D1 Bidovce - Pozdišovce

Bratislava (Petržalka – križovatka s D2) – Trnava – Trenčín - Žilina – Prešov – Košice – Záhor, štátna hranica SR/Ukrajina

Moderátor: Moderátori

O. T.: D1 Bidovce - Pozdišovce

Odoslaťod KN.SK » 18. Sep 2019 14:13

Lučivná je "zelený most", biokoridor.
1121
Festina lente! Σπεῦδε βραδέως!
Sapienti sat.
Radšej budovať, než niečo ničiť.
Obrázok používateľa
KN.SK
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3839
Založený: 08. Máj 2014 11:56

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

Odoslaťod garip » 18. Sep 2019 14:27

DrX napísal:Ked je niekde horsky masiv, ktory sa inak prekonat neda, tak je tunel OK. Cize Dargov a Soroska su OK - na rozdiel od zbytocnosti typu Visnove, Sibenik, Borik, Lucivna, Cebrat, Havran, Korbelka, Zilina, Ovciarsko. Este aj tunel Presov je OK, ale tie na SOPO uz nie, kedze sa to dalo poriesit z juhovychodu.

tymto komentarom si ma len utvrdil v tom, ze si dalej ako v PO nebol. Vacsiu hlupost som na tomto fore este necital a to sa tu uz toho popisalo naozaj dost.
garip
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 669
Obrázky: 210
Založený: 05. Nov 2012 10:44

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

Odoslaťod devil » 18. Sep 2019 14:40

no ano, efekt PO tunelov bude len minimalny oproti prelozkam mestkych komunikacii...sorosku a dargov treba posunut na neskorsie a uprednostnit dargov-MI resp. zacharovce-figa.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

Odoslaťod Vlados » 18. Sep 2019 15:47

KN.SK napísal:Aj som zväčša za tunel(y). Len ma prekvapilo:
DrX napísal:Nesuhlas ... Co treba v prvom rade je tunel Dargov a obchvaty Michaloviec (s napojenim na Siravu a Humenne) a Secoviec. Zvysok je na 1ke bezproblemovy.
1120

To napísal opovrhovač tunelov? Nie, on nie je opovrhovač tunelov ako sa doteraz mohlo zdať, ale juhovýchodný nacionalista.
Horský priechod ktorého nedostatkom je len 40tka v ostrej zákrute treba už teraz nahradiť tunelom... :shock:
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

Odoslaťod sendvo » 18. Sep 2019 16:41

DrX napísal:Ked je niekde horsky masiv, ktory sa inak prekonat neda, tak je tunel OK. Cize Dargov a Soroska su OK


to su teda riadne horske masivy to ti poviem :D 400 - 600 mnm
https://freebitco.in/?r=41546130
Obrázok používateľa
sendvo
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 505
Obrázky: 54
Založený: 24. Jan 2010 11:04
Bydlisko: Wien (A) / original Zilina

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

Odoslaťod Mayllo » 18. Sep 2019 18:37

DrX napísal:Ked je niekde horsky masiv, ktory sa inak prekonat neda, tak je tunel OK. Cize Dargov a Soroska su OK - na rozdiel od zbytocnosti typu Visnove, Sibenik, Borik, Lucivna, Cebrat, Havran, Korbelka, Zilina, Ovciarsko. Este aj tunel Presov je OK, ale tie na SOPO uz nie, kedze sa to dalo poriesit z juhovychodu.


Odjebalo mi dekel ma mesiac !! čím by si nahradil tie tunely?
Lučivná je ekodukt pan doktor X
Čebrat je rovnaka zbytočnost ako Prešov (humor)
Višňové Korbeľka o dost naročnejší masív ako Dargov či Soroška, suhlasím, zbytočné pre niekoho kto jazdí PO - MI alebo PO - RV
Šibenik Bórik Havran Žilina Ovčiarsko, nie je to tak daleko do Rakuska, prezleč si prepotené tričko a chod na výlet, tunelmi tam prekonavaju jednoduchšie masívy
zabudol si na Sitinu Horelicu Branisko Považský Chlmec a všeky podjazdy
Mayllo
diskutujúci
 
Príspevky: 212
Obrázky: 47
Založený: 19. Aug 2012 15:57

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

Odoslaťod Vlados » 18. Sep 2019 19:29

on chodí maximálne KE - RV a potom vlakom cez BP do Švajcu... a možno na bicykli do MI ;)
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

Odoslaťod Kvík » 18. Sep 2019 20:59

sendvo napísal:to su teda riadne horske masivy to ti poviem :D 400 - 600 mnm


Nuž pred pár týždňami som jazdil aj vo vyše 4800 m n.m. a po tuneli nikde ani chýru, ani slychu. Nadmorská výška masívu nehrá žiadnu úlohu, skôr strmosť a hlavne to, ako vyzerá súčasná cesta a ako zvláda premávku.

