D1 Bratislava - Trnava

Bratislava (Petržalka – križovatka s D2) – Trnava – Trenčín - Žilina – Prešov – Košice – Záhor, štátna hranica SR/Ukrajina

Moderátor: Moderátori

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod expwy » 25. Jún 2020 14:49

Toľko demagógie zo strany OZ Triblavina ohľadom tohto problému - jediným ich cieľom je zjazd z D1 na Triblavinskú cestu - o toto ide celé tie roky. Kolektory sú len domnelý prostriedok na dosiahnutie tohto cieľa. Keby im ministerstvo a NDS povedali, že im spravia zjazd aj bez kolektorov, tak téma kolektory neexistuje, tak ako neexistovala v prípade MÚK Blatné.

A tá trápna hra so slovíčkami, že 8-pruh vrátane odstavných znamená vlastne 6-pruh + odstavné, len dokazuje účelovosť celého akože problému. Odstavný pruh nie je jazdný pruh to vie aj študent STU.

Kolektory na D1 od BA po TT a D2 BA - MA sú dopravnoinžiniersky fail, ktorý vznikol za čias developerského boomu v rokoch 2008/2009 bez akéhokoľvek kapacitného posúdenia a empirických dát. Proste sa určilo, že takto to bude.

Áno môžeme sa baviť o tom, že vyvolený developer si dokázal vybaviť križovatku Triblavina a druhý nemá zjazd a že sa cíti dotknutý https://foaf.sk/ludia/58863, ale je to chyba tých čo vymysleli hlúposť ako kolektory a developerom posľubovali, že kolektor akože nie je diaľnica a naňho si pripoja aj účelové komunikácie. https://spravy.pravda.sk/domace/clanok/ ... at-nebude/

Cestný zákon (135/1961) jednoznačne hovorí v §3b (2) Je zakázané zriaďovať vjazdy a výjazdy z diaľnic na susedné nehnuteľnosti alebo pripájať na diaľnice účelové komunikácie s výnimkou účelových komunikácii, ktorými sú na diaľnice pripojené objekty a zariadenia pre správu a údržbu diaľnic alebo objekty a zariadenia umiestnené na odpočívadlách.

Čiže zriadením vjazdu a výjazdu na Triblavinskú cestu, ktorá je účelovou komunikáciou by štát porušil vlastný zákon, keďže kolektorový pás je podľa STN 736101 súčasťou diaľnice.

A hádajte za koho vlády bolo podpísané memorandum o spolupráci pri výstavbe križovatky Triblavina – písal sa rok 2011 (3F = Figel + Frešo + Ftáčnik)

Rozšírenie I/61 malo vypracovanú DÚR pred 10 rokmi a vtedajší starosta MČ Vajnory v tom čase dal nesúhlasné stanovisko. Potom sa pretláčali len a len kolektory.

Neskôr bol členom OZT a kandidátom na primátora, župana a čo ja viem čo všetko a momentálne je horúci kandidát na prednostu Okresného úradu Bratislava, ktorý bude stavebne povoľovať tento projekt. Som zvedavý ako rozšírenie I/61 dopadne – BTW začína (P3/Pri mlyne) a končí (Senec križ. s 1041) kruhovým objazdom.

Mimochodom celý koncept D1 sa zmenil kvôli D4, lebo sa zmenil aj tvar križovatky D1/D4 v územnom rozhodnutí z 2014. Pôvodný tvar križovatky D1/D4 schválený ÚR pre rozšírenie D1 bol obyčajný 4-lístok ako pri Trnave a križovatka neprešla kapacitným posúdením a musel sa zmeniť jej tvar na špirálovitú podľa STN 73 6102 a pre smer TT – Jarovce a Jarovce – TT musel sa muselo navrhnúť komplet 2-pruhové pripojenie a odpojenie. Keď sa križovatka Triblavina rozostavala (2013) nebol schválený ešte nový tvar križovatky D1/D4. Keď bola na svete finálna podoba križovatky D1/D4 bolo potrebné následne robiť zásahy do stavby križovatky Triblavina, ktorá bola v tom čase už rozostavaná. Čiže zmena celej koncepcie diaľnice D1 bola spôsobená D4 a kolektory tam robili obrovské problémy návrhu celého tohto úseku. Ak by tam aj prešla verzia s kolektormi, Triblavinská by aj tak nebola napojená na diaľnicu resp. diaľničný kolektor, lebo to proste nevychádzalo ani omylom.

Je pravda, že MDV a NDS tento postup zle komunikovala a vždy boli o krok aj 3 kroky ZA aktivistami.
30/2020 & VL 6 - systémový prístup k pravidlám cestnej premávky a DZ
Obrázok používateľa
expwy
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 133
Založený: 08. Apr 2005 09:30

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod zdeno » 25. Jún 2020 14:51

zdeno
návštevník
 
Príspevky: 10
Obrázky: 1
Založený: 30. Mar 2009 09:03
Bydlisko: bratislava

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod rado » 25. Jún 2020 17:47

zdeno napísal:https://e.dennikn.sk/1943724/preco-budu-na-obchvate-bratislavy-semafory-a-dokedy-to-potrva/?cst=d78c8480e1766bc0f11877e68cdf86326108f28c

Tento článok je už celý v monitoringu: https://www.dialnice.info/viewtopic.php?f=35&t=24963
Obrázok používateľa
rado
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 936
Obrázky: 6
Založený: 27. Feb 2008 20:25
Bydlisko: Dolný Kubín

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod sapphire » 10. Júl 2020 06:49

to mi nehovorte že jeden podjazd trvá vybudovať x rokov, veď za ten čas čo budujú Triblavinu bude vybudovaný celý južný obchvat Prešova aj s tunelom
sapphire
diskutujúci
 
Príspevky: 121
Obrázky: 46
Založený: 16. Júl 2013 08:13
Bydlisko: Diakovce

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod mareks96 » 10. Júl 2020 15:55

Jasne ze sa to dá rýchlejšie, viď kúsok ďalej Doprastav... Uvidíme koľko im to bude nakoniec trvať ale rátam s mesiacmi nie rokmi. Tuto je problém ten že sa menilo riešenie a doteraz sa len dohadujú čo s prevytcnou zeminou, nedostatkom niečoho iného atď a samozrejme dodatky atď..
mareks96
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 462
Založený: 11. Okt 2014 08:14

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod Vlados » 10. Júl 2020 16:12

a čo zmena z CB na AB? cena mala ísť dolu...
slovník moderátora tohto fóra: "Keď sa pozries do zrkadla a vidíš k.ta tak zrkadlo za to nemôže."
neželám si devila ako moderátora tohto fóra, rovnako ako 74% hlasujúcich https://dialnice.info/viewtopic.php?f=6&t=23321
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 144
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod mareks96 » 11. Júl 2020 06:17

Osobne si myslím že aj išla len všetko ostatné spojené so zmenami riešenia stavbu natoľko predrazilo že sa to stratilo... Ibaže by nie...

Táto križovatka je ozaj ukážka toho ako sa infraštruktúra stavať nemá a dúfam že, keď už dnes je pomaly súčasť každej stavby nabehnutie NAKA do NDS, sa pozrú aj sem..
mareks96
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 462
Založený: 11. Okt 2014 08:14

Predchádzajúca

Naspäť na D1

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 10 hostí.