Stránka 41 z 193

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 08. Feb 2013 22:25
od duro_z_dediny
Andrej napísal:...

Most v Iliasovciach spadol firme Bogl & Krysl, ta by mala byt vylucena a nieto este stavat most cez Vah v TN.


Andrej, tentokrát nesúhlasím - vinný je aj Váhostav viewtopic.php?f=35&t=17849 a konktrétne je tam podľa médii v zmluve toto :

Za Kurimany ručil aj Váhostav-SK

Štátnu spoločnosť spravujúcu diaľnice neodradila ani skutočnosť, že Váhostav-SK je hlavný dodávateľ stavby úseku, kde sa na jeseň minulého roka udiala tragédia. Počas betonáže pri spišskej obci Kurimany spadla podpera mostu a zomreli štyria ľudia. Váhostav-SK sa bránil tým, že za mosty v časti, kde spadla konštrukcia, bola zodpovedná partnerská spoločnosť Bögl a Krýsl. Podľa zmluvy s NDS však nie je úsek podelený na časti, ktoré by mali pridelené jednotliví členom konzorcia. Za celú 15-kilometrovú diaľnicu zodpovedajú obaja členovia konzorcia nerozdielne. Bögl a Krýsl zasa viní menšie firmy poddodávateľov, ktorých si na betonáž a postavenie podpery objednala.


Podľa tejto dikcie zmluvy je Váhostav zodpovedný rovnako a spolu s firmou Bőgl a Krýsl sa mal dostať na čiernu listinu stavebných firiem, ktoré by si na SK nemali pár rokov ani škrtnúť. Pravda, keby sme uznávali zvykové právo civilizovaných krajín. Kde - podľa všetkého - nepatríme.

Váhostav aj Bőgl & Krýsl sa iste budú hájiť tým, že to subdodávatelia subdodávateľov... Na tom však vôbec nezáleží, oni podpísali zmluvu, lešenie mosta aj s betónovou masou spadlo aj s kopou robotníkov, kde je skôr malý zázrak, že sú "len" 4 mŕtvi. Zodpovednosť je jasná, žiadny meteor ani zemetrasenie tam nebolo, vis major tu nie je príčina.
NDS má maslo na hlave aj preto, že robila dozor nad stavbou sama a podľa všetkého dala súhlas na betónovanie. Takže môže obviniť aj sama seba.
Rozhodnutie - zveriť stavbu 15 km úseku firme, ktorá má právnu spoluzodpovednosť za takýto lapsus je ďalším krokom ku bananizácii Slovenska

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 08. Feb 2013 23:56
od jarino
viewtopic.php?f=35&t=17853:
"Tretiu najlacnejšiu ponuku na výstavbu tohto úseku vyradili pred pár týždňami, predložila ju spoločnosť Dúha."
„Boli sme vylúčení pre malé technické nezrovnalosti, ktoré podľa nás neboli dôvodom na vylúčenie. Akceptujeme to a v budúcnosti sa budeme podľa toho správať a namietať, ak budeme mať pocit, že niekto použil hoci aj malé zmeny,“ hovorí Remeta.
Tak už vieme, že rozhodnutie ÚVO bolo na ponuku Dúhy a Impregilia. Vyzerá to tak, že toto konzorcium podávať námietky nebude.

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 09. Feb 2013 01:14
od jarino
Takže aspoň sme zistili ako ÚVO rozhodlo:
HANT bol vrátený do verejného obstarávania. Rozhodnutie 17.10.2012
Dúha a Impregilo boli vyhodený pre technické nezrovnalosti.
Ešte ťažko povedať, kto nezaplatil tú kauciu na ÚVO, no myslím, že to bolo ISK.
Iné rozhodnutia ÚVO o tomto úseku som nenašiel, okrem tých pred otváraním obálok.

