Stránka 14 z 14

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

OdoslaťOdoslané: 22. Júl 2020 16:10
od devil
cize ked za kosicami dialnica netreba preco ju treba za zilinou ?

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

OdoslaťOdoslané: 22. Júl 2020 17:28
od Pacho
devil , dialnicu pri ZA treba nato, aby si sa dostal do košic.

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

OdoslaťOdoslané: 22. Júl 2020 17:41
od devil
Hmm. Do Košíc sa dostaneš spodnom alebo cez maďarsko.

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

OdoslaťOdoslané: 22. Júl 2020 17:44
od MuelMI
Pacho napísal:devil , dialnicu pri ZA treba nato, aby si sa dostal do košic.

A keby nebol do 2030 úsek TU-HU tak čo? I/18 by sa pod zem prepadla? A južnú trasa poznáš? A čo trasa cez Donovaly alebo Čertovicu? Ach

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

OdoslaťOdoslané: 22. Júl 2020 18:16
od cPalo
metelesku.blesku napísal:Nie, téma je a vždy bola "na východe sa nikde a nič nestavia a budeme o tom vyplakávať na diaľnici z Ružomberka až do Košíc".

A aby som nezabudol: :wink:


Zabúdaš, že ty si v téme Bidovce-Pozdišovce a plačeš, že nestavať pls, nebude na gigadiľničku pre lokálku :D

Ja len, že neustále sa takto navštevujete do tém a tvrdíte že vám nie, len nám ;)

ps: D3 treba, (D1 podľa mňa po Pozdišovce, vrátane TU-HU), ale netreba plakať v iných témach, aby náhodou sa tam neminulo 200M.
OK?

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

OdoslaťOdoslané: 23. Júl 2020 11:24
od metelesku.blesku
Milý cPalo,
vyplakávanie nad "nevýstavbou" diaľnic a potrebou rozširovania ciest I. triedy na 2+2 všade inde, len nie na východe a juhu stredného Slovenska, je doménou iných diskutérov. Stačí trošku lepšie čítať.

Keď už sme pri tom plači, ako inak ako vyplakávaním nazvať tvoje
tentoraz je tu téma, nestavať nikde nič, lebo nám treba ešte viac
a
nebude na gigadiľničku pre lokálku
keď v príspevkoch pred týmto tvojím vyplakávacím nie je nič podobné spomenuté?


PS: :wink:

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

OdoslaťOdoslané: 08. Sep 2020 09:57
od cPalo
Vlados napísal:
okorec napísal:Priznám sa, že po D2 chodím tak raz za rok a neviem v akom je stave. D1 však je celkom v pohode podľa mňa. Nejaký havarijný stav tam asi nehrozí, či.

Rekonštrukcia sa nemá robiť keď je na ceste havaríjný stav... žiaľ my sme múdrejší ako vyspelé krajiny.


Teraz nedávno som šiel po D2 SK - D2 CZ a ak naša D2 je tesne pred havarijným stavom, tak potom česká už je dávno ;)
Pár rokov to vydrží v pohode :idea:
A to nepíšem o sci-fi rozšírení D2 na tri jazdné pruhy o cca 10 rokov, kedy by sa mohla urobiť aj spomínaná rekonštrukcia. Skôr určite nie.

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

OdoslaťOdoslané: 09. Sep 2020 16:40
od Nido
ceska D2 je uz takmer komplet po rekonstrukcii, ostalo nejakych 8 km v smere Breclav - Brno pred exitom Hustopece, vsetko ostatne od Brna az po exit Breclav je zrekonstruovane s novym CB povrchom, opravy zacali v roku 2014

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

OdoslaťOdoslané: 09. Sep 2020 22:40
od cPalo
A tých 8km je to o čom píšem, našich 80km D2 je oproti tým havarijným českým úplne v pohode :wink:

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

OdoslaťOdoslané: 09. Sep 2020 23:03
od 1mmortal2
Cesi aspon zacali opraovat systematicky aby to stihli vzdy cele opravit v 20 rocnych cykloch

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

OdoslaťOdoslané: 10. Sep 2020 08:18
od cPalo
Čechov by som moc nechválil, oni už opravovali havarijný stav D1 a časť D2 a to na pochvalu nie je.

