D1 Turany - Hubová

Bratislava (Petržalka – križovatka s D2) – Trnava – Trenčín - Žilina – Prešov – Košice – Záhor, štátna hranica SR/Ukrajina

Moderátor: Moderátori

Ktorý variant by ste uprednostili v súčasnej situácii na úseku D1 Turany-Hubová?

Tunelový variant s tunelmi Korbeľka/Havran resp. Veľká Fatra
277
90%
Povrchový variant s tunelmi Rojkov/Havran
32
10%
 
Celkový počet hlasov : 309

Re: D1 Turany - Hubová

Odoslaťod LubosG » 11. Apr 2016 10:44

Skutočne tu je iskierka nádeje pre Korbeľku? Som teda zvedavý či sa rozhorí aj na väčší plamienok :) , zatiaľ akosi neverím, resp. som opatrný a bojím sa tomu uveriť, pokiaľ nie je oficiálne vyhlásenie od ministerstva dopravy/NDS o zmene trasovania.
D1 NM
Obrázok používateľa
LubosG
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 87
Založený: 13. Jan 2007 18:16
Bydlisko: BpJ/NM

Re: D1 Turany - Hubová

Odoslaťod Milos » 11. Apr 2016 10:53

Čo sa týka rekonštrukcie železničných tratí, ministerstvo si žiaľ nevidí ďalej od nosa (nielen tento prípad, ale aj parametre rekonštrukcie trate v úseku Kráľova Lehota - Štrba, zavrhnutie možnosti trasovania na Prešov, či absencia čo i len nejakej štúdie nového trasovania na od Šale na Pohronie a preložiek po Zvolen), ale Korbeľka+Havran by bol veľký úspech porovnaní s tým paškvilom - trasovaním údolím
Obrázok používateľa
Milos
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 422
Založený: 15. Feb 2005 16:20

Re: D1 Turany - Hubová

Odoslaťod i15 » 11. Apr 2016 10:57

Peterman napísal:
Len tak naokraj, prečo toto nepreferujú a nepresadzujú aj odborníci zo žilinského dopravného ústavu (žeby politika - niekedy mam pocit, že tento ústav len obhajuje čo koná vláda a ministerstvo dopravy, namiesto toho, aby hľadalo najlepsie riesenia), veď toto by mohla byt ukážkova stavba koncepčného riesenia dopravy v tejto casti Slovenska, výrazne skrátenie dĺžky a času.... bez malých smerových oblúkov tak pre železnicu ako aj cestu. A takéto riešenie by urcite podporila aj EU, mozno by sa pri takomto veľkom a kombinovanom projekte dali vyjednať aj výnimky


To ukážkové koncepčné riešenie by bolo o dosť drahšie, ako keby sa so železnicou nič nerobilo. Pre mňa je koncepčnejšia preložka hlavnej trate cez Prešov a nie 9km megatunely ako v Alpách
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: D1 Turany - Hubová

Odoslaťod Peterman » 11. Apr 2016 11:03

i15 - ak by si dobre čítal môj príspevok, pisal som o koncepčnom riešení v tejto časti Slovenska, a za tým si stojím. A ak by to šlo financovať z EU tak by to razantne zrýchlilo všetku dopravu v tejto lokalite ( a nie polovičaté riešenie za tiež veľké peniaze).
Peterman
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 503
Obrázky: 17
Založený: 02. Okt 2013 20:38

Re: D1 Turany - Hubová

Odoslaťod juancarlos » 11. Apr 2016 11:07

Ako došli k prepočtom, že povrchový variant 500 mil. eur a s Korbeľou 900 mil. eur? Sa zbláznili či čo?
juancarlos
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 736
Založený: 04. Mar 2015 21:08
Bydlisko: BA, CA, SB

