D1 Bratislava - Trnava

Bratislava (Petržalka – križovatka s D2) – Trnava – Trenčín - Žilina – Prešov – Košice – Záhor, štátna hranica SR/Ukrajina

Moderátor: Moderátori

Odoslaťod B; » 02. Apr 2007 13:27

Isiel som cez vikend okolo pripravovanej novej krizovatky Voderady a z auta nebolo vidiet ziadnu cinnost ani stopy po cinnosti.
Obrázok používateľa
B;
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 29
Založený: 04. Feb 2005 10:55
Bydlisko: Doma :-) v EU

Odoslaťod Dialniciar » 02. Apr 2007 17:39

Tomas PO napísal:
Dialniciar napísal:
Jurislav napísal:Ako to bude s predbiehaním kamiónov po rozšírení na 3+3, nevie niekto?


Zostane povolené.

Zostane? Ved nie je...


No, nepresne som sa vyjadril. Bude povolené. :wink:

Ale aj toto je dnes len dočasný stav, takže mám pravdu aj ja. :idea: :wink:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Tomas PO » 02. Apr 2007 18:45

Dialniciar napísal:
Tomas PO napísal:
Dialniciar napísal:
Jurislav napísal:Ako to bude s predbiehaním kamiónov po rozšírení na 3+3, nevie niekto?


Zostane povolené.

Zostane? Ved nie je...


No, nepresne som sa vyjadril. Bude povolené. :wink:

Ale aj toto je dnes len dočasný stav, takže mám pravdu aj ja. :idea: :wink:

Ale bol to pekny slovny zvrat :)
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 975
Založený: 03. Okt 2006 23:43
Bydlisko: Presov

Odoslaťod Dialniciar » 04. Apr 2007 06:44

Na cestách dominuje asfalt, v tuneloch betón. Pri kalkulácii nákladovosti v SR dominuje otázka začiatočných výdavkov. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=6749

... podrobný článok (etrend) ...

Prvou lastovičkou by mohol byť úsek D1 medzi Bratislavou a Trnavou – v plánoch jeho rozšírenia na šesťpruh sa uvažuje aj o betónovej vozovke.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Jurislav » 05. Apr 2007 19:06

Dialniciar napísal:No, nepresne som sa vyjadril. Bude povolené. :wink:

Ale aj toto je dnes len dočasný stav, takže mám pravdu aj ja. :idea: :wink:


Bude teda po rozšírení pre kamiony zákaz jazdy v ľavom pruhu? Možno to znie blbo, ale stretol som sa aj s takými, čo jazdia v rýchlych pruhoch.
Obrázok používateľa
Jurislav
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 2
Založený: 16. Dec 2006 14:15
Bydlisko: I/18 km 353,748; asi 50m odtiaľ

Odoslaťod Dialniciar » 05. Apr 2007 20:02

Jurislav napísal:
Dialniciar napísal:No, nepresne som sa vyjadril. Bude povolené. :wink:

Ale aj toto je dnes len dočasný stav, takže mám pravdu aj ja. :idea: :wink:


Bude teda po rozšírení pre kamiony zákaz jazdy v ľavom pruhu? Možno to znie blbo, ale stretol som sa aj s takými, čo jazdia v rýchlych pruhoch.


Zákaz predbiehania bude na novom 3+3 úseku zrušený úplne. Teoreticky teda bude možný stav: v pravom avia idúca 75 km/h, v strednom TIR idúci 90 km/h a v ľavom bus idúci 110 km/h. Bežné vo svete.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod B; » 06. Apr 2007 10:04

A zakaz nad 7,5t ( 3,5t? ) v najlavejsom pruhu nebude?
Obrázok používateľa
B;
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 29
Založený: 04. Feb 2005 10:55
Bydlisko: Doma :-) v EU

Odoslaťod Jurislav » 06. Apr 2007 12:51

Dialniciar napísal:Zákaz predbiehania bude na novom 3+3 úseku zrušený úplne.


