D1 Hubová - Ivachnová

Bratislava (Petržalka – križovatka s D2) – Trnava – Trenčín - Žilina – Prešov – Košice – Záhor, štátna hranica SR/Ukrajina

Moderátor: Moderátori

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod devil » 13. Aug 2020 10:44

prepac, ja neviem co je "SV".
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod mike007 » 13. Aug 2020 10:46

dopravny odbornik by mal vediet, co to znamena...
mike007
diskutujúci
 
Príspevky: 197
Obrázky: 9
Založený: 10. Apr 2020 11:10

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod devil » 13. Aug 2020 11:13

cize mas problem vysvetlit co si vlastne napisal a ked sa na to niekto slusne opyta tak si z neho utahujes.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod mike007 » 13. Aug 2020 11:16

nemam problem vysvetlit, ale ked sa tu snazi clovek argumentovat a vysvetlovat rozumne (vid ine vlakno, ze?), tak sa mu dostane posmeskov - na hrube vrece hruba zaplata...
takze aby bolo jasne:
SV = skutocne vozidla
JV = jednotkove vozidla;
no, treba aj dalej vysvetlit rozdiel? :)
mike007
diskutujúci
 
Príspevky: 197
Obrázky: 9
Založený: 10. Apr 2020 11:10

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod nevo83 » 13. Aug 2020 11:45

Kamosko tak tie ,,tvoje skratky,, poznas len ty sam...
nevo83
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 22. Mar 2017 18:00

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod mike007 » 13. Aug 2020 12:07

... a stovky dalsich s prislusnym vzdelanim :)
skusme ale k podstate veci...
mike007
diskutujúci
 
Príspevky: 197
Obrázky: 9
Založený: 10. Apr 2020 11:10

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod devil » 13. Aug 2020 12:47

super tak toto mame za sebou. takze ak som dobre pochopil tych 10-11.000 aut preslo cez RK ako tranzit a teda to by bola intenzita na dialnici ak by existovala D1 hub-iva mozno + auta z I/59. to je nestandartny stav ked sa dovolenkuje doma a stale vyrazne mensia cast aut.

viewtopic.php?f=35&t=25063
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod perets » 13. Aug 2020 13:28

Nie, nepochopil. V nejakom mieste v západnej časti RK na I/18 prešlo 21 200 vozidiel/24h.
perets
diskutujúci
 
Príspevky: 174
Založený: 26. Feb 2009 08:20

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod mike007 » 13. Aug 2020 13:30

treba si uvedomit (a tym som chcel poukazat na to), ze ide o SOBOTU, aj ked je to nestandardny prazdninovy stav.
sobota byva v bezne dni "cas sedla" s vyrazne nizsimi intenzitami;
pracovne dni su v tomto obdobi vytazene este viac, nehovoriac o piatkoch a nedeliach, kedy sa k dovolenkujucemu tranzitu a miestnej doprave pridaju aj "tyzdnovkari" - uz to tu bolo par stran dozadu spomenute;

to je nestandartny stav ked sa dovolenkuje doma a stale vyrazne mensia cast aut.

chce tym autor vlastne povedat, ze severnu dialnicu netreba?

Obrázok

kedze je toto forum o nazoroch, pridam este jednu spekulaciu ako namet do debaty:
po spusteni useku Hu-Iva v roku 2023 uz bude spustena aj zilinska dialnica (tajne dufam, ze vyhlasenia NDS a ministra z poslednych tyzdnov a mesiacov budu realne) a jediny usek, ktory ostava, bude Tu-Hu. predstavme si tu situaciu, ktora teraz bezne nastava (uz na dennej baze) - kolony od LM v Ivachnovej, ich dlzky su od RK az na dialnicu, nezriedka este kilometer-dva na dialnici.
usek Hu-Iva bude koncit niekolko 100m za zapadnym portalom tunela, nasleduje teda lievik (zbiehanie jazdnych pruhov) a prejazd cez Hubovu a Lubochnu, kde sa (zatial, v ramci DUR) naprojektovali neriadene chodecke priechody = kazdy chodec, ktory bude chciet prejst cez cestu, musi dostat podla aktualneho predpisu prednost... zastavi sa tok vozidiel, vznikaju este vacsie kongescie, siahajuce az do tunela ==> tunel sa v smere na MT uzavrie (podobne ako Horelica) a cela zvysna intenzita sa opat presmeruje do Ruzomberka; toto bude nastavat podla mna dost casto;
cize treba v diskusiach ohladom useku Tu-Hu brat do uvahy aj tento fakt, nielen iluziu, ze na tom useku nebudu potrebne/vhodne/velke intenzity;


