D1 všeobecne

Bratislava (Petržalka – križovatka s D2) – Trnava – Trenčín - Žilina – Prešov – Košice – Záhor, štátna hranica SR/Ukrajina

Moderátor: Moderátori

Re: D1 všeobecne

Odoslaťod vladovav » 21. Jan 2018 19:13

vladovav
diskutujúci
 
Príspevky: 207
Obrázky: 20
Založený: 08. Apr 2016 13:46

Re: D1 všeobecne

Odoslaťod nevo83 » 21. Jún 2019 07:20

nevo83
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 22. Mar 2017 18:00

Re: D1 všeobecne

Odoslaťod Loe » 21. Jún 2019 09:52

Takže, ak si to na D1 zhrnieme podľa roku dokončenia:

2019 - Budimír - Bidovce
2020 - Križovatka LL + Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka (šanca je 50:50 ale dúfajme)
2021 - Prešov
2022 - Hubová - Ivachnová (Dajme tomu, ale všetci vieme že hrozí sklz do 2023)
2023 - VIšňové (Platí iba v prípade správnej konštelácie hviezd)

"Skvelé" tempo výstavby ale pán z NDS už sníva o D1 po ukrajinské hranice, pritom nemá v ruke ani územné rozhodnutie. Chápem, že terajšiemu vedeniu NDS je už všetko jedno a celá firma je riadená štýlom "po mne potopa" ale niečo tak nehorázne som už dlho nevidel. Najprv celé roky kašlú na prípravu, posierajú tendre rad za radom, s legislatívou nepohli ani o milimeter a teraz necelý rok pred voľbami idú doslova oblbovať verejnosť snami o D1 po Záhor. Týmto štýlom tá diaľnica po hranice pritom nebude stáť ani v roku 2040. Neskutočné.
Loe
diskutujúci
 
Príspevky: 233
Založený: 24. Apr 2018 21:20

Re: D1 všeobecne

Odoslaťod slafko1 » 21. Jún 2019 11:31

Niečo sa zmenilo? Vo videu spomínajú, že tunel Dargov má mať 4 km.... Na doterajších mapkách je dĺžka tunela Dargov 1050m...
Obrázok používateľa
slafko1
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 356
Obrázky: 378
Založený: 06. Feb 2010 19:22

Re: D1 všeobecne

Odoslaťod Loe » 21. Jún 2019 13:06

Nastala zmena projektu, v minulosti vydané záverečné stanoviská o posudzovaní vplyvov na životné prostredie totižto stratili platnosť a to napriek viacnásobnému predlžovaniu. Keďže NDS a ministerstvo nedokázali úsek rozostavať, bola potrebná nová EIA a celý projekt sa tým vrátil dozadu o celé roky.

Na podklade starého projektu a starých variantov pripravila NDS nový projekt kde boli posudzované dva varianty, červený variant, ktorý križuje Slanské vrchy tunelom Dargov dĺžky 4008 metrov a fialový varian, ktorý je v čo najväčšej miere vedený cez Slanské vrchy povrchovo pričom navrhovaný tunel Dargov má v tomto prípade dĺžku 1161 metrov.

Za celé tie roky sa sprísnila ochrana ŽP, v trase diaľnice boli objavené ďalšie vtáky a iné živočíchy, výsledkom je tak okrem iného predĺženie tunela.
Loe
diskutujúci
 
Príspevky: 233
Založený: 24. Apr 2018 21:20

Re: D1 všeobecne

Odoslaťod pohodak » 21. Jún 2019 13:11

slafko1 napísal:Niečo sa zmenilo? Vo videu spomínajú, že tunel Dargov má mať 4 km.... Na doterajších mapkách je dĺžka tunela Dargov 1050m...


jeden variant bol s tunelom lahko cez 1km, druhy, ktory sa objavil asi 3 roky dozadu, pocita s tunelom okolo 4km...co vo finale znamena akurat to, ze sa zaciatok vystavby odsunie za rok 2030, lebo horsky prechod bude stale kapacitne stihat
Everything that can be counted does not necessarily count; everything that counts cannot necessarily be counted.
pohodak
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 0
Založený: 20. Apr 2006 13:49
Bydlisko: PK

Re: D1 všeobecne

Odoslaťod Vlados » 21. Jún 2019 17:26

buďme realisti. aj pri ľahko cez 1km by tunel pred 2030 nestál. ak bude musieť mať 4km tak to bude ani pred 2040.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: D1 všeobecne