Počas špičky by som sa potešil :wink: .
Obrázok používateľa
Jurislav
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 2
Založený: 16. Dec 2006 14:15
Bydlisko: I/18 km 353,748; asi 50m odtiaľ

Odoslaťod Miro » 06. Apr 2007 13:00

B; napísal:A zakaz nad 7,5t ( 3,5t? ) v najlavejsom pruhu nebude?

Ten zákaz predsa už je - pozri paragraf 8 odsek 4 zákona o premávke :idea:
Miro
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 5
Založený: 12. Jún 2005 19:47

Odoslaťod Jurislav » 06. Apr 2007 13:11

Miro napísal:
B; napísal:A zakaz nad 7,5t ( 3,5t? ) v najlavejsom pruhu nebude?

Ten zákaz predsa už je - pozri paragraf 8 odsek 4 zákona o premávke :idea:


Hm...ja som sa to pytal tiez a Dialniciar napisal, ze to bude povolene...
Obrázok používateľa
Jurislav
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 2
Založený: 16. Dec 2006 14:15
Bydlisko: I/18 km 353,748; asi 50m odtiaľ

Odoslaťod Miro » 06. Apr 2007 18:56

Ja to chápem tak, že bude zrušený terajší zákaz predbiehania pre nákladné autá, ale to neznamená, že nebude platiť zákon o premávke, ktorý v par. 8 ods. 4 hovorí, že nákladné vozidlá nad 3,5 t a súpravy nad 7 m dĺžky môžu používať len dva pravé pruhy. Ergo budú sa môcť predbiehať, ale nie v ľavom pruhu :roll:
Miro
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 5
Založený: 12. Jún 2005 19:47

Odoslaťod Jurislav » 06. Apr 2007 21:43

Miro napísal:Ja to chápem tak, že bude zrušený terajší zákaz predbiehania pre nákladné autá, ale to neznamená, že nebude platiť zákon o premávke, ktorý v par. 8 ods. 4 hovorí, že nákladné vozidlá nad 3,5 t a súpravy nad 7 m dĺžky môžu používať len dva pravé pruhy. Ergo budú sa môcť predbiehať, ale nie v ľavom pruhu :roll:


Aha, takze tento stav
Dialniciar napísal:v pravom avia idúca 75 km/h, v strednom TIR idúci 90 km/h a v ľavom bus idúci 110 km/h

nebude mozny /za predpokladu ze autobus je nad 3.5t/ ?
Obrázok používateľa
Jurislav
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 2
Založený: 16. Dec 2006 14:15
Bydlisko: I/18 km 353,748; asi 50m odtiaľ

Odoslaťod Miro » 07. Apr 2007 05:04

Autobus nie je nákladné vozidlo, aj teraz môžu podľa môjho názoru autobusy medzi BA a TT predbiehať.
Miro
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 5
Založený: 12. Jún 2005 19:47

Odoslaťod Jurislav » 07. Apr 2007 13:27

Fu, uz mam v tom chaos. Takze zakaz je/bude len pre nakladne auta nad 3,5t a nie pre vsetko nad 3,5t ?
Obrázok používateľa
Jurislav
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 2
Založený: 16. Dec 2006 14:15
Bydlisko: I/18 km 353,748; asi 50m odtiaľ

Odoslaťod Dialniciar » 08. Apr 2007 15:20

Jurislav napísal:Fu, uz mam v tom chaos. Takze zakaz je/bude len pre nakladne auta nad 3,5t a nie pre vsetko nad 3,5t ?


Autobus nie je nákladné auto. Čo na tom nechápeš :?: :roll: :roll:

Okrem iného sa pripravuje úplne nový cestný zákon. :idea:

V ľavom pruhu samozrejme TIR nestretneš. Nemal by si stretnúť. Ale reálne stretneš bus. Priprav sa na to.

