D1 Budimír - Bidovce

Bratislava (Petržalka – križovatka s D2) – Trnava – Trenčín - Žilina – Prešov – Košice – Záhor, štátna hranica SR/Ukrajina

Moderátor: Moderátori

Re: D1 Budimír - Bidovce

Odoslaťod orator » 19. Dec 2019 09:09

ten kruhac je:

1. maly
2. debilne rieseny
3. navestie pri zjazde na kruhac je podla mna komplikovane a zakreslena schema kruhaca je tam neprehladna.

SKanska za to nemoze, ta to postavila tak ako jej to naprojektovali. Preboha ved je to cesta I. triedy a hlavny medzinarodny tah na Ukrajinu s vysokymi intenzitami. Ti co robili na to projekt tak to evidentne robili od stola a mozno aj chceli usetrit na cene tak ho navrhli dost usporne zrejme aby most nad kruhacom bol co najkratsi tak aj kruhac bude mensi aby sa pod ten most zmestil.

Schvalne porovnajte si kruhac pod R4 v Kechneci s tymto tu a zistite ze na google satelitnej mape som nameral priemer kruhoveho objazdu v Kechneci vyse 70m zatial co tu som nameral tak 45m a to pritom v Kechneci su z kruhaca iba 4 vyjazdy a ta cesta tam nie je snad ani cesta III. triedy. Zatial co tu pri MUK Hrasovik bude az 5 vyjazdov v buducnosti a tie vyjazdy su na cesty najvyssej kategorie (okrem cesty III. triedy na Hrasovik). A to tu mame zatial len tri vyjazdy. Tie obluky su tam prilis prudke a taktiez aj neprehladne - je to prilis vsetko na jednej kope blizko pri sebe . Uz ked to stavali tak ma napadlo ze ten kruhac sa mi zda relativne maly ale som si pomyslel ze snad vedia co robia. V Cesku teraz co otvarali usek D1 PRerov - Lipnik nad Becvou tak som pozeral na CT ze ked robili projekt tak robili nasledne pocitacove simulacie na jednotlivych MUK aby ju navrhli co najprehladnejsie. Tu sa urcite nic take nerobilo.
A k tomu je tam zbytocna skratkova (aby vozdilo nemuselo priamo na kruhac) vetva z R4 na Hrasovik kde si povedzme rovno ze bude smerovat najmenej vozidiel a ktora priam laka tie kamiony tam. Tu by mali zrusit a vozidlo (kamion) by tym padom musel vstupit priamo na kruhac a to uz by si sofer vsimol ze nema zabocit tam ale az do toho druheho vyjazdu ak chce ist na KE.

Moj nazor ...
Naposledy upravil orator dňa 19. Dec 2019 09:20, celkovo upravené 2 krát.
orator
diskutujúci
 
Príspevky: 220
Obrázky: 178
Založený: 30. Júl 2017 11:26

Re: D1 Budimír - Bidovce

Odoslaťod objektiv » 19. Dec 2019 09:09

Hi All,
niekolko rokov sledujem toto forum - ale az teraz som sa rozhodol nieco uverejnit.

Je tu mnoho, mnoho podnetnych prispevkov (skoda, ze ich necitaju aj statom dosadeni "odbornici" z NDS a dopravni architekti). Mozno laicka verejnost (na tomto fore neraz vysoko odborna) ma mnohokrat dost podstatnych pripomienok.

K novootvorenemu useku (bol som si ho cca po 3hodinach od otvorenia prejst):

- zjazd z RC pri kruhaci Hrasovik - takmer som zle odbocil aj ja (nebyt miestnej znalosti) - TOTALNE zle oznacene - mozno by dobrym testom - pustit noc pred spustenim - neznaleho miestneho prostredia najateho kamionistu hoc aj z cudziny - aby presiel vsetkymi smermi, ci by trafil (kedze usek asi este v GPS mapach nebol zaktualizovany). Zda sa, ze vsetko urychlovali a doplatili na to chudaci z obce Hrasovik, ktory tolko kamionov za noc doteraz nikdy nemali.

