D1 Bratislava - Trnava

Bratislava (Petržalka – križovatka s D2) – Trnava – Trenčín - Žilina – Prešov – Košice – Záhor, štátna hranica SR/Ukrajina

Moderátor: Moderátori

3+3 alebo 4+4 ???

Odoslaťod zahradnik » 18. Mar 2007 00:17

len tak pre zaujimavost, mozno (asi urcite) blbost (ale moja uvaha :shock: )...

preco namiesto 3+3 nepostavit 4+4 :?: zo sucasnej 2+2 spravit jeden stvorpruh (ci uz BA->TT alebo opacny) a jednoducho pristavit dalsie 4pruhy niekde vedla... a je vyrieseny problem na dalsich XXrokov :)
Obrázok používateľa
zahradnik
diskutujúci
 
Príspevky: 59
Obrázky: 15
Založený: 11. Feb 2006 22:28
Bydlisko: okres Nitra

Odoslaťod Jurislav » 18. Mar 2007 10:07

Asi blbosť, lebo v strede je už deliaci pás, a bolo by to dosť divné na slovenské pomery postaviť 2+2 v jednom smere. Križovatky by boli tiež obrovský problém.
Obrázok používateľa
Jurislav
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 2
Založený: 16. Dec 2006 14:15
Bydlisko: I/18 km 353,748; asi 50m odtiaľ

Odoslaťod Čumil » 18. Mar 2007 11:57

No ale stredovy pas by sa mohol vybetonovat/vyasfatovat a mali by sme razom nie 4, ale 5-6 pruhov jednym smerom (4 dnesne + stred + jeden z dnesnych odstavnych pasov).
Len zartujem samozrejme ;-)
Čumil
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 806
Založený: 01. Okt 2005 15:41

Odoslaťod Jurislav » 18. Mar 2007 12:16

Odhadujem to na rok 2100 :-)
Obrázok používateľa
Jurislav
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 2
Založený: 16. Dec 2006 14:15
Bydlisko: I/18 km 353,748; asi 50m odtiaľ

Re: 3+3 alebo 4+4 ???

Odoslaťod Dialniciar » 18. Mar 2007 15:14

zahradnik napísal:len tak pre zaujimavost, mozno (asi urcite) blbost (ale moja uvaha :shock: )...

preco namiesto 3+3 nepostavit 4+4 :?: zo sucasnej 2+2 spravit jeden stvorpruh (ci uz BA->TT alebo opacny) a jednoducho pristavit dalsie 4pruhy niekde vedla... a je vyrieseny problem na dalsich XXrokov :)


Plne postačí 3+3, nakoľko viac pruhov medzi BA a TT už by bolo nerentabilné vzhľadom na to, že za lacnejšie riešenie sa opraví a zmodernizuje viac iných cestných ťahov. Treba riešiť totiž dopravu komplexne v clom pásme BA-TT a tiež treba prihliadnuť na ťahy BA-ZA a BA-NR. Dnes sa rozširuje D1 na 3+3 len pre riešenie týchto ťahov s tým, že na ťah BA-NR sa budú riešiť nové RC celé pásmo bude riešiť sústava cestných obchvatov a D4. A až príde čas odľahčiť R1 TT-NR, tak sa postaví R7.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 18. Mar 2007 15:22

Jurislav napísal:Odhadujem to na rok 2100 :-)


Najďalejšie plány siahajú po r. 2050 a formujú sa na r. 2055, kde pripadá do úvah riešenie D1 BA-TT 4+2+4 s prihliadnutím na zdvojnásobenie motorizácie a strojnásobenie lokálneho (BA-TT) tranzitu.

Dá sa povedať, že do r. 2015 budú na 100% existovať plnohodnotné 3+3 jazdné pruhy s komplexným prebudovaním všetkých križovatiek, preivestuje sa celkovo cca. 20 mld. SKK (aj s infláciou 3% ročne) a potom sa bude 30 rokov riešiť ďalšie veci:

BA-SC = nová cesta I. triedy
SC-Sereď = oprava cesty I. triedy, prípadné rozšírenie a povýšenie na 2+2 jazdné pruhy
BA-PK-Modra = cesta I. triedy s obchvatmi na 2+2 jazdné pruhy
Modra-Trnava = prestavba na cestu I. triedy
D4 = kompletná výstavba a rozostavania celého nultého obchvatu BA
R7 = odľahčenie cesty BA-SC-Sereď a samotnej R1 NR-ZV

A po tomto je možné, že bude nutné rozšíriť D1 z 3+3 na 4+4, ale keďže to bude stáť už oveľa viac peňazí ako dnes z 2+2 na 3+3 bez ohľadu na vývoj inflácie, tak sa zapracúva už variant 4+2+4 s prekladaním tých 2 pruhov v strede podľa premávky.