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 09. Feb 2013 07:54
od svaco
Čo mi je najviac ľúto sú ľudia v RK a okolitých obciach, doprava v tomto meste je v katastrofálnom stave a NDS namiesto toho, aby celú vec urýchlila mám pocit, že má aj bočné úmysly (o peniaze v tomto prípade mám pocit, že ide v 1., 2. aj v 3. rade) a tak ako na všetko v tejto krajine aj na toto doplatia len ľudia, ktorý tam žijú. Vodiči si pri prechode RK zanadávajú, ale budú to ľudia, ktorí okrem smradu zo závodu SCP budú dýchať aj smrad z výfukov áut.

Prechádzam týmto mestom niekoľkokrát do roka, ale musím povedať, že momentálne RK a Prešov sú z hľadiska doravy na tom asi najhoršie, pričom RK na rozdiel od Prešova je možné vyriešiť relatívne jednoducho, ale amaterizmus na strane štátu a predpokladám, že aj bočné úmysly mnohých ľudí, ktorí sa okolo toho motajú može za to, že sa to takto ťahá.

A výsledok bude taký, že prídu voľby a SMER získa v okrese 40 percent. V tom je celá tragikomédia Slovenska.

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 09. Feb 2013 10:45
od Andrej
jarino napísal:Takže aspoň sme zistili ako ÚVO rozhodlo:
HANT bol vrátený do verejného obstarávania. Rozhodnutie 17.10.2012
Dúha a Impregilo boli vyhodený pre technické nezrovnalosti.
Ešte ťažko povedať, kto nezaplatil tú kauciu na ÚVO, no myslím, že to bolo ISK.
Iné rozhodnutia ÚVO o tomto úseku som nenašiel, okrem tých pred otváraním obálok.

V prvom kole ISK vylucene neboli, takze kauciu zrejme nezaplatil iny vyluceny uchadzac.

UVO uz teda bude musiet pravdepodobne riesit len namietky Hantu a ISK, pricom obe ponuky uz podrobne kontroloval.

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 09. Feb 2013 10:55
od Andrej
duro_z_dediny napísal:Andrej, tentokrát nesúhlasím - vinný je aj Váhostav viewtopic.php?f=35&t=17849 a konktrétne je tam podľa médii v zmluve toto :
...
Podľa tejto dikcie zmluvy je Váhostav zodpovedný rovnako a spolu s firmou Bőgl a Krýsl sa mal dostať na čiernu listinu stavebných firiem, ktoré by si na SK nemali pár rokov ani škrtnúť. Pravda, keby sme uznávali zvykové právo civilizovaných krajín. Kde - podľa všetkého - nepatríme.

Váhostav aj Bőgl & Krýsl sa iste budú hájiť tým, že to subdodávatelia subdodávateľov... Na tom však vôbec nezáleží, oni podpísali zmluvu, lešenie mosta aj s betónovou masou spadlo aj s kopou robotníkov, kde je skôr malý zázrak, že sú "len" 4 mŕtvi. Zodpovednosť je jasná, žiadny meteor ani zemetrasenie tam nebolo, vis major tu nie je príčina.
NDS má maslo na hlave aj preto, že robila dozor nad stavbou sama a podľa všetkého dala súhlas na betónovanie. Takže môže obviniť aj sama seba.
Rozhodnutie - zveriť stavbu 15 km úseku firme, ktorá má právnu spoluzodpovednosť za takýto lapsus je ďalším krokom ku bananizácii Slovenska

Nezhodneme sa :-) Z mojho pohladu ma drvivy podiel viny Bogl&Krysl, pretoze aj ked zodpovedaju za stavbu obe firmy rovnako, su v konzorciu a kazda stavia nejaku cast useku sama. Nad Bogl&Krysl bola v pripade tohto mosta uz len samotna NDS, nie VHS.
Ten by mal byt tvrdo potrestany za iny dovod - kartel na Svrcinovec-Skalite - nie vsak cela firma, ale ti, ktori sa pod to podpisali. A samozrejme by sa mali preverit vsetky dodatky, v ktorych je tato firma majstrovsky sikovna... Ale to by som chcel pri tejto vlade asi nemozne :-)

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 10. Feb 2013 15:07
od horo100
Andrej, nechcem byť zlý, ale ak si dám postaviť rodinný dom firme X a počas výstavby spadne kus steny na moju manželku a zabijej ju. Tak sa budem súdiť s firmou X a vobec ma nezaujíma, že obvodové múry dali postaviť subdodávatelovi (firmy Y).

