D1 Turany - Hubová

Bratislava (Petržalka – križovatka s D2) – Trnava – Trenčín - Žilina – Prešov – Košice – Záhor, štátna hranica SR/Ukrajina

Moderátor: Moderátori

Ktorý variant by ste uprednostili v súčasnej situácii na úseku D1 Turany-Hubová?

Tunelový variant s tunelmi Korbeľka/Havran resp. Veľká Fatra
276
90%
Povrchový variant s tunelmi Rojkov/Havran
32
10%
 
Celkový počet hlasov : 308

Re: D1 Turany - Hubová

Odoslaťod 110mat110 » 17. Jan 2020 13:25

Cize je mozne, ze D1 nebude, lebo sa neoplati? A tym to hasne, vlada povie, ze spravila co mohla a hlupa EU to pochovala? (ironia) Ako toto by bol fest trpky scenar.
110mat110
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 404
Založený: 30. Júl 2019 12:56

Re: D1 Turany - Hubová

Odoslaťod metelesku.blesku » 17. Jan 2020 13:50

Stále by ma zaujímalo, ako sa im podarilo dopracovať k výdavkom vo výške 68 miliónov/kilometer len za stavebnú časť.
To nemôže byť, lebo keď v Mýtnej bola dostatočná premávka, tak ja si myslím, že tá istá frekvencia je aj pri Pincinej.“ tvrdí starostka.
metelesku.blesku
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 27. Sep 2019 20:44

Re: D1 všeobecne

Odoslaťod Yoggy52 » 17. Jan 2020 13:51

Ono problem je, ze my projektujeme dialnice velkolepo... vysoke nasypy, zbytocne stavanie krizovatiek s vysokou kapacitou pre par vozidiel a vsade sialene drahe oporne mury = vysoke ceny. O tom, ze pre 10tisic vozidiel netreba odstavny pruh velkosti jedneho jazdneho pruhu asi netreba hovorit...
Yoggy52
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 9
Založený: 25. Feb 2013 23:02
Bydlisko: Rosenheim

Re: D1 všeobecne

Odoslaťod metelesku.blesku » 17. Jan 2020 14:10

Zrovna v tomto poslednom nerozostavanom úseku nebude s vysokými násypmi problém a budú skôr vítané pre nadmerné množstvo rúbaniny z okolitých tunelov. Z križovatiek sa bude stavať len 1/2 z križovatky pri Turanoch (luxusný diaľničný privádzač už stojí :) ). Križovatka Hubová sa stavia vrámci úseku Hub-Iv.
To nemôže byť, lebo keď v Mýtnej bola dostatočná premávka, tak ja si myslím, že tá istá frekvencia je aj pri Pincinej.“ tvrdí starostka.
metelesku.blesku
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 27. Sep 2019 20:44

Re: D1 všeobecne

Odoslaťod Yoggy52 » 17. Jan 2020 14:35

Nenarazal som len na Turany - Hubova. :)
Yoggy52
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 9
Založený: 25. Feb 2013 23:02
Bydlisko: Rosenheim

Re: D1 všeobecne

Odoslaťod PK » 17. Jan 2020 14:36

Problem nie je v projektovani. Problem, je ten, ze 13km usek nemoze stat viac ako je rocny prijem ministerstva dopravy, co je na rok 2020 1,1 miliardy Eur.
Z tejto sumy asi 66% mozme dat na cesty cize 726 milionov.
Cestnu siet mame o dlzke 18.000km, cestu treba kompletne zrekonstruovat kazdych asi 30 rokov prakticky v plnej cene cesty.
takze rocne takto treba obnovit 600km ciest. To je priemer 1,21 miliona Eur na km cesty.
Dialnic mame 3,3% dlzky 600km, rocne zrekonstruovat (postavit) 20km.
Udrzatelne financovanie vyzera potom asi takto.
Takze sumy 33% rozpoctu na dialnice a 67% na cesty - 240 milionov na dialnice a 486 milionov na cesty.
Z toho sa musi zrekonstruovat/opravit 20km dialnic a 580km ciest rocne.
Pri priemernej cene 12 milionov/km dialnice a 0,84 miliona/km cesty.
Vsetko ostatne je u nas neudrzatelny vyvoj.
Oprava/stavba menej km ciest dialnic, alebo vyssia cena nevyhnutne ide spiralou ku kolapsu cestnej infrastruktury.
Po 12 rokoch bacovania Smeru, sme uz pokrocilo v stadiu kolapsu.
PK
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 999
Obrázky: 13
Založený: 10. Mar 2008 09:47

