svahu, cize zabery pozemkov by boli podobne ako v dnesnej trase. Pri skrateni tunela v pripade severnejsieho trasovania by bolo dobre poznat uspory - osobne si myslim, ze kratky hlbeny tunel by stal mozno len 1/5 zo sucasnej extremnej ceny tunela Zilina. Otazne tiez je, ci by sa tie parametre az tak zhorsili oproti sucasnemu obluku v tuneli Zilina.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: D1 Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka

Odoslaťod Vlados » 04. Okt 2015 22:12

Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: D1 Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka

Odoslaťod eric987 » 07. Okt 2015 21:23

plš napísal:Jarino, ja určite som vo vytržení /tiež by bol aj nebohý otec, čo chodil na ČVUT na prednášky, čo mal starý Bechyně, i ten sám/.
Určite treba urobiť na dialnice.info nový chlievik /s podchlievikmi venovaným jednotlivým technológiám/ v Glosári napr. ako si navrhol a dať tam všetky doposiaľ užívané /nám známe/ technológie. Tak, aby každý diskutujúci mohol ku danej technológii vložiť vysvetľujúci komentár, obrázok, či video. Tak ako keď niekedy v minulosti vypukol boom tunelov a jednotliví diskutujúci do Dialničiarovho Glosára nezištne prispeli tým, na čo na nete náhodou narazili.
Je jasné, že skruž zo strukturas.no nie je niečo tak česky jednoduché, ako sme na Slovensku /z českej školy/ zvyknutí.
Nám viac vyhovuje horná presuvná skruž Berd, budovaná oddola nahor gallery/image_page.php?album_id=160&image_id=20665 . T.j. stĺp, zárodok komory /psia búda/, diel s kolesami, spodný rám = most /bežiaci po tých kolesách/, horný rám = vozík so zaveseným odklopným šalovaním. Aj ďalšia famózna vlastnosť Berda teda tá, že sa vie presunúť sám od jednej stavby mosta k druhej rádovo 1 km.
Táto http://strukturas.no/bridge-building-eq ... rslung-mss je prekvapivo zospodu a pri presune míňa jedno-stlpy vysunutím na konzolách do vonku, pričom sa spodný diel v strede výstuh/prepážok/ rozdelí :roll: . Po presune na nové pole sa znova zošrubujú. Určite táto skruž má svoje výhody, ale dľa mňa platí to nemecké: Warum so einfach machen, wenn es geht schön komplizieren :mrgreen: . Mladí, anglicky školení, nech mi prepáčia.


Hm, jarino opat zabija: gallery/image_page.php?album_id=67&image_id=30653 . Podla tej schemy su totiz nosniky navzajom "prepojene" jedine cez docane konzoly na pilieroch (co potvrdzuje aj foto), resp. cez debnenie, tu nic rozpajat netreba. Otazne je, ako sa presunie debnenie cez piliere (predpokladam, ze bud sa spodna cast odklopi do stredu alebo sa to cele "vysunie" spopod cerstvo vybetonovanej NK, co by trochu pripominalo vysuvanie, akurat, ze "vyrobna" by sa hybala a naopak, NK by sa budovala na definitivnom mieste), snad sed este prida co-to z miesta cinu. Problemom by ale nemal byt presun debnenia v komore, az bude zaarmovane nove pole, nasunie sa z uz hotoveho a je to. Inak na stranke vyrobcu su aj zakladne udaje a to rozpatie betonovanych poli 20 - 70m a min. polomer betonovaneho smeroveho obluka 250m. Zaujimavy je najma udaj rozpatia do 70 m vratane, ved Skanska pri tej svojej udava len 45 m .
eric987
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 94
Založený: 16. Júl 2014 08:16

Re: D1 Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka

Odoslaťod sed » 08. Okt 2015 07:51

Nosníky jsou při betonáži navzájem spojené příhradovými příčníky. Jak skruž vypadá a funguje najdeš zde (už to bylo v předchozí diskuzi):
http://strukturas.no/bridge-building-eq ... rslung-mss
https://www.youtube.com/watch?v=x1sKdIhdqzI

Maximální délka pole pro skruž VHS od Strukturas je 60 m. Vnitřní bednění se přesouvá pomocí vozíku (gallery/image_page.php?album_id=157&image_id=30422) po 6 m kusech. Problém je při průjezdu přes nadpodporový příčník - ten musí být subtilní, aby bednění projelo, nebo se betonuje dodatečně.
sed
nováčik
 
Príspevky: 7
Obrázky: 34
Založený: 19. Dec 2014 13:50

Re: D1 Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka

Odoslaťod jarino » 08. Okt 2015 22:53

Ešte jeden obrázok som pridal: gallery/image_page.php?album_id=67&image_id=30667
Je tam aj znázornený rozdiel medzi polohami pri betónovaní a vysúvaní.
K tomu je tam zoznam častí skruže.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: D1 Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka

Odoslaťod Kanky » 12. Okt 2015 09:23

Kanky napísal:D1 x D3 MUK Hric. Podhradie:

https://www.youtube.com/watch?v=_Sq3ksdPdNs

dal som tam aj 2 km pred MUK, je pekne vidiet modernizaciu zel. trate v akom je momentalne stadiu

presne za 2 mesiace presiel zobak laveho pasu D1 krizom ponad pravy pas D3...

https://www.youtube.com/watch?v=11sIWlnnvPo
Cestou, necestou...
Obrázok používateľa
Kanky
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 739
Založený: 30. Nov 2011 12:29
Bydlisko: Vychodňar w Krakowie

Re: D1 Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka

Odoslaťod eric987 » 17. Okt 2015 11:34

jarino napísal:Ešte jeden obrázok som pridal: gallery/image_page.php?album_id=67&image_id=30667
Je tam aj znázornený rozdiel medzi polohami pri betónovaní a vysúvaní.
K tomu je tam zoznam častí skruže.

Diki este raz. Po tomto obrazku uz z hladiska fungovania skruze nie je o com diskutovat. :)

sed napísal:Maximální délka pole pro skruž VHS od Strukturas je 60 m. Vnitřní bednění se přesouvá pomocí vozíku (http://www.dialnice.info/gallery/image_ ... e_id=30422) po 6 m kusech. Problém je při průjezdu přes nadpodporový příčník - ten musí být subtilní, aby bednění projelo, nebo se betonuje dodatečně.


Sed, pri skruziach od Structuras ma jej buduci vlastnik moznost "vybrat" si max. rozpatie? Ak som spravne pochopil ich udaje na ich stranke, udavaju tam rozpatie 20-70 m:
The MSS is easily adaptable to cross sections ranging from double T to single box and span lengths from 20m to 70m.


Inak zaujimave je, ze zrejme taku istu skruz si zaobstaral aj DPS, ktory nou bude stavat SO 204 ( gallery/image_page.php?album_id=157&image_id=30073 ), hoci podla povodnej DRS z minuleho roku sa mal stavat vysuvanim, ktore je obvykle efektivnejsie. Zrejme zavazil fakt, ze betonaz NK na vysuvnej skruzi je podstatne flexibilnejsia nez vysuvanie.
eric987
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 94
Založený: 16. Júl 2014 08:16

Re: D1 Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka

Odoslaťod eric987 » 17. Okt 2015 12:03

Oznamenie o zmene: http://www.enviroportal.sk/sk/eia/detai ... ka-lucka-5

ide najma o riesenie zavalu v JTR pri VP a zmeny v opornych muroch v okoli mostov 201-10 a 201-20
eric987
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 94
Založený: 16. Júl 2014 08:16

Re: D1 Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka

Odoslaťod ANDi » 25. Okt 2015 22:27

Obrázok používateľa
ANDi
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 1142
Založený: 14. Júl 2012 16:12

Re: D1 Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka

Odoslaťod plš » 25. Okt 2015 22:58

Krásne letecké zábery zo západného konca tohto úseku D1 /napojenie na stávajúcu D1 po tunel Ovčiarsko/. Fotky z východného konca tohto úseku 21.10. pridali na Žilinských dialniciach http://zilinskedialnice.sk/nove-fotogra ... -a-s0-209/ . Jedná sa o mosty SO 205, SO 206 a SO 209. Každý je realizovaný inou stavebnou metódou... obrázky sú za sebou, takže sa dobre porovnáva.
plš
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 04. Sep 2011 22:26
Bydlisko: Košice

Re: D1 Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka

Odoslaťod ANDi » 26. Okt 2015 21:51

Obrázok používateľa
ANDi
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 1142
Založený: 14. Júl 2012 16:12

Re: D1 Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka

Odoslaťod sed » 27. Okt 2015 06:39

eric987 napísal:Sed, pri skruziach od Structuras ma jej buduci vlastnik moznost "vybrat" si max. rozpatie? Ak som spravne pochopil ich udaje na ich stranke, udavaju tam rozpatie 20-70 m:
The MSS is easily adaptable to cross sections ranging from double T to single box and span lengths from 20m to 70m.


To nevím, ale myslím že ano. VHS má určitě pouze do 60 m. U takovéto skruže je důležitý průhyb při betonáži, ten musí být v rozumných hodnotách, aby se při uvážení nadvýšení dosáhlo co nejpřesněji požadované finální geometrie konstrukce. S rostoucím rozpětím roste spotřeba materiálu na výrobu skruže, ale ne lineárně, což se odráží určitě i do ceny.
sed
nováčik
 
Príspevky: 7
Obrázky: 34
Založený: 19. Dec 2014 13:50

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na D1

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 31 hostí.