Nie, nepochopil. V nejakom mieste v západnej časti RK na I/18 prešlo 21 200 vozidiel/24h.

ale pochopil; desiatky tisic vozidiel budu koncit v RK? z akeho dovodu? to nejake miesto je vstupny bod do mesta
mike007
diskutujúci
 
Príspevky: 197
Obrázky: 9
Založený: 10. Apr 2020 11:10

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod kinedryl » 13. Aug 2020 14:16

... a prejazd cez Hubovu a Lubochnu, kde sa (zatial, v ramci DUR) naprojektovali neriadene chodecke priechody = kazdy chodec, ktory bude chciet prejst cez cestu, musi dostat podla aktualneho predpisu prednost... zastavi sa tok vozidiel, vznikaju este vacsie kongescie, siahajuce az do tunela ==> tunel sa v smere na MT uzavrie (podobne ako Horelica) a cela zvysna intenzita sa opat presmeruje do Ruzomberka; toto bude nastavat podla mna dost casto...


Presne tak to skonci a my domaci sa tu na to uz velmi tesime.
kinedryl
návštevník
 
Príspevky: 45
Založený: 03. Aug 2016 03:44

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod mareks96 » 13. Aug 2020 14:57

Ono presunutie lieviku, alebo jeho odstránenie sa vždy ukáže niekde inde, či už v novom lieviku, alebo v zvýšenej intenzite, ak by sa v roku 2023 dal obísť RK aj ZA, pričom ani na rýchlejší prejazd PO netreba zabúdať už 2021, tak na tomto chybajucom úseku bude sranda..
mareks96
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 504
Založený: 11. Okt 2014 08:14

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod pohodak » 13. Aug 2020 15:23

zas nerobte z toho kovbojku, lubochna je z 90% na jednej strane cesty a hubova prakticky uplne, tam bude tych chodcov minimum, v podstate akurat ludia co idu na vlak, cize porovnanie s aktualnou situaciou v RK kriva na obe nohy...a keby sme uz velmi chceli tak tam mozu postavit v ramci odlahcenia situacie nadchody (co sa z mne neznamych dovodov u nas prakticky vobec nevyuziva)
Everything that can be counted does not necessarily count; everything that counts cannot necessarily be counted.
pohodak
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 0
Založený: 20. Apr 2006 13:49
Bydlisko: PK

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod cPalo » 13. Aug 2020 16:11

Domáci sa tešia, takže budú chodiť a zvyšovať CO2, aby mali lepšiu úrodu :D
cPalo
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 483
Založený: 07. Jan 2020 15:32

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod IceFox » 13. Aug 2020 17:19

Ale však podľa miestnych južanov netreba Tu - Hu lebo však cesta ide okrajmi dedín a intenzity sú tam v pohode (a vyššie spomenuté ich srdečne netrápi). Detto D3 KNM.
Cogito ergo sum.
Obrázok používateľa
IceFox
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 989
Obrázky: 2
Založený: 09. Máj 2017 15:14
Bydlisko: CA

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod Loe » 13. Aug 2020 19:04

Je jasné, že s tou cestou by bolo vhodné niečo urobiť. A to tak, aby to jednak stálo čo najmenej a súčasne aby bol výsledný efekt čo najvyšší, pridaný bonus je prípadné zníženie administratívnej záťaže (napríklad projekt bez nutnosti posudzvania vplyvov na ŽP).

