D1 Bidovce - Pozdišovce

Bratislava (Petržalka – križovatka s D2) – Trnava – Trenčín - Žilina – Prešov – Košice – Záhor, štátna hranica SR/Ukrajina

Moderátor: Moderátori

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

Odoslaťod Jonathan » 16. Mar 2020 11:40

Po sprevadzkovani usekov HP-DS a Hubova-Ivachnova ostane mimo D usek Turany - Hubova v dlzke cca 15km.
Da sa odhadnut, ze trasa Ivachnova - Bratislava, by mala trvat cca 2 hodiny a 30 minut cez ZA a cez BB cca 3 hodiny ako dnes.
Je preto zrejme, ze vsetky obchadzkove trasy budu stracat zmysel a bude vyhodnejsie aj 10 minut postat v kolone, ale celkovy cas bude vyhodnejsi.

Preto sa da ocakavat ze intenzita poskoci hore. O kolko sa odhaduje tazko, moj odhad je cca 5000 (Donovaly, Certovica, Terchova - z kazdej trasy sa moze presunut 1000 - 2000 vozidiel).
Ak by to tak bolo tak na ceste prvej triedy bude intenzita na urovni 17 - 20 tisic, co je uz vcelku dost.
A preto sa daju ocakavat semafory v Hubovej, Rojkove pre pesich (tie by nemuseli robit problemy), ale daju sa ocakavat aj v Lubochni a Kralovanoch a tam by to uz mohlo byt horsie.

Suradnicu na zvolensky semafor som nedostal, ale predpokladam, ze ide o semafor pri odbocke na sidlisko Sekier. Tam je na hlacnej ceste intenzita cca 12-15 tisic. Je teda zrejme, ze tieto situacie su neporovnatelne.
Jonathan
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 564
Obrázky: 22
Založený: 09. Feb 2005 09:49

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

Odoslaťod PK » 16. Mar 2020 14:29

cPalo napísal:výpočet som nedal, lebo realita je stále iná a ja nie som teoretik/matematik.
ja som ti len napísal kde vidím problém v tvojom výpočte, lebo ten sedí len pre cestu bez križovatky verzus križovatka s vyrovnanými cestami hlavná / vedľajšia
zabudol si na najdôležitejší fakt, ak má križovatka veľké intenzity z vedľajšej cesty, tak 1,5s znamená NIKTO nikdy v živote nevylezie z vedľajšej keďže si 1,5s násobil 24hod.
takže platí, že výpočet je zjednodušený a tendenčný (porovnáva dve rozdielne cesty)


Aky mas problem preratat si to na krizovatky s nevyrovnanymi cestami? Pri 50:50 mas cez jedne smer 412 aut/h max, pri nastavenei 90:10 pretlacis 820 aut/h a to je koniec. Stale si hlavnu cestu obmedzil z 2500 na 412 az 820...
Vsetky investicie do vystavby tej cesty si znegoval na tak 20-30%, neplati, ze cesty nie su nafukovacie, len si ich sami brzdime.
Aby ti bolo jasne existuju sposoby ako to vyriesit, pisal som ich tu velakrat.
PK
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 948
Obrázky: 13
Založený: 10. Mar 2008 09:47

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

Odoslaťod devil » 16. Mar 2020 14:37

to je mestska cast s asi 10k obyvatelov. z oboch stran mesta je uz teraz dialnica. kedze ide o sidlisko intenzita asi 3.000 aut je rozdelena nerovnomerne rano/poobede viac. takze hodinove intenzity su ine nez niekde v pri dedinach. ale aj tak je to vyrazne menej ako na hlavnej trase co je len a len dobre.

dalsia krizovatka je pri lieskovci hned za ZV. tam ani semafor nie je, pricom na I/16 uz v 2015 bola 16.000 intenzita co je tiez vcelku dost, podstatne je ale to ze na vedlajsej ceste bolo nasobne menej, necelych 5.000. a to nie su len auta do lieskovca ale vlastne obchadzkova trasa cez ZV. kralovany...vieme ze smerom na oravu pri kralovanoch bola intenzita 4.500 aut cize velmi podobna situacia ako pri ZV.

