D1 Bidovce - Pozdišovce

Bratislava (Petržalka – križovatka s D2) – Trnava – Trenčín - Žilina – Prešov – Košice – Záhor, štátna hranica SR/Ukrajina

Moderátor: Moderátori

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

Odoslaťod dipper » 28. Okt 2024 14:53

dipper
nováčik
 
Príspevky: 5
Založený: 26. Okt 2024 17:26

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

Odoslaťod feci » 28. Okt 2024 17:01

Vitaj späť frostibite...
feci
diskutujúci
 
Príspevky: 81
Založený: 19. Nov 2019 13:45
Bydlisko: Brno/ Prešov

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

Odoslaťod Pacho » 28. Okt 2024 17:48

žeby to bal zase ten otravný chlap. ?
Pacho
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 147
Založený: 09. Máj 2006 07:19
Bydlisko: Lipt. Mikulas

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

Odoslaťod feci » 28. Okt 2024 19:12

asi hej, zase prezývka rovnakého typu
feci
diskutujúci
 
Príspevky: 81
Založený: 19. Nov 2019 13:45
Bydlisko: Brno/ Prešov

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

Odoslaťod Vlados » 28. Okt 2024 20:50

Pacho napísal:žeby to bal zase ten otravný chlap. ?

že chlap :lol:
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

Odoslaťod cPalo » 30. Okt 2024 09:21

Nič v zlom "chlapci", ale ja vidím iba provokovanie z vašej strany ;)
cPalo
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 489
Založený: 07. Jan 2020 15:32

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

Odoslaťod Pacho » 30. Okt 2024 17:49

môže sa to nazvať, ako aj provokácia, ale ja to skôr vidím, ako odstrašenie, aby takýto "pacienti", tuna nevypisovať bludy.
Pacho
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 147
Založený: 09. Máj 2006 07:19
Bydlisko: Lipt. Mikulas

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

Odoslaťod cPalo » 31. Okt 2024 10:21

:D LOL :D
Po každom vašom odstrašení vidím len ban a plný TRASH
cPalo
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 489
Založený: 07. Jan 2020 15:32

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

Odoslaťod nevo83 » 08. Nov 2024 19:24

Priority sa u Ráža kopia, ďalšou je diaľnica na Zemplíne. Efekt bude opačný, varuje expert

O diaľnici na Zemplíne sa hovorí už od čias vlády Vladimíra Mečiara z polovice 90. rokov. V posledných mesiacoch sa okolo nej pohli ľady. Koncom októbra Národná diaľničná spoločnosť (NDS) zverejnila štúdiu realizovateľnosti na časť diaľnice D1 od Bidoviec po štátnu hranicu s Ukrajinou.

Ministerstvo dopravy ju teraz navrhuje zaradiť medzi strategické projekty. Návrh má ísť na rokovanie vlády budúci týždeň. Ak by ho schválila, mohli by sa niektoré procesy urýchliť, napríklad výkup pozemkov.

K návrhu však už prišli aj kritické pripomienky v rámci pripomienkového konania, ktoré sa skončilo vo štvrtok.
V článku sa dozviete:

Prečo rezort financií kritizuje strategickú diaľnicu na Zemplín.
Kadiaľ pravdepodobne povedia cesta z Košíc do Užhorodu.
Kedy by sa mohlo začať stavať a koľko bude diaľnica stáť.
Prečo je otázna jej vyťaženosť?

Kadiaľ povedie diaľnica

Ministerstvo financií upozorňuje, že je predčasné zaraďovať zemplínsku autostrádu medzi strategické projekty, keďže ešte nie je ukončené ani posudzovanie vplyvov na životné prostredie (EIA) a ani jej trasovanie nie je úplne jasné.

„Projekt má vypracovanú len štúdiu uskutočniteľnosti, ktorá posudzuje desať rôznych variantov trasovania, pričom jednoznačne nepreukazuje, ktorý z nich je najvhodnejší,“ píšu úradníci z rezortu financií v zásadnej pripomienke.