Ako laik by som navrhol:

1. V úseku križovatka I/18 x III/2135 po križovatku I/18 x III/2134, pri motoreste Rieka prestavať cestu I/18 na usporiadanie 2+1, dva pruhy pre smer MT. Medziľahlú križovatku s cestou III/2134 pri zastávke Šútovo - Ratkovo zrušiť. Nutné by bolo aj zrušenie existujúcich autobusových zastávok, alebo ich presunutie k motorestu Rieka.
2. V úseku križovatka I/18 x III/2134, pri motoreste Rieka po križovatku I/18 s cestou I/70, prestavať cestu I/18 na striedavé usporiadanie 2+1
3. Križovatku I/18 s cestou I/70 prestavať na mimoúrovňovú

Poznámka - Cez Kraľoviansky meander je prerazený dávno nepoužívaný železničný tunel, tzv. starý Kraľoviansky tunel, o dĺžke cca. 400 metrov. Možno by stálo z úvahu tento tunel prestavať na cestný tunel pre účely I/18. Tým by sa skrátila existujúca trasa okolo meandru o cca jeden kilometer. Zhruba tretinu tunela, v západnej časti by ale bolo nutné vyraziť na novo, za účelom dosiahnutia existujúcej cesty pri motoreste Rieka.

4. V úseku Rojkov - Ľubochňa, prestavať cestu I/18 na striedavné usporiadanie 2+1
5. V Hubovej prestavať ulicu Záhumnie a Rákytie do parametrov cesty III. triedy. Následne predĺžiť ulicu Rákytie východným smerom, poza motel Gombáš až na cestu I/18. Tým by vznikol druhý dopravný koridor pre obyvateľov Hubovej, naprieč celou obcou. Následne prestavať I/18 v Hubovej do usporiadania 2+1, pri zachovaní dvoch pruhov v smere na MT.
Loe
diskutujúci
 
Príspevky: 233
Založený: 24. Apr 2018 21:20

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod mike007 » 13. Aug 2020 21:38

zas nerobte z toho kovbojku, lubochna je z 90% na jednej strane cesty a hubova prakticky uplne, tam bude tych chodcov minimum

pohodak, ono to take pohodove nebude. su tam tri chodecke priechody, z ktorych jeden je taky nemastny-neslany (to je ten cca v strede), ale hned prvy od RK spaja obyvatelov Hubovej s vlakovou zastavkou na druhej strane Vahu vo Svosove (a zaroven Svosovcanov so zastavkou BUS v Hubovej), nehovoriac o expertoch, ktori sa autom zastavia a idu si kupit na druhu stranu cesty korbaciky :)
druhy priechod zas spaja obyvatelov Lubochne s ich vlakovou stanicou, ktora je tiez na druhej strane rieky;

bonbonik okrem priechodov su ine "stuple":
to, ze su dediny na okraji komunikacie I/18 je aj plus, aj minus; minus hlavne preto, ze napr.: kazde vozidlo, iduce z RK do Hubovej odbocuje vlavo bud do dvora alebo na miestnu komunikaciu (3x), popripade do restauracie gombas. nerobim si iluzie o slovenskych vodicoch, ktorym je niekedy problem uposluchnut prislusny predpis a pri odbocovani vlavo sa co najviac natlacit na lavy okraj jazdneho pruhu (ked uz, aspon zo solidarity k tym, co su za nim), okrem toho ak sa tade mozno presmykne osobne auto, ale navesovka urcite nie;
podobne Lubochna, kde sa od RK vchadza povacsinou "jemnou myskou" dolava, ale o kus dalej v Lubochni je krizovatka, ktora napaja na cestu I/18 Svosov, Stankovany a ciastocne v extremnom pripade Komjatnu;

ono su to nateraz problematicke, ale nie neriesitelne zalezitosti. v tom kontexte zareagujem aj na toto:
.a keby sme uz velmi chceli tak tam mozu postavit v ramci odlahcenia situacie nadchody

to, co sa ma v suvislosti so stavbou Hu-Iva zrealizovat, je dane v zaverecnom stanovisku EIA medzi opatreniami; zial, takto, ako pisete, nie je zadana uloha;
trosku kratkozrako a nesikovne napisana zaverecna sprava, ktora "odbila" tychto par obci neurcitym pojmom "inteligentne chodecke priechody". skoda, teraz tu spravu nemozem najst, asi ju mam doma - takze potom mozem odcitovat;
velmi nezodpovedne, ze nik pocas jej spracovania neuvazoval s tym, ze nejde tu len o pomoc obyvatelom obci, ale aj samotnemu tranzitu (teda v konecnom dosledku NDS=dialnici); dialniciari budu musiet zavierat tunel a zas len budu kritizovani, ako to "nezvladli".. tu spravu si mali lepsie odstriehnut, a ked uz, prave teraz je najvyssi cas rozmyslat nad povolovackami a projektami nad skapacitnenim tohto useku, lebo o rok-dva neskor uz bude neskoro a budu hasit stodolu poharom vody;