Stankovany, Ľubochňa, Hubová, Lieskovec/Ochodnica, Povina .... cela debata o semaforoch je tu uplna blbost a spominat 50:50 ked ide o par sto aut denne detto. jediny problem je radola, z VEDLAJSEJ cesty z KM asi 13.000 aut.

mozeme pokracovat co bude npr. pri LC ak sa dotiahne R2. v 2015 odbocka na vidinu 6.500 aut. a hlavny vjazd do mesta ako VEDLAJSIA cesta vyse 11.000 aut. co bude ked sa zvysi pocet aut na hlavnej trase ? toto mi pripada daleko vacsi adept na semafor ako odbocky ktore spominate.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 131
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

Odoslaťod Jonathan » 16. Mar 2020 15:29

devil napísal:mozeme pokracovat co bude npr. pri LC ak sa dotiahne R2. v 2015 odbocka na vidinu 6.500 aut. a hlavny vjazd do mesta ako VEDLAJSIA cesta vyse 11.000 aut. co bude ked sa zvysi pocet aut na hlavnej trase ? toto mi pripada daleko vacsi adept na semafor ako odbocky ktore spominate.

Co bude pricina navysenia intenzity? Len samotny fakt ze sa niekde v priestore vyskytne dialnica, nie je dovodom na zvysenie intenzity. Ja som dovody navysenia napisal. Skus aj ty.
Tie intenzity co si pisal, vyzeraj na prvy pohlad podobne, ale v KNM je na jednej strane hlavnej cesty az 20.000. A o tom zatial pri Lucenci ani nesnivaju a ani po dostavani dialnice to nebude. Vyhoda je aj to, ze pri Lucenci exituju viacere vjazdy do mesta a teda sa dopravne prudy mozu rozdelit. Napr, smer Filakovo je cca 1500 vozidiel, ktore moze ist do Lucenca bez krizovania hlavnej tranzitnej trasy. Takze z mojoho pohladu to tam bude este dlhe roky tazka pohoda. Aj ked MUK by som tam videl rad, ale takych miest, kde by mohla byt MUK na ceste prvej triedy je neurekom.
Jonathan
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 564
Obrázky: 22
Založený: 09. Feb 2005 09:49

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

Odoslaťod devil » 16. Mar 2020 17:02

nebudem hodnotit tvojich 5.000 aut lebo nemam podla coho. viem ale ze gro bude z donovalov,certovica ma slabe intezity a terchova je trosku o inom. nieco podobne ocakavam aj na R2, suvisly usek R2 pritiahne o nieco viac aut. aj navychod a nieco aj do hu. bude to zavisiet aj od inych usekov.

ovela podstatnejsia je ina vec. uz sa nechcem opakovat ale musim. radola nie je upchata kvoli intenzitam na hlavnej trase ale kvoli velkej intenzite na vedlajsej alias zdroj/ciel. to iste sa moze stat pri LC. suvisla dialnica aj samo osebe zdvihne intenzity vdaka tranzitu hned a potom aj kvoli rozvoju ale je pravda ze nie hned ale zase o to viac. uz 100x opakujem - vid R1. podla toho co sme dostali minule to uz zdaleka nie je kvoli tomu ze obchadzaju sever....toto je uz vplyv R na regionalny rozvoj. okresne mesto je zdroj/ciel dopravy co skomplikuje situacii na krizovatke. tie obce s 1000-2000 obyv, co ste tam uviedli vsak nikdy nebudu vyznamnym zdrojom/cielom. to je len KM.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 131
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

Odoslaťod Jonathan » 17. Mar 2020 09:47

Toto je presne tvoj sposob komunikacie, ktorou vsetkych zadupes. Oponentov argument odbijes, ze nevies a svoj rozvijas donekonecna:

k tym 5000 - cez Certovicu si vela ludi zvyklo obchadzat Rozomberok, Donovaly a Strecno. Cez Terchovu jazdi cela Orava a aj vela poliakov smer Zilina a dalej. Mozes to zlahcovat ako chces, to je proste fakt.