Ministerstvo dopravy podľa hovorkyne Petry Poláčikovej pripomienky z rezortu financií vyriešilo. Ako najoptimálnejší vybralo variant G, ktorý vedie severne od Michaloviec a je bez tunela na Dargove.

„Tento rozpor sa nám podarilo odstrániť a svoju pripomienku stiahli,“ dodáva Poláčiková, hoci uznáva, že finálne trasovanie vzíde až z posudzovania vplyvov na životné prostredie a následných konaní.

V štúdii uskutočniteľnosti sa píše, že z Košíc až do ukrajinského Užhorodu povedie plnohodnotná štvorprúdová diaľnica. Ešte v apríli to tak avizoval aj minister dopravy Jozef Ráž (Smer).

Zemplínsky úsek D1 má byť dlhý až 72 kilometrov. Od Bidoviec povedie cez Slanské vrchy vedľa súčasnej cesty prvej triedy (s tunelom popod Dargov sa teda nepočíta). Potom má obísť Michalovce zo severu, čím sa má odľahčiť tranzitná doprava, ktorá v súčasnosti ide cez mesto.

Aj toto trasovanie má úskalia. Ministerstvo obrany upozorňuje, že diaľnica by križovala cestu pri vojenskom cvičisku Biela Hora. Vo svojej pripomienke píše, že pri úprave miestnej cesty bude potrebné rátať s minimálnou záťažou 60 ton na prejazd nadrozmernej vojenskej techniky.

Mimoúrovňové križovatky sú navrhnuté aj pri obciach Dargov, Parchovany, Zalužice a pri Sobranciach.
Začiatok výstavby až o niekoľko rokov

Zemplínčania dúfajú, že nová diaľnica priláka do regiónu viac investorov. V Michalovciach má fabriku francúzsky výrobca syrov Karička a niekoľko nemeckých strojárskych firiem. V Sobranciach zasa nedávno kontroverzný investor ohlásil výstavbu muničnej továrne.

Kedy by sa autostráda mohla začať stavať, zatiaľ rezort dopravy ani NDS špecifikovať nechcú.

„Začali sme pripravovať zámer na posudzovanie EIA, následne budeme pokračovať s povoľovacími konaniami a verejným obstarávaním. Od všetkých týchto procesov bude závisieť, kedy sa začne s výstavbou,“ uvádza Poláčiková.

Predseda občianskeho združenia Diaľnica na Zemplín Peter Báthory hovorí, že optimistický scenár začatia výstavby je rok 2027. Počíta pritom s tým, že projekt bude strategický.

V návrhu na zaradenie úseku do strategických projektov sa ako termín začiatku výstavby spomína prvý kvartál 2028 a ukončenie na začiatku roku 2031.

Náklady na zemplínsku diaľnicu, ktorá by väčšinou viedla rovinatým terénom, odhaduje štúdia na 1,33 miliardy eur bez DPH. Otázne je zatiaľ financovanie, výhľadovo sa počíta s peniazmi z Európskej únie a z pomoci Ukrajine.

„Zafixovanie trasy s neznámymi vyvolanými nákladmi a nízkymi spoločenskými prínosmi môže tiež skomplikovať financovanie projektu, najmä zo zdrojov EÚ,“ upozorňuje rezort financií.

Ak je všetko priorita, nie je prioritou nič

V poslednom čase bolo medzi strategické zaradených viacero cestných a železničných projektov. Ide napríklad o železničnú trať na Záhorí smerom do Česka a diaľnicu D3 na Kysuciach.

Riaditeľ Inštitútu dopravy a hospodárstva Ondrej Matej upozorňuje, že keď je veľa projektov strategických, stráca sa zmysel ich priorizácie.

„Na konci dňa to spôsobí opak. Na východe Slovenska sa diaľničné projekty spomalia, pretože nemáme dosť ľudských zdrojov ani kapacít na stavebných úradoch, ani medzi projektantmi,“ myslí si.