Re: D1 všeobecne

Odoslaťod nevo83 » 17. Jan 2020 14:50

Aky je Smer taky je, ale zasa nemozu byt az tak ........ aby si neuvedomovali ze po 2020 nebudu vo vlade..
chystat PPP VO pre niekoho cudzieho, nemat z toho smotanu je postavene na hlavu,
alebo:
1. vsetci maju rovnakych sponzorov a im je to jedno kto bude vo vlade.. :)
2. vedia nieco co my netusme :) a maju nachystanu koaliciu na dalsie 4r
nevo83
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 22. Mar 2017 18:00

Re: D1 Turany - Hubová

Odoslaťod nevo83 » 17. Jan 2020 14:56

mna to stavenisko za /33mil/ 1mld v korunach, to budu mat zlate ploty zachody ??
nevo83
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 22. Mar 2017 18:00

Re: D1 všeobecne

Odoslaťod PK » 17. Jan 2020 14:58

Moj osobny tip je Progresivne Slovensko pojde so Smerom. Moj nazor je, ze ak PS jasne nepovie, ze NEPOJDE do koalicie so Smerom tak nevolit.
Mozno si niekto este pamata situaciu spred 4 rokov a stranu Siet ktora sa tvarila ako alternativa voci Smeru. Ak toto teraz spravi Progresivne Slovensko tak sme presne tam kde pred 4 rokmi, dalsie 4 roky mozme znova mat na konte dialnic prakticky nulu a z rozpoctu za 4 roky dalsich 5 miliard prec.
PK
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 999
Obrázky: 13
Založený: 10. Mar 2008 09:47

Re: D1 všeobecne

Odoslaťod DrX » 17. Jan 2020 16:00

Dalsi dokaz, ze D1 cez naokolo blizsie je nezaplatitelny a nepostavitelny megalomansky nezmysel. Madari sa z nas fakt musia smiat, ked im je pridraho za 11mil EUR/km, a maju aj na to aby socialisticky plnili tunelarske sluby *** vlad (dialnicne prepojenie BA-KE zrealizovane v 2021).
Ak bude Ersek MD este dalsie 4 roky, vela sa v tych nenormalnostiach od ZA po CA a PO da napravit.

Ale hlavne sa tesim ako UHP urcite vypocita, ze usek za 90mil EUR/km je super efektivny a celospolecensky prinosny, a Dennik N to bude rapotat este 5 rokov!!! :-)
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: D1 Turany - Hubová

Odoslaťod frostbite » 17. Jan 2020 17:17

naco sa s tym zaoberate? pride nova vlada a poriesi to, zlodejsky smer s tym nebude mat uz nic, pojdu do basy aj s trnkom ktoreho dnes smeracky mafiansky prokurator prepustil.. ak na tento usek eu prachy neda, bude sa to staviat zo sponzorskych a skuromnych ci statnych penazi plus sa skonfiskuju prachy nakradnute od smerakov ktori snad skonci vacsina v base.. a pojde to este rychlejsie ako keby to slo z eu fondov, nova vlada prijme nove cestne zakony, plus urychlia sa procesy VO, ktore sa maximalne zefektivni , cize no problem..
frostbite
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 347
Založený: 16. Jan 2019 14:39

Re: D1 všeobecne

Odoslaťod garip » 17. Jan 2020 17:32

PK napísal:Moj osobny tip je Progresivne Slovensko pojde so Smerom. Moj nazor je, ze ak PS jasne nepovie, ze NEPOJDE do koalicie so Smerom tak nevolit.
Mozno si niekto este pamata situaciu spred 4 rokov a stranu Siet ktora sa tvarila ako alternativa voci Smeru. Ak toto teraz spravi Progresivne Slovensko tak sme presne tam kde pred 4 rokmi, dalsie 4 roky mozme znova mat na konte dialnic prakticky nulu a z rozpoctu za 4 roky dalsich 5 miliard prec.

absolutny suhlas, hned ako PS vznikla a zacala sa postupne objavovat v mediach, som si povedal, ze to je len prezleceny Smer. Vidim, ze viaceri si to tiez stihli vsimnut a dufam, ze im nesadnu na lep.
garip
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 671
Obrázky: 212
Založený: 05. Nov 2012 10:44