KNM a Lucenec. Situacia vyzera velmi podobne ale je tam niekolko vyznamnych rozdielov, ktore prehliadas, dufam, ze nie umyselne.
V KNM je na krizovatke v hlavnom smere rozdiel intenzit 5000 vozidiel. To znamena ze v krizovatke 5000 aut odboci z hlavneho do vedlajsieho smeru. To znamena, ze kazde stvrte vozidlo odbocuje. A podla miestnych je tam vyrazna podiel nakladnych ako zasobovanie do PP, ktory nema inu pristupovu trasu. Naproti tomu pri Lucenci je zmena intenzit iba cca 2000.
Dalsi rozdiel je samotna intezita na scitacom useku. V pripade KNM je intezita 12500 na useku s dlzkou 450 metrov, pricom usek prechadza sidliskom a predajnou Lidl. Plus tych 5000 ktore odbocili z hlavnej trasy. Na druhej strane v Lucenci je scitaci usek dlhy cca 2000km a prechadza centrom mesta a priemyselnou castou s mnozstvom obchodov a precadzok. Nakolko nevieme, kde presne bolo scitacie stanoviste je porovnavanie velmi narocne. Kludne moze byt stav, ze v samotnej krizovatke bude intenzita iba 8000, neviem chcelo by to viac informacii od miestnych.

devil napísal:tie obce s 1000-2000 obyv, co ste tam uviedli vsak nikdy nebudu vyznamnym zdrojom/cielom.

Toto nikto nespochybnuje. ALe ak sa vytvori suvisla kolona vozidiel tak odbocenie z vedlajsej cesty bude zavisle od solidarity vodicov v kolone. Rovnaky stav ako dnes pred Ruzomberkom. Preto moze niektorych starostov napadnut urobit semafor a bude to vyzerat ako pred casom v Sucanoch.
Jonathan
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 564
Obrázky: 22
Založený: 09. Feb 2005 09:49

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

Odoslaťod devil » 17. Mar 2020 10:41

k tym 5000 - cez Certovicu si vela ludi zvyklo obchadzat Rozomberok, Donovaly a Strecno. Cez Terchovu jazdi cela Orava a aj vela poliakov smer Zilina a dalej. Mozes to zlahcovat ako chces, to je proste fakt.

tak si to spocitajme, cez donovaly bolo 8k aut a cez certovicu cez 3k aut a cez terchovu 4k aut. ze z 15k aut az tretina obchadza strecno je nazor ktory ja uplne nezdielam. hlavne "1000 - 2000 vozidiel" z 3 resp. 4 tisic aut je dost trufale....

V KNM je na krizovatke v hlavnom smere rozdiel intenzit 5000 vozidiel. To znamena ze v krizovatke 5000 aut odboci z hlavneho do vedlajsieho smeru. To znamena, ze kazde stvrte vozidlo odbocuje. A podla miestnych je tam vyrazna podiel nakladnych ako zasobovanie do PP, ktory nema inu pristupovu trasu. Naproti tomu pri Lucenci je zmena intenzit iba cca 2000.
zadrz a este raz si pozri mapu. od ZV bola intenzita 7.860 a od RS 9.348. lenze to bola intenzita len po odbocku na I/71 s intenzitou 3.068.

to znamena na I/16 medzi krizovatkami s I/75 a I/71 je asi 150-200 metrovy miniusek. bohuzial nemame k nemu cisla ale zo skusenosti vieme ze prud od RS na I/71 nie je velky (mozno 1.000 aut z 3.068) a teda drviva vacsina aut z tych 9.348 aut a 3.068 aut a k tomu cast z tych +/-11k z mesta prechadza na tento minusek. ze aka cast tiez nevieme.