Okrem diaľnice na Zemplíne je strategická aj rýchlostná cesta R2 Šaca – Košické Oľšany a úsek R4 pri Lipníkoch do Kapušian.

Matej je skeptický aj v otázke vyťaženia budúcej diaľnice na Zemplíne. Hoci aktivisti zo združenia Diaľnica na Zemplín namerali, že len cez obec Dargov denne prejde vyše 20-tisíc vozidiel, nemusí to podľa neho stačiť na plnohodnotnú diaľnicu až po ukrajinské hranice.

Matej tiež pripomína, že z Užhorodu nevedia žiadna diaľnica smerom na východ Ukrajiny a podľa neho tam ani nikdy nebude.

„Hlavný tranzit pôjde z Kyjeva cez Ľvov a poľský Rzeszow smerom na západ do Nemecka,“ dodáva. Aj preto je podľa neho rozumnejšie čím skôr dobudovať rýchlostnú cestu R4 z Prešova do Poľska, z ktorej je medzi strategickými projektmi zatiaľ zaradená len malá časť.

Tento text ste mohli čítať vďaka tomu, že platíte za obsah. Vážime si to.

Čítajte viac: https://index.sme.sk/c/23408774/dialnic ... jdiQuULf_w
nevo83
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 22. Mar 2017 18:00

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

Odoslaťod DrX » 12. Nov 2024 14:47

UHP zas nieco zanalyzovalo: https://e.dennikn.sk/minuta/4300956
A prisli na to, ze lepsie by bolo obchadzat MI juhom. Dufam, ze sa to nestane...
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

Odoslaťod Kvík » 12. Nov 2024 15:20

Pravdepodobne nestane... ale najskôr preto, že sa nestane vôbec nič, jednoducho na to zase v žiadnej dohľadnej budúcnosti nebudú peniaze. Dargov bez tunela najskôr neprejde cez EIA (a môj skromný názor je, že ak sa má stavať takto, radšej nech sa nestavia vôbec nič, to už začína pripomínať Čínu).
Να εύχεσαι νάναι μακρύς ο δρόμος, γεμάτος περιπέτειες, γεμάτος γνώσεις.
Kvík
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 321
Obrázky: 4
Založený: 20. Sep 2017 18:16
Bydlisko: BA

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

Odoslaťod nevo83 » 12. Nov 2024 16:24

zaujimave ze 1/2 vzdy odporucaju len na vychode...
nevo83
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 22. Mar 2017 18:00

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

Odoslaťod RDVN » 12. Nov 2024 17:04

Urobiť polprofil aby sa ušetrilo 193 miliónov z 1,8mld projektu sa mi nezdá veľmi výhodne. Keď si zoberieme, že dostavalo by sa to, ak vôbec v čase keď ceny budú x-krát vacsie.
RDVN
návštevník
 
Príspevky: 48
Založený: 24. Dec 2020 02:05

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

Odoslaťod Vlados » 12. Nov 2024 17:09

a čo by sa stalo? aj ty si staval pre seba s manželkou (ešte bez deti) dvojgeneračný dom?
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

Odoslaťod devil » 12. Nov 2024 17:43

Zase si napisal nezmysel. Okrem toho faktom je ze 10k je plny profil povinny aspon podla EU.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

Odoslaťod nevo83 » 12. Nov 2024 19:24

Vlados napísal:a čo by sa stalo? aj ty si staval pre seba s manželkou (ešte bez deti) dvojgeneračný dom?