Re: D1 Turany - Hubová

Odoslaťod medima » 11. Apr 2016 11:27

Kľud, na tunel Višňové tiež odhadovali 900 mil. a nakoniec sa stavia za 400. Ako keby si nevedel, jak to proste s tými ich pôvodnými odhadmi a reálnymi cenami, za ktoré sa stavia, chodí.
medima
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 665
Obrázky: 18
Založený: 05. Jan 2013 21:23

Re: D1 Turany - Hubová

Odoslaťod Andrej » 11. Apr 2016 11:28

juancarlos, jednoducho miešajú jablká s hruškami. 500 mil. € je odhad vytendrovanej ceny už dávno nereálneho povrchového variantu. 900 mil. € je horný odhad ceny Korbeľky, ktorému ani po navýšení cien stavebných prác zrejme nikto neverí :-)

Najbližšie dni sa snáď objaví aj aktualizovaná EIA na enviroportáli.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: D1 Turany - Hubová

Odoslaťod medima » 11. Apr 2016 11:31

Každý, kto má oči otvorené musí predsa vidieť, že sa bude raziť Korbeľka. Len je škoda tých zvyšných 3 km z D1 DS - Tu, ktoré asi búrať nebudú, ale jednoducho to ponechajú v plnom profile pre tých pár áut miestnych Šútovčanov ako ich luxusný súkromný privádzač k D1. DS - Tu sa tak bude musieť začať o 3 km vybudovanou novou MUK podľa plánov zatočiť esíčkom na sever už o niečo skôr, premostí zvyšné 3 km, ktoré sú už vybudované a pokračuje už priamo východne do tunela.
medima
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 665
Obrázky: 18
Založený: 05. Jan 2013 21:23

Re: D1 Turany - Hubová

Odoslaťod jarino » 11. Apr 2016 11:36

Proste, aby povrchový variant vyšiel za každú cenu. Aj tie časy prípravy a pod., čo by mali byť výhodou povrchového variantu.

Mne osobne sa viac páči Veľká Fatra, skrátilo by to cestovanie, zrýchlilo a zrejme stanica Kraľovany by bola na zrušenie ako prestupová, čo by asi Oravcov nepotešilo. No hlavne že diaľnica by šla v tunelovom variante a to je jedno, ktorý z tých variantov bude.
Ale neviem ako to autor myslel s pokračovaním železnice ďalej, viď: http://www.asb.sk/fotogalerie/inziniers ... o/02tarosi
Naposledy upravil jarino dňa 11. Apr 2016 11:38, celkovo upravené 1 krát.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: D1 Turany - Hubová

Odoslaťod Xenon » 11. Apr 2016 11:37

Ak sa bude raziť 6 km Korbeľka, tak to bude v konečnom dôsledku asi ďalší biznis pre Salini Impregilo (?!?) Dosť pochybujem, že firmy raziace NRTM budú schopné konkurovať, po tom, čo sa Taliani rozbehli na Višňovom...Čas na vyrazenie tunela bude asi veľmi dôležité kritérium.
Xenon
diskutujúci
 
Príspevky: 161
Založený: 03. Jan 2007 14:17

Re: D1 Turany - Hubová

Odoslaťod esteen » 11. Apr 2016 11:41

medima napísal:Každý, kto má oči otvorené musí predsa vidieť, že sa bude raziť Korbeľka. Len je škoda tých zvyšných 3 km z D1 DS - Tu, ktoré asi búrať nebudú, ale jednoducho to ponechajú v plnom profile pre tých pár áut miestnych Šútovčanov ako ich luxusný súkromný privádzač k D1. DS - Tu sa tak bude musieť začať o 3 km vybudovanou novou MUK podľa plánov zatočiť esíčkom na sever už o niečo skôr, premostí zvyšné 3 km, ktoré sú už vybudované a pokračuje už priamo východne do tunela.