spominate nadchody - keby to v EIA napisane bolo, tak to NDS proste realizovat MUSI, ci chce alebo nechce; kde nie je vola, nie je ani cesta; zaujimave, ze na druhej strane useku boli schopni uvazovat dokonca s docasnou MUK zo zeleznej konstrukcie pre navesove supravy pri vyjazde zo zavodu Mondi smer LM (pri Stiavnicke, novo budovany vjazd/vyjazd);

ono keby niekto aj rozmyslal, tak uz teraz je potrebne zacat robit aspon lacne, rychle upravy, ktore vyrazne pomozu, a to napr.:
- v Hubovej aspon v blizkosti tych 3 napojeni co-to rozsirit komunikaciu a vybudovat aspon kratky (pre 1-2 vozidla) odbocovaci pruh vlavo a druhu stranu vyuzit ako pripajaci pruh pri odbocovani vlavo z miestnej komunikacie na I/18 (priklad Martin-Zaturcie, Vrutky);
- v Lubochni na prvom odboceni z RK vlavo detto,
- na krizovatke v Lubochni (ktora spaja Stankovany a Svosov, teda na druhej v poradi od RK) urcit zakaz odbocenia vlavo zo smeru od RK; v ramci moznosti rozsirit o pripajaci pruh z laveho odbocenia od zel.stanice na RK; v smere od MT sa toho neda urobit vela, lebo dolava sa odbocuje hned za mostom ponad Lubochnianku;
- a tie tri chodecke priechody vybudovat ako riadene s vyraznym potlacenim chodcov a vzajomnou komunikaciou a koordinaciou tak, aby vozidla zastavovali IBA raz (ak uz)

dalej smerom na Rojkov uz bude doprava snad viac rozptylena;
urcite by stala za uvahu aj taka vacsia akcia ako pise Loe, avsak to skor v zavislosti od toho, v akom case sa ten nadvazujuci usek bude realizovat; aby sa nestalo to, ze byrokracia bude trvat 5 rokov, za rok sa to vysutazi, dalsi rok sa to postavi a na dalsi rok budeme jazdit tunelom :D
(vhodny priklad je avizovane rozsirovanie I/18 od kriozvatky Mondi po OMV - projektuje a riesi sa "len" 2 roky... iba ze by sa neriesila :) )

MUK I/18-I/70 (zatial) netreba, ta krizovatka to nastastie este aj na sucasne intenzity celkom dobre zvlada, ale ked sa postavia useky sprava-zlava, to moze byt zaujimave;

o tom, ze by nahodou niekto chcel sprejazdnit/opravit/rozsirit cestu medzi Svosovom a Hrboltovou, sa neda ani len snivat (hoc by to miestnym velmi pomohlo); NDS nemala zaujem ani len premyslat nad upravou ucelovej komunikacie medzi L.Sliacmi a L.Stiavnicou v ramci toho, aby si sama zmiernila kolony od Ivachnovej, cesta mohla sluzit vyhradne miestnym (urcene prislusnym dopravnym znacenim) a prvy stupel pri L.Sliacoch mohol zmiznut... tym by totiz vzniklo spojenie z L.Sliacov az na Bystricku cestu a ti ludia mohli I/18 uplne obist;
mike007
diskutujúci
 
Príspevky: 197
Obrázky: 9
Založený: 10. Apr 2020 11:10

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod pohodak » 14. Aug 2020 07:01

- ale ved presne o tych vlakoch hovorim, tie prechody niesu takmer na nic ine a minimalne v nedelu na nich bude absolutne minimum ludi, v piatok po 5 vecer len o malo viac
- to ze tak nie je aktualne zadana uloha neznamena ze sa to nemoze zrealizovat, ale to ze sa u nas nerozmysla vieme vsetci :)
Everything that can be counted does not necessarily count; everything that counts cannot necessarily be counted.
pohodak
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 0
Založený: 20. Apr 2006 13:49
Bydlisko: PK

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod devil » 14. Aug 2020 09:51

asi tak, vsetko sa planuje vo velkom a "koncepcne" lebo ciastkove riesenia su "zle".