- od krizovatky D1/R2 MUK Rozhanovce - smerom na MI (kruhac Bidovce) je celym usekom MPR 100km/h v oboch smeroch pricom v oboch smeroch v stupani su 3 slovom TRI pruhy. To vazne slovami pana ministra ZRYCHLUJEME VYCHOD? Ved po starej ceste sa mimo obci tiez jazdi 100km/hod. Co sa tym sleduje?

- odbocenie z D1 na R2 smerom od MI - da sa odbocit zvlast do praveho jazdneho pruhu dlhsim odbocovacim pruhom a po cca 50m zvlast do laveho jazdneho pruhu kratkou prerusovanou ciarou priamo na D1-ke. Dost zvlastne (nakolko sa bude vyuzivat to kratke odbocenie je otazne)

- o zjazde z KE RC/D1 od Zeleneho dvora smerom na PO sa tu toho popisalo dost. Cas ukaze ako sa stym popasuju vodici. Ak nebudu vznikat kolizie/nehody prip. kolony - tak klobuk dole.

- a posledny postreh: v celej normalnej europe by takyto obchvat mesta bol stavany ako 3 prudovy a neplateny (City Limit) a mal by pokracovat az po KE-SACA, aby ludia z mesta neupchavali mesto, ale sa snazili ak im to umoznuje vyuzivat obchvat. Po dokonceni napr. zo SACE k budove OU (byvale KNV) kde je miesto pre vybavovanie dokladov a pod.
objektiv
nováčik
 
Príspevky: 1
Založený: 19. Dec 2019 08:45

Re: D1 Budimír - Bidovce

Odoslaťod Loe » 19. Dec 2019 09:41

Pokiaľ ide o zmienenú najvyššiu dovolenú rýchlosť, tak tá je určená ako 110 km/h, lenže platnosť tejto značky je obmedzená dodatkovou tabuľkou E9, nepriaznivé poveternostné podmienky. Príslušné obmedzenie na 110 km/h tak platí iba v prípade nepriaznivých poveternostných podmienok, typicky v daždi.
Loe
diskutujúci
 
Príspevky: 233
Založený: 24. Apr 2018 21:20

Re: D1 Budimír - Bidovce

Odoslaťod orator » 19. Dec 2019 09:47

Toto by pomohlo ....

43628
orator
diskutujúci
 
Príspevky: 220
Obrázky: 178
Založený: 30. Júl 2017 11:26

Re: D1 Budimír - Bidovce

Odoslaťod matiqos » 19. Dec 2019 10:22

Vcera som schadzal z R na ten kruhac, tiez ma najprv zmiatol ten vyjazd na Hrasovik, ale uz je urobene vodorovne dopravne znacenie s velkym KE, ktore smeruje vozidla na kruhac, to ma zachranilo... inac by som si pozrel Hrasovik :D
matiqos
diskutujúci
 
Príspevky: 176
Obrázky: 10
Založený: 07. Aug 2013 19:39

Re: D1 Budimír - Bidovce

Odoslaťod i15 » 19. Dec 2019 16:47

značenie kruháčov je u nás vo všeobecnosti veľmi zlé, takže by bolo dobré sa pozrieť na príslušné normy a predpisy
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: D1 Budimír - Bidovce

Odoslaťod 110mat110 » 19. Dec 2019 20:04

Taaak som sa aj bol povozit. Prvy dojem je dost zmiesany. Tie predely pri roznych stranovych naklonoch su strasne. Normalne cele auto nadskoci ako keby stavbari len tak pohadzali panely.