No keďže nebude MUK Kraľovany, tak ta obslužnosť toho luxusného privádzača bude trochu vyššia (od Turian až po cca Párnicu). Samozrejme, parametre a cena toho "privádzača" budú zbytočne predimenzované.
esteen
diskutujúci
 
Príspevky: 217
Obrázky: 150
Založený: 16. Feb 2014 19:11

Re: D1 Turany - Hubová

Odoslaťod aquila » 11. Apr 2016 12:05

jarino napísal:Proste, aby povrchový variant vyšiel za každú cenu. Aj tie časy prípravy a pod., čo by mali byť výhodou povrchového variantu.

Mne osobne sa viac páči Veľká Fatra, skrátilo by to cestovanie, zrýchlilo a zrejme stanica Kraľovany by bola na zrušenie ako prestupová, čo by asi Oravcov nepotešilo. No hlavne že diaľnica by šla v tunelovom variante a to je jedno, ktorý z tých variantov bude.
Ale neviem ako to autor myslel s pokračovaním železnice ďalej, viď: http://www.asb.sk/fotogalerie/inziniers ... o/02tarosi


aj napriak zakladaniu tejto stranky mam velmi rad aj zeleznicu, ale musim povedat, ze keby sa trat 181 na oravu zrusila, az taka katastrofa by to nebola, lebo ta trat je ozaj katastrofalna a jej prerobenie by bolo drahsie ako tunel velka fatra. neni normalne aby 56 km trvalo skoro 2 hodiny ..

osobne si myslim, ze paradoxne by viac orave pomohlo, keby to prerobili na spickovu cyklocestu aj s vyuzitim byvalych vleciek a malo by to radovo vacsi prinos pre ekonomiku ako trgacajuce sa bagety .. co by aj suhlasilo, lebo v podstate tu trat vies v pohode preist za tu dobu aj bicyklom .. kedze priemerka je 27 kmh ...

vid uz aj vlastne co sa stalo na mieste pokracovanie trate z trstenej do polska ..

http://www.zeleznicne.info/view.php?cis ... 84ozila%93
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: D1 Turany - Hubová

Odoslaťod magnus » 11. Apr 2016 12:18

A ja navrhujem úplne novú trať Varín - Terchová - Zázrivá - Istebné - Dolný Kubín. Je to možno sci-fi (sme na Slovensku), ale kto pozná aglomeráciu terchovskej doliny, vie, že je tam veľký potenciál na koľajovú dopravu. Je to podľa mňa len na osobnej statočnosti niektorého ministra alebo župana alebo niekoho s vplyvom, aby sa aspoň preverila možnosť trasovania železnice a odstránil sa neuralgický úsek Kraľovany - Párnica, ktorý je z hľadiska železničného napojenia Oravy najhorším. Je to vlastne hluchý úsek bez osídlenia ale v náročnom teréne, kde akákoľvek reko na vyššie rýchlosti je investične náročná ale bez nejakých extra benefitov. Novou traťou by sa podľa mňa jednak sprístupnila horná Orava železnicou a zároveň sa prepojili významné lyžiarske a turistické strediská a aj sa železnica zatraktívnila pre dennú dochádzku do práce či už z Oravy alebo terchovskej doliny do krajského mesta. Proste viac múch jednou ranou. Ale samozrejme, to by sa nejaké štúdie vôbec museli vypisovať a vypisovať zmysluplnejšie ako tá posledná, ktorá vlastne nepovedala nič svetoborné.

Aquila, cyklocesta by bola super :-P
magnus
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 271
Založený: 11. Apr 2005 07:12
Bydlisko: Jasenica / Žilina

Re: D1 Turany - Hubová

Odoslaťod magnus » 11. Apr 2016 12:42

Jo a ku Korbeľke - zatiaľ by som bol opatrný, nevieme čo v tej EIA bude. Ja som sám zvedavý. A ako s tým potom naložia politici.
magnus
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 271
Založený: 11. Apr 2005 07:12
Bydlisko: Jasenica / Žilina