Odoslaťod devil » 21. Jún 2019 20:39

a preto treba najskor postavit ten dalsi usek. tam netreba ziadny tunel.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: D1 všeobecne

Odoslaťod nevo83 » 21. Jún 2019 21:51

tiez nechapem ten tunel... 4km asi bude mat ked 4x1pruh.... :) pravda je taka ze kopec Dargov je celkom fajn a za cenu tunela nech radsej tahaju Dargov-Michalovce cca 30km resp co vyjde a bude to mat ovela vacsi osoh.. plus cena bude nizka kedze cele je to na rovine, max 3 mostne objekty ma napadaju /Hriadky, Horovce, xy/
nevo83
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 22. Mar 2017 18:00

Re: D1 všeobecne

Odoslaťod atlan » 23. Jún 2019 19:48

Ale no tam tych potokov je viacej min 10 mostov
atlan
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 263
Založený: 11. Apr 2015 23:41

Re: D1 všeobecne

Odoslaťod 4lien » 23. Jún 2019 21:43

Viac hej - min. Trhoviste a Pozdisovce, ale zase 10 po MI to asi nie
4lien
diskutujúci
 
Príspevky: 91
Založený: 13. Máj 2019 19:09
Bydlisko: KE

Re: D1 všeobecne

Odoslaťod pohodak » 24. Jún 2019 09:00

ano, samozrejme som myslel ze sa vystavba posunie za rok 2040 :) inak bez debaty suhlas, dargov je kapacitne uplne bezproblemovy pricom dalej po MI sa vieme dostat za par korun a napoji sa dost odrezany region na zvysok krajiny, z mojho pohladu by mal byt tento usek uplny "no brainer" pre dalsiu vladu
Everything that can be counted does not necessarily count; everything that counts cannot necessarily be counted.
pohodak
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 0
Založený: 20. Apr 2006 13:49
Bydlisko: PK

Re: D1 všeobecne

Odoslaťod i15 » 24. Jún 2019 10:19

kapacitu HP Dargov máte vypočítanú, alebo je to vycucané z prsta, lebo sú tam 3 pruhy?
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: D1 všeobecne

Odoslaťod pohodak » 24. Jún 2019 10:33

nepotrebujes tu zrovna ratat krivkove integraly aby ti vyslo, ze ked mas v stupani z jednej aj druhej strany 2 pruhy a cely HP tvoria vseho vsudy 2 zakruty tak prejazd bude plynuly pri intenzitach okolo 9500 co tam naposledy namerali
Everything that can be counted does not necessarily count; everything that counts cannot necessarily be counted.
pohodak
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 0
Založený: 20. Apr 2006 13:49
Bydlisko: PK

Re: D1 všeobecne

Odoslaťod nevo83 » 24. Jún 2019 11:35

No ako ratam a divam sa tak ,,most,, moze byt:
1. preklenutie za vyjazdom Dargov smer MI , tipujem max 100m
2. Nadjazd ,, secovce,, 30m ak sa dobre divam tak neaka cesta 3tr
3. Nadjazd ,,hriadky,, tu to moze byt vacsie -mozno neaka jednoducha krizovatka
4. Most Horovce ,,Ondava,, asi jediny normalny most
5. Trhoviste tu tipujem na sposob Ozdany
6. Pozdisovce
nevo83
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 22. Mar 2017 18:00

Re: D1 všeobecne

Odoslaťod devil » 24. Jún 2019 11:50

podla cesty.ineko
dlzka 18,2 km
cena 174 mil eur
mosty 820 metrov
2 MUK
1 stredisko udrzby
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

D1 Bidovce - Pozdišovce

Odoslaťod DrX » 20. Sep 2019 14:05

sendvo napísal:
devil napísal:namiesto visnove kratsi tunel v trase zeleznice tym padom ovciarsko nemuselo byt


normalne som cakal kto z vas "expertov" tu zasa vytiahne tuto p.covinu s tunelom vedla zeleznice :D sme v teme D1 Bidovce - Pozdišovce ale musite zasierat kazdu temu svojimi vygrckami...


No, my sme tu porovnali neuzitocnost Visnoveho s uzitocnostou Dargova, cize presne k teme. Ten chliev, ktory sa tu z toho rozlial, je tradicna h.*** (*** ....) stoka, ktora sa rozleje vzdy vtedy, ked niekto poukaze na zbytocnost a nerealizovatelnost ich modly (naokolo-blizsie tunela).

