D1 Bidovce - Pozdišovce

Bratislava (Petržalka – križovatka s D2) – Trnava – Trenčín - Žilina – Prešov – Košice – Záhor, štátna hranica SR/Ukrajina

Moderátor: Moderátori

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

Odoslaťod JaNY » 21. Okt 2024 19:34

Netreba tu strasit. Od dialnice po vrchol je 7 km a previsenie zhruba 150m. Cize na kazdych 100m nieco cez 2 metre. Dialnicna norma je 4m prevysenie. Takze netreba sa prilis zavzdusnovat nad ohromnym priesmikom z 480 m n m. Napr. dialnica pri Strbe ma m n m 906 metrov.
JaNY
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 37
Založený: 18. Jan 2010 02:41

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

Odoslaťod DrX » 21. Okt 2024 22:26

Sumar z Korzara: viewtopic.php?f=35&t=27012
Ja tipujem, ze ak sa dobre nasmeruju EU peniaze pre napojenie UA, tak do 5 rokov by to mohli rozostavat cele, nejake jeden-dva useky aj skor.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

Odoslaťod nevo83 » 22. Okt 2024 08:13

4x robit EIA to chce guraz... potom by mohli prist s variantom X kr pojde cez Slanec, a potom opat alternativa na Hriadky a tak dookola...
nevo83
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 22. Mar 2017 18:00

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

Odoslaťod Jonathan » 22. Okt 2024 09:24

JaNY napísal:Netreba tu strasit. Od dialnice po vrchol je 7 km a previsenie zhruba 150m. Cize na kazdych 100m nieco cez 2 metre. Dialnicna norma je 4m prevysenie. Takze netreba sa prilis zavzdusnovat nad ohromnym priesmikom z 480 m n m. Napr. dialnica pri Strbe ma m n m 906 metrov.

Podla pozdlzneho profilu variantu G je na Dargov stupanie 5,8%.
Jonathan
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 674
Obrázky: 33
Založený: 09. Feb 2005 09:49

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

Odoslaťod aquila » 22. Okt 2024 10:57

to stupanie 5,8% je ozaj hodne. na vynimku z normy. osobne si myslim, ze mali tam nechat aspon ten kratky vrcholovy tunel cca 800m. to bude masaker ak to prejde cez EIA ..
ale ked su ochranari spokojni, no uvidime, ale aj ked sa "vyhrazaju", ze bude vystavba do 7 rokov, pochybujem, ze bude co i len stabilizovany variant a uzemko do 7rokov
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 592
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

Odoslaťod DrX » 22. Okt 2024 11:13

V odporucaniach SR presne toto ponukli ako alternativu, teda variant G s 1100 (ci 1400) metrovym tunelom z variantu I.
Ale ja si myslim, ze to v pohode mozu postavit bez tunela. Stupanie 5.8% nie je nic, s cim by mali dnesne auta problem.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

Odoslaťod pipo6133 » 22. Okt 2024 11:20

Fakt by ma zaujímalo, prečo bolo nutné vyhnúť sa tunelu. Veď predsa nejde o veľdielo a aj príroda by bola menej dotknutá. Logiku to nemá, ale že vôbec. Aspoň teda, keďže nemám kontext, ktorý by to možno vysvetlil, no som predpojatý, že nie. To sa fakt boja tunelov, alebo čo je vo veci? Trochu mi to pripomína Ficov sľub mať diaľnicu do 2010.
pipo6133
diskutujúci
 
Príspevky: 66
Obrázky: 1
Založený: 26. Okt 2021 10:40

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

Odoslaťod pohodak » 22. Okt 2024 12:01

Jonathan napísal:
JaNY napísal:Netreba tu strasit. Od dialnice po vrchol je 7 km a previsenie zhruba 150m. Cize na kazdych 100m nieco cez 2 metre. Dialnicna norma je 4m prevysenie. Takze netreba sa prilis zavzdusnovat nad ohromnym priesmikom z 480 m n m. Napr. dialnica pri Strbe ma m n m 906 metrov.