dokopy urcite vyse 10.000 mozno aj 15.000 na miniuseku. cize ten rozdiel v bode I/16 a I/75 (tj. 7.860 vs 10-15.000). zmena intenzit 2000 aut je nerealna dolna hranica intervalu. realne je aspon 3-5 tisic cize velmi podobna zmena intenzit ako pri KM.

to ze scitaci usek je dlhy a zahrna cast od hlavnej krizovatky v meste a odbocku na stanicu (bus aj vlak) je pravda. vacsia cast vsak ide priemyselnou zonou. zaroven tuto cast pouzivaju a aut co nejdu do centra ale len na stanicu alebo len do priemyselnej zony.

Toto nikto nespochybnuje. ALe ak sa vytvori suvisla kolona vozidiel tak odbocenie z vedlajsej cesty bude zavisle od solidarity vodicov v kolone. Rovnaky stav ako dnes pred Ruzomberkom. Preto moze niektorych starostov napadnut urobit semafor a bude to vyzerat ako pred casom v Sucanoch.
jazdenie je aj o urcitej solidarite. ale predstav si ze pri 20k intenzite v nejakom meste by bol semafor na odbocke do kazdej ulice alebo na pripojeni z cerpacky a pod. samozrejme ze je to blbost.

ja tiez nespochybnujem ze z radoli ze horsia situacia ako pri lucenci. ale tvrdim ze pri lucenci sa crta vacsi problem ako povina, k. lieskovec ci kralovany....takze vase dovody prioritizacie turany-hubova a KM-oscadnica (v skutocnosti k. lieskovec-oscadnica) stoja tak trochu na vode.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 131
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

Odoslaťod MuelMI » 17. Mar 2020 11:04

Dovolím si obom diskutujúcim MODERÁTOROM pripomenuť, že sme v téme D1 Bidovce-Pozdišovce :roll:
MuelMI
diskutujúci
 
Príspevky: 96
Obrázky: 4
Založený: 17. Dec 2019 19:21

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

Odoslaťod Yoggy52 » 17. Mar 2020 11:20

VIdno, ze si tu novy. Casom si na to zvyknes. :mrgreen:
Yoggy52
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 9
Založený: 25. Feb 2013 23:02
Bydlisko: Rosenheim

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

Odoslaťod Loe » 17. Mar 2020 11:58

To predsa nevadí, napokon je tu aj téma Bidovce - Dargov a Dargov - Pozdišovce :?
Loe
diskutujúci
 
Príspevky: 191
Založený: 24. Apr 2018 21:20

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

Odoslaťod devil » 17. Mar 2020 12:07

suvisy to s temou nakolko nasi spoludiskutujuci naznacuju ze su aj potrebnejsie useky tak sa im snazim vyvracat ich argumenty. a mam aj nieco navyse, konktretne hlavna krizovatka v MI, v sucasnosti kruhak.

https://www.google.com/maps/@48.7491568 ... 312!8i6656 intenzita 13.165, 14.783, 11.433 a smer do mesta bez udajov. radola 19.308, 13.886, 12.696 a 2.257. v podstate jediny rozdiel bol 19k smerom na ZA.

https://www.ssc.sk/files/documents/dopr ... e_2015.pdf
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 131
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

Odoslaťod metelesku.blesku » 17. Mar 2020 12:44

V podstate druhotný rozdiel je v pomere nákladnej dopravy v tých porovnávaných číslach. Takže áno, sú aj potrebnejšie úseky, ako tento.
metelesku.blesku
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 486
Založený: 27. Sep 2019 20:44

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

Odoslaťod MuelMI » 17. Mar 2020 13:40

devil napísal:suvisy to s temou nakolko nasi spoludiskutujuci naznacuju ze su aj potrebnejsie useky tak sa im snazim vyvracat ich argumenty. a mam aj nieco navyse, konktretne hlavna krizovatka v MI, v sucasnosti kruhak.