Re: D1 Turany - Hubová

Odoslaťod Lorenc » 17. Jan 2020 17:41

A tie firmy pôjdu min. na 70% tej ceny. UHP to ešte môže zmierniť.
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 06. Máj 2005 09:43

Re: D1 všeobecne

Odoslaťod lostrail » 17. Jan 2020 18:13

DrX: Toto uz vazne nema so zdravym rozumom spolocne ani jedno slovo. Tak poporiadku:

1. Ze je D1 narocny projekt a je pomerne megalomansky projektovany, to ano. Tunely by sa dali skratit, niekde aj eliminovat a cesta by mohla viest udoliami v profile ako RC, s lokalnymi znizeniami rychlosti. Napokon aj v tuneloch je rychlost znizena. Aj Strecno sa mohlo vyriesit inak a nadlho by bol pokoj, tam je to jasna politicka vola. Neda sa vsak suhlasit s tym, ze je to "naokolo blizsie", pretoze takisto ako pri R1+R2, nemozeme sa na tu dialnicu pozerat len z hladiska dopravy BA-KE, ale najma z pohladu dopravy na severe Slovenska vseobecne. Vela priemyslu a logistiky sposobuje velke intenzity, ktore niektori nechcu vidiet. Usek Turany-Hubova je dlhodobo pretazeny a rozhodne tu dialnicu tam treba (aj ked suhlasim, ze urcite nie za 90 mega za km). Zas, R1+R2 ma zmysel, lebo na juhu sa naopak priemysel este moze rozvijat a takisto tam ma zmysel tlacit na nizsie ceny, nakolko vystavba juzneho tahu je este do velkej miery investicna (navratnost sa nemoze pocitat pri sucasnych intenzitach, resp. vyhladovych bez rozvoja juhovychodnych regionov).

2. Ak bude Ersek ministrom dopravy najblizsie 4 roky, nech nas ochranuje san pan boh, aby sme tu mali aspon nieco postavene v normalnej kvalite a profile. Zaroven za jeho bacovania sever Stredneho Slovenska zostane opluty a zabudnuty tak, ako doteraz. Realne to, co sa zatial odovzdalo, pripravoval este Strapaty a Ersek do toho uz velmi nezasahoval. Pardon, do niecoho zasiahnut stihol. Stopnut Visnove a pokaslat tender na D4 (fakt budem velmi prijemne prekvapeny, ak D4 a R7 vydrzia bez vacsej udrzby 10 rokov tie intenzity, ktore tam budu, na tych nasypoch, ktore tam su, s tymi prvkami, ktore su tam nainstalovane tak, ako su nainstalovane). Uz davno mala byt zdvihnuta D1 kvoli krizovatka s D4, ale niektori sa zobudili len teraz, ked idu volby. Ktovie, ako to dopadne s usekom Krivan-Mytna a so Soroskou. Ta Soroska je tiez nestastne riesenie, lebo tunel v polprofile realne tolko toho nezlepsi. Nejde o neviemaky hrozny horsky priechod (dovolim si tvrdit, ze v niektorych ohladoch je este aj Pincina nebezpecnejsia), ale za to su na nom nepodstatnene rychlostne obmedzenia. Za zlomok ceny toho tunela sa ten priechod dal pekne rozsirit na Cestu 1. triedy v usporiadani 2+2, dali sa zmiernit niektore zakruty a vyrovnat rozdiely medzi prevyseniami a vyzeralo by to ako Dargov, ktory ma mimochodom len 3 pruhy. Toto tvoje vychvalovanie Erseka nema ziaden realny zaklad. Inde si napisal, ze vsetko zle su len zle pripravene a vysutazene projekty jeho predchodcov. No pokial viem, D4/R7 uz je jeho maslo. Navyse, este uvidime, ako kvalitne pripravil projekty, ktore budu po nom stavat ini. A posledna vec - co mu branilo zmenit tie projekty, ktore sa za jeho posobenia este nezacali stavat, ked boli tak zle pripravene? Aha, uz by nestihol do volieb postavit svojim oveckam.

