D1 Bratislava - Trnava

Bratislava (Petržalka – križovatka s D2) – Trnava – Trenčín - Žilina – Prešov – Košice – Záhor, štátna hranica SR/Ukrajina

Moderátor: Moderátori

Odoslaťod Dialniciar » 26. Feb 2007 22:17

MH napísal:
Dialniciar napísal:No, myslím si, že my dvaja si tu nemusíme dokladať. Ja ti aj poviem problém tohoto riešenia, lebo ono sa to obciam nepáči: boja sa, že tam bude mýto ...

Takéto niečo by podľa mňa nikdy neprešlo, že by sa spoplatnili "poľné" mosty.


V Kanade nad niektorými diaľnicami idú mosty a sú len pre využitie lesov a ochranárov a prírody a oni musia platiť, pretože mosty sú v správe diaľničných správcov a sú zaťažené ťažkými strojmi. :idea: Podobne to funguje v niektorých štátoch USA a v niektorých krajinách EÚ, že poľnohospodárske stroje musia zaplatiť - niekedy aj špeciálny poplatok mimo mýta/známky.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 20:16

Odoslaťod expwy » 26. Feb 2007 22:20

Dialniciar napísal:V Kanade nad niektorými diaľnicami idú mosty a sú len pre využitie lesov a ochranárov a prírody a oni musia platiť, pretože mosty sú v správe diaľničných správcov a sú zaťažené ťažkými strojmi. :idea: Podobne to funguje v niektorých štátoch USA a v niektorých krajinách EÚ, že poľnohospodárske stroje musia zaplatiť - niekedy aj špeciálny poplatok mimo mýta/známky.

Tak toto som ani len netušil... :D
Zaujímavé...
Obrázok používateľa
expwy
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 122
Založený: 08. Apr 2005 10:30

Odoslaťod Dialniciar » 26. Feb 2007 22:21

MH napísal:
Dialniciar napísal:V Kanade nad niektorými diaľnicami idú mosty a sú len pre využitie lesov a ochranárov a prírody a oni musia platiť, pretože mosty sú v správe diaľničných správcov a sú zaťažené ťažkými strojmi. :idea: Podobne to funguje v niektorých štátoch USA a v niektorých krajinách EÚ, že poľnohospodárske stroje musia zaplatiť - niekedy aj špeciálny poplatok mimo mýta/známky.

Tak toto som ani len netušil... :D
Zaujímavé...


To sú tie detaily toto všetko ...
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 20:16

Odoslaťod expwy » 26. Feb 2007 22:26

Dialniciar napísal:To sú tie detaily toto všetko ...

Ale aj tie detaily sa dajú riešiť, nie je to neprekonateľná prekážka, vždy a všade budú argumenty pre a proti, záleží na tom ako sa dotknuté strany k tomu postavia a nejaký kompromis sa nájde...
Obrázok používateľa
expwy
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 122
Založený: 08. Apr 2005 10:30

Odoslaťod Dialniciar » 26. Feb 2007 22:29

MH napísal:
Dialniciar napísal:To sú tie detaily toto všetko ...

Ale aj tie detaily sa dajú riešiť, nie je to neprekonateľná prekážka, vždy a všade budú argumenty pre a proti, záleží na tom ako sa dotknuté strany k tomu postavia a nejaký kompromis sa nájde...


V podstate v Kanade boli aj nejaké výhrady a štát pohrozil, že tie mosty nebude stavať vôbec ... a bolo po probléme. :P
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 20:16

Odoslaťod Dialniciar » 26. Feb 2007 22:31

Dialniciar napísal:
MH napísal:
Dialniciar napísal:To sú tie detaily toto všetko ...

Ale aj tie detaily sa dajú riešiť, nie je to neprekonateľná prekážka, vždy a všade budú argumenty pre a proti, záleží na tom ako sa dotknuté strany k tomu postavia a nejaký kompromis sa nájde...


