Stránka 119 z 193

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 06. Júl 2018 04:49
od jolu
Razenie má pokračovať od 26.júla -monitoring tlače

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 06. Júl 2018 06:00
od rastislav5
eric987 napísal:Predbezne opatrenie ziadat nemozu, lebo takyto institut uz sudne konanie nepozna :) V spravnom sudnictve mozu ziadat odklad vykonatelnosti napadnuteho rozhodnutia, zial, ak by preukazali, ze odkladom vykonatelnosti hrozi zavazna ujma na zivotnom prostredi (nie je to jednoduce, ale prislunym by bol KS Bratislava, kde sa moze najst nejaky ekomagor), tak sud ho samozrejme moze nariadit.

Dakujem za vysvetlenie. Takze EIA uz nie je mozne zrusit, iba odlozit jej vykonatelnost? Tzn. rozhodnutie ministerstva uz nie je preskumatelne nezavislym organom? V tomto pripade mi to nevadi, ale bojim sa, ak by vo vlade sedeli ini dobrodruhovia, ako by sa ich svojvoli mohol obcan branit.
Ja som vychadzal aj z tohto clanku o podobnom pripade Turany-Hubova, kde sa tiez pise o predbeznom opatreni
https://spravy.pravda.sk/ekonomika/clan ... e-v-turci/

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 06. Júl 2018 06:14
od eric987
Nepochopili sme sa. Rozhodnutie vydane mzp v ramci eia samozrejme ze je preskuatelne sudom, cize pre tento usek ziadna vyhra. Voci tomuto rpzhodnutiu samozrejme je pripostna spravna zaloba, tato vsak tym ze smeruje voci pravoplatnemu administrativnemu rozhodnutiu nema odkladny ucinok. O spravnej zalobe vsk sud rozhoduje rozsudkom, pripadne uznesenim ak ju odmietne.Sud vsak moze na navrh vydat uznesenie, ktorym pozastavi vykpnatelnost administrativneho rozhodnutia, v tomto pripade by teda neohlo dojst k vydaniu/ zmene uzemka.

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 06. Júl 2018 07:58
od rastislav5
Dakujem

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 06. Júl 2018 22:00
od Lorenc

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 09. Júl 2018 10:32
od PK
juancarlos napísal:Ešte by si mi mohol povysvetliť, čo má spoločné zelená vlna s dopravou ktorá vchádza do RK od Ivachnovej. A hlavne s odbočovacím pruhom na BB. Lebo chodím tade X-krát a situácia je tam vždy rovnaká. Koniec zápchy je až na diaľnici, posúvam sa krokom a keď prídem k svetelnej križovatke, tá je prázdna. Ten odbočovací pruh by mal byť dlhý minimálne na jeden semaforový cyklus.


Priepustnost jedneho pruhu na semafore je podla nastavenia pomeru zelenej 50%-90% od 500aut/h do 900aut/h. (staci si odpocitat medzery medzi jednotlivymi rozbiehajucimi sa autami zo semafora, je to 4-5s, hodina ma 3600s, cize 700-900aut/h ideal, pripocitat dlzku oranzovej ked nejde nikto, pomalsi rozbeh prvych aut, zopar zaspatych a sme na 500)
V Ruzomberku su na semafore 3 pruhy, 2 priebezne plus odbocovaci na Donovaly. Cize priepustnost tohto somafora je okolo 3x700=2100aut/h.
Od dialnice k semaforu je jediny pruh. Ak premavka na tom pruhu z akehokolvek dovodu zastane (ako pisal kolega niekto s dobrym umyslom zastane a pusti z bocnej cesty) tak na tom jednom pruhu sa zacnu auta rozbiehat rovnako ako na semafore 500-900aut/h. To vsak uz nestaci na naplnenie svetelnej krizovatky s kapacitou 2100aut/h. Preto je kolona pred prazdnou krizovatkou na svete.
Cize situacia:
Od dialnice prichadza okolo 1500aut/h, zostavaju na konci kolony pred Ruzomberkom. Z cela kolony ubudaju auta okolo 700aut/h, kolona sa zvacsuje. Z cela kolony auta plynule prechadzaju svetelnou krizovatkou s kapacitou 2100aut/h.
Pomohlo by vytvorenie odbocovacich a pripajacich pruhov v smere do RK.

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 09. Júl 2018 12:14
od ondrejko_t
no ohladuplnost voci vedlajsim cestam je jedna vec. ale to by tych aut muselo byt strasne vela a druha vec je ze su ludia ohladuplni len ked uz su v kolone.
problem kolony samotnej je niekde skor. a hlavnou pricinou je hlupost vodicov, ktori si myslia, ze usetria obrovsky objem phm ked sa budu rozbiehat 20-30s neskor, lebo sak nebudu jazdit brzda-plyn. mal som tu cest vidiet tu "kolonu" viac krat (koniec bol az pri odbocke na dialnici na besenovu) a to bolo ze auto, auto, 50m nic, kamion, auto, 100m nic, auto at. a to nestali. a to bolo od RK az po sliace a potom sa to zhustilo az do stojacej kolony.
tak by stacilo jazdit plynulo. netvrdim ze kolony nebudu, ale mohli by byt vyrazne kratsie

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 10. Júl 2018 09:41
od svaco
No ja som zažil aj situácie a to dosť často, najme však Veľká noc a Dušičiky (ja našťastie chodím opačným smerom, takže to môžem pozorovať), že bola kompletne zapchatá cesta od konca D1 až po križovatku v RK, autá išli krokom (žiadne 50m medzery) a kolóna končila až na dialnici niekde v týchto miestach https://goo.gl/maps/rWTRPMZPHFU2.

A to prizvukujem, že žiadna nehoda, alebo nejaký problém nebol v rámci tej kolóny dlhej cca 12km.