treba si uvedomit (a tym som chcel poukazat na to), ze ide o SOBOTU, aj ked je to nestandardny prazdninovy stav.
to "aj ked..." si ale nejak zabudol prezentovat. esteze vysiel clanok inac zase by sme tu mali mytus na par rokov ake zazracne sobotne intenzity maju na severe.....

viac sa treba obavat ze ked bude dialnica kolko aut ostane v meste a kolko aut pribudne v meste lebo ked sa uvolnia cesty zacnu jazdit viac. nazorny priklad je D1 dsk-tur. to je velmi dolezity usek co usetril aj 50% casu co je obrovske cislo. a napriek tomu vacsina aut nepresla na dialnicu. kto tranzituje ma znamku a vyuziva a nema dovod ist po I/18. cize vacsina tranzit nie je.

usek Hu-Iva bude koncit niekolko 100m za zapadnym portalom tunela, nasleduje teda lievik (zbiehanie jazdnych pruhov) a prejazd cez Hubovu a Lubochnu, kde sa (zatial, v ramci DUR) naprojektovali neriadene chodecke priechody = kazdy chodec, ktory bude chciet prejst cez cestu, musi dostat podla aktualneho predpisu prednost... zastavi sa tok vozidiel, vznikaju este vacsie kongescie, siahajuce az do tunela ==> tunel sa v smere na MT uzavrie (podobne ako Horelica) a cela zvysna intenzita sa opat presmeruje do Ruzomberka; toto bude nastavat podla mna dost casto;
priciny kolon aj historicky:
povazska-semafor v meste
KM-semafor na odbocke do mesta a teda velky bocny prud aut
cadca - semafor v meste
ladomerska vieska-semafor na odbocke do mesta a teda velky bocny prud aut,
nitra-KO v meste resp. isty cas semafor
RK-semafor v meste
PO-plejada semaforov v meste

zvolen, zilina bezne bez problemov aj pri vyssej intenzite kedze pocet prekazok je minimalizovany. jedine pripady pravidelnych kolon ciste z dovodu intenzit su BA a mozno KE most VSS co su uplne ine intenzity ako vyssie spomenute. aj na juhu su minimalne 2 lokality kde v buducnosti hrozia min. take ale skor vacsie problemy ako tur-hub. krizovatky zvolen a hlavna odbocka do LC. a kym existuju hlavne tahy alebo prietahy nie sa co bavit komforte par chodcov na okraji dedin.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod mike007 » 14. Aug 2020 10:50

mytus na par rokov ake zazracne sobotne intenzity

ja neviem, ale ked vidim datum 8.8., tak mi je jasne, ze su prazdniny.... a asi kazdemu bezne zmyslajucemu, kto nehlada hluposti, kde nie su :)

nazorny priklad je D1 dsk-tur.

to nie je ani nahodou nazorny priklad; preco nepresli na dialnicu?
lebo:
1. smer ZA-BB (ide nadalej cez vrutky)
2. MT-Tu a opacne by bol asi blb, keby si kupoval znamku kvoli tomu flaku, ked nechodi dalej ako za LM alebo za ZA; az bude suvisla dialnica, potom sa mozeme bavit o relevantnych intenzitach;

priciny kolon aj historicky:

same semafory? tak ich odstrante a potom uvidite bordel na cestach... samozrejme, ze premavka bez CSS je optimalna pre hlavnu cestu, ale co s vedlajsimi? to vam uz je jedno?
na severe nema ludom vadit premavka v meste bez semaforov pri intenzitach 20000-30000 ale na juhu pri 8000 uz musi byt hotova R2, lebo vsetci trpia? :D :D :D :D
mike007
diskutujúci
 
Príspevky: 197
Obrázky: 9
Založený: 10. Apr 2020 11:10

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod Jonathan » 14. Aug 2020 11:21

devil napísal:povazska-semafor v meste
RK-semafor v meste

pamatam si obdobia, ked tieto semofory stali, ale kolony neboli.
Takze samotny semafor nie je dovod kolon. Nikto nepredpoklada, ze cez mesto prejde bez zastavenia. Ale ked mas zdrzanie na semafore 10 minut (som si to v nedelu odstopoval) tak uz to je problem.

aktualny prejazd Besenova-tesco ZA je 1 hod 24 minut pri 71,1km. to jest priemernych 50km/h. Pri idealnej premavke by si to mal dat za 54 minut, cize priemrnych 79kmh. To je taka priemrna rychlost akou sa jazdi Saca-Tormala (89,3km za 65minut)
Jonathan
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 626
Obrázky: 31
Založený: 09. Feb 2005 09:49

