Stránka 4 z 184

OdoslaťOdoslané: 15. Feb 2007 20:59
od Jurislav
Áno 3-2-3 alebo 4-2-4 či podobné sú skôr v mestách kde sú fakt obrovské masy áut hlavne počas špičky a tam to je treba. O tých som hovoril. Medzimesto už nie je tak frekventované takže tam to stačí.

OdoslaťOdoslané: 15. Feb 2007 21:26
od Milos
Jurislav napísal:Áno 3-2-3 alebo 4-2-4 či podobné sú skôr v mestách kde sú fakt obrovské masy áut hlavne počas špičky a tam to je treba. O tých som hovoril. Medzimesto už nie je tak frekventované takže tam to stačí.



...ešte je tu aj otázka max. povolenej rýchlosti v prípade realizácie variantu 3+1+3 medzi BA a TT. Ťažko si tam viem predstaviť povolenú rýchlosť 130 km/h, ak by to nebolo oddelené aspoň plnohodnotnými zvodidlami, keď už tam nebude deliaci pás so zvodidlami (resp. voľné miesto + zvodidlá medzi obomi trojpruhmi, ktoré má šírku ako deliaci pás). Ale plnohodnotné zvodidlá sa zase nedajú operatívne presúvať, takže čo s tým? Na mestskej diaľnici, ktorá "vyvedie" masy áut za mesto, nie je problém, ak je max. rýchlosť 80 km/h, aj tak sa v tej špičke väčšinou viac ísť nedá. Ale dať povedzme 100 km/h (čo sa mi na smerovo nerozdelenú komunikáciu zdá tak akurát) na celý úsek BA - TT, to by už viedlo k veľkej nervozite niektorých šoférov a mohlo by to mať za týchto okolností aj negatívny efekt

OdoslaťOdoslané: 15. Feb 2007 21:34
od Honda
Milos napísal:...ešte je tu aj otázka max. povolenej rýchlosti v prípade realizácie variantu 3+1+3 medzi BA a TT. Ťažko si tam viem predstaviť povolenú rýchlosť 130 km/h, ak by to nebolo oddelené aspoň plnohodnotnými zvodidlami, keď už tam nebude deliaci pás so zvodidlami (resp. voľné miesto + zvodidlá medzi obomi trojpruhmi, ktoré má šírku ako deliaci pás). Ale plnohodnotné zvodidlá sa zase nedajú operatívne presúvať, takže čo s tým? Na mestskej diaľnici, ktorá "vyvedie" masy áut za mesto, nie je problém, ak je max. rýchlosť 80 km/h, aj tak sa v tej špičke väčšinou viac ísť nedá. Ale dať povedzme 100 km/h (čo sa mi na smerovo nerozdelenú komunikáciu zdá tak akurát) na celý úsek BA - TT, to by už viedlo k veľkej nervozite niektorých šoférov a mohlo by to mať za týchto okolností aj negatívny efekt


Stačia betónové zvodidlá. A sú stroje, ktoré dokážu za pár hodín zmeniť požadované rozpätie počtu pruhov .. v USA, Kanade, .. sa to robí bežne .. ráno na viac pruhov do mesta, poobede sa to začne meniť (nižšia rýchlosť), ale k večeru je zase viac pruhov von z mesta .. je to hlavne pre priestorové problémy ale aj faktom je, že tam sa už zvažuje, čo sa zastavia a čo nie .. a rýchlosť v USA je nižsia jako našich 130 km/h a žijú :wink:

OdoslaťOdoslané: 15. Feb 2007 22:25
od expwy
Ten jeden striedavý pruh, ako ste správne pochopili, by bol fyzicky oddelený od ostatných pruhov a mám to vymyslené tak, že netreba žiadne stroje na presúvanie betónových zvodidiel. Premávka by sa riadila premenným DZ. Skúsim vyrobiť nejaké schémy, lebo takto abstraktne a opisne sa to ťažko vysvetľuje a je to moje know how :D
skúsime to pretlačiť do prípravy aj s prestavbou križovatky Trnava...