Ešte inak: zájdi si niekedy cez deň do Prahy. A potom bež z nej von na Brno. Pôjdeš možno ako ja 160 km/h, budú všetky 3 pruhy plné, napriek tomu budeš v ľavom pruhu a budeš v kolóne ... Postupne ľavý pruh zrýchli na 170-180 km/h a kolóna sa pomaly začne rozpadávať, pretože poľaví stredný jazdný pruh. S pravom jazdnom pruhu sa ide do 100 km/h, v strednom od 110-120 km/h. Tých necelých 20 km na českej D1 na 3+3 pruhy ale výrazne pomáha. Keď sa tam ale stane DN, tiež to nie je čo závidieť, ja síce kadiaľ ísť narozdiel od iných úsekov, ale doprava tu skolabuje.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod tr3mp » 10. Apr 2007 07:11

Dialniciar napísal:Ešte inak: zájdi si niekedy cez deň do Prahy. A potom bež z nej von na Brno. Pôjdeš možno ako ja 160 km/h, budú všetky 3 pruhy plné, napriek tomu budeš v ľavom pruhu a budeš v kolóne ... Postupne ľavý pruh zrýchli na 170-180 km/h a kolóna sa pomaly začne rozpadávať, pretože poľaví stredný jazdný pruh. S pravom jazdnom pruhu sa ide do 100 km/h, v strednom od 110-120 km/h. Tých necelých 20 km na českej D1 na 3+3 pruhy ale výrazne pomáha. Keď sa tam ale stane DN, tiež to nie je čo závidieť, ja síce kadiaľ ísť narozdiel od iných úsekov, ale doprava tu skolabuje.


Je to trošku mimo témy, ale ja mám už niekoľkokrát vo večerných (skôr nočných) hodiných na českej 3+3 pred Prahou skúsenosť: úplne prázdna diaľnica, idem v pravom pruhu 130 km/h, predo mnou sa objaví auto idúce v strednom pruhu 110-120. Pritom môj pruh je stále voľný, ale napriek tomu, že v ňom nie je žiadna prekážka, musím sa preradiť dva pruhy vľavo, obísť pomalšie idúce vozidlo, potom zase dva pruhy vpravo a pokračujem. Vozidlo za mňou naďalej zostáva v strednom pruhu. Tento "strach" z jazdy v pravom pruhu u niektorých vodičov úplne nechápem, je to snáď preto, že keby jazdili vpravo, cítili by sa menejcenní :? :D
tr3mp
diskutujúci
 
Príspevky: 170
Obrázky: 4
Založený: 08. Feb 2005 18:27

Odoslaťod Jarda » 10. Apr 2007 08:50

tr3mp napísal:Je to trošku mimo témy, ale ja mám už niekoľkokrát vo večerných (skôr nočných) hodiných na českej 3+3 pred Prahou skúsenosť: úplne prázdna diaľnica, idem v pravom pruhu 130 km/h, predo mnou sa objaví auto idúce v strednom pruhu 110-120. Pritom môj pruh je stále voľný, ale napriek tomu, že v ňom nie je žiadna prekážka, musím sa preradiť dva pruhy vľavo, obísť pomalšie idúce vozidlo, potom zase dva pruhy vpravo a pokračujem. Vozidlo za mňou naďalej zostáva v strednom pruhu. Tento "strach" z jazdy v pravom pruhu u niektorých vodičov úplne nechápem, je to snáď preto, že keby jazdili vpravo, cítili by sa menejcenní :? :D


Ano, je to tam pravidlem. Myslím ale, že jde hlavně o to, že v pravém pruhu jsou od kamionů vyjeté koleje, takže se mnoho (řekl bych většina) řidičů osobních automobilů do něj nezařazuje, i když jedou 110 a pravý pruh je volný.
Jarda
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 24. Mar 2006 11:03
Bydlisko: ČR, Praha