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod PK » 14. Aug 2020 11:48

Mike007:
Hlavna cesta je uz podla nazvu HLAVNA. Semaformi 5 nasobne znizit priepustnost na hlavnej ceste, kvoli vedlajsej je uplne cistokrvne slovenske riesenie, kde vacsina vzdy trpi kvoli mensine.
Len pred par mesiacmi toto spravili na ceste 503 od D1 k Sencu. Kvoli halam v priemyselnom parku. Ludia si tam odstoja 20 az 40 minut v spicke len kvoli tym semaforom. Tieto kolony su zapricinene vylucne tymi semaformi.
Pricom par rokov predtym sa uplne zbytocne prerabal zjazd z D1 na Senec a mohlo sa spravit pripojenie z priemyselneho parku priamo na pripajac.
Dalej par mesiacov predtym sa cela ta cesta rekonstruovala a dalo sa vytvorit aspon rozsirenie 2+2 na 50m pred semaforom a za nim aby sa dvojnasobne zvysila priepustnost cez semafor.
Doslova imbecilizmus v priamom prenose.
Kym nasi dopravni "experti" nepochopia, ze najdolezitejsi parameter cesty je hodinova priepustnost a zakonom sa zakaze znizovat priepustnost tam kde to v dohladnom case 10 rokov ovplyvni premavku tak bude doprava na Sk utrpenim aka je.
Je kopa inych moznosti ako vyriesit pretazene krizovanie:
Pridanie pripajacich, odpajacich pruhov a pruhov na odbocovanie dolava. Napriklad takto sa vyriesila krizovatka Senec Juh, nie je tam ziaden problem okrem zbytocneho znizenia rychlosti na 50.
Ked uz je nutny semafor, vzdy by mal ist kvoli priepustnosti v konfiguracii 2x pocet pruhov ako pocet pruhov na povodnej ceste. Vtedy problem nerobi.
PK
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 999
Obrázky: 13
Založený: 10. Mar 2008 09:47

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod mike007 » 14. Aug 2020 11:54

PK:
ja s tym plne suhlasim, avsak ide o riesenia, kde mate jednu signalizaciu ako vstup do mesta (napr. KNM, a p.), kde MUK vyriesi relativne vela;

a potom mame mesto, kde je za sebou napriklad 6 krizovani s miestnymi komunikaciami alebo dokonca 2x s inym hlavnym tranzitnym tahom (v RK I/18 s I/59 az na 2x) - ste vnutri mesta a chcel by som vidiet tie riesenia, kde sa vam podari tak vyrazne skapacitnit dopravu (nie je miesto). Signalizacia je na to, aby dopravu organizovala, nie urychlila. V meste potrebujete hlavne zvysit bezpecnost obyvatelov v nom, a v tomto pripade musi tranzit zial toto akceptovat. V ramci moznosti sa mozu vyuzit riesenia ITS ako koordinacia alebo ine systemy, ale cesta sa nafuknut neda, pokial neurobite stavebne zasahy.

alebo je tu potom druha moznost, ze sa vybuduje obchvat a spokojny je aj tranzit, aj obyvatelia mesta
mike007
diskutujúci
 
Príspevky: 197
Obrázky: 9
Založený: 10. Apr 2020 11:10

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod Vlados » 14. Aug 2020 12:45

devil napísal:zvolen, zilina bezne bez problemov aj pri vyssej intenzite kedze pocet prekazok je minimalizovany. jedine pripady pravidelnych kolon ciste z dovodu intenzit su BA a mozno KE most VSS co su uplne ine intenzity ako vyssie spomenute. aj na juhu su minimalne 2 lokality kde v buducnosti hrozia min. take ale skor vacsie problemy ako tur-hub. krizovatky zvolen a hlavna odbocka do LC. a kym existuju hlavne tahy alebo prietahy nie sa co bavit komforte par chodcov na okraji dedin.