OdoslaťOdoslané: 15. Feb 2007 22:31
od Honda
MH napísal:Ten jeden striedavý pruh, ako ste správne pochopili, by bol fyzicky oddelený od ostatných pruhov a mám to vymyslené tak, že netreba žiadne stroje na presúvanie betónových zvodidiel. Premávka by sa riadila premenným DZ. Skúsim vyrobiť nejaké schémy, lebo takto abstraktne a opisne sa to ťažko vysvetľuje a je to moje know how :D
skúsime to pretlačiť do prípravy aj s prestavbou križovatky Trnava...


Premenné DZ na SVK ? To len sebevrah by tade išiel .. a zrovna na úseku BA-TT, kde ide o život už dneska kedy tam je "pevný stred" ..

OdoslaťOdoslané: 15. Feb 2007 22:43
od expwy
Honda napísal:Premenné DZ na SVK ? To len sebevrah by tade išiel .. a zrovna na úseku BA-TT, kde ide o život už dneska kedy tam je "pevný stred" ..
Samozrejme, že by sa autá do protismeru nedostali, bola by tam aj fyzická prekážka, ale nebolo by potrebné ich presúvať žiadnymi mechanizmami. Musím to niekedy nakresliť, lebo vidím, že tu bude veľa otázok...

OdoslaťOdoslané: 16. Feb 2007 09:06
od i15
Vdaka za vysvetlenie. Snad je mozne to naprojektovat tak, aby to bolo zaroven aj bezpecne :)

OdoslaťOdoslané: 16. Feb 2007 18:38
od expwy
Takže teória na 3+1+3 padla, kvôli technickým normám EU a výkupom pozemkov.

- chce sa to urobiť tak, aby sa vyhlo problémom s výkupmi pozemkov, čiže rozširovanie v dimenziách už vykúpených pozemkov

- križovatka Senec bude riešená kolektorovými pásmi na jednej aj druhej strane

- definitívne parametre 3+3 s odstavným pásom

- stredný deliaci pás - betónové zvodidlá

- či bude asfalt alebo betón sa ešte nerozhodlo je to 50:50 (asfaltová lobby je veľmi silná, ale veľmi nadobúda na sile aj betonárska lobby)

- osobne som za betón = nižšie prevádzkové náklady

OdoslaťOdoslané: 16. Feb 2007 18:47
od aquila
prerabka krizovatky TT asi neni na programe dna ? (na styl D4/D2)

a snad vyhra beton ;)

OdoslaťOdoslané: 16. Feb 2007 18:50
od expwy
aquila napísal:prerabka krizovatky TT asi neni na programe dna ? (na styl D4/D2)

a snad vyhra beton ;)


Križovatka Trnava sa rekonštruovať zatiaľ nebude. Určite to nebude predmetom stavby rozšírenia D1 na 3+3 pruhy :(

OdoslaťOdoslané: 17. Feb 2007 09:56
od Čumil
A čo Blatné? Bude tam plnohodnotné pripojenie/exit, alebo nebodaj zrušia aj to, čo je dnes?

OdoslaťOdoslané: 17. Feb 2007 11:31
od Honda
čo je to kolektorový pás ?

OdoslaťOdoslané: 17. Feb 2007 12:11
od expwy
Honda napísal:čo je to kolektorový pás ?