Mimochodom, úsek BA-TT spadá do PPP systému, kedy keď by štát prejavil záujem o prestavbu na 3+3 pruhy, tak bez tieňového mýta by to išlo na 15-20 rokov mimo štát. Štát to nechce, logicky, pretože by to bol značný výpadok príjmov NDS. :idea:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod pohodak » 18. Mar 2007 15:38

dialniciar s tou 2+2 cestou BA-Modra sa naozaj vazne rata?lebo minimalne v pripade svateho jura to nemas moc kam umiestnit
Everything that can be counted does not necessarily count; everything that counts cannot necessarily be counted.
pohodak
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 0
Založený: 20. Apr 2006 13:49
Bydlisko: PK

Odoslaťod Dialniciar » 18. Mar 2007 15:47

pohodak napísal:dialniciar s tou 2+2 cestou BA-Modra sa naozaj vazne rata?lebo minimalne v pripade svateho jura to nemas moc kam umiestnit


Svätý Jur nebude mať úplný obchvat, ale isté riešenia v meste. :wink:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod pohodak » 18. Mar 2007 16:41

tak potom je to ok :wink:
Everything that can be counted does not necessarily count; everything that counts cannot necessarily be counted.
pohodak
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 0
Založený: 20. Apr 2006 13:49
Bydlisko: PK

Odoslaťod Jurislav » 25. Mar 2007 15:50

No, ja sice nie som zo západu, neviem aký je tam stav na cestách ale načo 2+2 cestu SC-Sereď? Veď bude R7. A bude sa dať ísť aj cez D1 a R1.
Obrázok používateľa
Jurislav
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 2
Založený: 16. Dec 2006 14:15
Bydlisko: I/18 km 353,748; asi 50m odtiaľ

Odoslaťod aquila » 25. Mar 2007 16:17

jurislav, kym bude R7, tak 2+2 senec - sered bude treba tiez ;)
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod Jurislav » 25. Mar 2007 16:25

Aha, no, to je pravda. Ale na Slovensku je x ďalších ciest, ktoré sa nerozširujú na 2+2, lebo raz tam bude dialnica/RC.
Obrázok používateľa
Jurislav
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 2
Založený: 16. Dec 2006 14:15
Bydlisko: I/18 km 353,748; asi 50m odtiaľ

Odoslaťod aquila » 25. Mar 2007 16:26

to je bohuzial pre BA, kde je ta doprava kusok o inom. vsak aj cesta do pezinku je 2+2 pricom je to len cesta druhej triedy a su tam miestami 25 tisicove intenzity ;)

keby bola cesta senec - sered v lepsom stave a nebodaj 2+2, tak by sa velmi vyrazne ulavilo aj BA - TT ...
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod Jurislav » 25. Mar 2007 16:31

Nielen pri BA je intenzita dopravy na porazenie.

Ale áno, určite by sa uľavilo D2 BA-TT
Obrázok používateľa
Jurislav
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 2
Založený: 16. Dec 2006 14:15
Bydlisko: I/18 km 353,748; asi 50m odtiaľ

Odoslaťod Jurislav » 25. Mar 2007 16:31

Jurislav napísal:Nielen pri BA je intenzita dopravy na porazenie.

Ale áno, určite by sa uľavilo D2 BA-TT


Oprava: D1 BA-TT
Obrázok používateľa
Jurislav
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 2
Založený: 16. Dec 2006 14:15
Bydlisko: I/18 km 353,748; asi 50m odtiaľ

Odoslaťod Čavo » 25. Mar 2007 16:47

R7 Nevyrieši Sereď, Sládkovičovo, GA a SA. (Áno Sereď je na R1 do tých ostatných sa dá dostať po R1 a následne po cestách nižších tried). Otázka znie, či je pre ne to najvhodnejšie spojenie ku najsilnejšej slovenskej ekonomike (BA). Hlavne keď sú vzdialenosti tak malé, aby sa niekomu chcelo robiť obchádzku po D1 a R1.

Už teraz je tá komunikácia slušne vyťažená a to je povrch tejto vozovky vo velmi nepríjemnom (z pohľadu komfotnosti jazdy a ničenia tlmičov) stave. Keď sa dá povrch doporiadku presunie sa na ňu časť vozidiel, ktoré kvoli týmto jazdným vlastnostiam túto obchádzaju po D1+R1, či cez obce po cestách nižších tried.

Preto si myslím, že zatiaľ tu nie je potrebná R cesta, ale cesta I. triedy 2+2 aspoň po Sládkovičovo by sa tam uživila úplne bez problémov. V Sládkovičove sa dopravné prúdy rozdelujú medzi pokračovanie cesty I/62 a cestu I/75.