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

OdoslaťOdoslané: 16. Sep 2020 20:12
od orator
Dnes som si pozrel dokumenty ministerstva dopravy a z pohladu vychodniara som prekvapeny ze vsetky useky na D1 medzi Bidovcami a Statnou hranicou UA su celkom dost vysoko v prioritach. Takze predpokladam ze sa za tejto vlady zacnu seriozne pripravovat. Prekvapuje ma vsak ze z R4 je tam vyssie v prioritach iba jeden kratky 4km usek Kapusany - Lipniky a nic dalej na R4. Co sa tyka ostatnych usekov R4 a R2 tak vsetko je na nizsej prioritnej urovni nez spominane useky na D1 od Bidoviec na vychod.

Takze zhrnute:
1. dokoncenie uz vsetkych rozostavanych usekov
2. zacatie a dokoncenie komplet KE obchvatu R4/R2 Kosice Olsany - Saca (s pokracovanim na Moldavu n/B sa nepocita ani s dalsimi usekmi R2 medzi Lucencom a Sacou)
3. zacatie a dokoncenie komplet PO obchvatu R4 az po Kapusany + kratky usek R4 Kapusany - Lipniky
4. zacatie pripravy D1 od Bidoviec dalej na vychod ma prioritu pred pripravou R4 smerom na Polsko

Cakal som skor ze sa budu pripravovat useky R4 smerom na PL kvolit tomu ze tam cakam akutnejsi problem po dokonceni M30 od Miskolca po statnu hranicu a rychlom napredovani poliakov smerom od Rzesowa ku Dukle. Ale to mozno len moj laicky nazor.

zdroj: https://www.noviny.sk/politika/555346-v ... -s-bonulom

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

OdoslaťOdoslané: 16. Sep 2020 20:46
od nevo83
Nuz nemalo by Ta to udivovat:
1. Tvarime sa ze D1 je nostna siet SVK... ergo treba dokoncit cca 80km...
2. Dopravu ma Kollar - tj. Svrcek /ak sa nemylim mal u nich na starost dopravu/ povodom z Michaloviec aj ked on sa neako extra ,,nenahlil za dostavbu,, ale budiz..
3. ALE tato priorita je 0 -va !!!! kedze papier znesie vela... Vsetky tieto D1 useky idu nanovo do EIA, co je min. rok posudzovania, potom tam objavime , svetovu svetojansku musku kt svieti na modrocerveno a kt sa vyskytuje len tam a budeme trasovat nanovo :) cize realny stav je +15r, cize tam kde sme teraz... +- 2035.

V danych usekoch ani nezacali s vykupom pozemkov, a co mi vravi skusenost este treba pockat 4r a nebude na jednej parcele 7ludi ale 45....

R2 VYCHOD 0- !! aspon tu cestu do MOLDAVY mohli vytiahnut vyssie, ved uz teraz maju intenzity cez 12k... priemyselny park Velka Ida, USS...

Opravte ma ak sa mylim Hriadky-Dvorianky opat nic....

R4 detto, uuuu VIA CARPATHIA.. super podpiseme Madarom, Poliakom co treba a my sa na to vyxxxxxx.. lebo vlastne mame D3, R3 co tam potom ze su 60km od seba...a druhy koniec je uz daleko, a teliatka v obciach neprotestuju...


Krochkajme blahom ako sme opat opiti rozkom, lebo pani napisali ze RAZ aj na nas dojde....

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

OdoslaťOdoslané: 16. Sep 2020 21:01
od metelesku.blesku
Orator:
D1 je vyššie v prioritách, ale iba po Sobrance. Posledný úsek Sobrance - hranica SK/UA je takisto dosť nízko medzi prioritami (č. 67).

Následne R4 plánujú prednostne vyriešiť stredný úsek, t.j. obchvat Giraltoviec (č. 28), obchádzku serpentín v ŠŠ (č. 32) a následne prepojiť tieto dva úseky (č. 45).
Minimálne čo sa týka priorít v rámci severnej časti R4 to dostalo konečne nejakú logiku. Úsek po Lipníky (č. 4), kde sa rozdeľuje gro dopravy do dvoch prúdov porieši preťaženú Ladu a Lipníky, tie tri stredové úseky zas riešia väčšinu problémov severného úseku R4 (prejazdy väčšinou obcí/mestom a prudké serpentíny).