Asi si niekto nespomína na semafor vo Zvolene. Semafór pre napojenie Sekiera bol v prevádzke maximálne mesiac. Dlho sa váhalo s jeho zapnutím a potom bol vlastne na okrasu, lebo vozidlá prechádzajúce mestom ho úplne ignorovali, ešte aj v čase keď tam stáli policajti. Semafór vypli... vraj ho zapínali/zapínajú len ráno, aby sa dostali obyvatelia so Sekiera na hlavnú.
Zápchy v KE v okolí mostu VSS vznikajú lebo pod mostom je svetelná križovatka, cez ktorú prechádza tranzit.
Odbočku na Lučenec je možné prebudovať na MÚK, cesta do mesta prudko klesá. Viedla by v záreze ako zelezničná trať.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod PK » 14. Aug 2020 13:54

mike007:
presne na tychto 6 semaforov v meste existuje stavebny prvok ktory to vyriesi, rozsirenie na viac pruhov 20-50m pred krizovatkou a tolko isto za.
Cesty v mestach mame a maju kapacitu okolo 2500 aut/h kazdy pruh. Semafor ti to znizi na 500-800. Ak zdvojis semafory tak vlastne umoznis takmer plne vyuzivat kapacitu 1 pruhu pred a za semaforom.
Samotne pruhy v krizovatke mozu byt uzsie, nahradzovat 3,5m pruh v krizovatke 2x2,5=5m.
Ako dokaz, ze to funguje si pozri horespominanu krizovatku na ceste 503 v smere od D1, do Senca, kde "omylom" spravili pruhy cez semafor kvoli odbocovaniu v pravo, pruhy sa spajaju asi 70m za krizovatkou a tato krizovatka funguje bez zapch. Kdezto v opacnom smere s 1 pruhom cez semafor su tie 40 minutove kolony.
A s 2,5m pruhmi mame skusenosti po nasich dialniciach, nie su prijemne, ale nesposobuju problemy. V meste na semafore, kde sa jazdi 0 az 55km/h by boli prudko akceptovatelne.
Presne toto by sa dalo implementovat v Ruzomberku na viacerych miestach. Napriklad aj v krizovatke Mondi, kde je by pomohol treti priebezny pruh cez semafor v dlzke okolo 100m. S priestorom by problem nebol, kedze je tam len siroky travnik pred Mondi.
Problem tej krizovatky je, ze nestiha preniest kapacitu aut, vytvori sa zapcha az po 1 pruh. Potom z toho 1 pruhu sa auta pohynaju kazde 3-4s, co je intenzita 900 - 1200aut/h vytvori sa staticka zapcha kde uz zozadu auta pribudaju rychlejsie ako spredu odchadzaju. Pritom krizovatka ma kapacitu v tomto smere 500aut/h dolava na Donovaly a 1400aut/h priebezne cez RK. Tato krizovatka sa po vytvoreni zapchy uz nestiha naplnat, cize sa ani nevyuziva cela jej kapacita ako aj kapacita ostatnych krizovatiek v meste. Cize je skolabovana.
Kto tam siel pocas zapchy urcite s udivom videl, ze ta krizovatka je prazdna napriek tomu, ze kolona je az po dialnicu.
Mojim navrhovanym riesenim 100m tretieho pruhu cez semafor by sa krizovatka nedostala do rezimu statickej zapchy az po 1+1 a fungovala by na po cely cas na 100% s kapacitou 500aut/h na Donovaly a 3x700=2100aut/h v priebeznom smere.
Cize sucasne situacia by sa zlepsila z 900-1200 aut/h a kilometrovych kolon az na dialnicu na 2600aut/h bez kolon. A to vsetko len za cenu 100m
asfaltu a dalsej lampy semafora.
PK
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 999
Obrázky: 13
Založený: 10. Mar 2008 09:47

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod mike007 » 14. Aug 2020 17:25

PK:
neviem, do akej hlbky sa vyznate v problematike, a este k tomu aj v miestnych pomeroch v RK;
20-50m rozsirenie poctu priebeznych jazdnych pruhov pred a za krizovatkou vo vseobecnosti nikdy nepomohlo - to je tak par vozidiel (pri 20m asi 3), okrem toho spajanie sposobuje opat spomalenie; takato dlzka jazdneho pruhu je mozno vhodna ako odbocovacieho pre eliminaciu kongescii, sposobovanych lavym odbocenim nizkeho poctu vozidiel; realne je potrebna dlzka jazdnych pruhov aspon taka, aby sa aspon z urcitej casti naplnila kapacita pocas cakania na zeleny signal a tento "balik" by vyuzil plnu dlzku zelenej - samozrejme tak, aby nasledne mal kam zmiznut;