3. Keby Dennik N napisal, ze takato cena je v pohode a este by to vychvaloval, tak by som si asi skontroloval, ci som sa nahodou neteleportoval do paralelneho vesmiru. Jednak Dennik N nie je nakloneny sucasnej koalicii, co je pochopitelne (a zaroven dovod, preco takuto cenu vychvalovat rozhodne nebude). Po druhe, uz viackrat tam vysli clanky, ktore kritizovali ceny niektorych usekov. To skor najlepsi Smeracky dennik PraUda bude tu dialnicu vychvalovat, resp. ak vobec spomenie cenu, tak len okrajovo. Ak by tvoje myslienkove pochody boli spravne, to by Dennik N musel vychvalovat aj situaciu okolo Visnoveho, R2, ci D4. Ale ziaden taky clanok som tam nevidel, takze tu tvoju krv v ociach smerom na sever si uz prosim ta utri, lebo uz veris aj predstave, ze este aj Dennik N je zaujaty proti juhu, co je teda slusne stadium paranoje.
lostrail
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 432
Založený: 19. Aug 2018 14:42

Re: D1 Turany - Hubová

Odoslaťod devil » 17. Jan 2020 20:16

Porovnáva tvrdšie jabúčka s mäkšími hrozienkami, t. j. terénne podmienky Slovenska a Maďarska.

hlavne okolo KN su same hory. :lol: ale vazne, Sk ma nadmorsku vysku 392 mnm ovela blizsiu madarsku ako rakusku. preco doteraz nepostavili severny tunelovy obchvat BP alebo aj tunelovy usek M2. hlavne okolo BP by urcite boli slusne intenzity...no asi kvoli nakladom.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: D1 Turany - Hubová

Odoslaťod Kvík » 17. Jan 2020 20:43

Nadmorská výška je zlá metrika. Čile má priemernú nadmorskú výšku 1870 metrov a napriek tomu tam máš bežne 30 km dokonale rovný úsek, postaviteľný za zanedbateľný zlomok nákladov aj oproti Maďarsku. Vo výške 4800 metrov sa stavia (a subjektívne jazdí) omnoho ľahšie, ako tu vo výške 200 m. Pritom aj intenzity majú totálne zanedbateľné a všetky vzdialenosti omnoho väčšie.

Členitosťou terénu je Slovensko určite bližšie k Rakúsku, ako k Maďarsku. Ak to navyše naváhuješ počtom obyvateľov v danej oblasti, vyjde to ešte viac v náš neprospech. Maďari majú v kopcoch minimum obyvateľov, tu sú dve tretiny obyvateľov v úzkych zastavaných dolinách alebo roztrúsené po kopcoch.
Να εύχεσαι νάναι μακρύς ο δρόμος, γεμάτος περιπέτειες, γεμάτος γνώσεις.
Kvík
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 270
Obrázky: 3
Založený: 20. Sep 2017 18:16
Bydlisko: BA

Re: D1 Turany - Hubová

Odoslaťod devil » 17. Jan 2020 20:45

Projekt je nerentabilný. Ak by odhadovaná suma klesla o štvrtinu, projekt by bol rentabilný.

mimoriadne dolezita otazka...pri akej intenzite dopravy ??
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: D1 Turany - Hubová

Odoslaťod devil » 17. Jan 2020 21:01

Členitosťou terénu je Slovensko určite bližšie k Rakúsku, ako k Maďarsku. Ak to navyše naváhuješ počtom obyvateľov v danej oblasti, vyjde to ešte viac v náš neprospech. Maďari majú v kopcoch minimum obyvateľov, tu sú dve tretiny obyvateľov v úzkych zastavaných dolinách alebo roztrúsené po kopcoch.
naozaj...co je uzka zastavana dolina....hadam nie vah a zapadna D1 alebo alebo hron a R1 kde sa az na PB a pod. stavalo za 10 mil/km ?

D2...rovina, R1, R2 pahorkatiny ake mas aj v madarsku s par uzkymi miestami. tie prevysenia su ako vo fige. tam sa poloprofil realne postavil za cca. 5 mega/km aj ked pred vyse 10 rokmi. severna D1 ciastocne vyssie polozena planina. to ze sa kade-take navrhuju dlhsie mosty ako treba a zbytocne/megalomanske MUK neznamena ze teren si to vyzaduje.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: D1 Turany - Hubová

Odoslaťod KN.SK » 17. Jan 2020 23:19

devil napísal:hlavne okolo KN su same hory. :lol: ale vazne, ...
By si sa divil devil. :lol: 1238
Festina lente! Σπεῦδε βραδέως!
Sapienti sat.
Radšej budovať, než niečo ničiť.
Obrázok používateľa
KN.SK
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3841
Založený: 08. Máj 2014 11:56

Re: D1 Turany - Hubová

Odoslaťod Kvík » 18. Jan 2020 00:14

devil napísal:naozaj...co je uzka zastavana dolina....hadam nie vah a zapadna D1 alebo alebo hron a R1 kde sa az na PB a pod. stavalo za 10 mil/km ?