https://www.google.com/maps/@48.7491568 ... 312!8i6656 intenzita 13.165, 14.783, 11.433 a smer do mesta bez udajov. radola 19.308, 13.886, 12.696 a 2.257. v podstate jediny rozdiel bol 19k smerom na ZA.

https://www.ssc.sk/files/documents/dopr ... e_2015.pdf


Myslím si, že v MI bude do centra viac než 2257, aspoň 3-5 tisic.
Navyse Radola sa moze vyriesit jednoducho-premostenim krizovatky cestou I/11 a vznikom MÚK.
Potom,keď sa bude budovať D3 mohol by sa len dobudovať druhý profil súčasnej I/11. Tak by sa neminulo tak vela penazi, na D3 sa aj tak uz postavili najdrahsie a najzbytocnejsie useky,tak aspon na tych zostavajucich by sa mohlo trochu setrit a mohli by sa postavit ako druhy profil luxusnej I/11.

V MI je riesenim bud dialnica 2+2 s dobre umiestnenim privadzacom a dobre by bolo ak by bola este jedna krizovatka "MI-východ"- napojila by s Sirava (prelozkou II/582) a kedze za MI by sa tak skoro nestavalo,tak vsetky auta iduce na UA by nemuseli chodit po privadzaci MI a nasledne aj castou MI.

Druhym riesenim je 2+2 sucasna cesta I/19 v MI- tym sa ale nevyriesi dany kruhac a bolo by to ekonomicky zrejme nevýhodné, lebo skor ci neskor by sa aj tak musela stavat D1.

Preto je vyhodne stavat po dobudovani najprioritnejsich usekov (D3,D1 medzi BA a KE,juznou R2...) stavat rovno plny profil po rovine az ku MI.
MuelMI
diskutujúci
 
Príspevky: 96
Obrázky: 4
Založený: 17. Dec 2019 19:21

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

Odoslaťod Vceliak » 17. Mar 2020 14:03

MuelMI napísal:stavat rovno plny profil po rovine az ku MI.

Ja už roky tvrdím, že nie sme taký bohatý, aby sme si mohli dovoliť stavať diaľnicu v polovičnom profile. Ak už sa rozhodnem niekde stavať (hlavne na rovine, alebo tunel) tak rovno v plnom profile. Dnes nie je problém nedostatku peňazí na stavbu (nehovorím na rozkrádanie), ale nekonečné administratívne procesy, výberové konania a hlavne "pripomienky"! Jednoducho: máme menej času ako peňazí! Čas sú peniaze!
Vceliak
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 337
Založený: 20. Okt 2016 11:50

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

Odoslaťod Yoggy52 » 17. Mar 2020 14:18

Vzhladom na terajsiu situaciu urcite nebudu peniaze mimo eurofondov a taktiez je mozne, ze tendrovane useky, ktore sa mali stavat zo SR budu pozastavene (napr. soroska) :)
Yoggy52
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 9
Založený: 25. Feb 2013 23:02
Bydlisko: Rosenheim

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

Odoslaťod metelesku.blesku » 17. Mar 2020 14:43

Zase netreba zabúdať, že so všeobecnou krízou nepôjdu dole len príjmy štátu, ale aj ceny výstavby. Sorošku zastaví skôr nepripravenosť projektu, ako nedostatok peňazí.
metelesku.blesku
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 486
Založený: 27. Sep 2019 20:44

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

Odoslaťod nevo83 » 17. Mar 2020 15:42

tak vo vystavbu Sorosky mohol verit len.....
nevo83
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 762
Založený: 22. Mar 2017 18:00

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

Odoslaťod Jonathan » 17. Mar 2020 15:58

devil napísal:tak si to spocitajme, cez donovaly bolo 8k aut a cez certovicu cez 3k aut a cez terchovu 4k aut. ze z 15k aut az tretina obchadza strecno je nazor ktory ja uplne nezdielam. hlavne "1000 - 2000 vozidiel" z 3 resp. 4 tisic aut je dost trufale....