Podla pozdlzneho profilu variantu G je na Dargov stupanie 5,8%.


to je maximalne alebo priemerne stupanie? aj tak si myslim, ze tu by kratsi vrcholovy tunel fakt nikoho nezabil a zasah do prirody by bol zasadne mensi
Everything that can be counted does not necessarily count; everything that counts cannot necessarily be counted.
pohodak
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 0
Založený: 20. Apr 2006 13:49
Bydlisko: PK

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

Odoslaťod grandino » 22. Okt 2024 12:42

aquila: lenze si zabudol ze sa bude robit aj tento usek ako strategicka investicia v zrychlenom rezime cize tie procesy co sa bezne dlho riesia budu skratene cca na polovicu .. kedze je to strategicky ten-t koridor vramci eu, cize Brusel bude tlacit na rychlu dostavbu ..kazdopadne ja tiez dufam ze minimalne kratsi vrcholovy tunel bude, toto je nonsens takato hora a priesmyk bez tunela, to by bola samovrazda..snad to cez eia takto neprejde a navrhnu aspon ten vrcholovy tunel
grandino
diskutujúci
 
Príspevky: 123
Založený: 16. Máj 2024 00:31

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

Odoslaťod Jonathan » 22. Okt 2024 14:14

Od Košíc je najskor cca3,5% len naposlednom km úseku je 5,8%. Od Michaloviec je 5,8% v celom stúpaní v dľžke asi 2,5km.
Na vrchole je obojstranny zarubný múr dĺžky cca 550m. Minimálne v tejto dĺžke by sa hodil ekodukt.
Jonathan
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 674
Obrázky: 33
Založený: 09. Feb 2005 09:49

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

Odoslaťod nevo83 » 22. Okt 2024 16:26

Priesmyk by som riesil asi az ako posledny usek z celeho cyklu vystavby... co najskor zacat od Dargova smer MI
nevo83
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 22. Mar 2017 18:00

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

Odoslaťod devil » 22. Okt 2024 16:40

A preto by to malo byt natrasovane tak aby dargov - MI malo zmysel postavit zvlast.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

Odoslaťod JaNY » 22. Okt 2024 18:22

Sorry guys. Uz nikdy nekupim bulharsku kalkulacku v zlave :)
JaNY
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 37
Založený: 18. Jan 2010 02:41

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

Odoslaťod luboslavko » 22. Okt 2024 20:00

nevo83 napísal:Priesmyk by som riesil asi az ako posledny usek z celeho cyklu vystavby... co najskor zacat od Dargova smer MI


Štandardná chyba - vynechať komplikovaný úsek a ešte na najvyťaženejšom úseku celej trasy (jednom z najvyťaženejších). Navyše so zjavným prebytkom materiálu, ktorý treba na ďalšom úseku...
Čo najskôr začať stavať od Bidoviec na Dargov, prípadne aj ďalší úsek zhruba v rovnakom čase a využiť prebytky z jedného úseku do druhého.
Taký veľký zárez s takými múrmi budú jednak drahé, škaredé a navyše ani tej prírode nepomôžu... jediná výhoda - väčší prebytok na iné úseky, ale aj keď toto sa domrví a poradie výstavby bude opačné, tak sme úplní blbci... cena tunela nebude potom až tak ďaleko od beztunelovej varianty
luboslavko
diskutujúci
 
Príspevky: 146
Obrázky: 1
Založený: 25. Okt 2013 06:56

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

Odoslaťod Vlados » 22. Okt 2024 20:51

Si si istý prebytkom materiálu? Nebude potrebný materiál na spomínané stúpania?
Určite nie je vyťaženejší než cesta medzi obcami. Naviac tu máš 2+1 a možnosť aspoň v jednom smere obiehať pomalšie vozidlá.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

Odoslaťod jarino » 22. Okt 2024 21:06

pipo6133 napísal:Fakt by ma zaujímalo, prečo bolo nutné vyhnúť sa tunelu. Veď predsa nejde o veľdielo a aj príroda by bola menej dotknutá. Logiku to nemá, ale že vôbec. Aspoň teda, keďže nemám kontext, ktorý by to možno vysvetlil, no som predpojatý, že nie. To sa fakt boja tunelov, alebo čo je vo veci? Trochu mi to pripomína Ficov sľub mať diaľnicu do 2010.