Re: D1 Turany - Hubová

Odoslaťod ufonaut » 11. Apr 2016 13:41

Obrázok používateľa
ufonaut
návštevník
 
Príspevky: 11
Založený: 27. Júl 2015 06:35

Re: D1 Turany - Hubová

Odoslaťod medima » 11. Apr 2016 13:56

Takže kto by ešte nevedel, pre lepšiu orientáciu som uploadol náčrt situácie D1 DS - Tu a Tu - Hu. Červenou farbou je zvýraznená časť už existujúcej D1 DS - TU v dĺžke už tých spomínaných 3 km, ktorá proste nebude hlavnou spojnicou BA - KE a bude z úseku vyškrtnutá. Bude slúžiť len ako privádzač k D1. V mieste modrého kruhu sa vybuduje nová MUK D1xprivadzacD1 a v tejto MUK bude zaroven DS Tu koncit a bude sa zacinat usek Tu - Hu, ten uz nepojde po povodnej trase na sever ale pokracuje dalej vychodne do tunela Korbelka. Premostovat nakoniec nebude ten 3 km privadzac treba, pretoze, asi som sa zmylil v predoslom prispevku, ale dialnica sa v mieste modrej novej MUK nestoci esickom, jednoducho pokracuje rovno, severne sa daju Oravčania.
gallery/image_page.php?album_id=67&image_id=32922
medima
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 665
Obrázky: 18
Založený: 05. Jan 2013 21:23

Re: D1 Turany - Hubová

Odoslaťod aquila » 11. Apr 2016 14:15

inak napojenie nebude podla mna az taky velky problem, bud nieco na tento styl .. koniec-koncov aj levoca ma zbytocne luxusny privadzac .. a tot je tiez cca do 3km .. ciz nic katastrofalne ..

14488

vacsi problem osobne vidim skor, ze ci budu aspon trosku rozmyslat a dokoncia aspon MUK turany na nejaky normalny tvar ala toto

15599

alebo budu to nechaju tak ..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: D1 Turany - Hubová

Odoslaťod sergej » 11. Apr 2016 15:00

Ono to nebudu 3km, bude to 1,5 az 2 podla toho, kam presne novu MUK umiestnia. A nemusi byt ani uplna, napr. smer z I/18 do tunela nemusi byt. MUK Turany je postavena v dietnom prevedeni, cize naozaj ziadna katastrofa. S tym, ze privadzac sa bude vyuzivat aj pri uzavierkach tunela + cely tranzit z Oravy. Cize stavat by sa muselo tak ci tak.
Obrázok používateľa
sergej
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 160
Založený: 20. Feb 2005 09:28
Bydlisko:

Re: D1 Turany - Hubová

Odoslaťod Peterman » 11. Apr 2016 15:07

V každom prípade ci uz to bude Tunelový variant s tunelmi Korbeľka/Havran resp. Veľká Fatra, bude to urcite to lepšie riešenie, nech aj trvá o 2-3 roky dlhsie. A hlavne nech sa predvída a mysli (ak sa to nebude realizovať spolu so železnicou) aj na potreby budúcnosti a vedenia železnice podobnou trasou. Ináč vystavba sucasne by značne zlacnila tento veľký projekt, bolo by tam vela spoločných činnosti a mozno aj spoločných objektov, nehovoriac už o stavebných dvoroch a pomocných dočasných stavebných objektoch .....

Napojenia nie su az taký problem, úpravy aj terajšej MUK (Turany), resp vytvorenie novej MUK a úpravu hlavného smeru pri Turanoch sú zanedbatelne náklady proti celej tejto trase
Peterman
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 503
Obrázky: 17
Založený: 02. Okt 2013 20:38

Re: D1 Turany - Hubová

Odoslaťod eric987 » 11. Apr 2016 16:41

Tak zeleznica ma ist podla poslednych vyjadreni definitivne udolim, uvidime ako dlho tato "definitiva" ale potrva. Kazdopadne dialnica sa konecne zacina vyvijat realnou cestou.
eric987
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 94
Založený: 16. Júl 2014 08:16