Soroška je síce iba 540, ale je to značne nebezpečný a nepríjemný úsek cesty, hlavne v zime a keď máš smolu na kamióny. Dargov je dokonca iba 470 a súčasná cesta je pomerne luxusná (aspoň oproti Soroške určite), ale v parametroch, aké má mať diaľnica, si to tam bez tunela neviem predstaviť.
Chvíľu som ale rozmýšľal, prečo to netrasovali rovno od počiatku cez Slanec. Na Užhorod by to bolo asi jedno, akurát Michalovciam by to kúsok pohoršilo.
Να εύχεσαι νάναι μακρύς ο δρόμος, γεμάτος περιπέτειες, γεμάτος γνώσεις.
Kvík
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 264
Obrázky: 3
Založený: 20. Sep 2017 18:16
Bydlisko: BA

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

Odoslaťod Mayllo » 19. Sep 2019 19:59

účelom diaľnice je obslúžiť a odľahčiť hustejšie osídlené územia - mestá, nie isť najpriamejšou a najjednoduchšou trasou
Mayllo
diskutujúci
 
Príspevky: 212
Obrázky: 47
Založený: 19. Aug 2012 15:57

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

Odoslaťod nevo83 » 19. Sep 2019 20:48

DrX napísal:Nesuhlas. Bodove zavady a prejazdy mestami/dedinami su najvacsim problemom D1 KE-UA aj R2 KE-ZV. Nikto nemoze mat problem s jednotkou od Dargova po Secovce ani s usekom pred Pozdisovcami. Co treba v prvom rade je tunel Dargov a obchvaty Michaloviec (s napojenim na Siravu a Humenne) a Secoviec. Zvysok je na 1ke bezproblemovy.


Michalovce - Sirava a co tam chces akoze prepajat ??? NACO ?? ak si mam vybrat kvalitu vody tak berem Domasu ako Siravu, plus je tam 2+2.
HE sa poriesi cez VT neakou R plus HE ma cas

Inak ako sledujem v poslednej dobe mas dost zvlastne uvahy
nevo83
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 22. Mar 2017 18:00

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

Odoslaťod devil » 20. Sep 2019 07:39

účelom diaľnice je obslúžiť a odľahčiť hustejšie osídlené územia - mestá, nie isť najpriamejšou a najjednoduchšou trasou

dialnica sluzi hlavne na spojenie dalekych cielov. preto sa vola dialnica. to co opisujes je blizica.

Odjebalo mi dekel ma mesiac !! čím by si nahradil tie tunely?
Lučivná je ekodukt pan doktor X
Čebrat je rovnaka zbytočnost ako Prešov (humor)
Višňové Korbeľka o dost naročnejší masív ako Dargov či Soroška, suhlasím, zbytočné pre niekoho kto jazdí PO - MI alebo PO - RV
Šibenik Bórik Havran Žilina Ovčiarsko, nie je to tak daleko do Rakuska, prezleč si prepotené tričko a chod na výlet, tunelmi tam prekonavaju jednoduchšie masívy
zabudol si na Sitinu Horelicu Branisko Považský Chlmec a všeky podjazdy

sibenik, borik, sitina, cadca su kratke tunely. namiesto visnove kratsi tunel v trase zeleznice tym padom ovciarsko nemuselo byt a chlmec by mal vacsiu intenzitu nez ju ma teraz, presov mal pockat lebo sa dokoncila nabrezna, korbelka je otazna z coho a kedy, R4 presov bude mat dopad na pokracovanie R4, tak ako aj soroska na R2 ak sa naozaj rozbehne.

otazne je co take sa zmenilo ze dargov ma mat 4 km ked predty mal mat len asi 1 km :?:

to su teda riadne horske masivy to ti poviem :D 400 - 600 mnm

branisko 750 takze o com ?? a ze hornata krajina ktora sa ide porovnavat s rakuskom. na kolkych horskych prechodov na "E" sa neda vyhnut dlhemu tunelu..myslim ze branisko, soroska a ked sa nepretrasuje tak donovaly....vacsina dlhych tunelov riesi akoze ekologiu a odklon aut do takej miery co ani nie je realne....
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