Redukovali sa tým investičné náklady.
Je to jedna z variánt, ktorá by mohla byť realizovateľná. Teraz bude musieť NDS nájsť peniaze na EIA a v tomto prípade tá rozhodne, ktorý variant je vhodný. S tým sa potom bude pracovať.

Napriek tým drístom o strategických investíciách a urýchlenej príprave by som rátal s výstavbou tak o 10 rokov.
A aj to je veľmi otázny zdroj financovania, pretože ekonomická analýza dopadla dosť zle. Tak ako pri kysuckej D3.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 990
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

Odoslaťod traverza42 » 23. Okt 2024 07:08

Tak ale ak by na to dala peniaze EU (ako pri D3) tak je to jedno ako dopadne ekonomická analýza, nie?
traverza42
diskutujúci
 
Príspevky: 92
Založený: 01. Feb 2021 21:25

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

Odoslaťod pa3ck » 23. Okt 2024 09:40

zvR7 napísal:Najviac ma zaujala kreativita štúdie...akosi vôbec nepočíta s preložkou I/79 (aj ako privádzač na Trebišov)...Dvorianky už roky protestujú kvôli doprave cez obec...tak tu máte boom...odteraz všetko na Trebišov pôjde cez vás a Hriadky...úplne zle umiestnená MUK Parchovany...je pravda kým sa to postaví už možno ani autá nebude treba...

V štúdii sa píše, že smer TV-KE je slabší aj ako VT-KE (čo ma prekvapilo, keďže Trebišov je v KSK). Je ale pravda, že cesta TV-KE autom a vlakom je v súčasnosti časovo porovnateľná, takže aj to mohlo mať vplyv na túto štatistiku.

Preložku I/79 štúdia odporúča postaviť, avšak z mne neznámeho dôvodu nenavrhuje jej predĺženie až za Dvorianky (keď pôvodne sa uvažovalo, že križovatka s D1 bude práve na nej). Pritom by to mohol byť krásny privádzač od D1 až po Veľaty. Pre Trebišovčanov ale asi naďalej bude výhodnejšie jazdiť na zapád cez Sečovce s napojením na MÚK Dargov. Ak by sa ale podarilo spraviť ten trebišovský privádzač poriadne, tak by sa MÚK Dargov pri variante bez tunela možno dala aj vypustiť, keďže by slúžila iba pre zopár dedín (Sečovská Polianka - Dargov bude po D1 kilometrovo rovnako ako cez Kravany a Bačkov)
pa3ck
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 18
Založený: 30. Máj 2018 09:34
Bydlisko: VT/BA

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

Odoslaťod atlan » 24. Okt 2024 09:01

Aky dlhy by bol tunel, keby sa islo rovno cez horu, bez stupania?
atlan
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 275
Založený: 11. Apr 2015 23:41

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

Odoslaťod pa3ck » 24. Okt 2024 09:38

Na Wikipedii je uvedená (kedysi plánovaná) dĺžka tunela 4 008 metrov, takže to asi bude odpoveď na Tvoju otázku.
pa3ck
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 18
Založený: 30. Máj 2018 09:34
Bydlisko: VT/BA

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

Odoslaťod Dendik » 24. Okt 2024 18:36

To by bolo fajn hoci i bez tunela, len aby to nedopadlo ako srbom ked museli sanovať dlhočiznými vrtmi polku hory,
napr tu https://maps.app.goo.gl/W6MztoXPGrAYfRJz5
alebo tu
https://maps.app.goo.gl/3bh216nAukTUN2qF9
Dendik
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 731
Obrázky: 9
Založený: 16. Feb 2017 10:49

