D1 Bratislava - Trnava
Odoslané: 01. Okt 2005 13:53
http://dialnice.info/viewtopic.php?t=1573
Prechod z terajších asfaltových povrchov na tie betónové by bolo zrejme dobré rozhodnutie. Ak sú tie náklady na výstavbu porovnateľné, tak potom nie je nad čím rozmýšľať...
K 3+3 v úseku BA - TT: osobne si mysím že rozširovanie tohto úseku by malo prebehnúť až po kompletnom dobudovaní D1 medzi BA a KE, kompletnom dobudovaní celej D3 a kompletnom dobudovaní R1 a R2 (teda aspoň R1). Ináč by to nemalo nejaký väčší zmysel a myslím že tieto úseky sú oveľa väčšou prioritou než rozširovanie úseku BA - TT.
Toto rozširovanie by som uskutočnil naraz so stavbou D4, ktorá je súčasťou BA vonkajšieho diaľničného okruhu a ktorú by som začlenil do D1, keďže samotná D4 ako taká podľa môjho názoru nemá zmysel a pokojne by od Senca mohla byť plynulým pokračovaním D1 smerom na Rakúsko a Maďarsko. Dúfam že D4 (podobne ako BA okruh) plánujú ako 3+3, lebo potom by celá koncepcia tohto úseku bola o ničom...
V rovnakom čase ako bude prebiehať rozširovanie úseku BA - TT by mohli byť v plnom profile dokončené aj súčasné jednoprofilové tunely (napr. Branisko a Horelica, ale aj iné... /neviem či sa ďalšie tunely na D1 a D3 plánujú postaviť hneď v plnom profile.../) a celý BA okruh. Samozrejme netreba zabúdať aj na časť D1 medzi KE a UA...
Celkovo by som podotkol, že s prebudovaním na 3+3 by sa vo vzdialenejšej budúcnosti (najmä po dobudovaní nadväzujúcich úsekov v Rakúsku a Poľsku) mohlo postupne rozmýšľať v celej dĺžke medzi BA a ZA (dúfam že na nových úsekoch diaľnice je ponechaná rezerva... ).
3+3 by v budúcnosti mohlo byť aj medzi PO a KE, kde je D1 v paeáži s R4. Aj keď sa to v súčasnosti nezdá, ale význam tohto úseku porastie po dobudovaní D1, ale najmä R4, ktorá má byť súčasťou tzv. "Pobaltského koridoru", prechádzajúceho pozdĺž východných hraníc EÚ z Estónska až do Maďarska, s teoretickým pokračovaním cez Rumunsko a Bulharsko až do Grécka, prípadne Turecka...
Prechod z terajších asfaltových povrchov na tie betónové by bolo zrejme dobré rozhodnutie. Ak sú tie náklady na výstavbu porovnateľné, tak potom nie je nad čím rozmýšľať...
K 3+3 v úseku BA - TT: osobne si mysím že rozširovanie tohto úseku by malo prebehnúť až po kompletnom dobudovaní D1 medzi BA a KE, kompletnom dobudovaní celej D3 a kompletnom dobudovaní R1 a R2 (teda aspoň R1). Ináč by to nemalo nejaký väčší zmysel a myslím že tieto úseky sú oveľa väčšou prioritou než rozširovanie úseku BA - TT.
Toto rozširovanie by som uskutočnil naraz so stavbou D4, ktorá je súčasťou BA vonkajšieho diaľničného okruhu a ktorú by som začlenil do D1, keďže samotná D4 ako taká podľa môjho názoru nemá zmysel a pokojne by od Senca mohla byť plynulým pokračovaním D1 smerom na Rakúsko a Maďarsko. Dúfam že D4 (podobne ako BA okruh) plánujú ako 3+3, lebo potom by celá koncepcia tohto úseku bola o ničom...
V rovnakom čase ako bude prebiehať rozširovanie úseku BA - TT by mohli byť v plnom profile dokončené aj súčasné jednoprofilové tunely (napr. Branisko a Horelica, ale aj iné... /neviem či sa ďalšie tunely na D1 a D3 plánujú postaviť hneď v plnom profile.../) a celý BA okruh. Samozrejme netreba zabúdať aj na časť D1 medzi KE a UA...
Celkovo by som podotkol, že s prebudovaním na 3+3 by sa vo vzdialenejšej budúcnosti (najmä po dobudovaní nadväzujúcich úsekov v Rakúsku a Poľsku) mohlo postupne rozmýšľať v celej dĺžke medzi BA a ZA (dúfam že na nových úsekoch diaľnice je ponechaná rezerva... ).
3+3 by v budúcnosti mohlo byť aj medzi PO a KE, kde je D1 v paeáži s R4. Aj keď sa to v súčasnosti nezdá, ale význam tohto úseku porastie po dobudovaní D1, ale najmä R4, ktorá má byť súčasťou tzv. "Pobaltského koridoru", prechádzajúceho pozdĺž východných hraníc EÚ z Estónska až do Maďarska, s teoretickým pokračovaním cez Rumunsko a Bulharsko až do Grécka, prípadne Turecka...