Stránka 62 z 62

Re: D1 Fričovce - Svinia

OdoslaťOdoslané: 11. Jan 2016 13:46
od ot0
Ahojte, chcem sa opytat na MUK Svinia. Da sa z nej zist v smere od PP do Svinej/Maleho Sarisa, ale opacne uz nie, teda z Maleho Sarisa bud ist az do Sirokeho, alebo naspat do Presova, tam sa niekde otocit o 180 stupnov, a sup na dialnicu?

Ked sa dokonci kruhac na PO-Zapad, malo by sa dat smerom od Maleho Sarisa napojit na dialnicu v smere na PP, vsak?

Vdaka :)

Re: D1 Fričovce - Svinia

OdoslaťOdoslané: 11. Jan 2016 17:35
od ANDi

Re: D1 Fričovce - Svinia

OdoslaťOdoslané: 11. Jan 2016 22:12
od ot0
Vdaka za video. Cize v smere od PP sa da zist na Chminiansku aj Sviniu.

Otazkou pre mna ostava, ako je to v opacnom smere - ako sa od Maleho Sarisa dostat co najlahsie a najspolahlivejsie na D1 v smere na PP? V konecnom dosledku mi ide o to, ako ist z Velkeho Sarisa na zapad. Cez cely Presov (napr. Sidlisko 3) je to riskantne - moze to byt pomale az upchate. Ist az na MUK Siroke je zase trochu smutne, ked uz postavili tie nove useky...

Pocul som o nejakom "tajnom prechode" z Maleho Sarisa na CS Slovnaft :D Ale vraj je tam zakaz a udajne tam zvyknu stat policajti...

Re: D1 Fričovce - Svinia

OdoslaťOdoslané: 11. Jan 2016 22:55
od ANDi
No, bud po I/18 az za Fricovce a napojit sa pred Braniskom, alebo cez PO, ale ako sa tam najlepsie vymotat ti musi poradit niekto iny.

Co sa tyka dostavania MUK PO zapad, tam napojenie bude, ale take na zakrutenie hlavy...

Obrázok

...a vlastne sa to napaja na vetvu z R4, co teda tak skoro nebude, jedine zeby sa cast toho postavila v ramci useku D1 PO zapad - juh.

A "tajny prechod" bude toto;
https://www.google.com/maps/@49.0010492 ... 56!6m1!1e1

Re: D1 Fričovce - Svinia

OdoslaťOdoslané: 11. Jan 2016 23:35
od ot0
Vdaka za odpoved. Cize bud prejst cez Presov, alebo z Maleho Sarisa vojst do Presova, a pri prvej prilezitosti sa otocit naspat na zapad. Dufal som, ze bude stacit dobudovanie kruhaca, nie celu MUK R4 x D1... No co uz.

Re: D1 Fričovce - Svinia

OdoslaťOdoslané: 12. Jan 2016 01:54
od Tomas PO
no, z maleho sarisa by sa mi asi nechcelo ist do PO, stat na semafore pri vstupe do PO, potom sa otacat ori odbocke na rurky (oproti shellke) a nazad zas stat na semafore pri najazde na D. radsej by som isiel rovno po prazdnej 1/18ke, kde by v obciach mali casom zmiznut docasne stavebne 50ky (alebo uz zmizmli?) a budu opat 70ky. snad nazlosti len prejazd cez fricovce, kde bude dlha 50ka...
po dobudovani MUK PO zapad vratane pokracujuceho useku do tunela by sa mali dobudovat aj vetvy na R4, cize ako ukazuje andy sa uz bude dat na D 1 dostat a to pomerne jednoducho, aj ked to vyzera krkolomne. v principe sa otocis na existujucom KO pred PO o 180stupnov a uz mas vyjazd na D1...
Od Velkeho Sarisa by som urcite siel cez PO, snad okrem rannej ci piatkovej spicky, kde je to od VS fakt dost zabite

Re: D1 Fričovce - Svinia

OdoslaťOdoslané: 11. Feb 2016 17:46
od ANDi
Vcera pri tych vydatnych dazdoch, som zacul v dopravnom servise informaciu, ze D1 bola zaplavena niekde v okoli tohto useku (alebo Svinia - Presov?), nevie niekto presne miesto?

Re: D1 Fričovce - Svinia

OdoslaťOdoslané: 11. Feb 2016 21:18
od rado
Tiež som to včera zachytil, tak som hľadal že kde to bolo a písali to napr. tu: Polícia tiež upozorňuje, že na diaľnici D1 smer Poprad-Prešov sa v úseku pripájacieho pruhu od Chminianskej Novej Vsi (okres Prešov) hromadí voda, ktorá vplyvom hustého dažďa nestíha odtekať. Podľa polície tu došlo už k viacerým nehodám.

