Stránka 3 z 184

OdoslaťOdoslané: 22. Dec 2006 12:07
od Dialniciar
Križovatka Blatné sa mala realizovať v r. 2005, no nebola na to pripravená, tak sa to odsunulu na rok 2006, tu sa to nedostalo do priorít, takže plán je taký, že priorita je rozšírenie D1 BA-TT a spraví sa to v rámci tohto projektu, teda do r. 2010 to ani nemusí byť vôbec.

OdoslaťOdoslané: 22. Dec 2006 13:35
od Dialniciar
aquila napísal:inak, asi sa neuvazuje s tym, aby sa pri rozsirovani na 3+3 robilo aspon predpriprava mostov na 4+4 ?


S týmto sa naozaj zatiaľ neuvažuje, ale ešte neboli ukončené všetky štúdie a k tomuto som mal pripomienky aj ja aj ďalší ľudia.

OdoslaťOdoslané: 22. Dec 2006 18:38
od aquila
pri tom docasnom rozsireni, kedy by sa rozsirovali len useky medzi mostami by to samozrejme bolo ok, ale ked by sa burali mosty a nadjazdy, tak by sa to malo zvazit ...

inak pri tomto mi vzdy zovrie krv, ked si spomeniem ako dzurinda tlacil na vystavbu mierova - senecka na smiesnych 2+2 .... :evil:

OdoslaťOdoslané: 23. Dec 2006 06:05
od Čavo
aquila napísal:pri tom docasnom rozsireni, kedy by sa rozsirovali len useky medzi mostami by to samozrejme bolo ok, ale ked by sa burali mosty a nadjazdy, tak by sa to malo zvazit ...

inak pri tomto mi vzdy zovrie krv, ked si spomeniem ako dzurinda tlacil na vystavbu mierova - senecka na smiesnych 2+2 .... :evil:

Myslím, že 2+2 má svoj význam. Keby bol priepustný prejazd mestom, kto by použil obchvat? Má to len jednu chybu D4 nestojí a ešte chvíľu nebude. Ale možno to ten prejazd mestom dovtedy vydrží.

OdoslaťOdoslané: 28. Dec 2006 15:08
od Jurislav
Eminem napísal:
aquila napísal:myslim, ze najlepsie riesenie by bolo, keby sa to postavilo na 3+3 s vyhladom na 4+4 t.j. by sa nadjazdy mosty stavali s tymto aspektom v mysli ako aj vykup pozemkov by prebiehal podla tohto motta


Myslim ze 3+3 sa da dnes postavit bez problemov, lebo je tu siroka ochranna zona, teda pozemky su statne.


3+3 by sa dalo teoreticky postavit bez problemov ale keby boli peniaze a snaha od vlady...

OdoslaťOdoslané: 28. Dec 2006 22:06
od johhan
Jurislav napísal:
Eminem napísal:
aquila napísal:myslim, ze najlepsie riesenie by bolo, keby sa to postavilo na 3+3 s vyhladom na 4+4 t.j. by sa nadjazdy mosty stavali s tymto aspektom v mysli ako aj vykup pozemkov by prebiehal podla tohto motta


Myslim ze 3+3 sa da dnes postavit bez problemov, lebo je tu siroka ochranna zona, teda pozemky su statne.


3+3 by sa dalo teoreticky postavit bez problemov ale keby boli peniaze a snaha od vlady...


Je to iba o peniazoch

OdoslaťOdoslané: 29. Dec 2006 10:21
od Dialniciar
johhan napísal:
Jurislav napísal:
Eminem napísal:
aquila napísal:myslim, ze najlepsie riesenie by bolo, keby sa to postavilo na 3+3 s vyhladom na 4+4 t.j. by sa nadjazdy mosty stavali s tymto aspektom v mysli ako aj vykup pozemkov by prebiehal podla tohto motta


Myslim ze 3+3 sa da dnes postavit bez problemov, lebo je tu siroka ochranna zona, teda pozemky su statne.


3+3 by sa dalo teoreticky postavit bez problemov ale keby boli peniaze a snaha od vlady...


Je to iba o peniazoch


Buďme presní, je to o min. 12 mld. SKK. 8)

OdoslaťOdoslané: 29. Dec 2006 10:36
od johhan
Dialniciar napísal: Buďme presní, je to o min. 12 mld. SKK. 8)


Predpokladám že to je tá lacnejšia alternatíva. Tá normálna prerábka na plnohodnotné 3+3 s CB krytom vyjde na 30 mld.

OdoslaťOdoslané: 29. Dec 2006 11:04
od Dialniciar
johhan napísal:
Dialniciar napísal: Buďme presní, je to o min. 12 mld. SKK. 8)


Predpokladám že to je tá lacnejšia alternatíva. Tá normálna prerábka na plnohodnotné 3+3 s CB krytom vyjde na 30 mld.


Tak to si prehnal, maximum, o ktorom viem ja cca. 22-26 mld. SKK s použitím CB krytu samozrejme, vrátane búrania mostov atď.