V podstate v Kanade boli aj nejaké výhrady a štát pohrozil, že tie mosty nebude stavať vôbec ... a bolo po probléme. :P


Len otázka je, že či majú slov. poľnohospodári/lesníci na takéto extra poplatky a to, že obce nemajú peniaze na údržbu, to je jasné a aj preto ako najvhodnejšia varianta vychádza, že NDS by mala všetky mosty vlastniť a potom by sa o ne mohla aj starať, lebo takto je to cudzí majetok a to je problém.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 20:16

Odoslaťod expwy » 26. Feb 2007 22:37

Dialniciar napísal:Len otázka je, že či majú slov. poľnohospodári/lesníci na takéto extra poplatky a to, že obce nemajú peniaze na údržbu, to je jasné a aj preto ako najvhodnejšia varianta vychádza, že NDS by mala všetky mosty vlastniť a potom by sa o ne mohla aj starať, lebo takto je to cudzí majetok a to je problém.

Osobne si tiež myslím, že najreálnejšie a najrozumnejšie by bolo keby ich vlastnila NDS (ale nie všetky - okrem mostov na D a R, po kt. vedú cesty I., II. a III. tr.). Bola by to pre NDS len zanedbateľná položka v údržbe a hravo by to zvládla, lebo má na to mechanizmy a stroje...
Obrázok používateľa
expwy
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 122
Založený: 08. Apr 2005 10:30

Odoslaťod Dialniciar » 26. Feb 2007 22:41

MH napísal:
Dialniciar napísal:Len otázka je, že či majú slov. poľnohospodári/lesníci na takéto extra poplatky a to, že obce nemajú peniaze na údržbu, to je jasné a aj preto ako najvhodnejšia varianta vychádza, že NDS by mala všetky mosty vlastniť a potom by sa o ne mohla aj starať, lebo takto je to cudzí majetok a to je problém.

Osobne si tiež myslím, že najreálnejšie a najrozumnejšie by bolo keby ich vlastnila NDS (ale nie všetky - okrem mostov na D a R, po kt. vedú cesty I., II. a III. tr.). Bola by to pre NDS len zanedbateľná položka v údržbe a hravo by to zvládla, lebo má na to mechanizmy a stroje...


Tak samozrejme, že nie úplne všetky, ale tieto sporné áno. Tadiaľ, kadiaľ idú cesty I.-III. triedy, tam je aj premávka.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 20:16

Odoslaťod expwy » 27. Feb 2007 19:08

V rámci rekonštrukcie na 3+3 pruhy by sa mala rekonštruovať aj križovatka Blatné (Senec-východ) na plnohodnotnú križovatku. Ďalej by mala pribudnúť križovatka Voderady s cestou III/06117 v km 44 nového staničenia. Záleží to od toho ako si to Samsung vyboxuje s vládou.

Ak už má na tomto úseku pribudnúť križovatka, osobne by som bol za to, aby to bolo na ceste III/06116 Cífer - Voderady
Obrázok používateľa
expwy
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 122
Založený: 08. Apr 2005 10:30

Odoslaťod Dialniciar » 27. Feb 2007 19:20

MH napísal:V rámci rekonštrukcie na 3+3 pruhy by sa mala rekonštruovať aj križovatka Blatné (Senec-východ) na plnohodnotnú križovatku. Ďalej by mala pribudnúť križovatka Voderady s cestou III/06117 v km 44 nového staničenia. Záleží to od toho ako si to Samsung vyboxuje s vládou.

Ak už má na tomto úseku pribudnúť križovatka, osobne by som bol za to, aby to bolo na ceste III/06116 Cífer - Voderady


A pri tomto už nie je na D1xR1 :?:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 20:16

Odoslaťod Andrej » 27. Feb 2007 19:22

MH napísal:Ak už má na tomto úseku pribudnúť križovatka, osobne by som bol za to, aby to bolo na ceste III/06116 Cífer - Voderady

Plny suhlas, tato cesta je podstatne viac vyuzivana ako cesta Voderady-TT, navyse Cifer by mal tak rychle napojenie na D1. Inak, tento nadjazd je spomedzi vsetkych na trase BA-TT asi v najhorsom stave.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 17:57

Odoslaťod Dialniciar » 27. Feb 2007 20:02

Andrej napísal:
MH napísal:Ak už má na tomto úseku pribudnúť križovatka, osobne by som bol za to, aby to bolo na ceste III/06116 Cífer - Voderady

Plny suhlas, tato cesta je podstatne viac vyuzivana ako cesta Voderady-TT, navyse Cifer by mal tak rychle napojenie na D1. Inak, tento nadjazd je spomedzi vsetkych na trase BA-TT asi v najhorsom stave.