Samozrejme výstavby dialníc a RD sa nedá príliš porovnávať ale právne je za to zodpovedný Váhostav !!! On podpísla zmluvu na celý úsek a mal by byť na niekoľko rokov vylúčený z výstyvby takýchto komlikovaných úsekov. Každý kto spraví chybu, by mal za to zaplatit.

Umreli 4 ľudia a Váhostav si veselo presadzuje dodatky na viacerých úsekoch a vyhráva verejné obstarávanie aj keď dali až 4 najlacnejšiu ponuku?

úplatkársvo a silná lobby ovláda zodpovedných....to je žial realita :(

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 10. Feb 2013 15:16
od Pacho
A ešte jeden dodatok: Firmu, ktorú si prenajal Váhosta, už jeden most spadol, čo na tom, že prípad nie je uzavretý, ja by som si osobne, bez rozdielu, od takej firmy nedal postaviť ani latrínu na záhrade.Takže jednoznačne Váhostav, mal dostať dištanc, aspoň dovtedy, pokiaľ sa prípad neuzavrie.

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 10. Feb 2013 16:48
od Andrej
horo100 napísal:Andrej, nechcem byť zlý, ale ak si dám postaviť rodinný dom firme X a počas výstavby spadne kus steny na moju manželku a zabijej ju. Tak sa budem súdiť s firmou X a vobec ma nezaujíma, že obvodové múry dali postaviť subdodávatelovi (firmy Y).

Cize ked stavias dom este s jednym kamaratom, ktory to da urobit inemu a spadne stena, si na vine ty?

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 10. Feb 2013 17:08
od Pacho
Andrej, nepochopil si horo 100, on píše, že keď si dáš postaviť dom, a nie že on ho stavia. Čiže, keď si dám postaviť dom firme X, tak ma nezaujíma, ci to projektoval, staval.... Jožo, alebo fero, zodpovedná je za to firma X.

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 10. Feb 2013 17:20
od Andrej
Pacho, tak kludne identicky priklad - das si postavit dom dvom od seba nezavislym zivnostnikom, pricom jednemu z nich to spadne. Kto je na vine?

NDS podpisala zmluvu s konzorciom firiem. Bogl&Krysl nie je subdodavatel, ale rovnocenny partner. Stavebny dozor pri stavbe tohto mosta schvaloval to, co stavia Bogl&Krysl (bez ohladu na jeho subdodavatelov) a nie VHS.

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 11. Feb 2013 15:37
od rastislav5
Pri tych prekarackach ci Vahostav zodpoveda za pad mosta, alebo nie, nam uniklo toto:
Z diskusie na sme.sk od Jerisa:

Vyhodenie prvych troch bolo v zaujme vladnej garnitury a dohodenie kseftu Vahostavu a jeho sefovi - mecenasovi nasho SMERovania bolo od zaciatku zrejme.
O Hant-e sa nikto ani nebavil ze by to isiel robit. tam boli dovody zrejme. Teraz islo o to ako vyhostit dalsich dvoch aby sa to dostalo az na Vahostav. Terajsie vyjdrenie Inz. stavieb o odvolani je na vysmech. Kedze dovodom pre ich vyhodenie bolo, ze nepredlzili bank. zabezpeku v tejto sutazi. Preco asi ?. Preco to iste urobil aj treti poradi ? v suasnej situacii stavebnictve ked kazdy berie hocaku robotu si zrazu firma zmysli ze nepredlzi bank. zabezpeku cim velmi dobre vedeli ze ich to vyradi zo sutaze. Co je za tym ? Za vycuvanie zo sutaze dostanu Inz. stavby realizaciu svojej vozovky v tuneli, prip. nejaku inu stavbicku na vychode, nieco sa hodi tretiemu v poradi. Terajsie vyhlasenia Inz. stavieb ze sa idu odvolavat su len reakciou pre media a ludi, ze to nenechaju tak. V skutocnosti ich odvolanie nebude ani nikto riesit. Hovori o tom aj skutocnost ze Inz. stavby obdrzali este min. rok akceptacny list od NDS o realizacii daneho useku. A zrazu sa toho vzdali jednym hlupym nepredlzenim bank. zabezpeky. Think about !!!


http://ekonomika.sme.sk/diskusie/210794 ... l#19753739

Ak by to bola pravda, potom by vyzeralo, ze lady sa hybu smerom k dohodam medzi konkurentami (co ak nie je protizakonne, tak minimalne na hrane zakona). Potom by som sa necudoval, keby bankovu zabezpeku zabudol predlzit aj Vahostav na Visnove a zakazku by dostal hladny Doprastav

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 11. Feb 2013 17:00
od braino.swk
rastislav5 > myslim si, ze ak by to aj bolo na hrane zakona, pri vytendrovanych cenach by to stale bolo lepsie ako vypisovat nove tendre.. Ak nechceme totalne prepadnut v cerpani eurofondov, musime zacat na jar stavat.

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 11. Feb 2013 17:05
od aquila
vahostav pri visnovom neni, je tam strabag a skanska .. vahostav dal najdrahsiu ponuku spolu s hcohtief a alpine (ktora na tunely robila pripravne prace a mala to budovat).

doprastav ma len D3 ako tak istu.. pri visnovom to take lahke nebude
kazdopadne hej, kartelizacia je zase v plnom prude ..

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 11. Feb 2013 19:32
od Andrej
rastislav5 napísal:Ak by to bola pravda, potom by vyzeralo, ze lady sa hybu smerom k dohodam medzi konkurentami (co ak nie je protizakonne, tak minimalne na hrane zakona). Potom by som sa necudoval, keby bankovu zabezpeku zabudol predlzit aj Vahostav na Visnove a zakazku by dostal hladny Doprastav

Chyby, co obsahuje ponuka IS su aj podla UVO tak velke, ze ani po dalsich odvolaniach by zakazku nemuseli ziskat. Spolu s cenou hlboko pod nakladmi by sa to aj tak muselo bud vykompenzovat dodatkami alebo nevyplatit subdodavatelov, takze podpis zmluvy s VHS za vyssiu cenu a s lepsim technickym riesenim moze byt este jeden z tych lepsich scenarov, ak to ovsem tiez nenavysia vyraznymi dodatkami.

Otazne tiez je, nakolko zbrzdi podpis zmluvy dalsia namietka Hantu a ci sa jej bude uz tykat novy zakon o VO, ktory bude platny od 18.2 (cize este predtym, ako Hant stihne podat pripadnu namietku na UVO).

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 11. Feb 2013 20:50
od rastislav5
aquila napísal:vahostav pri visnovom neni, je tam strabag a skanska .. vahostav dal najdrahsiu ponuku spolu s hcohtief a alpine (ktora na tunely robila pripravne prace a mala to budovat).
.



ospravedlnujem sa, poplietol som to. Pri tejto kartelovej hre vsak aj Doprastav musi nieco dostat, bude to asi ta D3. A potom sa mozno ako sibnutim carovneho prutika prestanu vsetci odvolavat.