Re: D1 Turany - Hubová

Odoslaťod rempo » 11. Apr 2016 17:31

akosi by som sa neradoval nad Korbeľkov.EIA sice možno odporučila Korbeľku ale takých posudzovaní a názorov odborníkov o vhodnosti tunelového riešenia tu už boli kopy a čo s tým urobili ministri a NDS-vytreli si s tým riť a stále stupídne presadzovali povrch.To len bude masírovanie mozgov aké to bude drahé a doba výstavby teda to čo tu už počúvame doslova desaťročia.Treba sa na to pozrieť aj s tej hlúpej teda politickej stránke.Minister a nominanti sú tam štyri roky a čo ukážu voličom,nejakú štúdiu EIA alebo ekonomická výhodnosť to väčšinu voličov nezaujíma oni chcú jazdiť hneď zajtra a nie čakať na nejaké papierovačky a príroda im je vo veľa prípadov u prdele.Minister ktorý rozhodne o síce správnom variante ale tým o dosť posunie realizáciu spácha politickú samovraždu a všeliaky pseudodbornici si na ňom zgustnú
História a súčasnosť výstavby diaľničnej siete na Slovensku na stránke http://www.historiadialnic.sk/
Obrázok používateľa
rempo
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 745
Obrázky: 2319
Založený: 22. Feb 2010 00:25

Re: D1 Turany - Hubová

Odoslaťod i15 » 11. Apr 2016 17:53

ministrova strana už spáchala politickú samovraždu :) v poslednom prieskume má 1,8% a je teda mŕtva. takže minister nemá čo stratiť
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: D1 Turany - Hubová

Odoslaťod johhan » 11. Apr 2016 18:04

Takže už je to vonku ? ... dlho čakali :-) Samozrejme nič nie je 100% kým to nestojí a nejazdí ale údolný variant bol pre EU veľmi ťažko priechodný .. ale keď si niekto nechcel dať 15 rokov povedať :-)
.
Nejaké drobnosti k článku a tomu všetkému:
- variantov Korbeľky je niekoľko - asi 5 - pričom asi 3 využívajú už postavenú trasu dialnice aj s MUK Turany - teda nie je nutné stavať novú MUK
- cena je skutočne odhadovaná na 900 mil. € ale ... na DG bolo prezentované že za úsek Turany - Likavka :!:
- rok 2023 - preto tak neskoro že sa má posúdiť celý úsek Turany Likavka a zoptimalizovať ho.
- v "lufte" sa pohybuje požiadavka - návrh na financovanie z junckerovho fondu za 0% ako triangel Turany - Hubová - Likavka + Hubová - Komjatná - Dolný Kubín ( prieskumný balonik ) - prípadne PPP

magnus napísal:A ja navrhujem úplne novú trať Varín - Terchová - Zázrivá - Istebné - Dolný Kubín. Je to možno sci-fi (sme na Slovensku), ale kto pozná aglomeráciu terchovskej doliny, vie, že je tam veľký potenciál na koľajovú dopravu.

Toto tu už tiež existuje niekte v šuflíku ako Žilina Terchová Zázrivá Námestovo Rabka-PKP .. ale ani verzia DK-TS-Zakopane PKP nie je na zahodenie ... :-)
johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 03. Feb 2005 21:43

Re: D1 Turany - Hubová

Odoslaťod medima » 11. Apr 2016 18:05

Vyzerá to každopádne tak, že v budúcnosti nás na trase od Hričovského Podhradia po južnú časť Prešova čaká dobrých 32 km jazdy "pod zemou". To bude výletik :D
medima
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 665
Obrázky: 18
Založený: 05. Jan 2013 21:23

Re: D1 Turany - Hubová

Odoslaťod Snopko » 11. Apr 2016 22:38

....všetkým tým, ktorí takmer 9 rokov podporovali, pomáhali a verili správnej veci patrí veľká VĎAKA.... :-) :-) EŠTE RAZ ĎAKUJEME....
Snopko
diskutujúci
 
Príspevky: 99
Založený: 17. Feb 2006 16:24

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na D1

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: jarini a 19 hostí.