PS: Paci sa mi "eticky charakter" moderatorov, ked napisat slovo "p.covinu" je necenzurovane, ale napisat *** (***) cenzorovane je. Cim to jen muze byt, trafene husky...
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Odoslaťod Čumil » 20. Sep 2019 14:48

"neuzitocnost Visnoveho" ... keby som tu nebol roky, tak by som prisahal, ze len trolujes.
Čumil
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 806
Založený: 01. Okt 2005 15:41

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

Odoslaťod Jano1 » 20. Sep 2019 19:05

devil napísal:dialnica sluzi hlavne na spojenie dalekych cielov. preto sa vola dialnica. to co opisujes je blizica.


Len ked urobime dialnicu iba pre daleke ciele, tak tam bude podstatne nizsia intenzita ako ked by mali dobry pristup na dialnicu vsetci okolo dialnice (ci uz zdroj alebo ciel), pricom dialnica lacnejsie nevyjde. Dialnica je predovsetkym o uspore casu, skrateni trasy a vyssej bezpecnosti pre co najvacsi pocet vozidiel. To neznamena, ze kazda dedina ma mat vjazd na dialnicu, v podstate kazde mesto pri dialnici ma mat krizovatku a krizovatky s inymi D/RC a s cestami I.triedy ak je mesto prilis vzdialene po cca 15 km.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

Odoslaťod devil » 20. Sep 2019 20:10

"neuzitocnost Visnoveho" ... keby som tu nebol roky, tak by som prisahal, ze len trolujes.


su tam 3 smery cize BY-MT, BY-KM a KM-MT a velkolepo naplanovane 2 dialnice s vyse 10 km tunelmi, ovciarsko, visnove a chlmec za vyse miliardu eur a to tak ze KM-MT bude vyriesene obchadzkou cez hp alebo prejazdom cez mesto. namiesto lavobreznej cez rondel. toto je ukazkovy priklad chorej Sk koncepcie dialnic.

Len ked urobime dialnicu iba pre daleke ciele, tak tam bude podstatne nizsia intenzita ako ked by mali dobry pristup na dialnicu vsetci okolo dialnice (ci uz zdroj alebo ciel), pricom dialnica lacnejsie nevyjde. Dialnica je predovsetkym o uspore casu, skrateni trasy a vyssej bezpecnosti pre co najvacsi pocet vozidiel. To neznamena, ze kazda dedina ma mat vjazd na dialnicu, v podstate kazde mesto pri dialnici ma mat krizovatku a krizovatky s inymi D/RC a s cestami I.triedy ak je mesto prilis vzdialene po cca 15 km.

bude nizsia intenzita ale nemusi byt podstatne nizsia. dialnica generuje premavku nielen vdaka meratelnym faktorom ako uspora casu ale aj vdaka multiplikacnym efektom. no a co sa tyka casovej uspory tak nie je jedno ci lokalne auto usetri 5 minut ci tranzitujuce 60 min. nehovoriac ze lokalny by mal zvazit cestu autobusom/vlakom cize jedno tranzitujuce auto dosiahne vacsiu usporu ako niekolko lokalnych dokopy co je dost spochybnuje argumentaciu intenzitami.

v pripade ze by sa trosku obmedzil socialny charakter uzivania dialnic cize smiesny poplatok 50 evry by sa razantne zvysil alebo zmenil by sme videli menej lokalky....argument ze platia dane neobstoji lebo vacsina premavky jazdi na beznych cestach zato peniaze idu zvacsa do dialnic. inymi slovami jazda po dialnici je tazko dotovana tymi co po nich nejazdia.

ako bolo povedane dialnica nie je pre BA-KE ale pre zapad-vychod celkovo. a to je velky rozdiel. ked za KE sa nic nepostavi tak "misia" nie je ukoncena. :wink: a to je rozdiel ze tento usek alebo R2 okolo mytnej pridava dalsie okresy do zoznamu napojenych. kratke poloprofily aspon vyriesia zavady tam kde intenzity nedovoluje plne profily....ale taky PO obchvat nijako nepomoze okresom na vychod od PO....
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

Odoslaťod Jano1 » 20. Sep 2019 20:40

devil napísal:no a co sa tyka casovej uspory tak nie je jedno ci lokalne auto usetri 5 minut ci tranzitujuce 60 min.