ZDROJ: http://domov.sme.sk/c/20091623/pocasie- ... ekach.html

Re: D1 Fričovce - Svinia

OdoslaťOdoslané: 12. Feb 2016 08:33
od topfield
okolo 16:00 som schadzal z dialnice na chmin. novu ves, v protismere bola oplieskana octavia, o hodinu som isiel nazad a na tom istom mieste uz bol oplieskany tmavy passat... nieco tam nieje v poriadku

Re: D1 Fričovce - Svinia

OdoslaťOdoslané: 12. Feb 2016 16:54
od bodrik
Hm, asi niekto podcenil vstupné premenné vplyvov prírody pri vypracovávaní technického riešenia projektu..

Re: D1 Fričovce - Svinia

OdoslaťOdoslané: 12. Feb 2016 20:33
od Jaro
Ak diskutujeme o pripájacom pruhu od CHNV tak ten je rovnaký ako bol pri spustení úseku Svinia - Prešov a to je už pekných pár rokov. Tam sa nič s novým úsekom nemenilo.

Re: D1 Fričovce - Svinia

OdoslaťOdoslané: 13. Feb 2016 16:14
od bodrik
Jaro, to ale nič nemení na tom, čo som napísal. Či už ide o jeden, alebo druhý úsek.

Re: D1 Fričovce - Svinia

OdoslaťOdoslané: 15. Feb 2016 09:24
od topfield
Jaro nebavime sa o pripajacom pruhu, tie oplieskane auta isli od Popradu. Na prvy laicky pohlad je na konci toho premostenia, zrejme prilis vela vody.

Re: D1 Fričovce - Svinia

OdoslaťOdoslané: 15. Feb 2016 21:18
od Jaro
Informáciu o pripájacom pruhu som bral z vyjadrenia polície ktoré publikoval rado o cca 5 príspevkov vyššie, nemám záujem niekoho ochraňovať ak porušil predpisy, ale ani obviňovať ak ich nepoznám. V poslednom období sa stretávame s prívalovými dažďami aké nemajú obdobu. Za posledné roky som videl záplavy na miestach kde potôčiky majú normálne výšku 10 cm a strhali mosty a cesty. Možno by sa k tomu mohli vyjadriť odborníci na akú vodu sa projektujú stavby, lebo sa mi zdá že v posledných rokoch čoraz viac dochádza, podotýkam lokálne k tisícročným vodám.

Re: D1 Fričovce - Svinia

OdoslaťOdoslané: 18. Feb 2016 11:05
od bodrik
Stáva sa to občas pri silnej lokálnej prietrži mračien. Nazýva sa to blesková povodeň. Môže sa to stať v podstate kdekoľvek, aj na neočakávaných miestach.

Re: D1 Fričovce - Svinia

OdoslaťOdoslané: 20. Feb 2016 15:13
od Tomas PO
isiel som tadial vcera, neprsalo sice extremne husto, burkovo, ale vydatne a dlhodobo. cely usek F-S, ci dokonca PO-Fricovce je celkom dobre odvodneny, nikde som nepostrehol vacsiu mlaku. Po prechode na stary usek Fricovce-Branisko sa uz obcas mlacka objavila. A mal som aj pocit, ze na vozovke stoji viac vody, aj ked je tam hrubsi asfalt. Ale mozno prave preto, ze vosla do porov.
V opacnom smere do PO pred pripajacim pruhom z 1/18ky za Chminianskou, kde sa oplieskali auta, je zatial provizorna vystraha na reflexnom podlade "pozor" a MPR obmedzena na 100. Ziadna ina navest, ze pocas dazda alebo podobne, zjavne sa tam ale nieco bude riesit. Verme, ze nielen tabulkou MPR100 pocas dazda, ale aj tymi odvodnovacimi pasmi.
Inak sranda, ako sa niektore veci pocas nasho zivota doslova zazru do existencie - tie navadzacie stpliky, ktore boli na konci useku Branisko-Fricovce a navadzali na 1/18ku, sa tak za tie roky rokuce zazrali do asfaltu, ze tam museli vylievat smolu, aby tam nebol odskok :) : gallery/image_page.php?album_id=160&image_id=29321

Re: D1 Fričovce - Svinia

OdoslaťOdoslané: 07. Apr 2016 22:06
od plš

Re: D1 Fričovce - Svinia

OdoslaťOdoslané: 09. Okt 2017 14:31
od pedro
Re: D1 Beharovce - Fričovce
Odoslaťod topfield » 09. Okt 2017 08:31

Doprastav v sobotu vyfrézoval začiatok uzavretého výjazdu medzi Fričovcami a Hendrichovcami. Vieme kvôli čomu? Chystá sa nebodaj asfaltovanie a následné otvorenie tohto výjazdu?