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

Odoslaťod luboslavko » 25. Okt 2024 07:08

Tam je to trocha iné - jednostranný svah, ale mohli im zaslať projekt z D1 Hubová - Ivachnová na tú "terasu" :-D
luboslavko
diskutujúci
 
Príspevky: 146
Obrázky: 1
Založený: 25. Okt 2013 06:56

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

Odoslaťod atlan » 25. Okt 2024 19:49

4km, to neni az tak vela. Navyse asi vyznamny rozdiel v udrzbe 1km alebo 4km tunela nebude, beztak to zavru na 7 dni ako je na sk zvykom.
atlan
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 275
Založený: 11. Apr 2015 23:41

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

Odoslaťod zvR7 » 25. Okt 2024 22:45

pa3ck napísal:
zvR7 napísal:Najviac ma zaujala kreativita štúdie...akosi vôbec nepočíta s preložkou I/79 (aj ako privádzač na Trebišov)...Dvorianky už roky protestujú kvôli doprave cez obec...tak tu máte boom...odteraz všetko na Trebišov pôjde cez vás a Hriadky...úplne zle umiestnená MUK Parchovany...je pravda kým sa to postaví už možno ani autá nebude treba...

V štúdii sa píše, že smer TV-KE je slabší aj ako VT-KE (čo ma prekvapilo, keďže Trebišov je v KSK). Je ale pravda, že cesta TV-KE autom a vlakom je v súčasnosti časovo porovnateľná, takže aj to mohlo mať vplyv na túto štatistiku.

Preložku I/79 štúdia odporúča postaviť, avšak z mne neznámeho dôvodu nenavrhuje jej predĺženie až za Dvorianky (keď pôvodne sa uvažovalo, že križovatka s D1 bude práve na nej). Pritom by to mohol byť krásny privádzač od D1 až po Veľaty. Pre Trebišovčanov ale asi naďalej bude výhodnejšie jazdiť na zapád cez Sečovce s napojením na MÚK Dargov. Ak by sa ale podarilo spraviť ten trebišovský privádzač poriadne, tak by sa MÚK Dargov pri variante bez tunela možno dala aj vypustiť, keďže by slúžila iba pre zopár dedín (Sečovská Polianka - Dargov bude po D1 kilometrovo rovnako ako cez Kravany a Bačkov)


Samozrejme, že smer TV-KE je slabší, lebo mnoho ľudí chodí cez Slanec, jedine ak niečo vybavuješ v severnej časti KE, alebo pokračuješ po D1 sa oplatí ísť cez Sečovce (a možno bude chodiť cez Slanec ešte viac áut, keď sa postaví úsek R2), ale keď sa postaví D1 pravdepodobne aj toto sa zmení, D1 má práve zbierať dopravu a naprojektovať tak, aby bola pripravená na budúci rozvoj tohto regiónu (pretože to bude pravdepodobne jediná D v tejto lokalite pri našom tempe ďalších 100 rokov)

MUK Dargov - možno netreba, ale ak áno tak určite stačí iba najjednoduchšia verzia...

Čo sa týka samotného Dargova - D1 potiahnuť po Košický Klečenov, tam napojiť dočasne na súčasnú I/19. Priesmyk sa dá jednoducho rozšíriť na 4 pruhy (a oddeliť betónovými zvodidlami)
od Dargova začať budovať D1 ďalej (ak by to mysleli vážne s výstavbou týmto spôsobom sa ušetria prostriedky za ktoré môžu urobiť úsek od Dargova po Michalovce)
zvR7
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 414
Obrázky: 0
Založený: 05. Máj 2013 15:13

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

Odoslaťod pipo6133 » 26. Okt 2024 00:31

Dočasne, myslíš tak, ako to bolo pri Ivachnovej? :lol:
pipo6133
diskutujúci
 
Príspevky: 66
Obrázky: 1
Založený: 26. Okt 2021 10:40

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na D1

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 30 hostí.