O. T.: D1 Bidovce - Pozdišovce

Odoslaťod KN.SK » 20. Sep 2019 08:35

Mayllo píše, podľa mňa, o potrebe viac miest obslužnej diaľnici-prepojnici a nie o luxuse diaľnica-dvojkoncovnica.
1123
Festina lente! Σπεῦδε βραδέως!
Sapienti sat.
Radšej budovať, než niečo ničiť.
Obrázok používateľa
KN.SK
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3839
Založený: 08. Máj 2014 11:56

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

Odoslaťod fh » 20. Sep 2019 10:23

KN.SK napísal:Mayllo píše, podľa mňa, o potrebe viac miest obslužnej diaľnici-prepojnici a nie o luxuse diaľnica-dvojkoncovnica.
1123


Si to trafil :D :lol: . Autostrada, Autobahn, Highway, tam sa to prekrúcať nedá ale slovenský ekvivalent sa dá zneužívať ako sa komu hodí :D
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

Odoslaťod ondrejko_t » 20. Sep 2019 11:52

DrX napísal:JZO PO sa severnym a vychodnym obchvatom bez tunelov poriesit nedal. Otazka je, ci bolo treba robit JZO uz teraz, miesto toho, aby sa skapacitnil mestsky vnutorny obchvat (cize vlastne len bezurovnove riesenie Levocskej a krizovatky s nedavno dostavanou Nabreznou).


DrX, celkom by ma zaujimalo, ako by si chcel Levocsku s Nabreznou (predpokladam, ze myslis krizovatku Levocska - Obrancov mieru - Clementisova) spravit mimourovnovo...
jedine co sa tam da spravit mimourovnovo su kolajnice ale to je tiez SciFi.
ondrejko_t
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 781
Obrázky: 13
Založený: 29. Jún 2016 07:29

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

Odoslaťod sendvo » 20. Sep 2019 12:00

devil napísal:namiesto visnove kratsi tunel v trase zeleznice tym padom ovciarsko nemuselo byt


normalne som cakal kto z vas "expertov" tu zasa vytiahne tuto p.covinu s tunelom vedla zeleznice :D sme v teme D1 Bidovce - Pozdišovce ale musite zasierat kazdu temu svojimi vygrckami...
https://freebitco.in/?r=41546130
Obrázok používateľa
sendvo
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 505
Obrázky: 54
Založený: 24. Jan 2010 11:04
Bydlisko: Wien (A) / original Zilina

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

Odoslaťod jarino » 25. Sep 2019 19:29

pohodak napísal:
jarino napísal:Nová EIA sa robí aj z dôvodu, že úsek od Bidoviec neprešiel CBA.
Nie tak dávno som tu na fóre dával termíny výstavby (po 2030) a aj tie sa dajú nazvať ako optimistické.


cez CBA nepresiel cely usek od bidoviec po UA alebo iba bidovce-dargov? snad iba tunel, ten tam nema v sucasnosti ozaj ziadne opodstatnenie

Na toto Ti neviem odpovedať.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

Odoslaťod Viktorius » 26. Sep 2019 21:02

Preco riesite nieco, co tu nebude ani do 10 rokov?
Viktorius
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 19
Založený: 20. Nov 2013 18:09

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

Odoslaťod 1mmortal2 » 27. Sep 2019 09:07

A preco nie, ved to by sme mohli 90% tem zamknut na dalsich 10 rokokv :)
1mmortal2
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 443
Obrázky: 37
Založený: 28. Dec 2007 18:34
Bydlisko: Trencin

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

Odoslaťod devil » 27. Sep 2019 10:52

cez CBA nepresiel cely usek od bidoviec po UA alebo iba bidovce-dargov? snad iba tunel, ten tam nema v sucasnosti ozaj ziadne opodstatnenie

preco je vlastne takto podana EIA ? mali by sa podavat dopravne ucelene useky. v tomto pripade bidovce-dargov zvlast a dargov-MI zvlast.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

Odoslaťod pohodak » 27. Sep 2019 13:11

tak podla mna ako podas EIA je srdecne jedno, ina vec je CBA a samozrejme potom aj tendre a financovanie z EU
Everything that can be counted does not necessarily count; everything that counts cannot necessarily be counted.
pohodak
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 0
Založený: 20. Apr 2006 13:49
Bydlisko: PK