OdoslaťOdoslané: 29. Dec 2006 11:31
od johhan
Dialniciar napísal: Tak to si prehnal, maximum, o ktorom viem ja cca. 22-26 mld. SKK s použitím CB krytu samozrejme, vrátane búrania mostov atď.


Pardon ešte tam chýba že 30 mld v cenách roku 2010

OdoslaťOdoslané: 29. Dec 2006 11:42
od Dialniciar
johhan napísal:
Dialniciar napísal: Tak to si prehnal, maximum, o ktorom viem ja cca. 22-26 mld. SKK s použitím CB krytu samozrejme, vrátane búrania mostov atď.


Pardon ešte tam chýba že 30 mld v cenách roku 2010


No, ale to je maximum, ja vždy radšej používam takmer vo všetkom strednodobý výhľad a ešte aj z neho len strednú hodnotu.

Na tomto úseku už prebehli 2 štúdie, z ktorých jedna navrhla postup opatrení a reštrikcií a druhá posudzovala stavebné zásahy a úpravy.

Tá prvá už beží, tá druhá nám dala 2 základné varianty:

1. Zbúrať všetky nadjazdy, rozšíriť teleso diaľnice, použiť CB kryt až po križovatku D1xR1. Náklady sú 22-26 mld. SKK.

2. Zmeniť vodorovné dopravné značenie, položiť pevný povrch na stredný deliaci pás, umiestniť do neho betónové zvodidlá alebo zúžené plechové, rozšíriť odstavné pruhy a len v min. búrať nadjazdy alebo rozširovať mosty. Náklady sú 8-12 mld. SKK.

Teraz beží ďalšie posudok na variant č. 2, aby sa rozpísali všetky možnosti, pričom sa má vziať do úvah predovšetkým faktor nákladov, ktorý by mal byť na hranici 12-18 mld. SKK do r. 2010.

MDPT si to ideálne predstavuje tak, že teraz by sa spravili min. opatrenia, že by boli 3+3 jazdné pruhy, možno nie úplne súvisle a obojstranne, ale predsa a to do r. 2010 za cca. 6-8 mld. SKK a pripravil by sa na prestavbu celý úsek v hodnote ďalších 10-12 mld. SKK do r. 2015.

Prvé stavebné úpravy by mali prebehnúť v r. 2007, možno až v r. 2008 a odvtedy budú trvať prakticky niekoľko rokov rôzne prerábky a úpravy, pretože MDPT nenájde ročne na tento účel 5 mld. SKK.

OdoslaťOdoslané: 29. Dec 2006 20:33
od Lenny
Přestavovala by se i křižovatka D1xR1, která podle mě už nevyhovuje moderní potřebám dopravy?

OdoslaťOdoslané: 02. Jan 2007 11:34
od Dialniciar
Lenny napísal:Přestavovala by se i křižovatka D1xR1, která podle mě už nevyhovuje moderní potřebám dopravy?


Ona bola nevyhovujúca už pri výstavbe. :shock: Myslím, že to niekde aj MH uviedol, hlavne vetva z D1 na R1 od BA na NR. Potom celkovo je tu aj po životnosti vozovky, sú tu tiež vyjazdené koľaje, v zlom stave nadjazd ... jej komplexná rekonštrukcia sa pre nedostatok financií neustále odkladá.

Počíta sa s rekonštrukciou tejto križovatky, ale tiež sa s ňou aj nepočíta. Všetko bude záležať od financií.

OdoslaťOdoslané: 02. Jan 2007 12:06
od expwy
Dialniciar napísal:
Lenny napísal:Přestavovala by se i křižovatka D1xR1, která podle mě už nevyhovuje moderní potřebám dopravy?


Ona bola nevyhovujúca už pri výstavbe. :shock: Myslím, že to niekde aj MH uviedol, hlavne vetva z D1 na R1 od BA na NR. Potom celkovo je tu aj po životnosti vozovky, sú tu tiež vyjazdené koľaje, v zlom stave nadjazd ... jej komplexná rekonštrukcia sa pre nedostatok financií neustále odkladá.

Počíta sa s rekonštrukciou tejto križovatky, ale tiež sa s ňou aj nepočíta. Všetko bude záležať od financií.

Bohužiaľ, skôr sa s prestavbou x Trnava nepočíta ako počíta. Najlepšie by bolo keby sa táto stavba realizovala vrátane rekonštrukcie D1 na 3+3 a upraviť ju na diaľničné parametre. V stave v akom je teraz je úplne nevyhovujúca, hlavne dosť vyťažená vetva v smere NR - BA nevyhovuje úplne. Predstavoval by som si ju približne tak ako je teraz x BA-Jarovce, prispôsobená na Trnavu v tom, že hlavne vetva NR - BA a BA - NR by mala vyzerať tak ako je to v prípade D4 vetvy BA - A border a A border - BA.