Ku križovatke Fričovce: V rámci fóra by to malo patriť do úseku D1 Fričovce - Svinia. NDS túto stavbu zaradila do prípravy na základe uznesenia vlády. Na základe vypracovanej tech. štúdie (mini TŠ) z 03/2017 bola podaná žiadosť o súhlas s odlišným technickým riešením z STN na MDV SR a PZ SR. Na riešenie bez stavebných úprav vydalo Prezídium PZ kladné stanovisko s podmienkou, že dočasný stav može trvať max. 2 roky. NDS čaká na vyjadrenie MDV SR. Predpokladaný termín realizácie január až marec 2018 (v prípade riešenie bez stavebných úprav).

6. NAVRHOVANÉ TECHNICKÉ RIEŠENIE KRIŽOVATKY FRIČOVCE
6.1 Návrh prídavných pruhov podľa STN 73 6102
Návrh prídavných pruhov bol vypracovaný v zmysle normy STN 73 6102. Celková šírka spevnenia jedného pásu diaľnice, vrátane prídavného zaraďovacieho / odbočovacieho pruhu
vychádza v hodnote 0,50+3,75+3,75+0,25+3,50+0,25+0,25 = 12,25 m (14,25 m od osi diaľnice).

V prípade realizácie prídavných pruhov v šírkach podľa STN by bolo potrebné realizovať stavebné úpravy pre rozšírenie mosta 217-00 a priľahlej časti diaľnice D1.
Pravý jazdný pás – smer Prešov
Dĺžka vyraďovacieho úseku Lv = 80 m,
dĺžka spomaľovacieho úseku Ld = 50 m
CELKOVÁ DĹŽKA ODBOČOVACIEHO PRUHU JE 130 m
Koniec odbočovacieho pruhu je v km 79,561 (v bode TP podľa pôvodného projektu
Dopravoprojektu).
Ľavý jazdný pás – smer Poprad
Dĺžka zrýchľovacieho úseku La = 120 m,
dĺžka manévrovacieho úseku Lm =150 m,
dĺžka zaraďovacieho úseku Lz = 80 m
CELKOVÁ DĹŽKA PRIPÁJACIEHO PRUHU JE 350 m
Začiatok pripájacieho pruhu je v km 79,558 (v bode PT podľa pôvodného projektu
Dopravoprojektu).
V nadväznosti na existujúci most, uvedená šírka spevnenia 12,25 m na začiatku pripájacej S-línie v smeru na Poprad už neexistuje a v smere na Prešov na konci odbočovacej
S-línie tiež nie. Z tohto dôvodu sme v kapitole 6.2 pristúpili k návrhu úpravy šírok hlavných priebežných pruhov ako aj šírky odbočovacieho resp. pripájacieho pruhu na
diaľnici D1, čo si bude vyžadovať udelenie súhlasu s odlišným technickým riešením z STN.