Z pragmatickeho hladiska, beruc do uvahy trapenie ruzombercanov, je sucasne riesenie (vyhra stvrty Vahostav) asi najlepsie, ale ciste to urcite nie je a co je horsie je to zly precedens do dalsich sutazi

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 11. Feb 2013 21:56
od stavbarPO
asi ťažko.. ISK sú v takých problémoch, že asi ťažko by im stačila nejaká tunelová vozovka z daného úseku alebo hoci aj nejaký ten mostík.. im takéto odrobinky nič neriešia, potrebujú takýto úsek pre seba a nie robiť charitu pre Širokého pekné oči.. A hovoriť o karteloch pri týchto "akciových" cenách, ktoré sú dôsledkom bytia či nebytia viacerých tradičných firiem nachádzajúcich sa na hranici prežitia, je tiež tak trochu fantazirovanim..

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 11. Feb 2013 22:22
od Andrej
Cize myslis, ze VHS nic nedaruje a bude to robit sam spolu s OHL? Usek obsahuje 6 velkych mostov, 1 dlhsi tunel + mnoho dalsich objektov, ktore sa daju riesit cez subdodavatelov a na ktore mozno ani VHS nema v sucasnosti kapacity. Osobne by som sa naopak necudoval, keby dostali aj dlhsiu cast useku - napr. pri useku Vazec-Mengusovce dostal DPS od ISK cca 5 km.

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 12. Feb 2013 01:15
od konstrukt
Inžinierske stavby,a.s. sú na tom veľmi finančne zle a veľkú diaľničnú stavbu potrebujú ako soľ, aby vôbec tento rok prežili.Takže je veľmi divné, čo sa tu píšete o tej bankovej záruke. A Skanska robila betonovú vozovku na Branisku a aj na Sitinách, čiže by si ju aj na Višňovom robili sami. A momentálne OHL ŽS tiež nemá nejakú extra veľkú diaľničnú stavbu v ČR, takže kľudne môže realizovať väčšinu prác. Takže ani nejaká časť diaľnice by ISK nezachránili pred krachom. To isté Doprastav, ten predáva 70 % svojej techniky, predal PK a Asfalt, aby vôbec mohol prežiť, nedostal žiadnu veľkú diaľničnú stavbu, ani železničnú, dokonca ani cestnú, napr: obchvat Žiar, Križovatka Neresnica... keby dostal D3, tak by ho to nezachránilo, to by bolo iba na prežitie, DPS je už 2 rok v obrovskej strate.
Okrem toho už na diaľnici Sučany, čo robí Váhostav teraz, tak nahodili subdodávateľom také ceny, že tam nikto nech robiť, na tej stavbe budú také dotatky ako sviňa, pri dnešných cenách za stavebné materiály a ich cenová ponuka, nepostavia túto stavbu bez totálnej straty.

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 12. Feb 2013 07:51
od devil
Okrem toho už na diaľnici Sučany, čo robí Váhostav teraz, tak nahodili subdodávateľom také ceny, že tam nikto nech robiť, na tej stavbe budú také dotatky ako sviňa, pri dnešných cenách za stavebné materiály a ich cenová ponuka, nepostavia túto stavbu bez totálnej straty.


tento prispevok si odkladam pre dalsie debaty o lacnych usekoch na severe.

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 12. Feb 2013 09:06
od Qwert
Na definitívne potvrdenie toho, či sa nám tu tvorí zase kartel, si musíme počkať na vyhlásenie úplne nových súťaží. Zatiaľ však aspoň posledné súťaže na D3 a menoslov ľudí pohybujcich sa po úrade vlády svedčia že áno.

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 12. Feb 2013 10:01
od Andrej
devil napísal:tento prispevok si odkladam pre dalsie debaty o lacnych usekoch na severe.

