110mat110 napísal:Staci pridat zopar semaforov v Likavke, upravit interval na hlavnom tahu a hned bude 90% tranzitu jazdit naokolo po obchvate
podme si to preratat - trasa od krizovatky Likavka po krizovatku Mondi (I/18-I/59):
alternativa D1-R1 (teda tak, ako sa to "planuje") - draha 13000m:
pri priemernej rychlosti 85km/h (NA), polomery zakrut a podobne minizdrzania zanedbavam, idealne podmienky: cas prejazdu 9:10
pri rychlosti 120 km/h (OA), obdobne zanedbane drobnosti: cas prejazdu 6:30
alternativa "cez mesto" (I/59-I/18-kriozvatka Mondi):
priemerna rychlost 40km/h (prejazdy obcou, krizovatky a pod), pocitame s koordinaciou od priechodu Mostova po kr.Mondi (na krizovatke Nemocnica ide o lave odbocenie, teda mimo koordinacie): cas prejazdu 6:00 (!!!)
a to opakujem, beriem do uvahy priemernu rychlost 40km/h - este som nevidel poliaka, madara, turca, rumuna, ba ani slovaka na kamione, aby sli obcou predpisovo - jedine vtedy, ked "plavaju" v prude vozidiel a na vyber nemaju;
podotykam, ze tebou pozadovana "cervena vlna" sa na slovensku nenosi, a to dokonca ani v relativne progresivne zmyslajucom nasom hlavnom meste; urcite teraz NDS neinvestuje do projektu "zelena vlna pre RK" preto, aby niekde na trase po meste ostavala visiet tranzitujuca doprava, ma to v podstate niekolko neblahych efektov:
- tato cervena vlna nebude zastavovat len tranzit, ale aj lokalnu dopravu, za co by sa teda domaci "podakovali" policajtom aj dialniciarom
- obyvatelia v okoli takejto svetelnej signalizacie by sa iste potesili nadmernemu hluku brzdiacich a rozbiehajucich sa kamionov, nehovoriac o skodlivinach, prasnosti
- nadstavit 3 minuty pri standardnej dobe prejazdu 6 minut (oproti dialnicnym 9 minutam) je 50%, co je naozaj vysoke percento na to, aby sa pocas dopravnej spicky takto zahltila oblast, vytvorite kongescie od krizovatky Nemocnica cez celu Likavku - ano, umelo tym navysite cas prejazdu, ale Likavcania vam to nezabudnu;
rastislav5 napísal:Poziadavka na odklonenie nakladnej dopravy z mesta je legitimna, ale kedze to bude stat viac ako 1 milion, pred realizaciou by to mal posudit Utvar hodnoty za peniaze, ci ine riesenie nie je vyhodnejsie. A predpokladam vezme do uvahy aj vynutene suvisiace naklady.
s tym plne suhlasim (zrejme som sa nevyjadril v predoslom prispevku uplne zrozumitelne), je potrebne odbremenit intravilan od NA, resp. pokial mozno celkovo od tranzitu, ale tu sa riesenie dovrzalo, ako sa len mohlo, pretoze byvala vlada sa bala stupit na paty tomu spominanemu "filantropovi".
riesenim je (bol by) variant V1:
https://rmagazin.sk/wp-content/uploads/2019/02/Kriz-RK-vychod-a-Ivachnova2_toto-pou%C5%BEi%C5%A5_web.jpgale bol (zrejme umyselne) naprojektovany tak, aby bol naoko neprijatelnym; stacilo ten juzny obluk, ktory je trasovany ponad uzemie Mondi potiahnut par sto metrov vychodnejsie prave do uzemia, ktore uz Mondi nepatri; problem je ale aj starosta Liskovej, ktory dostava od fabriky "kompenzacie a dotacie" a co povie filantrop, to povie aj starosta - a ten nedal suhlas s trasovanim popod Mnich;
takze suma sumarum sme dospeli do stavu, ze sa tranzit S-J uplne dovrzal kamaratschaftami a "inymi zalezitostami" a mam obavy, ze toto mesto sa nikdy od tohto tranzitu neodbremeni, co je velka skoda; obchvat RK je a navzdy bude zial riesit len dopravu v smere vychod-zapad;