Moderátor: Moderátori
Jonathan napísal:estakada je v zaplavovom uzemi, cice nasyp, alebo dialnica na povrchu by nepresla koli vodohospodarom
zvysovanie estakady, by posobilo dost rusivo, navyse z opacnej strany by pribudla dalsia estakada (v sucsatnosti je tam nasyp), cele by to posobilo divnym dojmom, ze koli malemu kopecku staviame estakady, mozno aj drahsie riesenie ako tunel.
tunel trochu juznejsie (ale nie moc, lebo tam je uz zastavane uzemnie) by bol dlhsi, mozno by sa lahsie razil, ale logicky drahsi.
viac severne, by bol tunel kratsi, mozno by stacil zarez, ale v zapati by sme vleteli do dalsieho kopca takze tunelu by sme sa nevyhli.
medima napísal:Po nedávnom prerazení tunela Poľana bude s veľmi veľkou pravdepodobnosťou nasledovať tunel Žilina. Máme nejaké info, koľko cm im ešte ostáva do prerážky? Bude to ešte toho roku?
Jonathan napísal:Juznejsie trasovanie: OK, lepsie parameter dialnice aj razenia, ale este si zabudol asanaciu niekolkych domov, cize nakoniec to mohlo vyjst narovanko aj drahsie + problem s pozemkami.
severnejsie trasovanie: ked sa uz tunelu nevieme vyhnut, musime este aj znasilnovat parametre vyslednej cesty? Ja tvrdim, ze nie.
preto opakujem, ze sucasne trasovanie je dobry kompromis.
plš napísal:Jarino, ja určite som vo vytržení /tiež by bol aj nebohý otec, čo chodil na ČVUT na prednášky, čo mal starý Bechyně, i ten sám/.
Určite treba urobiť na dialnice.info nový chlievik /s podchlievikmi venovaným jednotlivým technológiám/ v Glosári napr. ako si navrhol a dať tam všetky doposiaľ užívané /nám známe/ technológie. Tak, aby každý diskutujúci mohol ku danej technológii vložiť vysvetľujúci komentár, obrázok, či video. Tak ako keď niekedy v minulosti vypukol boom tunelov a jednotliví diskutujúci do Dialničiarovho Glosára nezištne prispeli tým, na čo na nete náhodou narazili.
Je jasné, že skruž zo strukturas.no nie je niečo tak česky jednoduché, ako sme na Slovensku /z českej školy/ zvyknutí.
Nám viac vyhovuje horná presuvná skruž Berd, budovaná oddola nahor gallery/image_page.php?album_id=160&image_id=20665 . T.j. stĺp, zárodok komory /psia búda/, diel s kolesami, spodný rám = most /bežiaci po tých kolesách/, horný rám = vozík so zaveseným odklopným šalovaním. Aj ďalšia famózna vlastnosť Berda teda tá, že sa vie presunúť sám od jednej stavby mosta k druhej rádovo 1 km.
Táto http://strukturas.no/bridge-building-eq ... rslung-mss je prekvapivo zospodu a pri presune míňa jedno-stlpy vysunutím na konzolách do vonku, pričom sa spodný diel v strede výstuh/prepážok/ rozdelí . Po presune na nové pole sa znova zošrubujú. Určite táto skruž má svoje výhody, ale dľa mňa platí to nemecké: Warum so einfach machen, wenn es geht schön komplizieren . Mladí, anglicky školení, nech mi prepáčia.
Kanky napísal:D1 x D3 MUK Hric. Podhradie:
https://www.youtube.com/watch?v=_Sq3ksdPdNs
dal som tam aj 2 km pred MUK, je pekne vidiet modernizaciu zel. trate v akom je momentalne stadiu
jarino napísal:Ešte jeden obrázok som pridal: gallery/image_page.php?album_id=67&image_id=30667
Je tam aj znázornený rozdiel medzi polohami pri betónovaní a vysúvaní.
K tomu je tam zoznam častí skruže.
sed napísal:Maximální délka pole pro skruž VHS od Strukturas je 60 m. Vnitřní bednění se přesouvá pomocí vozíku (http://www.dialnice.info/gallery/image_ ... e_id=30422) po 6 m kusech. Problém je při průjezdu přes nadpodporový příčník - ten musí být subtilní, aby bednění projelo, nebo se betonuje dodatečně.
The MSS is easily adaptable to cross sections ranging from double T to single box and span lengths from 20m to 70m.
eric987 napísal:Sed, pri skruziach od Structuras ma jej buduci vlastnik moznost "vybrat" si max. rozpatie? Ak som spravne pochopil ich udaje na ich stranke, udavaju tam rozpatie 20-70 m:The MSS is easily adaptable to cross sections ranging from double T to single box and span lengths from 20m to 70m.
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 31 hostí.