johhan napísal:Takže už je to vonku ? ... dlho čakali Samozrejme nič nie je 100% kým to nestojí a nejazdí ale údolný variant bol pre EU veľmi ťažko priechodný .. ale keď si niekto nechcel dať 15 rokov povedať
.
Nejaké drobnosti k článku a tomu všetkému:
- variantov Korbeľky je niekoľko - asi 5 - pričom asi 3 využívajú už postavenú trasu dialnice aj s MUK Turany - teda nie je nutné stavať novú MUK
- cena je skutočne odhadovaná na 900 mil. € ale ... na DG bolo prezentované že za úsek Turany - Likavka
- rok 2023 - preto tak neskoro že sa má posúdiť celý úsek Turany Likavka a zoptimalizovať ho.
- v "lufte" sa pohybuje požiadavka - návrh na financovanie z junckerovho fondu za 0% ako triangel Turany - Hubová - Likavka + Hubová - Komjatná - Dolný Kubín ( prieskumný balonik ) - prípadne PPPmagnus napísal:A ja navrhujem úplne novú trať Varín - Terchová - Zázrivá - Istebné - Dolný Kubín. Je to možno sci-fi (sme na Slovensku), ale kto pozná aglomeráciu terchovskej doliny, vie, že je tam veľký potenciál na koľajovú dopravu.
Toto tu už tiež existuje niekte v šuflíku ako Žilina Terchová Zázrivá Námestovo Rabka-PKP .. ale ani verzia DK-TS-Zakopane PKP nie je na zahodenie ...
Jeeeej tak takú štúdiu by som chcel vidieť, kto to spracoval? To je podľa mňa budúcnosť.
K tým variantom Korbeľky - áno, bolo ich niekoľko, pričom niektoré sa zmietli hneď zo stola ako nepriechodné z rôznych hľadísk. Vzhľadom na okrajové podmienky a cieľ minimalizovať vplyvy na prostredie je aktuálny variant ktorý sa posudzuje asi ten najlepší. Optimalizovať by sa samozrejme ešte dal, aj s ohľadom na podzemné vody a železničný koridor. Ale myslím, že si treba počkať a neradovať sa predčasne. Aspoň ja som zatiaľ opatrný skeptik