Odoslaťod Dialniciar » 10. Apr 2007 08:55

tr3mp napísal:Je to trošku mimo témy, ale ja mám už niekoľkokrát vo večerných (skôr nočných) hodiných na českej 3+3 pred Prahou skúsenosť: úplne prázdna diaľnica, idem v pravom pruhu 130 km/h, predo mnou sa objaví auto idúce v strednom pruhu 110-120. Pritom môj pruh je stále voľný, ale napriek tomu, že v ňom nie je žiadna prekážka, musím sa preradiť dva pruhy vľavo, obísť pomalšie idúce vozidlo, potom zase dva pruhy vpravo a pokračujem. Vozidlo za mňou naďalej zostáva v strednom pruhu. Tento "strach" z jazdy v pravom pruhu u niektorých vodičov úplne nechápem, je to snáď preto, že keby jazdili vpravo, cítili by sa menejcenní :? :D


Dôvodom sú skôr vyjazdené koľaje v pravom pruhu a horšií stav vozovky. Menejcennosť, ak sa to tak dá vôbec nazvať je vtedy, ak ide vodič pomaly, nemá to s počtom pruhov nič spoločné. Tento fenomén je silno rozšírený aj v iných štátoch sveta, že pravý pruh je niekedy rýchlejší ako ten naľavo v strede.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod mapman » 10. Apr 2007 10:02

tr3mp napísal:Je to trošku mimo témy, ale ja mám už niekoľkokrát vo večerných (skôr nočných) hodiných na českej 3+3 pred Prahou skúsenosť: úplne prázdna diaľnica, idem v pravom pruhu 130 km/h, predo mnou sa objaví auto idúce v strednom pruhu 110-120. Pritom môj pruh je stále voľný, ale napriek tomu, že v ňom nie je žiadna prekážka, musím sa preradiť dva pruhy vľavo, obísť pomalšie idúce vozidlo, potom zase dva pruhy vpravo a pokračujem. Vozidlo za mňou naďalej zostáva v strednom pruhu. Tento "strach" z jazdy v pravom pruhu u niektorých vodičov úplne nechápem, je to snáď preto, že keby jazdili vpravo, cítili by sa menejcenní :? :D


No tak vyjazdené koľaje by som za tým já nevidel a ja zdím to takmer denne takže viem o čom hovorím. Skor mi pride že je to otázka akejsi pohodlnosti zaradiť sa do stredného pruhu a ostať v ňom. Len pripomeniem, jazdiť vpravo je povinnosť a stav D1 v týchto miestach je pomerne dosť uspokojujúci (až na km 2 - 0). ľudia sa musia naučiť jazdiť vpravo a predbiehať len keď je treba. Je to síce o niečo lepšie ako to bývalo, ale aj tak sa kopa vodičov zatím na trojpruhovej diaľnici jazdiť nenaučila, bohužial, a je to tým, že ich je u nás (CZ+SK) zatiaľ primálo...
mapman
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 686
Obrázky: 80
Založený: 24. Feb 2005 13:40
Bydlisko: CZ 140 00

Odoslaťod Dialniciar » 10. Apr 2007 11:26

mapman napísal:
tr3mp napísal:Je to trošku mimo témy, ale ja mám už niekoľkokrát vo večerných (skôr nočných) hodiných na českej 3+3 pred Prahou skúsenosť: úplne prázdna diaľnica, idem v pravom pruhu 130 km/h, predo mnou sa objaví auto idúce v strednom pruhu 110-120. Pritom môj pruh je stále voľný, ale napriek tomu, že v ňom nie je žiadna prekážka, musím sa preradiť dva pruhy vľavo, obísť pomalšie idúce vozidlo, potom zase dva pruhy vpravo a pokračujem. Vozidlo za mňou naďalej zostáva v strednom pruhu. Tento "strach" z jazdy v pravom pruhu u niektorých vodičov úplne nechápem, je to snáď preto, že keby jazdili vpravo, cítili by sa menejcenní :? :D


No tak vyjazdené koľaje by som za tým já nevidel a ja zdím to takmer denne takže viem o čom hovorím. Skor mi pride že je to otázka akejsi pohodlnosti zaradiť sa do stredného pruhu a ostať v ňom. Len pripomeniem, jazdiť vpravo je povinnosť a stav D1 v týchto miestach je pomerne dosť uspokojujúci (až na km 2 - 0). ľudia sa musia naučiť jazdiť vpravo a predbiehať len keď je treba. Je to síce o niečo lepšie ako to bývalo, ale aj tak sa kopa vodičov zatím na trojpruhovej diaľnici jazdiť nenaučila, bohužial, a je to tým, že ich je u nás (CZ+SK) zatiaľ primálo...