Pises, ako keby bola nejaka novinka, ze vsetky ostatne vysutazene ceny su dumpingove. Len co si pamätam z diskusii na tomto a inych forach:

D1 Janovce-Levoca - realna cena toho useku je okolo 70-75 mil. €. Cize bud dodatky alebo sa z cerveneho FIDICu urobi zlty (co sa aj realne deje)
D1 Fricovce-Svinia - DPS je tu udajne stratovy
D1 DS-Turany - realna cena okolo 175 mil. € (cena 3.-5. uchadzaca, pri zltom FIDICu uz cena velmi zalezi od projektu) - VHS si mohol nieco usetrit na pripravnych pracach, dokumentacii, ale aj tak robi pod cenu.
D1 Levoca-Jablonov - Eurovia ponukla dumpingovu cenu len preto, ze je zahojena este z R1
D1 Hubova-Ivachnova - realna cena okolo 240 mil. €, vsetky ponuky obsahovali polozky s podozrivo nizkou cenou
D1 Visnove - absolutne na hrane bola udajne cena od DPS (383 mil. €) a to aj ked pozna usek najlepsie zo vsetkych a vlastni vo Visnovom betonarku - ale na druhej strane je tu skusenost Skansky a BS z tunelovych stavieb v Europe...

Treba ale dodat, ze vsetky Figelove dialnicne tendre obsahovali vatu na dodatky vo vyske 10% zo zmluvnej ceny, cize o navyseni tejto ceny sa bude dat hovorit az ked sucet dodatkov bude cez 10%.

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 12. Feb 2013 10:25
od Andrej
konstrukt napísal: To isté Doprastav, ten predáva 70 % svojej techniky, predal PK a Asfalt, aby vôbec mohol prežiť, nedostal žiadnu veľkú diaľničnú stavbu, ani železničnú, dokonca ani cestnú, napr: obchvat Žiar, Križovatka Neresnica... keby dostal D3, tak by ho to nezachránilo, to by bolo iba na prežitie, DPS je už 2 rok v obrovskej strate.

Keby si manazeri nerozdelili obrovske zisky z minulosti (ktore boli realne este ovela vyssie ako boli vykazane), DPS mohol byt zahojeny na dlhe roky dopredu. Taktiez keby neboli nenazrani pri PPP, mohli davno stavat mnohe stavby cez eurofondy. Je na case, aby sa prestali spravat ako oligarchovia ale ako seriozne firmy europskej unie.

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 12. Feb 2013 22:24
od stavbarPO
Andrej napísal:Cize myslis, ze VHS nic nedaruje a bude to robit sam spolu s OHL? Usek obsahuje 6 velkych mostov, 1 dlhsi tunel + mnoho dalsich objektov, ktore sa daju riesit cez subdodavatelov a na ktore mozno ani VHS nema v sucasnosti kapacity. Osobne by som sa naopak necudoval, keby dostali aj dlhsiu cast useku - napr. pri useku Vazec-Mengusovce dostal DPS od ISK cca 5 km.


Nie, myslel som to úplne inač.. vidím tu blbosti typu, že ISK vycúvali zo súťaže na úkor VHS a od nich dostanú vozovku v tuneli atď.. Tak keď si niekto mysli, že toto by inžinierskym stavbám riešilo situáciu, tak sa veľmi mýli.. Predpokladám, že ISK sa odvolajú a hneď budú vyvrátené tieto táraniny.. Oni potrebujú takýto úsek pre seba a nie robiť dobročinnosť pre VHS.. Tento úsek sa len tak skoro a ľahko neuzavrie a dosť pochybujem o tom, že by ho vôbec v konečnom dôsledku realizoval VHS..
A už vôbec nerozumiem kto a v čom môže na tomto úseku vidieť nejaký kartel..

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 12. Feb 2013 23:12
od Andrej
Vdaka za objasnenie. Zaujimala by ma este jedna vec - ci sa novela zakona o VO vztahuje aj na beziace tendre? Ta totiz umoznuje prakticky zmietnut vsetky namietky zo stola a ihned podpisat zmluvu s vitazom.