V neposlednom rade táto komunikácia može byť použitá ako záloha pre akútne problémy (havírie a pod.) D1 SC-TT.
čavo

To čo píšem, sú moje názory, alebo informácie, ktoré mám. Budem rád, ak si žiadne moje slová nikto nebude brať osobne.
Čavo
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 541
Obrázky: 1
Založený: 07. Feb 2005 14:19
Bydlisko: Nitra

Odoslaťod Dialniciar » 25. Mar 2007 19:46

R7 za 50 rokov odľahčí D1 BA-TT a R1 a nebude treba rozširovať R1 na 3+3 jazdné pruhy. D1 BA-TT na 4+2+4 zrejme ano a skôr ako za 50 rokov.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Andrej » 25. Mar 2007 21:46

MH napísal:Križovatka Voderady sa už začala stavať, kompletne sprevádzkovaná by mala byť ku koncu roku 2007.

Vyuzije sa sucasny nasyp? Aky je planovany rozpocet stavby? Oprava nadväznej cesty bude financovana z NDS alebo z TT VUC?
Inak, stavebnu aktivitu tu zatial vobec nevidno.
Naposledy upravil Andrej dňa 26. Mar 2007 10:14, celkovo upravené 1 krát.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Odoslaťod expwy » 26. Mar 2007 08:34

Andrej napísal:Vyuzije sa sucasny nasyp? Aky je planovany rozpocet stavby? Oprava nadväznej cesty bude financovana z NDS alebo z Ba VUC?
Inak, stavebnu aktivitu tu zatial vobec nevidno.

Križovatka sa buduje z peňazí vlády, ktoré na Samsung vyčlenila, ostatné opravy ak budú, neviem kto ich bude financovať, ale asi z toho istého zdroja, lebo pochybujem, že by TT-samosprávny kraj mal na to peniaze.
Rozpočet stavby - neviem. Stavebná aktivita je asi zatiaľ len na nejakých menších zemných prácach, možno zabezpečenie pracoviska. Plánované odovzdanie križovatky do užívania by malo byť do konca tohto roku - či to stihnú netuším.
30/2020 & VL 6 & TP 117/118 - systémový prístup k pravidlám cestnej premávky a DZ
Obrázok používateľa
expwy
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 183
Založený: 08. Apr 2005 09:30

Odoslaťod Čumil » 26. Mar 2007 10:33

MH napísal:
Čumil napísal:Neviem ci sa tomu obyvatelia Hrnciaroviec potesia. Predpokladam ze im znacne stupne intenzita dopravy, pretoze to bude najkratsia cesta do BA pre vacsinu Trnavcanov. Alebo sa chysta aj nejaka prekladka cesty mimo obec?

No veď práve preto si obyvatelia Hrnčiaroviec dali požiadavku na západný obchvat pripájajúci sa k I/61, a obyvatelia Zelenča na východný.....

Bude sa realizovat aj ten obchvat Hrnciaroviec v dohladnej dobe?
Čumil
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 806
Založený: 01. Okt 2005 15:41

Odoslaťod Jurislav » 31. Mar 2007 18:44

Ako to bude s predbiehaním kamiónov po rozšírení na 3+3, nevie niekto?
Obrázok používateľa
Jurislav
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 2
Založený: 16. Dec 2006 14:15
Bydlisko: I/18 km 353,748; asi 50m odtiaľ

Odoslaťod E499.3056 » 31. Mar 2007 18:51

Predpokladam, ze predbiehanie kamionov bude zakazane iba na useku D1 BA - TT a podla mna budu kamiony jazdit v III pruhu.
Obrázok používateľa
E499.3056
diskutujúci
 
Príspevky: 183
Obrázky: 16
Založený: 17. Sep 2005 16:39

Odoslaťod Jurislav » 31. Mar 2007 18:53

By im to mohli povoliť aspoň mimo špičky.
Obrázok používateľa
Jurislav
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 2
Založený: 16. Dec 2006 14:15
Bydlisko: I/18 km 353,748; asi 50m odtiaľ

Odoslaťod Dialniciar » 31. Mar 2007 20:07

Jurislav napísal:Ako to bude s predbiehaním kamiónov po rozšírení na 3+3, nevie niekto?


Zostane povolené.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Tomas PO » 02. Apr 2007 08:32

Dialniciar napísal:
Jurislav napísal:Ako to bude s predbiehaním kamiónov po rozšírení na 3+3, nevie niekto?


Zostane povolené.

Zostane? Ved nie je...
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 975
Založený: 03. Okt 2006 23:43
Bydlisko: Presov

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na D1

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 79 hostí.