Máš samozrejme pravdu a ja ten stav (jazdenia v strednom pruhu) neospravedlňujem, len vysvetľujem a dopĺňam, že to je aj v mnohých, ešte aj vyspelejších štátoch, i keď tam je často dôvodom, že v prahom smú jazdiť len autá nad 3,5t.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod mapman » 10. Apr 2007 12:09

To hej, keby sme mali u nás niečo také ako zákaz jazdy v tretiom pravom pruhu okrem doby nezbytne nutnej na odbočenie či inú podobnú činnosť, tak potom OK a viem že mnohde to tak aj funguje. No na naše podmienky sa to bohužial IMHO aplikovať nedá. Tri pruhy sú teraz len na D1 a na okruhu (516, 517), stavajú sa na D1 (4704) a predpoklad je na D1 Praha Brno, R1 sever a východ, R10 u Boleslavi, D11 u Prahy... To je tak asi všetko a to mi príde stále málo na to aby bol v ČR alebo aj v SR takýto predpis. Takže treba učiť jazdiť ľudí vpravo ;)

P.S. Toľko moj pohľad na vec, ČR ani SR nemože dosiahnuť stav motorizácie a diaľničnej siete ako je tomu napr. v USA alebo Kanade, na to sme moc malí a máme radi svoje ŽP.
mapman
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 686
Obrázky: 80
Založený: 24. Feb 2005 13:40
Bydlisko: CZ 140 00

Odoslaťod Jarda » 10. Apr 2007 13:56

Někdy může být i problém se pak z pravého pruhu dostat, když v něm jedeš 130 a najednou přejedeš horizont a máš před sebou vozidlo, které jede 80 a v prostředním pruhu kolonu. :evil:
Jarda
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 24. Mar 2006 11:03
Bydlisko: ČR, Praha

Odoslaťod Dialniciar » 10. Apr 2007 16:44

mapman napísal:P.S. Toľko moj pohľad na vec, ČR ani SR nemože dosiahnuť stav motorizácie a diaľničnej siete ako je tomu napr. v USA alebo Kanade, na to sme moc malí a máme radi svoje ŽP.


Neveril by si, ale v Kanade je väčšina diaľnic na 2+2 pruhy postavená a je logické, že v miliónových metropolách je to viac. Kanada má málo obyvateľov na to, aby poškodzovala ŽP a v podstate len malé územie "trpí". :wink:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod mapman » 10. Apr 2007 18:11

No ono sa to úplne nevylučuje.. Ale je tiež otázka či prisposobovať ŽP motorizácii alebo prisposobovat motorizaciu životnému prostrediu... Ideálne je podľa mňa nájsť určitý vyvážený kompromis. V minulosti sa takmer všade na svete na ŽP moc nebrali ohľady, dnes sa to niekde až preháňa... Každopádne, Kanada je zrovinka príklad krajiny, ktorá si vie veľmi dobre zmenežovať svoj rozvoj, šťastná to zem...
mapman
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 686
Obrázky: 80
Založený: 24. Feb 2005 13:40
Bydlisko: CZ 140 00

Odoslaťod Jurislav » 15. Apr 2007 07:42

Aké parametre bude mať tento úsek po dostavaní na 3+3?
Obrázok používateľa
Jurislav
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 2
Založený: 16. Dec 2006 14:15
Bydlisko: I/18 km 353,748; asi 50m odtiaľ

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na D1

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 21 hostí.