Fyzicky oddelené odbočovacie a pripájacie pruhy (viď križovatka BA-Letisko)

OdoslaťOdoslané: 17. Feb 2007 16:09
od johhan
MH napísal: Fyzicky oddelené odbočovacie a pripájacie pruhy (viď križovatka BA-Letisko)


Michal nejako si neviem pomôcť ale ten kolektor pri letisku je buď zle navrhnutý alebo zle pooznačovaný lebo blbo sa tam jazdí - ale možno som zhýčkaný z Nemecka :-)

Inak nevieš či je pravdou že sa majú vytypovať asi 3 najdlhšie úseky medzi mostami ktoré sa urýchlene rozšíria na 3+3 aby bolo možné aspon na pár kilometroch predbiehanie kamionov ?. Tak podobne to robili rakušáci že rozšírili každý druhý medzimostný úsek na 3+3 a potom sa následne búrali mosty a rozširovala dialnica v tých druhých 2+2 na 3+3.

Inak pri prestavbe na 3+3 by mohol byť v úseku do TT zrušený skoro každý druhý most bez náhrady.

OdoslaťOdoslané: 18. Feb 2007 13:31
od Jurislav
Johhan, nejaké úseky na D1 BA-TN sa vyberali v r.2006 ale zatiaľ ani slovo o aspoň približnom dátume rozširovania.

OdoslaťOdoslané: 18. Feb 2007 16:12
od Dialniciar
MH napísal:
aquila napísal:prerabka krizovatky TT asi neni na programe dna ? (na styl D4/D2)

a snad vyhra beton ;)


Križovatka Trnava sa rekonštruovať zatiaľ nebude. Určite to nebude predmetom stavby rozšírenia D1 na 3+3 pruhy :(


Križovatka D1xR1 sa bude rekonštruovať až po rozšírení D1, pretože náklady na jeje rekonštrukciu presiahnu 0,5 mld. SKK. Spraví sa kompletná prestavba a následná rekonštrukcia. Ešte sa má rozhodnúť, či sa to spraví na etapy alebo naraz (potom by bol dopravný problém a muselo by sa to zladiť s opravou cesty SC-Sereď, ktorá sa tiež plánuje opraviť po rozšírení D1). Okrem opravy SC-Sereď sa začne s výstavbou novej cesty I. triedy BA-SC. A prvýkrát sa začína vážne rozprávať o nutnosti postaviť obchvat Pezinka, I. etapu.

OdoslaťOdoslané: 18. Feb 2007 23:19
od Andrej
johhan napísal:Inak pri prestavbe na 3+3 by mohol byť v úseku do TT zrušený skoro každý druhý most bez náhrady.

Neprehanas trochu? Tie 3 nadjazdy co su pre polne cesty suhlasim + 1 nadjazd pri Vajnoroch, ale ostatne su dost vyuzivane.
Osobne sa inak dost tesim na to, ze sa kompletne prestavaju, kedze mnohe su uz v nevyhovujucom stave (Ivanka, SC, Pác...)

OdoslaťOdoslané: 26. Feb 2007 18:20
od Dialniciar
Andrej napísal:
johhan napísal:Inak pri prestavbe na 3+3 by mohol byť v úseku do TT zrušený skoro každý druhý most bez náhrady.

Neprehanas trochu? Tie 3 nadjazdy co su pre polne cesty suhlasim + 1 nadjazd pri Vajnoroch, ale ostatne su dost vyuzivane.
Osobne sa inak dost tesim na to, ze sa kompletne prestavaju, kedze mnohe su uz v nevyhovujucom stave (Ivanka, SC, Pác...)


Hovorí sa v skutočnosti, že každý tretí most je prakticky nevyužívaný a že poľnohospodárske stroje by si mohli aj mierne nadchádzať, než utratiť desiatky mil. SKK, aj sa uvažuje nad tým, že cca. 1/4 mostov sa nepostaví, min. nie hneď.

OdoslaťOdoslané: 26. Feb 2007 20:35
od expwy
Dialniciar napísal:Hovorí sa v skutočnosti, že každý tretí most je prakticky nevyužívaný a že poľnohospodárske stroje by si mohli aj mierne nadchádzať, než utratiť desiatky mil. SKK, aj sa uvažuje nad tým, že cca. 1/4 mostov sa nepostaví, min. nie hneď.