Na danom useku usetri lokalne auto rovnaky cas ako tranzitujuce. Celkova casova uspora aut co idu do 50 km napr. na trase ZA-BA moze byt kludne vacsia ako celkova uspora ostatnych aut na uvedenej trase.

devil napísal:su tam 3 smery cize BY-MT, BY-KM a KM-MT


V hlavnom tranzitnom smere usetria vozidla 8 km na 25 km dialnici a tranzitna doprava, vratane casti dopravy, ktora ma ciel/zdroj v ZA sa vyhne Strecnianskej uzine, kde su neustale problemy hlavne s padanim skal.

D3 HP-Strazov sa stavala predovsetkym preto, ze to bolo najrychlejsie a najlacnejsie riesenie ako splnit slub pre KIA a napojit ZA na dialnicnu siet, zaroven pre polovicu ZA to bude stale najkratsia trasa smerom na BA. Tento usek je uz viac ako 10 rokov velmi dobre vytazeny, a zrejme dalsich 5 rokov pri babrakoch z NDS este bude dobre vytazeny.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

Odoslaťod devil » 21. Sep 2019 08:43

ked si niekto trufa postavit niekolko km tunely musi vediet vyriesit padanie skal. takych masivov je v europe xy.

pre ND prakticky neexistuje hlavna trasa, pre OS nevieme. naozaj umenie postavit megadrahe 2 dialnice tak ze jeden smer je odignorovany.
gallery/image_page.php?album_id=67&image_id=38986

Na danom useku usetri lokalne auto rovnaky cas ako tranzitujuce. Celkova casova uspora aut co idu do 50 km napr. na trase ZA-BA moze byt kludne vacsia ako celkova uspora ostatnych aut na uvedenej trase.

lenze to tranzitujuce je dolezitejsie ako to lokalne, lebo nikto nepojde dlhu trasu kvoli nejakej malickosti.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

Odoslaťod Jano1 » 21. Sep 2019 09:50

devil napísal:ked si niekto trufa postavit niekolko km tunely musi vediet vyriesit padanie skal. takych masivov je v europe xy.


V mnohych pripadoch je jednoduchsie a lacnejsie postavit tunel, ako sanovat vysoke zosuvajuce sa svahy alebo rozpadavajuce sa skalne steny. Mnohe tunely sa stavaju preto, aby neboli hlboke zarezy(Zilina, Sibenik, Svrcinovec), aby sa cesta vyhla zosuvnym svahom (Cebrat, Horelica, Polana, Korbelka), aby sa obisla/presla chranena oblast (Ovciarsko, Soroska, Borik, Korbelka), aby sa skratila trasa(Visnove, Povazsky Chlmec, Karpaty, Cebrat, Borik, Korbelka),aby sa vyhlo narocnym a drahym rieseniam (Visnove, Horelica, Cebrat, Polana, Zilina, Sibenik, Svrcinovec).... Uspora 8 km na 25 km dialnice je na slovensku vynimocna.

devil napísal:lenze to tranzitujuce je dolezitejsie ako to lokalne, lebo nikto nepojde dlhu trasu kvoli nejakej malickosti.


To nie je nic ine iba Tvoj subjektivny pohlad. Denne dochadzanie za pracou je dolezitejsie ako mnohe dlhe cesty. Navyse tranzit je casto aj o dlzke 30 km, ked tranzitujes cez okres medzi okresmi, kde je zdroj a ciel, ale tranzit je aj ked mas na trase mesto, v ktorom nemas zdroj/ciel cesty.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

Odoslaťod devil » 21. Sep 2019 11:37

ale 10 km tunelov a dalsie km mostov pri vsetkej ucte snad nie je lacnejsie ako sanovat svah. tomu neverim a snad nikto.

ano aj 30 km moze byt tranzit stale plati ze na 300 km po dialnici usetris viac casu ako 30 km. a nie je to moj subjektivny pohlad, lebo vidime ze cesty sa zahlcuju a riesenie nie je ich rozsirovat kvoli lokalke. vyspele krajiny su vyspele aj preto ze maju kvalitnu HD a ta sluzi najma na dochadzanie. dochadzat autom nie je ani ekonomicke ani ekologicke.

navyse nase inteznity stacia na zahlcovanie ciest ale nie su dostatocne aby dialnicu uzivili takze ty vlastne ziadas socialne opatrenie, horsie ako mnohe ine.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

Odoslaťod atlan » 21. Sep 2019 13:39

No ver tomu ze sanacia svahu by bola drahsia a navyse nikdy nekonciaca vec. Tak ze ten tunel ma vyznam.
atlan
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 263
Založený: 11. Apr 2015 23:41

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na D1

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 22 hostí.