Druha vec je spominany kruhac. Pred odbockou na hrasovik je nestastna tabula "Kosice rovno" no videl som ako poliak zmatene stal, rozmyslal kam ist nakoniec sa vybral kruhacom rovno. Tam zistil, ze uplne "rovno" to nepojde, lebo su tam zabrany a nedostavana dialnica. Musel nenadbehnuty odbocit dolava a zasprajcol sa.
//Edit a este ku kruhacu... Este treba Kosicku Sedlac kusok naucit ako sa jazdi na viacprudovom kruhaci. Nejprv ma jeden vytrubil, ze som ich vsetkych "obehol" v prazdnom lavom pruhu, potom ma druhy zablokoval, lebo si cestu kruhacom zrezal cez stred a nakoniec mi treti nedal prednost, pri vchadzani z Olsian. Ale to tretie ma suvis hlavne s velmi smutnym polomerom

A som celkom zvedavy na kolony pri Budimiri ked si vsetci novu dialnicu otestuju a vratia sa na staru cestu
110mat110
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 405
Založený: 30. Júl 2019 12:56

Re: D1 Budimír - Bidovce

Odoslaťod MuelMI » 19. Dec 2019 21:01

Nájde sa vòbec niekto, kto pochopil priamu vetvu D1-> Hrašovík? Jediný význam je snáď to, že naša skvelá Polícia bude stáť za odbočkou a vyberať pokutu od každého kamiona, ktory tu zle odbočil.
Čo sa týka dvojpruhového kruhaca, tak by som ho určite nepoužil ako riešenie tejto križovatky. Slováci tu nevedia jazdiť, ale aj vo všeobecnosti nie je z hľadiska priepustnosti dobrý. Skôr by som si predstavoval niečo zhruba takéto: https://blisty.cz/art/87319-proc-nejsou ... jezdy.html
MuelMI
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 262
Obrázky: 6
Založený: 17. Dec 2019 19:21

Re: D1 Budimír - Bidovce

Odoslaťod atlan » 19. Dec 2019 21:07

Ten lavy pruh na tom kruhci je absolutne zbytocny. Dovod je napriklad ten ze ten kruhac je strasne maly. Ten pruh sa vyuzije len pri malej premavke, lenze vtedy nema vyznam. Pri hustej premavke je lavy pruh dobry tak max na povozenie sa dookola. Pac z kos olsian ti neikto neda prednost alebo sa ti tam pichne, za chvilku je tu prijazd z dialnice takze zase sa nedostanes v pravo. Lebo sa ti tam strci nieto z tej dialnice. Jedine ze tam pojdes driftom a nejako sa prestrcis cez m3dzeru v pravom pruhu.
A. To nehovorim ze pocas spicky sa tam musis smerom z hrasovika vtrepat medzi auta co idu z KOlsan plus zchadzaju z dialnice. Proste kruhac plny zazitkov. Stale na pozore kto ti neda prednost alebo sa ti tam vopcha.
Ale usetrili sme jeden podjazd a 4 dlhe pripajacie pruhy.....
Z dialnice mali byt 2 pripajacie pruhy, a Z hrasovika podjazd a znova 2 pripajacie pruhy.
Naposledy upravil atlan dňa 19. Dec 2019 21:09, celkovo upravené 1 krát.
atlan
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 266
Založený: 11. Apr 2015 23:41

Re: D1 Budimír - Bidovce

Odoslaťod oldmostar » 19. Dec 2019 21:07

Ale ved to znacnie je celkom jasne, podla mna staci sledovat znacky
43629
oldmostar
diskutujúci
 
Príspevky: 72
Obrázky: 41
Založený: 13. Okt 2016 12:35

Re: D1 Budimír - Bidovce

Odoslaťod 110mat110 » 19. Dec 2019 21:13

Druhy pruh urcite nie je zbytocny. Len riesenie je zle. Kruhac by mal byt rieseny "turbular" stylom a teda od KE by ta lavy pruh mal vyplut rovno na dialnicu (rovnako v opacnom smere na buducu RC) rovnako ako je rieseny napr kruhac Moldavska/Alejova/SNP v kosiciach
110mat110
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 405
Založený: 30. Júl 2019 12:56

Re: D1 Budimír - Bidovce

Odoslaťod atlan » 19. Dec 2019 21:16

Ten je kvazi 3 pruhovy....
atlan
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 266
Založený: 11. Apr 2015 23:41