Toto je celoslovenský problém - mosty nad D a R na ktorých vedie účelová komunikácia, lesná alebo poľná cesta, sú v dezolátnom stave preto, lebo sú majetkom jednotlivých obcí a tie na ich údržbu nemajú peniaze alebo keď majú radšej ich použijú na iné veci v rámci obce, kde to je vidieť. Preto chátrajú....Irónia je, že v procese pripomienkovania projektovej dokumentácie tieto mosty obce vyžadujú.

OdoslaťOdoslané: 26. Feb 2007 20:39
od Dialniciar
MH napísal:Irónia je, že v procese pripomienkovania projektovej dokumentácie tieto mosty obce vyžadujú.


No ale to je normálne. :idea: Pretože pre nich je to bariéra ... a každá obec potrebuje mať "svoj most" za každé družstvo a za každú lesnícku organizáciu.

OdoslaťOdoslané: 26. Feb 2007 20:50
od expwy
Dialniciar napísal:No ale to je normálne. :idea: Pretože pre nich je to bariéra ... a každá obec potrebuje mať "svoj most" za každé družstvo a za každú lesnícku organizáciu.

Veď nehovorím, že to nie je opodstatnená požiadavka, popisujem len realitu. Najlepšie by bolo keby tieto mosty patrili správcovi diaľnice, ten by sa dokázal lepšie postarať o tieto "chcené a zároveň nechcené" mosty.

Ďalšie riešenie by bolo keby sa vybudoval podjazd miesto mosta. Samozrejme by to bolo možné len tam kde trasa vedie v násype, lebo kvôli týmto podjazdom zdvíhať niveletu D by bola hlúposť.

Alebo sa v procese prípravy dohodnúť s obcami o nejakých trasách, hoci aj trochu dlhších, ktoré by prechádzali pod mostami, ktoré aj tak musia byť vybudované kvôli prekonaniu rôznych prekážok a len by sa mierne upravila ich dĺžka...

OdoslaťOdoslané: 26. Feb 2007 20:53
od Dialniciar
MH napísal:
Dialniciar napísal:No ale to je normálne. :idea: Pretože pre nich je to bariéra ... a každá obec potrebuje mať "svoj most" za každé družstvo a za každú lesnícku organizáciu.

Veď nehovorím, že to nie je opodstatnená požiadavka, popisujem len realitu. Najlepšie by bolo keby tieto mosty patrili správcovi diaľnice, ten by sa dokázal lepšie postarať o tieto "chcené a zároveň nechcené" mosty.


Toto by bolo najvhodnejšie.

OdoslaťOdoslané: 26. Feb 2007 20:58
od expwy
Dialniciar napísal:Toto by bolo najvhodnejšie.

A takáto je aj tendencia riešenia, ale chcel som načrtnúť aj iné možnosti, ktorými by sa dali tieto problémy v procese prípravy eliiminovať.

OdoslaťOdoslané: 26. Feb 2007 21:04
od Dialniciar
MH napísal:
Dialniciar napísal:Toto by bolo najvhodnejšie.

A takáto je aj tendencia riešenia, ale chcel som načrtnúť aj iné možnosti, ktorými by sa dali tieto problémy v procese prípravy eliiminovať.


No, myslím si, že my dvaja si tu nemusíme dokladať. Ja ti aj poviem problém tohoto riešenia, lebo ono sa to obciam nepáči: boja sa, že tam bude mýto ...

OdoslaťOdoslané: 26. Feb 2007 21:12
od expwy
Dialniciar napísal:No, myslím si, že my dvaja si tu nemusíme dokladať. Ja ti aj poviem problém tohoto riešenia, lebo ono sa to obciam nepáči: boja sa, že tam bude mýto ...

Takéto niečo by podľa mňa nikdy neprešlo, že by sa spoplatnili "poľné" mosty.