V kazdom z tychto smerov, som uz isiel v suvislej kolone (nevravim, ze isla pomaly, ale vsetci rovnakym smerom). Ak sa ti zda malo, este ti pridam vozidla smer TO, PE, BN, kde po pusteni Strecna moze byt dlhsia trasa vyhodnejsia.
devil napísal:zadrz a este raz si pozri mapu. od ZV bola intenzita 7.860 a od RS 9.348. lenze to bola intenzita len po odbocku na I/71 s intenzitou 3.068.

to znamena na I/16 medzi krizovatkami s I/75 a I/71 je asi 150-200 metrovy miniusek. bohuzial nemame k nemu cisla ale zo skusenosti vieme ze prud od RS na I/71 nie je velky (mozno 1.000 aut z 3.068) a teda drviva vacsina aut z tych 9.348 aut a 3.068 aut a k tomu cast z tych +/-11k z mesta prechadza na tento minusek. ze aka cast tiez nevieme.

dokopy urcite vyse 10.000 mozno aj 15.000 na miniuseku. cize ten rozdiel v bode I/16 a I/75 (tj. 7.860 vs 10-15.000). zmena intenzit 2000 aut je nerealna dolna hranica intervalu. realne je aspon 3-5 tisic cize velmi podobna zmena intenzit ako pri KM.

to ze scitaci usek je dlhy a zahrna cast od hlavnej krizovatky v meste a odbocku na stanicu (bus aj vlak) je pravda. vacsia cast vsak ide priemyselnou zonou. zaroven tuto cast pouzivaju a aut co nejdu do centra ale len na stanicu alebo len do priemyselnej zony.

Z tych 3000 sa da predpokladat, ze vacsina ide smer Zvolen. Pretoze smer RS ide cez Buzitku po II/2669, smer LC ide po starej Filakovskej ceste, cize odbocovanie vlavo je minimalne.
CIze jediny smer na odbocovanie vlavo je smer RS+smer od Poltara. Od Poltara je to cca 2000 a cca 2000 je od RS. Tak korigujem svoje tvrdenie a je to cca 4000.

devil napísal:ja tiez nespochybnujem ze z radoli ze horsia situacia ako pri lucenci. ale tvrdim ze pri lucenci sa crta vacsi problem ako povina, k. lieskovec ci kralovany....takze vase dovody prioritizacie turany-hubova a KM-oscadnica (v skutocnosti k. lieskovec-oscadnica) stoja tak trochu na vode.

Krizovatka v Lucenci je problemova, pretoze je to v principe trojkrizovatka. Ale urobit tuto krizovatku pohodlnou na desitaky rokov dopredu nevyzaduje ziadnu extra investiciu. Staci most dlzky 300-500m pre hlavny smer a dve okruzne krizovatky pre kazdu krizovatku zvlast. Oddelena tranzitna a lokalna doprava, tazka pohoda. Na druhej strane krizovatka v Kralovanoch je tiez na hranici unosnosti Relane intenzity su 16, 13, 4. Ak sa prida tych 4-5 bude to na hlavnom tahu takmer 20. To nie je problem, ale pokial sa nebude dat odbocit, dojde k zastaveniu hlavnej trasy a to uz je problem. Vytvori sa staticka, pomala kolona, ktora sa bude rozpustat az do vecera. Takze nase dovody prioritizacie nie su uplne na vode.
Jonathan
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 564
Obrázky: 22
Založený: 09. Feb 2005 09:49

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

Odoslaťod devil » 17. Mar 2020 18:06

Tak korigujem svoje tvrdenie a je to cca 4000.
no vidis. nastastie hlavny smer nie je tak vytazeny ako pri KM ale bude to stupat tak ci tak a s dotiahnutim R2 tiez.