No áno, Váh od ZA po RK je úzka a často aj zastavaná dolina. Keby nebolo Žiliny, tiež by sa dalo pokračovať až po Strečno bez tunelov, a ďalej zhruba ako železnica, teda zo dva-tri kratšie tunely. Akurát je to všade príliš úzke, aby sa vedľa seba vošli rieka, železnica a diaľnica (a ešte pri zachovaní nutných polomerov). Z druhej strany to isté, Čebrať je tiež v podstate iba obchvat RK a keby tam nebolo mesto, hádam by nič nebránilo viesť diaľnicu údolím aspoň po Hubovú. Akurát masív Kopy je problémový.

Ba vôbec si myslím, že hlavným problémom u nás nie je ani tak samotný terén, ale skôr existujúca hustá zástavba v dolinách, ktorú treba obísť. Skutočne ťažký a neobíditeľný terén je hlavne Branisko (je aké je, ale už dávno je prejazdné), Donovaly (dúfam, že nikdy) a zjavne aj Korbeľka.

Hron je oproti tejto časti Váhu pomerne široký a ak aj nie, na kritických miestach nie sú dediny, maximálne tak Hronská Breznica. Hlavný problém je tu opäť nie terén, ale mesto Zvolen (dodnes nevyriešené a v nedohľadne). BB je vyriešená veľmi kompromisne -- nie je to zďaleka plnohodnotný prejazd a ešte to aj hyzdí celé mesto. V PB je to síce tiež riadna päsť na oko, ale aspoň cez ňu prejdem za tri minúty (a keďže pod viaduktom nemusím bývať, celkom sa mi páči).

Problém s D3 je to isté, keby celé údolie už nebolo zapchaté, samotný terén nie je ktovieako náročný. Údolie Oravy detto, tam bol zjavne problém postaviť čo i len obyčajnú jednotku. Prešov takisto; nebyť mesta, netreba ani tunely, ani Vydumanec.

Nakoniec si skúšam predstaviť, ako by to vyzeralo na juhu, keby LC bol trebárs na mieste Mýtnej a keby bola RV veľká ako ZA a Plešivec ako RK. Síce by hneď boli vyššie intenzity, ale zasa tu máme možno 10-12 km tunelov navyše, a ako bonus pri každom meste cirkus à la Hrboltová alebo Višňové. Čím viac je niekde ľudí, tým viac treba diaľnicu, ale zároveň tým horšie sa v dolinách stavia. V tomto majú Maďari omnoho jednoduchší život možno ani nie preto, že majú málo kopcov, ale málo obývaných dolín. Neobývanou dolinou sa dá stavať zväčša celkom ľahko a na rovine je takmer jedno, či je mesto tu alebo o 10 km vedľa. Zato u nás to môže znamenať rozdiel 10 rokov a pár stoviek miliónov.
Να εύχεσαι νάναι μακρύς ο δρόμος, γεμάτος περιπέτειες, γεμάτος γνώσεις.
Kvík
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 270
Obrázky: 3
Založený: 20. Sep 2017 18:16
Bydlisko: BA

Re: D1 Turany - Hubová

Odoslaťod babar » 18. Jan 2020 01:38

Riadna debata sa tu strhla, ta cena cez miliadru znie naozaj hrozivo, aj ked si pamatam ze este davno sa s vravelo ze na dialnicu od Ruzomberka po Zilinu treba 100 miliard korun a ze by sa za to dala postavit cela dialnica z Bratislavy do Kosic juhom. Ked je prejazd PB po estakade taky super preco take riesenie nepouzili aj inde? Napriklad v Ruzomberku alebo vo Zvolene? Mysim ze nikto nepochybuje ze nam treba aj D1, D3, D4, R1, R2, R3, R4 aj ked niektore Rky by stacili zatial v polprofile.
Taliani maju viac tunelov okolo jedneho jazera ako mi na celom slovensku! https://youtu.be/cQb5CPNFOio
Obrázok používateľa
babar
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 260
Obrázky: 22
Založený: 03. Máj 2014 15:39