Vies co ze nie, dokonca som si ani garaz nedal nenaprojektovať, lebo zena nemala vtedy vodicak.... predsa nepostavim nieco co nebudeme obaja vyuzivat len ja sam..
Potom si spravila, kupili sme navyse auto a pristavili garaz... a stalo nas to o 2/3 viac akoby sme to urobili na zaciatku... a to Ti nevravim o tych papierovackach navyse, suhlasoch susedov a vyjadreniach dotknutych sietiarov pre stavebny urad... :D :D
nevo83
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 22. Mar 2017 18:00

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

Odoslaťod Vlados » 12. Nov 2024 21:27

ok, nevo83... uviedol si príklad ako keby "odpočívadla", nie bytovej jednotky čo ste roky (a pravdepodobne) do dnes nepotrebovali.
Na Slovensku sa rozpadávajú mosty, diaľnice, cesty a my akože máme na zbytočné pruhy + ich následnú údržbu.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

Odoslaťod nevo83 » 12. Nov 2024 21:53

ako nezartuj teraz.. dal si debilny priklad a dostal si debilnu odpoved.. taku jednoduchu aby ju pochopil aj jednoduchsi jedinec kt tu je mozno 1x.
tak na 13km tunel Turany za 1,5mld mame, mame aj na PPP na tunel Karpaty kt ma 12km za 1,5mld... vydrbeme 900mil na D3 kde nielen ze im dostavaju dialnicu ale este im prerobia komplet cestu 1tr, doplatili sme kolko nad ramec za Visnove a RK, ??ale ideme OPAT setrit na vychode na 70km useku D1, kde predhaname ako chceme pomoct vychodu a neskor mozna za 3r ist ,,prebudovat UA,, dpc a mi ides tvrdit ze nam padaju mosty tak usetrime a odsunme dostavbu na vychode a peniaze presunme ?? Lebo vlastne len za tie peniaze s vyhladom pouzitia za mozno 5r mozme nieco spravit ?? Uz R2 juh sme si odsunuli aj ked je realne nachystana do VO a stavbu lebo.. peniazmi zaplatame dodatky inde ze..
Potom povieme ze D1 zapad, D2 je uz rozbita tak ju opravujme a zasa odsunme tych xxxx zijucich na vychode lebo mame diery ??
Slovami klasika p.doc Prochadzku: ,, Musi jebat chalani, musi jebat...,,
nevo83
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 22. Mar 2017 18:00

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

Odoslaťod nevo83 » 12. Nov 2024 22:12

nechce sa mi TU hladat tie presne sumy kolko mld islo do jednodlivych krajov ale do KSK slo od revolucie zavratnych 134mil+78mil+197mil...= 42km co je vysmech... tak nech nam tu nikto nepise ze zasa sa uskromnite a pockajte este dalsich 30r kym Vam nieco vybudujeme.... Cize este aj tych 1,5mld bude malo voci ZSK co sa tam ,, nainvestuje/lo...
nevo83
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 22. Mar 2017 18:00

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

Odoslaťod jarino » 12. Nov 2024 23:00

nevo83 napísal:ale ideme OPAT setrit na vychode na 70km useku D1, kde predhaname ako chceme pomoct vychodu a neskor mozna za 3r ist ,,prebudovat UA,, dpc a mi ides tvrdit ze nam padaju mosty tak usetrime a odsunme dostavbu na vychode a peniaze presunme ??

Ako môžeš neexistujúce peniaze presúvať?
V ideálnom prípade sa D1 za Bidovcami začne stavať v roku 2035...
UHPčkári len napísali to, čo je pravda.
Že za Michalovcami sú intenzity mizerné, pravdepodobne tak aj zostanú najbližších 30 rokov a teda stavať tam 2+2 je vyhadzovanie peňazí von oknom. Áno, nie je to veľa peňazí, ale aj tie chýbajú. Je na NDS/MD SR, ako si odporúčanie zosekať investičné náklady vezmú k srdcu. Možno ako pri Kysuciach, kde to kompetentní pretláčajú silou ignorujúc odporúčania alebo ako pri tuneli Karpaty, do ktorého sa minister zjavne zaľúbil... No nemôžeme sa tváriť, že na všetko peniaze sú a teda určite niektoré projekty si vytiahnu čierneho petra (R2, D1 Zemplín atď., R3, R7, R8).
O diaľnici po Michalovce nikto nepochybuje, aj keď teda ekonomické hodnotenie dopadlo dosť mizerne.