6.2 Návrh prídavných pruhov úpravou vodorovného dopravného značenia (odlišné technické riešenie z STN)
V prípade, že správca diaľnice NDS, a.s. nebude požadovať realizáciu náročných stavebných úprav pre rozšírenie existujúceho mosta 217-00 a priľahlej časti diaľnice D1, ktoré
by zabezpečili umiestnenie priamych a prídavných jazdných pruhov na diaľnici D1 v šírkach podľa STN, navrhujeme nasledovnú úpravu vodorovného dopravného značenia v križovatke
Fričovce (v grafickej prílohe zakreslená červenou farbou):
Pravý jazdný pás – smer Prešov
- Most 217-00 bez zmeny (bez rozšírenia);
- ponechanie existujúcej krajnice diaľnice D1 bez zmeny (bez rozšírenia);
- šírkové usporiadanie v mieste odbočovacieho pruhu 11,00 m (priebežné jazdné pruhy na diaľnici D1 šírky 2 x 3,375 m, odbočovací pruh šírky 3,00 m), potrebné podať žiadosť
o udelenie súhlasu s odlišným technickým riešením z STN
- dĺžka prídavného pruhu podľa kapitoly 6.1 v súlade s STN.
Stavba: Diaľnica D1 Fričovce - Svinia
Dobudovanie križovatky Fričovce
7
Ľavý jazdný pás – smer Poprad
- Most 217-00 bez zmeny (bez rozšírenia);
- ponechanie existujúcej krajnice diaľnice D1 bez zmeny (bez rozšírenia);
- šírkové usporiadanie v mieste odbočovacieho pruhu 10,75 m (priebežné jazdné pruhy na
diaľnici D1 šírky 2 x 3,25 m, odbočovací pruh šírky 3,00 m), potrebné podať žiadosť
o udelenie súhlasu s odlišným technickým riešením z STN
- dĺžka prídavného pruhu podľa kapitoly 6.1 v súlade s STN.
Žiadosť o udelenie súhlasu s odlišným technickým riešením z STN bude potrebné podať z dôvodu nesúladu navrhovaného riešenia s nasledovnými normami a ich článkami:
Ø STN 73 6101/O1, čl. 4.2.1, tabuľka 3 a čl. 7.2.2 – z dôvodu zmeny šírky jazdných pruhov
obidvoch jazdných pásov diaľnice D1 vybudovanej v kategórii D 26,5 / 100, v mieste napojenia prídavných pruhov križovatky Fričovce na diaľnicu D1.
Ø STN 73 6102, čl. 6.2.3 – z dôvodu zmeny šírky jazdných pruhov zaraďovacieho a odbočovacieho pruhu z požadovaných 3,50m na navrhovaných 3,00m.
Staničenia začiatkov a koncov prvkov navrhovaného odbočovacieho a zaraďovacieho pruhu sú vztiahnuté na pracovné staničenie stavby D1 Fričovce Svinia.

6.3 Návrh úprav zvislého dopravného značenia
Spolu s úpravou vodorovného dopravného značenia bude pre sprevádzkovanie križovatky Fričovce pre verejnú dopravu potrebné osadiť veľkoplošné dopravné značenie
návestí pred križovatkou, a to v mieste odpojenia križovatkovej vetvy a tiež vo vzdialenosti 500, 1000 a 2000 m pred križovatkou, v smere do Prešova.
Pre umiestnenie veľkoplošných dopravných značiek je potrebné uvažovať s realizáciou portálových konštrukcií. Pri striktnom dodržaní vzdialeností veľkoplošných značiek od križovatky
Fričovce by bolo potrebné 3 kusy portálových konštrukcií osadiť na existujúcich diaľničných mostných objektoch. Vzhľadom na stav mostných objektov a potrebný zásah do ich konštrukcie
v prípade osadenie portálov, odporúčame zvážiť umiestnenie portálových konštrukcií do zemného telesa diaľnice D1 za existujúce mostné objekty. V grafickej prílohe je umiestnenie
portálových konštrukcií na existujúcich mostných objektoch vyznačené čiernou čiarou znázorňujúcou portál dopravného značenia, spolu so zmenšeným vyobrazením veľkoplošnej
značky. Navrhovaná poloha portálu s posunutím mimo existujúci mostný objekt je vykreslená červenou farbou so štandardným vyobrazením veľkoplošnej značky.
V mieste rozštepu križovatkovej vetvy a diaľnice D1 bude potrebné osadiť portál dopravného značenia spolu s tlmičom nárazu ÚZ 110.
V smere za križovatkou Fričovce bude potrebné osadiť v oboch smeroch aktuálnu diaľkovú návesť.
Staničenie umiestnenia portálových konštrukcií je vztiahnuté na pracovné staničenie stavby D1 Fričovce – Svinia.

výkres navrhovaného značenie možno pridám zajtra.

Re: D1 Fričovce - Svinia

OdoslaťOdoslané: 09. Okt 2017 22:08
od Vlados
Prečo by mala MÚK patriť úseku Fričovce - Svinia keď bol vybudovaný vrámci úseku Beharovce - Fričovce?
Ukázalo sa, že sa šetrilo na nesprávnom mieste, pritom pravý most 217-00 mohol byť kratší o 110m, veď ľavý je krátky a krátke mosty mohli byť širšie o 1,5m.
https://en.mapy.cz/zakladni?x=20.98&y=4 ... ase=ophoto

Re: D1 Fričovce - Svinia

OdoslaťOdoslané: 18. Apr 2018 12:14
od pedro
Od pondelka sa pracuje na križovatke Fričovce. Mení sa povrch na vetvách. Vzniká križovatka "Hendrichovce." Sprejazdnenie - ?