Re: D1 Turany - Hubová

Odoslaťod 110mat110 » 18. Jan 2020 06:48

Staci sa pozriet na mapu, preco to estakadou v RK nejde. Z vychodu je kopcek Mnich (650mnm) a ten ma na svahu NPP Likavska Jaskyna. Oproti nemu mas Cebrat, ktora ma 1000mnm a ostry svah, takze bud sa dialnica zareze do svahu alebo pojde rovno do tunela. A na druhej strane Vahu su privetivejsie kopce okolo 650mnm ale uz je tam ochranne pasmo NP.
110mat110
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 404
Založený: 30. Júl 2019 12:56

Re: D1 Turany - Hubová

Odoslaťod devil » 18. Jan 2020 09:20

debata bola o tom ze vraj u nas je podstatne tazsi teren a kvoli tomu nemozeme konkurovat madarom a poliakom. to ze ZA-RK je tazky teren neznamena ze cele Sk ma vyrazne tazsi teren ako ma madarsko. ZA-RK totiz nie je reprezentativna vzorka ale extrem. v BA mozno raz bude tunel karpaty ale inac v BA, TT, NR, TN (vratane PB) a BB krajoch v zasade nie je postavene nic co by nemali v madarsku. a kedze soroska sa nerozbehla tak ani v KE kraji...v PO kraji mozno branisko a PO, takze jediny vyrazny rozdiel je v ZA kraji.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: D1 Turany - Hubová

Odoslaťod DrX » 18. Jan 2020 12:56

110mat110 napísal:Staci sa pozriet na mapu, preco to estakadou v RK nejde. Z vychodu je kopcek Mnich (650mnm) a ten ma na svahu NPP Likavska Jaskyna. Oproti nemu mas Cebrat, ktora ma 1000mnm a ostry svah, takze bud sa dialnica zareze do svahu alebo pojde rovno do tunela. A na druhej strane Vahu su privetivejsie kopce okolo 650mnm ale uz je tam ochranne pasmo NP.


Vobec nevidim nic take, co by branilo postavit estakadu nad sucasnou cestou. Cesta tam je, cize dalsia nad nu kludne moze ist. A urcite by stacila aj polprofilova RC. A problem mohol byt vyrieseny v r 1998. Ked ma ale niekto megalomanske mokre sny, tak riesime dalej...
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: D1 Turany - Hubová

Odoslaťod Oravec » 18. Jan 2020 14:03

Ja sa čudujem, že sa tu zase rozoberajú dôvody, ktoré sú proti údolnému variantu. Napríklad posledná otázka, kde sa autor pýta čo bráni estakáde nad súčasnou cestou. No v prvom rade to nie je možné, lebo tá cesta niekde kopíruje meandre a zákruty Váhu a tam sa naozaj estakáda nedá použiť. Ak ju nechceme verne kopírovať, tak v údolí musíme pretnúť Kraľoviansky meander a to buď tunelom priamo cez meander (problém jaskyne), alebo ponad zosuv pri Kraľovianskom jazere - tiež náročné a drahé technické riešenie. Ďalej musíme prejsť na juh od Kraľovian (ponad cestu I triedy estakáda nemôže ísť, lebo je tam obec, hneď cesta a hneď rieka, žiaden priestor na diaľnicu, na druhej strane za obcou je hneď železnica BA-KE) ak by mala ísť údolím diaľnica a narážame na viacero závažných problémov. Aktívne zosuvné územie (ďalšie predraženie stavby údolného variantu), ďalej narážame na to, že tri mesiace v roku na diaľnicu nebude svietiť vôbec slnko, úsek bude namŕzať a vznikne tu taký nehodový úsek ako sú niektoré na D1 na Vysočine v CZ. No a nemalé problémy s chránenými územiami a tiež vodnými zdrojmi (o tom sa akosi pri údolnom variante nerozpráva). Takže logicky sa od tohto variantu upustilo. K veľkej neľúbosti niektorých, ktorí ho dlhé roky presadzovali, hoci od r. 2002 sa vie, že dôvody podporujúce variant s Korbeľkou sú veľmi závažné, preto tak aj vyšla EIA. Takže dôvod tej ceny vidím buď 1) ješitnosť tých, ktorí by sa radi vrátili k údolnému variantu a možnosti zarobiť na mostoch, preto prišla predražená expertíza, ktorá ma vyvolať odpor, 2) alebo príprava pre balík PPP.
Oravec
nováčik
 
Príspevky: 1
Založený: 18. Jan 2020 13:54

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na D1

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 33 hostí.