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

Odoslaťod MuelMI » 17. Dec 2019 20:17

Z úseku D1 Bidovce-SK/UA je aktuálne z hladiska intenzit asi najprijoritnejší obchvat MI, ale za tak lacno by sa mohlo postavit 2+2 Bidovce-MI bez Dargova, alebo este zvazit trasovanie cez Slanec, inak suhlasim ze I/19 ma v sucasnosti dobre parametre najma Dargov je super, ale aj zvysok trasy nie je nic hrozne, D by som staval hlavne pre buducnost, a pre cenu
MuelMI
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 262
Obrázky: 6
Založený: 17. Dec 2019 19:21

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

Odoslaťod Vceliak » 18. Dec 2019 10:38

Mne by sa páčilo, keby sa diaľnice stavali pokračovaním navezujúcich úsekov, a nie ako noty na bubon. Keďže ďalší úsek je cez kopec Dargov, myslím si, že týmto smerom tak skoro nebudeme pokračovať (aj keď by sa mi to páčilo). Sú na východe potrebnejšie úseky.
Vceliak
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 487
Založený: 20. Okt 2016 11:50

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

Odoslaťod Jonathan » 18. Dec 2019 12:00

Znalci miestnych pomerov tvrdia, ze horsky prechod Dargov nie je problem. Ja neviem, situaciu nepoznam, nebudem sa vyjadrovat.

Ale urcite by stalo za uvazenie rozdelit usek na dve casti. Prvy usek od Bodoviec po provizorne napojenie na zaciatku horskeho prechodu, by malo zmysel. Zjednodusi sucastne napojenie pri Bidovciach, vytvori obchvat dvoch obci a skrati cestu o dalsie cca 3 minuty. Docasne napojenie sa moze naprojektovat aj ako trvale a moze sluzit pri uzavierkach tunela. Namiesto druhej casti je mozne postavit nasledujuci usek po Pozdisovce. A tunel, az ked to bude situacia vyzadovat.

Takto stavaju s oblubou dialnice Greci, napr.https://www.google.com/maps/@40.0124423 ... a=!3m1!1e3 (medzicasom, uz je dialnica otvorena, ale satelitne snimky su este s docasnym napojenim)
Jonathan
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 624
Obrázky: 31
Založený: 09. Feb 2005 09:49

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

Odoslaťod 4lien » 18. Dec 2019 12:06

Vceliak napísal:Mne by sa páčilo, keby sa diaľnice stavali pokračovaním navezujúcich úsekov, a nie ako noty na bubon. Keďže ďalší úsek je cez kopec Dargov, myslím si, že týmto smerom tak skoro nebudeme pokračovať (aj keď by sa mi to páčilo). Sú na východe potrebnejšie úseky.

Ja si zase myslim ze niekedy su lepsie prave tie "noty na bubon" - aspon viem, ze ak sa aj dostanem do kolony kamionov tak po nejakom rozumnom case ich budem vediet pohodlne obehnut na dalsej "note". Urcite lepsie nez prejst suvisly 100km usek D/R a potom zist do neprehladneho useku za kamiony s vedomim, ze ziadny dalsi usek kde by sa dalo pohodlne obehnut uz nebude. To je ale ciste moj subjektivny pohlad.
4lien
diskutujúci
 
Príspevky: 91
Založený: 13. Máj 2019 19:09
Bydlisko: KE

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

Odoslaťod Vlados » 18. Dec 2019 13:25

Jonathan napísal:Znalci miestnych pomerov tvrdia, ze horsky prechod Dargov nie je problem. Ja neviem, situaciu nepoznam, nebudem sa vyjadrovat.

Ale urcite by stalo za uvazenie rozdelit usek na dve casti. Prvy usek od Bodoviec po provizorne napojenie na zaciatku horskeho prechodu, by malo zmysel. Zjednodusi sucastne napojenie pri Bidovciach, vytvori obchvat dvoch obci a skrati cestu o dalsie cca 3 minuty. Docasne napojenie sa moze naprojektovat aj ako trvale a moze sluzit pri uzavierkach tunela. Namiesto druhej casti je mozne postavit nasledujuci usek po Pozdisovce. A tunel, az ked to bude situacia vyzadovat.

Nie je ani v zime, maximálne NA tam možu mať byť problém na letných gumách.

Určite sa mal predchádzajúci úsek potiahnúť až k Hradu a odtiaľ cez dočasné napojenie realizované ako 1+1. Ak sa niekedy postaví tunel (2050+) tak by dočasné napojenie slúžilo pri uzávierkach, rovnako ako sa využíva pri Branisku. Výhľadovo sa potom mohlo pokračovať obchvatom Sečoviec.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na D1

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 30 hostí.