A čo je tomuto nadjazdu ?
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 20:16

Odoslaťod expwy » 27. Feb 2007 21:03

Dialniciar napísal:A pri tomto už nie je na D1xR1 :?:

Prestavba križovatky Trnava by bola oveľa viac nákladná. Na križovatkách Blatné a budúcej križovatke Voderady musia ísť mosty aj tak dole a vybudujú sa tam len nové rampy. Križovatka Trnava by musela prejsť rozsiahlejšou a nákladnejšou rekonštrukciou. Týmto si to zdôvodňujem ja...

Osobne som samozrejme za urýchlenú a radikálnu rekonštrukciu križovatky Trnava, ktorá bude zodpovedať diaľničným parametrom tak, aby na odbočovacích rampách nebolo potrebné radikálne zníženie rýchlosti - väčší polomer zákrut na rampách.
Obrázok používateľa
expwy
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 122
Založený: 08. Apr 2005 10:30

Odoslaťod Andrej » 27. Feb 2007 23:17

Dialniciar napísal:A čo je tomuto nadjazdu ?

Okrem neskutocne rozbitej vozovky (miestami sa prepadavajucej) ma uz znicene zvodidla. Navyse je tu uzka cesta s prudkymi zakrutami, aj ked to az tak velmi nevadi kvoli tomu, ze v podstate v oboch smeroch sa vchadza hned z nadjazdu do obce.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 17:57

Odoslaťod B; » 28. Feb 2007 12:03

Dialniciar napísal:A čo je tomuto nadjazdu ?


Je to tava dvohrba - su tam dve miesta s cca 10 hrbmi, kde sa oplati ist max 20 kmh, inak si buchnes hlavu o strechu auta ( ak nemas cabrio)

Inak nedavno som pisal presne o tejto krizovatke, ze by sa zisla, kvitujem plan na jej vystavbu
Obrázok používateľa
B;
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 29
Založený: 04. Feb 2005 11:55
Bydlisko: Doma :-) v EU

Odoslaťod kvalitná dialnica » 01. Mar 2007 12:25

V blízskej budúcnosti treba dostavať 3 pruh iba po Trnavu.Ale po dokončení D1(po Košice) treba pokračovať v rozšírovaní ďalej.Neviem prečo rozostavané a plánované mosty a premostenia niesú 3-pruhové.Veď ich potom bude trebe ajtak rozšíriť???
_________________
Obrázok používateľa
kvalitná dialnica
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 452
Založený: 28. Feb 2007 18:18
Bydlisko: KE,BJ

Odoslaťod Dialniciar » 01. Mar 2007 12:26

kvalitná dialnica napísal:V blízskej budúcnosti treba dostavať 3 pruh iba po Trnavu.Ale po dokončení D1(po Košice) treba pokračovať v rozšírovaní ďalej.Neviem prečo rozostavané a plánované mosty a premostenia niesú 3-pruhové.Veď ich potom bude trebe ajtak rozšíriť???


kvalitná dialnica,

nemá pravdu, rozšírenie od TT po min PB nutné nebude vôbec a ani potom ... treba sa trošku pozrieť, koľko obyvateľov v SR býva a na rozloženie celej diaľničnej siete. Neplánujú sa rozširovať úseky na D1 mimo BA-TT, PO-KE.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 20:16

Odoslaťod Nevedko » 01. Mar 2007 14:06

Dialniciar napísal: Neplánujú sa rozširovať úseky na D1 mimo BA-TT, PO-KE.


Caesar kedysi pred dvoma rokmi tvrdil, ze su zamery, aby sa cela BA-ZA rozsirila na 3+3. Vies o tom nieco?
Obrázok používateľa
Nevedko
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 454
Obrázky: 3
Založený: 21. Jún 2005 09:44

Odoslaťod Dialniciar » 01. Mar 2007 14:12

Nevedko napísal:
Dialniciar napísal: Neplánujú sa rozširovať úseky na D1 mimo BA-TT, PO-KE.