v RK nie je ani v jednom pripade problem samotna signalizacia, pretoze vsetky (az na Tesco-Shell) krizovatky su na komunikacii v usporiadani 2+2; problem v RK je aktualne sposobeny za krizovanim ciest I/18 a I/59 pri Mondi, kde sa zbiehaju v podstate hned za krizovatkou (70-100m?) dva jazdne pruhy do jedneho; problem je znasobeny "dalsim vstupnym jazdnym pruhom", ktory prilieva vozidla, iduce od BB, cize mame tu v podstate zbiehanie 3 pruhov do jedneho;
podla scitani je kapacita krizovatky Mondi v spicke priblizne 550-600 vozidiel/h na vystupe smer LM;
problem, ktory je vynasobeny tym pravym pruhom od BB je este aj ludovo povedane exponencialne zvyseny dalsimi koliznymi bodmi, a v spickach pocas saturacie staci jedine vozidlo, ktore zablokuje vyjazd od RK a nastava kolaps. tych bodov je tam viacero - lave odbocenie na OMV, vyjazd z OMV, vyjazd z Mondi (gate tusim 3), vyjazd zo Stiavnicky, lave odbocenie do Stiavnicky; tie zavady dalej ako Liskova, Sliace uz ani radsej spominat nejdem.... kazdy, kto pozna aj zaklady pravdepodobnosti (nemusime ist hned do statistiky) vie, ze moznosti "alebo" sa scitavaju; teda odbocivat moze vozidlo tam alebo tam alebo tam alebo tam - v konecnom dosledku ked su aj nizke intenzity tych odboceni, tak vysledna pravdepodobnost, ze na jednom z tych vsetkych odboceni pride k zastaveniu saturovaneho toku, je vysoka;
cize suma sumarum - aj by sa mohol pridat este jeden pruh pred krizovatku (a mozno 50m za nu), ale nic s tym neziskame; take mnozstva vozidiel, smerujuce ku koliznym bodom dalej sa proste raz zastavia...

2,5m sirka jazdneho pruhu je mozna niekde v meste na komunikacii nizsej triedy, ale nie ja jednotke, ktora sluzi aj na prepravu nadrozmernych nakladov; 3,5m v samotnom RK nie je, mozno tak na I/18 pred RK, tam je jednotka v dobrych parametroch, a preto sa aj (od MT) vyuziva teraz na to, ze tie mnozstva aut sa nechaju stat pred mestom, kde v pripade nutnosti prejazdu zachranarov vedia bez problemov ustupit na krajnicu a nechat krasne letisko uprostred cesty, kdezto v meste (napr. medzi Doncovou a byvalou Hypernovou) by ostala sanitka stat v kolone, pretoze by sa nemali vozidla kam uhnut; to je aj zamer noveho systemu, aby ostalo mesto v ramci moznosti ciste a plynule;

s 2,5m pruhmi mame skusenosti po nasich dialniciach

urcite? mozno pocas prac alebo obmedzeni, ale urcite nie bezne
Problematiku kategorizácie a šírky miestnych komunikácií upravuje STN 73 6110. Tá pre miestne komunikácie pozná tri kategórie: C1, C2 a C3. Najužšou z týchto komunikácií je kategória C3. Šírka jedného jazdného pruhu tejto komunikácie je 2,75 m.

alebo:
tu-kuk

Kto tam siel pocas zapchy urcite s udivom videl, ze ta krizovatka je prazdna napriek tomu, ze kolona je az po dialnicu.

to nie je problem kratkych pruhov v krizovatke Mondi, ale problem koliznych bodov medzi koncom dialnice a samotnou krizovatkou; tu nepomoze ani tolko spominane rozsirenie na trojpruh (2 z LM do RK, 1 z RK na LM), ktorym si NDS mysli, ze vyriesi kolony pred Ruzomberkom... no nevyriesi :)
jedina pomoc, ktora by mohla tym trojpruhom vzniknut, by muselo byt opacne usporiadanie smeru - teda 2 do LM a 1 do RK...
mike007
diskutujúci
 
Príspevky: 197
Obrázky: 9
Založený: 10. Apr 2020 11:10

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na D1

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 30 hostí.