Stále však neviem pochopiť, prečo z pozície mesta netlačia na dokončenie polovice úseku od Ivachnovej za Likavku, kľudne v polprofile, čo by podľa mňa malo evidentný prínos, hoci by to stiahlo len 10 percent dopravy z RK. Pričom na konci by bol zákaz odbočenia doľava v smere od Prešova, aby sa vyhovelo Likavčanom, ktorí sa veľmi boja, že takto by im rapídne stúpla doprava v dedine (čo je do istej miery pochopiteľné).

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 10. Júl 2018 19:27
od yo3hi
tak ako uz pisal hore vsetko je to o tom odbocovacom pruhu na BB on to cele a druha vec je mobilmania zamrzne a svetelnej a uz je to v...

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 11. Júl 2018 08:27
od ondrejko_t
svaco napísal:No ja som zažil aj situácie a to dosť často, najme však Veľká noc a Dušičiky (ja našťastie chodím opačným smerom, takže to môžem pozorovať), že bola kompletne zapchatá cesta od konca D1 až po križovatku v RK, autá išli krokom (žiadne 50m medzery) a kolóna končila až na dialnici niekde v týchto miestach...


No to hej, ale to su exponovane casy, kedy to proste cesta kapacitne neda ani so zelenou vlnou a musela by tam byt 4-prudovka od D1 az po krizovatku . ja vravim o standardnych nedelach poobede, kedy sa nestahuje cely narod.

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 17. Júl 2018 13:15
od duro_z_dediny
Dovolím si odcitovať z Hospodárskych novín pani Šabotovú z Výboru mestskej časti Hrboltová (žiaľ, nie je to v monitoringu tlače, článok je useknutý):
Osobitná komisia nevyvrátila ani jeden bod rozkladu a len pokračovala v schvaľovaní protiprávneho konania, na ktoré poukazujeme v rozklade.... Na ministerstve urobili len ďaľšie rozhodnutie od stola. Preto je nutné, aby sa vec ďalej prešetrovala a občabia Hrboltovej sú takto nútení hájiť svoje práva dôraznejšie a odkazujú NDS, že cez Hrboltovú neprejdú...

Ministerstvo ŽP, slovami Tomáša Ferenčáka, má takmer úplne opačný názor, pričom tvrdí, že časť prípomienok sa akceptovala...
Fakt je taký, že varianty V3 a V4 sa v EIA neposudzovali.
Tak, to sa ešte máme na čo tešiť... ?

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 19. Júl 2018 13:49
od garip
gallery/image_page.php?album_id=125&image_id=40077
prebieha navazanie a priprava mechanizmov pred spustenim razenia, oficialny zaciatok razenia dalsi tyzden 26.7., skutocny tazko odhadnut....

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 19. Júl 2018 13:56
od IceFox
Toto nemyslíte vážne... Celé toto stupídne blokovanie... Každopádne ak budú chcieť posúdenie aj zvyšných variant tak sa zastavíme na ďalších 5 rokov...

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 19. Júl 2018 14:59
od Viktorius
To razenie ma pokracovat v povodnych tunelovych rulach pricom v urcitej casti dojde k zmene trasy alebo ako?

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 19. Júl 2018 18:56
od garip
presne tak, razenie bolo zastavene v miestach, kde dochadza ku zmene trasovania tunelovych rur

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 19. Júl 2018 21:38
od Vlados
to nie je pravda. razenie bolo zastavené, keď sa potvrdil rozsah možných zosuvov pri ZP. ak by sa to potvrdilo skôr tak tunel má iné trasovanie.

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 19. Júl 2018 22:57
od medima
Razenie bolo zastavene po 150 metroch, povodna trasa pokracuje az niekam za vyse prvy kilometer tunela, takze az tam kludne mohli dorazit a potom prestat, az potom bude treba trajektoriu useku stocit kus dalej tak, aby rury nevysli v portali s rizikovou oblastou, preto sa predlzuje a zaroven teda meni aj trasa. Niektori tomu este stale nerozumeju.

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 20. Júl 2018 08:18
od random
Vidim ze medima a Vlados maju velmi podrobne geodeticke udaje :D
To co vidis na nakrese pre EIA je tak nepresne ... pri razeni tunela su odchylky v radoch cm a kolko ma ciara obrysu tunela v reali? 20-30cm? Kazda zmena trasovaniaby mala byt velmi pozvolna tak aby sa nenarusili tlakove pomery.

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 20. Júl 2018 12:29
od Vlados
fakt len dopobné :D pôvodný tunel stúpal z východu na západ a nový musí klesať, takže to medino pokračovanie jedného km by znamenalo následne asi špirálové klesanie :lol:

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 25. Júl 2018 06:59
od lolo
dnes by sa mal opätovne začať raziť tunel o 11:00 - zdroj DennikN

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 25. Júl 2018 10:56
od babar
"Práce na tuneli Čebrať sa už dnes obnovia. Ide o dôležitý úsek pre výstavbu D1 Hubová - Ivachnová. Výstavbe tak už nič nebude brániť a predpokladáme, že v roku 2022 bude k dispozícii prvým vodičom." Minister dopravy FB

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 25. Júl 2018 12:46
od Lorenc
Nové údaje o úseku.

Dĺžka stavby: 14 919 m

Tunel: Čebrať, 3 600 m

Počet mostných objektov: 19

Dĺžka mostných objektov: 3 893 m

Počet križovatiek: 3

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 25. Júl 2018 12:47
od ullsus
Informačné video :

zdroj: YouTube.com

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 25. Júl 2018 13:01
od medima
Vo vizualizacii 80ka v tuneli. Asi ide o vtip.

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 25. Júl 2018 13:08
od slafko1
krásne názorne spracované video