Moderátor: Moderátori
Yoggy52 napísal:realizator potom potrebuje cas na "design"
jarino napísal:Podľa štátnej expertízy sú náklady 1,2 mld. eur bez DPH.
B/C je 0,8.
915 miliónov eur je prepínacia hodnota nákladov, kedy by projekt bol ekonomicky prijateľný.
pa3ck napísal:jarino napísal:Podľa štátnej expertízy sú náklady 1,2 mld. eur bez DPH.
B/C je 0,8.
915 miliónov eur je prepínacia hodnota nákladov, kedy by projekt bol ekonomicky prijateľný.
Takže čo teraz? Budeme mať hluché miesto v diaľničnej sieti?
metelesku.blesku napísal:Štátna expertíza sa zvyšovala o 300 miliónov pred voľbami.
Štátna expertíza pri všetkých doterajších úsekoch v drvivej väčšine nestála za nič.
Podľa štátnej expertízy, napriek tomu, že len 60% úseku je vedený tunelmi, stojí kilometer tohto úseku 89 miliónov, čo je o 30% viac, ako bol doteraz postavený suverénne najdrahší úsek s cca. rovnakým pomerom tunelov.
Naozaj ideme stále brať úplne uletenú štátnu expertízu za bernú hodnotu tohto úseku?
Dendik napísal:Preco neupraviť jednicku ale "cez mrtvoly" pretlacat tunely? Ked sa ide vsade šetriť tu to zrazu neplati?
Kvík napísal:Dendik napísal:Preco neupraviť jednicku ale "cez mrtvoly" pretlacat tunely? Ked sa ide vsade šetriť tu to zrazu neplati?
Dôvod praktický: je to totálny dopravný nezmysel -- mať 460 km diaľnice, ktorá by inak bola súvislá, a vykašľať sa na úplne posledný úsek prakticky v strede.
Dôdod politický: neexistuje, že by si akýkoľvek minister dopravy dovolil povedať, že D1 BA-KE jednoducho nedokončí. Populistov síce nemám rád, ale toto by zlomilo krk každému a zaslúžene.
Dôvod environmentálny: tunelový variant je jediný mysliteľný. Aj keď teda mne je stále smutno za jediným dlhým tunelom 2+1, ktorý by vzal aj železnicu, miesto dvoch diaľničných+nič.
pohodak napísal:nerozumiem ako chces I/18 v tomto useku "zpriechodnit":
- na 2+1 to rozumne nerozsiris na celom useku, musel by si zrusit odbocenia do sutova (neexistuje obchadzka)
- keby si chcel robit nejaky kratky tunel cez kraloviansky meander tak ti zavadzia zeleznica
- neviem ako by si poriesil krizovatku s I/70
- uz vobec netusim ako chces vyriesit prejazd rojkovom, lubochnou a hubovou
perets napísal:Treba dať firmám voľnosť a čas VO nech si môžu zoptimalizovať návrh tunelov a mostov, tak ako pri Višňovom.
Dendik napísal:Ad prakticky: Nezmysel? A nie nahodou 90 mil/km? (aj to este nie je realne vysutazena cena) Tak čo je väčší nezmysel 1,2 giga za par km useku alebo suvisla D
s usekom ktory by bol rekonstruovanou jednickou a uspora v radovo sto milionoch? Tu uz sa zrazu faktami neriadime? Prečo?
Dendik napísal:Ad politicky: Zlomi krk? A kolko ze to ministrov sa tu prestriedalo? Preco ma byt MANTRA - suvisla Dialnica KE-BA cez koleno lamana pri O,8 CBA len preto ze prvy minister by bol skutocne uprimny a profesionalny odbornik ktory to realne pomenuje? Populizmus nemame radi -ale sem tam očko privrieme
Dendik napísal:Ad enviro: Ta zataž tam už dnes je. Tak ako jediny mysliteľny? Razit tak dlhy tunel nebude enviro zataz? Ak by sa jednicka zpriechodnila, sucasna zataž by neklesla?
pa3ck napísal: Ako pozerám do mapy, tak by Rieke by zrejme bola postaviteľňá MÚK. Podobne aj križovatka 18x70 by mohla byť mimoúrovňová.
pa3ck napísal: Dediny sú bez tunelov neriešiteľné, do tej doliny sa nič viac nevojde. Čiže akákoľvek úprava jedničky padá minimálne na tomto.
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 64 hostí.