OdoslaťOdoslané: 06. Jan 2007 00:49
od Lenny
MH napísal:Bohužiaľ, skôr sa s prestavbou x Trnava nepočíta ako počíta. Najlepšie by bolo keby sa táto stavba realizovala vrátane rekonštrukcie D1 na 3+3 a upraviť ju na diaľničné parametre. V stave v akom je teraz je úplne nevyhovujúca, hlavne dosť vyťažená vetva v smere NR - BA nevyhovuje úplne. Predstavoval by som si ju približne tak ako je teraz x BA-Jarovce, prispôsobená na Trnavu v tom, že hlavne vetva NR - BA a BA - NR by mala vyzerať tak ako je to v prípade D4 vetvy BA - A border a A border - BA.


Přímé větve by to chtělo, taky by to chtělo vybudovat kolektotové pásy.

V jaké fázi přípravy se nachází rozšíření? Kdy je možno realně očekávat zahájení stavby? Nemam v tomto směru žádné info.

OdoslaťOdoslané: 06. Jan 2007 00:52
od B;
Kolektorove pasy - je to veeelmi dlhy pripajaci pruh?

OdoslaťOdoslané: 06. Jan 2007 01:36
od Lenny
Kolektorový pás je na dálnici napojen jen jedním výjezdem a jedním nájezdem. S kolektorového pásu jsou pak realizovány včechny ostatní napojení a připojení. Je to bezpečnější způsob odbočení. Teď mě napadá, že kolektory jsou na MÚK Brno-jih nebo na obchvatu Olomouce.

http://www.dalnice-silnice.cz/Fotky/R35_02/R35_03.jpg
http://www.dalnice-silnice.cz/Fotky/R55_01/R55_02.jpg

OdoslaťOdoslané: 18. Jan 2007 20:21
od Dialniciar
Lenny napísal:V jaké fázi přípravy se nachází rozšíření? Kdy je možno realně očekávat zahájení stavby? Nemam v tomto směru žádné info.


Ani ja nemám presné informácie, pretože ani presné informácie nie sú. V r. 2007 sa nebudú robiť stavebné zásahy žiadne, lebo niet financií a príprava.

OdoslaťOdoslané: 13. Feb 2007 16:13
od Jurislav
3. pruh v smere TT-BA sa planuje do 2009, v smere BA-TT roku 2010. Tak to hovoril nejaky dolezity typek v spravach. Moj nazor je, ze 3+3 bude do r. 2012.

OdoslaťOdoslané: 14. Feb 2007 22:32
od expwy
Ja by som to staval na 3+1+3 pruhy...

OdoslaťOdoslané: 14. Feb 2007 23:34
od aquila
ja 4+4 :lol: ale to je scifi ;) ale aspon nadjazdy by sa na to mohli pripravit ...

inak ked sme pri tom, v tomto sa mi hrozne lubi system aky maju v rakusku. totizto, oni tam povacsinou nadjazdy/mosty nad dialnicu stavaju s piliermi v strede t.j. v case nudze len "odbagruju" a spevnia nasyp mostu a rozsiria o dalsi pruh.

aby sme sa pochopili, vyzera to asi takto

Kód: Vybrať všetko
 _______________________
/   \      ||       /   \


a potom to vyzera takto

Kód: Vybrať všetko
 ____________________
/|        ||        |\


u nas su podporne piliere po stranach cize asi takto ...
Kód: Vybrať všetko
 _____________________
/\  ||     ,     ||  /\


co logicky efektivne znemoznuje relativne jednoduche a lacne rozsirenie ...

OdoslaťOdoslané: 15. Feb 2007 16:45
od i15
MH napísal:Ja by som to staval na 3+1+3 pruhy...


co to znamena, ak sa mozem opytat?

OdoslaťOdoslané: 15. Feb 2007 19:31
od Jurislav
teoretik napísal:
MH napísal:Ja by som to staval na 3+1+3 pruhy...


co to znamena, ak sa mozem opytat?


Že v prípade veľkého množstva áut v smere do BA priradia k 3 pruhom ešte štvrtý v strede cesty a oddelia ho nejakým dopravným značením (kužele alebo niečo podobné) a keď bude viac áut v smere do TT, tak ten štvrtý pruh priradia zase tomu smeru. Vyzerá to asi takto:
| : : | : : : | špička do BA; | : : : | : : | špička do TT
Dúfam že ma chápeš. Aspoň dúfam že to MH myslel takto.
Je to dobrý nápad, najprv by sa mohlo stavať 2-1-2 a potom dostavať 3. (resp. 4.) pruh.
Inak v Amerike sa bežne stavia 4+2+4

OdoslaťOdoslané: 15. Feb 2007 19:38
od Jurislav

OdoslaťOdoslané: 15. Feb 2007 20:16
od Honda
Jurislav napísal:Inak v Amerike sa bežne stavia 4+2+4


54% všetkých dialnic v USA je postavených 2 + 2 jazdné pruhy, 12% je nad tento pomer (teda 3 + 3, 4 + 4, 6 + 6).