Re: D1 Budimír - Bidovce

Odoslaťod Vlados » 19. Dec 2019 21:18

MuelMI napísal:Nájde sa vòbec niekto, kto pochopil priamu vetvu D1-> Hrašovík? Jediný význam je snáď to, že naša skvelá Polícia bude stáť za odbočkou a vyberať pokutu od každého kamiona, ktory tu zle odbočil.

dôvod je jednoduchý. aby bolo možné mať tak blízko seba vjazd a výjazd z kruháča. skús odbočiť na Hrašovík cez kruháč. bez zastavenia do nedáš a NA ani so zastavením. ten kruháč mohlo byť aj vajce, aby nemusel mať dlhší most ponad kruháč.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: D1 Budimír - Bidovce

Odoslaťod 110mat110 » 19. Dec 2019 21:18

To ano, ale v Hrasoviku ozaj netreba pruh na odbocenie doprava
110mat110
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 405
Založený: 30. Júl 2019 12:56

Re: D1 Budimír - Bidovce

Odoslaťod Vlados » 19. Dec 2019 21:19

oldmostar napísal:Ale ved to znacnie je celkom jasne, podla mna staci sledovat znacky
43629

to značenie malo byť na konci výjazdu na kraji cesty a nie o "km" skôr.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: D1 Budimír - Bidovce

Odoslaťod pa3ck » 19. Dec 2019 22:40

oldmostar napísal:Ale ved to znacnie je celkom jasne, podla mna staci sledovat znacky
43629

Hneď prvá vec - prečo na tej značke nie je vyznačený bypass R4 -> Hrašovík, ale je tam K. Oľšany -> R4, čo je pre vodiča idúceho z diaľnice úplne nepodstatná informácia?

Inak prečo je tá značka zelená s modrými subplochami? Nemalo by sa takéto vyhotovenie používať len na obyčajnej ceste v križovatke s diaľnicou? Podľa mňa by tá značka mala byť buď celá zelená, alebo celá modrá (vtedy by vratný smer bol označený iba šípkou bez cieľa)
pa3ck
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 949
Obrázky: 18
Založený: 30. Máj 2018 09:34
Bydlisko: VT/BA

Re: D1 Budimír - Bidovce

Odoslaťod 110mat110 » 20. Dec 2019 00:14

Vlados napísal:
MuelMI napísal:Nájde sa vòbec niekto, kto pochopil priamu vetvu D1-> Hrašovík? Jediný význam je snáď to, že naša skvelá Polícia bude stáť za odbočkou a vyberať pokutu od každého kamiona, ktory tu zle odbočil.

dôvod je jednoduchý. aby bolo možné mať tak blízko seba vjazd a výjazd z kruháča. skús odbočiť na Hrašovík cez kruháč. bez zastavenia do nedáš a NA ani so zastavením. ten kruháč mohlo byť aj vajce, aby nemusel mať dlhší most ponad kruháč.


Oba auta co takto pojdu si mozu kludne dat okruh okolo kruhacu. Aj ta jedna dodavka s chlebom.
110mat110
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 405
Založený: 30. Júl 2019 12:56

Re: D1 Budimír - Bidovce

Odoslaťod JaNY » 20. Dec 2019 02:44

Vlados napísal:
oldmostar napísal:Ale ved to znacnie je celkom jasne, podla mna staci sledovat znacky
43629

to značenie malo byť na konci výjazdu na kraji cesty a nie o "km" skôr.


-Oldmostar to znacenie je hlupo umiestnene.
-co je na tabuli, je ti to jasne lebo si zrejme z okolia. A tak je robenych mnoho info znaciek na SK-chyba. V tomto pripade mozok nespracuje za sekundu plan kruhaca, jedine zeby tam pribrzdil na par sekund co by bolo velmi nebezpecne. Hlavne ze to uz skorigovali. Tri roky vydrzime.
A ta dedina ma zvlastne privilegia. Zijdes z dialnice a si v Hrasoviku. Kolko dedin na SK sa moze tym hrdit.
A co sa tyka toho KO? Uz ozaj by mohli prestat z tymi prditkami. Tam to chcelo postavit (a nielen tam) oval ktory by presahoval dialnicu z oboch stran a bolo by spokojne miesta na vsetky vjazdy a vyjazdy vo vacsich odstupoch.
Obrázok používateľa
JaNY
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 37
Založený: 18. Jan 2010 02:41