Zvyšné úseky už také problematické nie sú a nejaký ten rok ani nebudú aj po otvorení M30 a S19. Najmä tou S19 si Poliaci riešia hlavne vnútroštátnu dopravu medzi Krosnom a Rzesowom. Tranzit je v prihraničnej oblasti slabý.

Každopádne, podľa tých čísel priorít je jasné, že okrem R4 po Lipníky sú z vyššie uvedených úsekov počiatky výstavby otázkou min. 7 rokov pri tých napripravenejších (berme to tak, že sa zmení minimálne stavebný z. aj zákon o VO a sčasti zjednoduší proces "pytačiek" EU fondov a bude sa stavať v žltom fidicu a pri každoročnej aktualizácii priorít predbehne R4 - v DUR dé jednotku, ktorá je len v EIA).

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

OdoslaťOdoslané: 18. Sep 2020 12:25
od Dendik
orator napísal:Dnes som si pozrel dokumenty ministerstva dopravy a z pohladu vychodniara som prekvapeny ze vsetky useky na D1 medzi Bidovcami a Statnou hranicou UA su celkom dost vysoko v prioritach. Takze predpokladam ze sa za tejto vlady zacnu seriozne pripravovat. Prekvapuje ma vsak ze z R4 je tam vyssie v prioritach iba jeden kratky 4km usek Kapusany - Lipniky a nic dalej na R4. Co sa tyka ostatnych usekov R4 a R2 tak vsetko je na nizsej prioritnej urovni nez spominane useky na D1 od Bidoviec na vychod.

Takze zhrnute:
1. dokoncenie uz vsetkych rozostavanych usekov
2. zacatie a dokoncenie komplet KE obchvatu R4/R2 Kosice Olsany - Saca (s pokracovanim na Moldavu n/B sa nepocita ani s dalsimi usekmi R2 medzi Lucencom a Sacou)
3. zacatie a dokoncenie komplet PO obchvatu R4 az po Kapusany + kratky usek R4 Kapusany - Lipniky
4. zacatie pripravy D1 od Bidoviec dalej na vychod ma prioritu pred pripravou R4 smerom na Polsko

Cakal som skor ze sa budu pripravovat useky R4 smerom na PL kvolit tomu ze tam cakam akutnejsi problem po dokonceni M30 od Miskolca po statnu hranicu a rychlom napredovani poliakov smerom od Rzesowa ku Dukle. Ale to mozno len moj laicky nazor.

zdroj: https://www.noviny.sk/politika/555346-v ... -s-bonulom


:D bingo!

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

OdoslaťOdoslané: 18. Sep 2020 12:33
od Dendik
metelesku.blesku napísal:Orator:
D1 je vyššie v prioritách, ale iba po Sobrance. Posledný úsek Sobrance - hranica SK/UA je takisto dosť nízko medzi prioritami (č. 67).

Následne R4 plánujú prednostne vyriešiť stredný úsek, t.j. obchvat Giraltoviec (č. 28), obchádzku serpentín v ŠŠ (č. 32) a následne prepojiť tieto dva úseky (č. 45).
Minimálne čo sa týka priorít v rámci severnej časti R4 to dostalo konečne nejakú logiku. Úsek po Lipníky (č. 4), kde sa rozdeľuje gro dopravy do dvoch prúdov porieši preťaženú Ladu a Lipníky, tie tri stredové úseky zas riešia väčšinu problémov severného úseku R4 (prejazdy väčšinou obcí/mestom a prudké serpentíny).

Zvyšné úseky už také problematické nie sú a nejaký ten rok ani nebudú aj po otvorení M30 a S19. Najmä tou S19 si Poliaci riešia hlavne vnútroštátnu dopravu medzi Krosnom a Rzesowom. Tranzit je v prihraničnej oblasti slabý.

Každopádne, podľa tých čísel priorít je jasné, že okrem R4 po Lipníky sú z vyššie uvedených úsekov počiatky výstavby otázkou min. 7 rokov pri tých napripravenejších (berme to tak, že sa zmení minimálne stavebný z. aj zákon o VO a sčasti zjednoduší proces "pytačiek" EU fondov a bude sa stavať v žltom fidicu a pri každoročnej aktualizácii priorít predbehne R4 - v DUR dé jednotku, ktorá je len v EIA).