Krizovatka v Lucenci je problemova, pretoze je to v principe trojkrizovatka. Ale urobit tuto krizovatku pohodlnou na desitaky rokov dopredu nevyzaduje ziadnu extra investiciu. Staci most dlzky 300-500m pre hlavny smer a dve okruzne krizovatky pre kazdu krizovatku zvlast. Oddelena tranzitna a lokalna doprava, tazka pohoda. Na druhej strane krizovatka v Kralovanoch je tiez na hranici unosnosti Relane intenzity su 16, 13, 4. Ak sa prida tych 4-5 bude to na hlavnom tahu takmer 20. To nie je problem, ale pokial sa nebude dat odbocit, dojde k zastaveniu hlavnej trasy a to uz je problem. Vytvori sa staticka, pomala kolona, ktora sa bude rozpustat az do vecera. Takze nase dovody prioritizacie nie su uplne na vode.
kazda takato krizovatka sa da upravit alebo prebudovat vid ZV pred par rokmi. v principe je zle stavat dialnicny usek kvoli nejakej "problemovej krizovatke" opat spomeniem vidinu kde na vedlajsom smere je o nieco vyssia intenzita ako pri kralovanoch.

ze kde bude kolko aut a ako to ovplyvni rychlost a plynulost mozeme len hadat. ale stale citam ze dialnice prioritne tam kde su skutocne kolony a nie kde budu. ale na turany-hubova to samozrejme neplati a ani na lieskovec-oscadnica tam treba byt "prezieravy" lebo urcite bude kolaps. :lol: pokial by sme pustili len brodno-KM a tie 2 nie mohli by sme postavit a rekonstruovat desiatky preloziek a dalsich ciest. nove plne profily sa uz velmi stavat nebudu lebo nie je kde. mozno este pri PO II. usek a snad tento lacny usek inac same 2 pruhovky.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 131
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

Odoslaťod Pacho » 17. Mar 2020 18:39

devil a kde to žiješ, keď tvrdíš, že TU HU nie sú kolóny.
Pacho
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 82
Založený: 09. Máj 2006 07:19
Bydlisko: Lipt. Mikulas

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

Odoslaťod devil » 17. Mar 2020 19:48

a povedz nam kefaline co si predstavujes pod pojmom kolona ?
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 131
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

Odoslaťod Pacho » 17. Mar 2020 20:13

a povedz mi čo to znamená "kefaline"?
Pacho
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 82
Založený: 09. Máj 2006 07:19
Bydlisko: Lipt. Mikulas

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

Odoslaťod Vlados » 17. Mar 2020 20:17

moderátor - vzor vyjadrovania :shock:
slovník moderátora tohto fóra: "Keď sa pozries do zrkadla a vidíš k.ta tak zrkadlo za to nemôže."
neželám si devila ako moderátora tohto fóra, rovnako ako 74% hlasujúcich https://dialnice.info/viewtopic.php?f=6&t=23321
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 144
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

Odoslaťod Pacho » 17. Mar 2020 20:48

vlados prosím Ťa vysvetli mi čo to slovo znamená, je mi jasné že de.il, je aký je ale skús mi to objasniť, vďaka,
Pacho
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 82
Založený: 09. Máj 2006 07:19
Bydlisko: Lipt. Mikulas

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

Odoslaťod Vlados » 17. Mar 2020 21:25

https://www.youtube.com/watch?v=02wB3om_Mbo

Dnes je situácia na úseku Turany - Hubová ešte akceptovateľná, ale po odstránení úzkych hrdiel (Žilina a Ružomberok) to tam bude pekno, hlavne pre obyvateľov obcí na trase. Uvidíme či sa potom postaví devil na ich stranu, ako zástanca obyvateľov Dobrej Nivy a Krupiny.
slovník moderátora tohto fóra: "Keď sa pozries do zrkadla a vidíš k.ta tak zrkadlo za to nemôže."
neželám si devila ako moderátora tohto fóra, rovnako ako 74% hlasujúcich https://dialnice.info/viewtopic.php?f=6&t=23321
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 144
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na D1

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: penjo a 14 hostí.