Re: D1 Budimír - Bidovce

Odoslaťod Vceliak » 20. Dec 2019 09:28

Podľa mňa, na križovatke rýchlostnej cesty a cesty prvej triedy by malo byť niečo také:
https://www.google.sk/maps/@45.9763473,23.5543522,17z
Dva kruhače bo oboch stranách spojene jedným podjazdom/nadjazdom
kľudne aj dvojprúdové kruhače s možnosťou napojiť aj 5 "Hrašovikov".
Vceliak
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 488
Založený: 20. Okt 2016 11:50

Re: D1 Budimír - Bidovce

Odoslaťod MuelMI » 20. Dec 2019 12:28

Súhlasím, niečo také mohlo byť aj tam. Vlastne všetky riešenia by boli asi lepšie ako ten malý dvojpruhový kruhác s priamou vetvou, ktorú využije páť áut (týž)denne
MuelMI
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 262
Obrázky: 6
Založený: 17. Dec 2019 19:21

Re: D1 Budimír - Bidovce

Odoslaťod EmBe » 28. Dec 2019 09:42

viewtopic.php?f=35&t=24602

Nerovnosti na novom úseku
Obrázok používateľa
EmBe
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 2260
Založený: 24. Jan 2010 20:33
Bydlisko: ZA/ZV/ZM

Re: D1 Budimír - Bidovce

Odoslaťod Peterman » 28. Dec 2019 15:15

Nešiel som ešte po tomto novom úseku, tak to neviem osobne posúdiť, ale ak sú tie zlomy urobené v miestach prechodu z priameho úseku do oblúka, tak to nie je nič nové.
Aj ASFINAG - rakúska diaľničná spoločnosť takto zrealizovala napr. úsek A6 od slovenských hraníc po A4 (kto chodí do Viedne, alebo na Viedenské letisko si to určite všimol )..Nie je to nič nezvyčajné, pomáha to odvodneniu diaľnice. Možno je to len zvyk, i ked tie zlomy prejazdom auto i pasažieri cítia.
Peterman
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 503
Obrázky: 17
Založený: 02. Okt 2013 20:38

Re: D1 Budimír - Bidovce

Odoslaťod 110mat110 » 28. Dec 2019 20:29

Je to naozaj velky skok. A je na viacerych miestach. Kvalitnejsie auta len pohupe. Ale viem si predstavit, ze horsie podvozky to dost potrapi.

A dalej chyba znacka obmedzujuca rychlost na 100 na zjazde zo zeleneho dvora na budimir. Tak je tam v dole kopci a zakrute 130 a rovno 80.
110mat110
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 405
Založený: 30. Júl 2019 12:56

Re: D1 Budimír - Bidovce

Odoslaťod Mayllo » 28. Dec 2019 21:19

aký dlhý je ten zlom?mam na mysli aku vzdialenost auto prejde kým je za nim? na rakuskej D mi to príde dlhé a plynulé(trepnem odhadom 100m) a nemyslim si že na iných autach by to citil vodič inač
Mayllo
diskutujúci
 
Príspevky: 212
Obrázky: 47
Založený: 19. Aug 2012 15:57

Re: D1 Budimír - Bidovce

Odoslaťod Vlados » 28. Dec 2019 21:20

110mat110 napísal:A dalej chyba znacka obmedzujuca rychlost na 100 na zjazde zo zeleneho dvora na budimir. Tak je tam v dole kopci a zakrute 130 a rovno 80.

Aj túto značku bude 90% vodičov ignorovať, miesto je úplne prehľadné, takže je tam zbytočná.
Ber to tak, že ak rekategorizujú privádzač na jednotku a budú v platnosti cesty pre motorové vozidlá tak viac ako 110km/h tam nebude.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na D1

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 37 hostí.