Riziko je to, že ak s touto štúdiou realizovateľnosti pôjdu žiadať peniaze na diaľnicu za Michalovcami, tak asi nič nedostanú. A to aj keď ju upravia podľa novšej metodiky (referenčné obdobie sa predĺžilo z 30 na 50 rokov, aktualizovali sa jednotkové hodnoty prínosov - napr. rástli platy, takže ušetrený čas má vyššiu hodnotu a pod.).

Síce nové Nariadenie EK hovorí (inak to bolo aj v tom pôvodnom znení), že diaľnica by mala byť v plnom profile ak by na nej mali byť intenzity aspoň 10 tisíc vozidiel (to za Michalovcami nehrozí), ale sú tam ešte ďalšie ustanovenia, ktoré tam dávajú výnimku. Totiž to znenie Nariadenia EK je určitý kompromis medzi znížením nárokov na infraštruktúru s cieľom znížiť náklady, keďže zdroje na TEN-T sieť nestačia a predstavami istých politikov určitých krajín, ktorý tam chceli napchať povinnosť stavať všetko v plnom profile a železnice modernizovať minimálne na 160 km/h bez akýchkoľvek výnimiek.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 990
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

Odoslaťod Vlados » 12. Nov 2024 23:13

nevo83 napísal:ako nezartuj teraz.. dal si debilny priklad a dostal si debilnu odpoved.. taku jednoduchu aby ju pochopil aj jednoduchsi jedinec kt tu je mozno 1x.
tak na 13km tunel Turany za 1,5mld mame, mame aj na PPP na tunel Karpaty kt ma 12km za 1,5mld... vydrbeme 900mil na D3 kde nielen ze im dostavaju dialnicu ale este im prerobia komplet cestu 1tr, doplatili sme kolko nad ramec za Visnove a RK, ??ale ideme OPAT setrit na vychode na 70km useku D1, kde predhaname ako chceme pomoct vychodu a neskor mozna za 3r ist ,,prebudovat UA,, dpc a mi ides tvrdit ze nam padaju mosty tak usetrime a odsunme dostavbu na vychode a peniaze presunme ?? Lebo vlastne len za tie peniaze s vyhladom pouzitia za mozno 5r mozme nieco spravit ?? Uz R2 juh sme si odsunuli aj ked je realne nachystana do VO a stavbu lebo.. peniazmi zaplatame dodatky inde ze..
Potom povieme ze D1 zapad, D2 je uz rozbita tak ju opravujme a zasa odsunme tych xxxx zijucich na vychode lebo mame diery ??
Slovami klasika p.doc Prochadzku: ,, Musi jebat chalani, musi jebat...,,

ono všetko riešiť treba len nie sú peneži. treba nastaviť vhodné priority a rozsahy stavieb. tunel stavať s jednou obojsmernou prevádzkou je totálny nezmysel. buď hod odložme alebo poďme to toho plnoprofilovo (Turany-Hubová). na tunel Karpaty nemáme, a nestojí ani za ďalšie PPP.
kde intenzity na plný profil nebudú tam si nemôžeme dovoliť dať plný profil.
vidím, že ťa to ser.e ale treba brať do úvahy štát je 20 rokov v globále opadá. ľuďom sa prezentovali čerešničky, kreslili medové motúzy, ale akonáhle bude zatvorený 40. či 50. most tak diviť sa bude neskoro. sanovať dlhy by sme nemali len na úrok východ ale na zmene priorít na celom Slovensku, pričom popri sanácii aj nejaký rozvoj treba zachovať. peniaze nikde nepresunieme, veď ich nemáme :!: žiaľ 30 rokov žijeme na dlh a nemá to konca. na dlh žiaľ nejde rozvoj ale aj denný život. stále ciele nekonečné a žiadna reflexia neprichádza.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