Caesar kedysi pred dvoma rokmi tvrdil, ze su zamery, aby sa cela BA-ZA rozsirila na 3+3. Vies o tom nieco?


Ano, ibaže zásadnými prestavbami - prakticky všetky mosty, estakády a viadukty, výrazné zásahy do parallených ciest a okrem iného - skôr sa tu zmodernizuje železnica a splavní Váh, takže nejaké rozšírenie už nebude možné - nie za 50 mld. SKK, o čom on raz hovoril. On len vždy hovorí, že sa to malo stavať rovno na 3+3 a BA-TT na 4+4. To sa ale nerobí a to vyvolá tlak na železnicu, cestu, rieku. A to je aj správne.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 20:16

Odoslaťod mikeBoss » 04. Mar 2007 03:21

Rozsirovanie dialnice na 3+3 pruhy je drzost. Za tie peniaze sa moze urychlene dokoncit R1. Napr. Cesta smrti pri Zlatych Moravciach. Uz bolo dost BA a TT a teraz ZA... treba aj ine mesta rozvyjat...
mikeBoss
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 543
Obrázky: 33
Založený: 27. Jún 2005 22:33
Bydlisko: okolie Žiliny

Odoslaťod aquila » 04. Mar 2007 03:56

2 mikeboss: cestu smrti tu nechcem spominat, ale ked si tak zacal .. cestou smrti ju robia ludia ... a neboj aj ine mesta sa budu rozvijat :) ohladne tohoto prosim dalej prispievaj do tohto threadu ;)

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=5415
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 464
Založený: 03. Feb 2005 19:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod kaviarista » 04. Mar 2007 10:09

aquila, cestu smrti robia smrtiacou samotni ludia vsade, nie len pri ZM. Aj medzi PP a Svitom ma cesta nadpriemerne parametre a cestou smrti ju robi to, ze tam jedna zakruta opticky meni rychlost priblizovania sa protiiduceho vozidla. Vsade , kde je zvyseny pocet smrtelnych nehod, je pricinou zmena ludskeho vnimania.

Alebo pre tych, co veria na vestecke gule, to moze byt aj osud...
Obrázok používateľa
kaviarista
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 7
Založený: 10. Feb 2005 21:46
Bydlisko: Zem

Odoslaťod Čumil » 04. Mar 2007 11:23

mikeBoss napísal:Rozsirovanie dialnice na 3+3 pruhy je drzost. Za tie peniaze sa moze urychlene dokoncit R1. Napr. Cesta smrti pri Zlatych Moravciach. Uz bolo dost BA a TT a teraz ZA... treba aj ine mesta rozvyjat...


Mozno by sa dalo suhlasit, keby to bolo tak, ze BA-TT sa bude rozsirovat na ukor R1.

Ja dufam, ze bude jedno aj druhe. Pokial ide o BA-TT, neviem ako casto jazdis do BA. Keby si chodil pravidelne, tak vies, ze minimalne kazdy druhy pondelok sa udeje nejaka mimoriadka v smere do BA a v piatok v smere z BA. A bohuzial su tam take intenzity, ze z toho vzdy okamzite vznika poriadna zapcha.
Čumil
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 763
Založený: 01. Okt 2005 16:41

Odoslaťod aquila » 04. Mar 2007 13:35

2 kaviarista: ano s tym samozrejme suhlasim. proste na slovensku je moralka vodicov mizerna. horsia je jedine v polsku.
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 464
Založený: 03. Feb 2005 19:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod pohodak » 04. Mar 2007 13:53

ja som si napr. u drvivej vacsiny madarskych vodicov vsimol specialitku - cez dedinu 60(je tam povolena 50), mimo dediny 75, ale ked ho ides predbehnut zacne pridavat :evil:
pohodak
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 0
Založený: 20. Apr 2006 14:49
Bydlisko: PK

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na D1

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 3 hostí.