Ano ale severojuzne prepojenie - lebo patri do TENT core je prioritnejsie (hoci je blizko D3) ako dokoncenie komplet R4ky (aj to len v polprofile) napriek tomu ze to Madari aj Poliaci do 5-7 rokov dotiahnu v plnoprofile az na SK hranice... Divna priorita, nie?

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

OdoslaťOdoslané: 18. Sep 2020 14:49
od jarino
Mýliš si to. Severojužné prepojenie je v podstate stredná a južná R3. Tie na D3 viac-menej nadväzujú...
Do severo-južného prepojenia nepatrí oravská R3, ktorá ani nie je zaradená medzi core TEN-T. Dokonca vraj UHP chceli, aby NDS zrušila vypísaný tender na Tvrdošín - Nižná.

Čo sa týka R4, správne vybrali priority. Kapušany - Lipníky je správna voľba.
Ja by som skrátil preložku Šarišského Štiavnika. To sa už malo robiť dávno ako preložka cesty 1. triedy a nečakať, kým bude R4!
Ostatné môže kľudne počkať. Okrem Hunkovce - Ladomírová, ktoré pôjde do výstavby, ak budú chcieť vôbec niečo stavať.

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

OdoslaťOdoslané: 18. Sep 2020 15:01
od metelesku.blesku
Dendik,
Severná časť R3 nie je TEN-T core. Úseky z tejto časti R3 nájdeš približne v rovnakých pozíciách ako severné úseky R4 (č. 35, 36, 63, 82).
Do TEN-T core patrí stredná a južná časť južne od D1 buď v trase R3 alebo R1 a potom južne od R2 buď cez Hronský Beňadik alebo cez Krupinu a tam do určenia trasy nie je známe, aká tam bude priorita.

Takže momentálne tá priorita divná nie je.
Pokiaľ začnú prudko rásť intenzity na R4, alebo si EÚ povie, že na ňu určite dá peniaze, začne sa v prioritách posúvať vyššie.

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

OdoslaťOdoslané: 18. Sep 2020 17:52
od babar
Dendik napísal:Ano ale severojuzne prepojenie - lebo patri do TENT core je prioritnejsie (hoci je blizko D3) ako dokoncenie komplet R4ky (aj to len v polprofile) napriek tomu ze to Madari aj Poliaci do 5-7 rokov dotiahnu v plnoprofile az na SK hranice... Divna priorita, nie?

Suhasim, presne ako ked madari potiahli stvorprudovku smerom na Lucenec a my ideme tahat na Sahy hoci madari maju len polprofil dialnice po vac. Nemusime sa predsa stretnut na hraniciach :-D

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

OdoslaťOdoslané: 18. Sep 2020 20:21
od Vlados
My ideme... treba dodať nie skôr ako v 2030 a hotová nebude skôr ako 2050. Než to bude aktuálne snáď pochopíme, že na Šahy to nie je vhodné.

Re: D1 Bidovce - Pozdišovce

OdoslaťOdoslané: 18. Sep 2020 20:27
od rastislav5
jarino napísal:Mýliš si to. Severojužné prepojenie je v podstate stredná a južná R3. Tie na D3 viac-menej nadväzujú...
Do severo-južného prepojenia nepatrí oravská R3, ktorá ani nie je zaradená medzi core TEN-T. Dokonca vraj UHP chceli, aby NDS zrušila vypísaný tender na Tvrdošín - Nižná.

Ak do severojuzneho prepojenia nepatri oravska R3, tak kto normalny este uvazuje o R1 BB-RK? To si niekto skutocne mysli, ze kamion, ktory ma rovnaku maximalnu rychlost na dialnici aj na ceste prvej triedy pojde z Polska cez Zilinu a v Martine z D1 neodboci zrekonstruovanou cestou na Kremnicu a Zvolen, ale bude pokracovat az do Ivachnovej, aby sa popod Donovaly dostal do Zvolena? Cca 30 km naviac? Aby prekonal vacsiu nadmorska vyska doliny Barborina pri Korytnici ako horsky priechod Kremnicke Bane? Comprehensive TEN-T namiesto Core TEN-T? Narodny park Nizke Tatry namiesto Turcianskej kotliny? 17 km tunelov namiesto 3 km (Korbelka+Biely Potok+Osada+Korytnica+Hradiste vs. Remata)? 2,3 mld eur namiesto 903 milionov? Vobec nerozumiem, na co treba este dalsiu studiu.