Odoslaťod devil » 13. Nov 2024 10:02

Síce nové Nariadenie EK hovorí (inak to bolo aj v tom pôvodnom znení), že diaľnica by mala byť v plnom profile ak by na nej mali byť intenzity aspoň 10 tisíc vozidiel (to za Michalovcami nehrozí), ale sú tam ešte ďalšie ustanovenia, ktoré tam dávajú výnimku. Totiž to znenie Nariadenia EK je určitý kompromis medzi znížením nárokov na infraštruktúru s cieľom znížiť náklady, keďže zdroje na TEN-T sieť nestačia a predstavami istých politikov určitých krajín, ktorý tam chceli napchať povinnosť stavať všetko v plnom profile a železnice modernizovať minimálne na 160 km/h bez akýchkoľvek výnimiek.
Na žiadosť členského štátu Komisia v riadne odôvodnených prípadoch prijme vykonávacie akty, ktorými sa udelia
výnimky z požiadaviek uvedených v odsekoch 2, 3 a 4 v prípade ciest, kde hustota premávky nepresahuje 10 000 vozidiel
za deň v oboch smeroch, alebo na základe osobitných geografických alebo významných fyzických obmedzení, negatívneho
výsledku analýzy sociálno-ekonomických nákladov a prínosov alebo významných negatívnych vplyvov na životné
prostredie alebo na biodiverzitu. Každá takáto žiadosť musí byť dostatočne odôvodnená, pričom sa zohľadní aj to, že
dotknutá infraštruktúra podlieha posúdeniam vplyvu na bezpečnosť cestnej premávky, auditom a kontrolám a v prípade
potreby nápravným opatreniam v súlade so smernicou 2008/96/ES. V prípade cezhraničných úsekov sa žiadosť o výnimky
koordinuje so susedným členským štátom alebo susednými členskými štátmi. Susedné členské štáty môžu členskému štátu,
ktorý žiada o výnimku, poskytnúť stanovisko. Členský štát pripojí stanoviská susedných členských štátov k svojej žiadosti.
Členský štát môže v jednej žiadosti požiadať o udelenie viacerých výnimiek.


cize praveze tunel na jednu ruru fungovat moze (najma pre npr. 5000 aut ako soroska) zato dialnica by nad 10 k mala byt plny profil. od MI po hranicu samozrejme plny profil netreba. od bidoviec po MI 10k bude. geograficke/fyzicke obmedenie moze byt este dargov. a prakticky nemozes uplne zrusit D veducu na hranicu pokial na druhej strane je tiez D. cize mozeme zrusit okrem R7 a R8 a R1 cez donovaly este zapadnu R2, severnu R3, R6, R5. juznu R3 a severnu R4 zrusit nemozno. to by madari museli zrusit M2 a poliaci S19.

od konca D1 po obec dargov je 12, zvysok po MI je asi 30 km. po rovine kde neexistuje dovod na vynimku a tam mali ist eurofondy a nie na lieskovec-cadca.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

Odoslaťod DrX » 13. Nov 2024 18:47

Tak uz su D1 na UA aj R4 na PL strategickymi investiciami: https://e.dennikn.sk/4303058/vlada-ozna ... /?ref=mwat
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

Odoslaťod DrX » 13. Nov 2024 20:47

PS: Raz sa zaroven pochvalil, ze projektovu pripravu D1 na UA planuju pokryt ako vojensky vydavok ministerstva obrany, tak by to mohlo ist fakt rychlo https://www.facebook.com/watch?v=1083097183523619
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

Odoslaťod Vlados » 13. Nov 2024 22:35

DrX napísal:Tak uz su D1 na UA aj R4 na PL strategickymi investiciami: https://e.dennikn.sk/4303058/vlada-ozna ... /?ref=mwat

strategické investície do cestnej infraštruktúry sa blížia k 10 miliardám "applause"
priorita je všetko :lol: začína byť jednoduchšie uvádzať čo nie je priorita :wink:
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na D1

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 10 hostí.