Stránka 110 z 149

Re: D1 Turany - Hubová

OdoslaťOdoslané: 05. Aug 2016 14:05
od aquila
stvorpruh zostane, ale mohli by prebudovat MUK turany aby bol absolutne bezkolizny pristup z I/18... kedze teraz je to divocina

Re: D1 Turany - Hubová

OdoslaťOdoslané: 05. Aug 2016 14:18
od Lorenc
A keď tam po dostavbe Turany-Likavka ostane premávka cca 2-3 tis áut, kto sa bude starať o 4 pruhy.

Re: D1 Turany - Hubová

OdoslaťOdoslané: 05. Aug 2016 14:49
od pohodak
lebo zburat 2 pruhy je urcite jednoduchsie a lacnejsie ako sa starat o 4 :roll:

Re: D1 Turany - Hubová

OdoslaťOdoslané: 05. Aug 2016 15:08
od aquila
tak to by mali podla tejto logiky zburat aj 4 prudovku k zemplinskej sirave ;)

ten privadzac bude mat vyuzitie pre ludi z oravy a najma pri odstavkach tunela

Re: D1 Turany - Hubová

OdoslaťOdoslané: 05. Aug 2016 15:10
od mino
pohodak napísal:MUK Hubova sa predsa nemeni, vychodny portal tunela Havran ostava ako bol (resp ak sa bude MUK Hubova menit tak jedine kvoli useku HUbova-Ivachnova a predlzeniu tunela Cebrat)


Piliere ponad cestu 18/vah/zeleznicu uz stoja takze MUK Hubova ako taka zostane podla mna bez zmeny, trasovanie na Cebrat by sa malo menit az za mostom

Re: D1 Turany - Hubová

OdoslaťOdoslané: 05. Aug 2016 15:22
od Lorenc
Ok presvedčili ste ma. Nech sú tam :-D K tým odstávkam tunela. Hádam sa budú robiť odstávky aspoň medzi ZA-RK nejakým systémom, ktorý nechá vždy jednu rúru v provoze. Kompletné odstávky, ktoré budú nútiť vodičov chodiť po I/18, ako tomu bolo minule kdesi na východe by bola riadna blbosť.

Re: D1 Turany - Hubová

OdoslaťOdoslané: 05. Aug 2016 15:33
od pohodak
mino napísal: Piliere ponad cestu 18/vah/zeleznicu uz stoja takze MUK Hubova ako taka zostane podla mna bez zmeny, trasovanie na Cebrat by sa malo menit az za mostom


nikdy nevies, hlavne kedze je portal cebrate uplne inde mozno sa vypusti z projektu to hlupe klesanie k MUK hubova a nasledne stupanie k cebrati, myslim ze to tu uz aj niekto spominal ako moznu zmenu projektu

Re: D1 Turany - Hubová

OdoslaťOdoslané: 05. Aug 2016 17:45
od st09
Neverim, ze dojde este k dalsiemu predlzeniu tunela smerom ku MUK Hubova, aj ked obyvatelia Hrboltovej by to brali. Zatial plati aj na zaklade verejnej diskusie k zmene stavby pred ukoncenim v katastri RK, ze zapadny portal tunela Cebrat bude v udolicku Hrboltova-Zaskalie. To stupanie od MUK Hubova po koniec dnesneho mosta je vynutene aj nadjazdom nad trat ZSR! ( Za uvahu stoji otazka, co ak sa zmenni uplne trasovanie trate ZSR vzhladom na vyustenie tunela Velka Fatra. To by ale na Slovensku musel ktosi v NDS skoordinovat dve veci naraz a v predstihu- naprosta utopia!!!) Nova trasa tunela Cebrat vsak podstatne skrati povodnu dlzku stupania 4.5% az po povodny ZP tunela Cebrat. V tuneli to bode teraz max 2%. A dalsie znizenie nivelety trasy tunela je nerealne pre uz ukonceny VP tunela a vyrazenu cast trasy. To by bolo potrebne vsetko okolo VP zburat a zmenit niveletu trasy od MUK Likavka!

Re: D1 Turany - Hubová

OdoslaťOdoslané: 05. Aug 2016 18:30
od Tomas PO
2021? Hm, 5 rokov cakat na prioritny usek a dalsich 5 ho stavat. hm..

Re: D1 Turany - Hubová

OdoslaťOdoslané: 06. Aug 2016 11:40
od mino
pohodak napísal:
mino napísal: Piliere ponad cestu 18/vah/zeleznicu uz stoja takze MUK Hubova ako taka zostane podla mna bez zmeny, trasovanie na Cebrat by sa malo menit az za mostom


nikdy nevies, hlavne kedze je portal cebrate uplne inde mozno sa vypusti z projektu to hlupe klesanie k MUK hubova a nasledne stupanie k cebrati, myslim ze to tu uz aj niekto spominal ako moznu zmenu projektu


V portal tunela Havran a MUK Hubova su podla mna hotova vec, od zapadu sa tam uz vyskovo neda vela vymyslat. Dalej na vychod by prave novy Z portal tunela Cebrat mal kompenzovat to sialene povodne stupanie ak to spravne chapem, takze v novej polohe by to nemuselo byt take kriticke.

Re: D1 Turany - Hubová

OdoslaťOdoslané: 06. Aug 2016 12:15
od MiroT9
VE R E J N Á VY H L Á Š KA
o doručení správy o hodnotení navrhovanej činnosti a pozvánka na jej verejné prerokovanie
http://www.turany.sk/clanky/2016/vervyh08.pdf

Re: D1 Turany - Hubová

OdoslaťOdoslané: 06. Aug 2016 20:11
od devil
tak to by mali podla tejto logiky zburat aj 4 prudovku k zemplinskej sirave ;)


aj tam je D26,5 ?

Re: D1 Turany - Hubová

OdoslaťOdoslané: 08. Aug 2016 09:33
od Lorenc
Tu presne len ide o prozretelné uvažovanie v plánovaní infraštruktúry. Nič iné. keby bol ten úsek v poloprofile na tých dvoch km nič by sa nestalo, keďže je dvojpruh až do Hubovej.

Výstavba celého úseku D1 Turany – Hubová s tunelmi Korbeľka a Havran by mala trvať približne 5,25 roka, čo predstavuje 63 mesiacov. Samotná doba razenia tunela závisí od použitej metódy. V prípade konvenčnej razby Novou rakúskou tunelovacou metódou (NATM) sa dá predpokladať, že Korbeľka bude prerazená za 40 mesiacov.

Ak by zhotoviteľ stavby použil metódu razenia v celom profile pomocou tunelového raziaceho stroja (TBM), samotné vyrazenie takmer 5,9 kilometra by trvalo 12 až 15 mesiacov. V tomto prípade však podľa Palčáka treba počítať s dodávkou a montážou technológie spolu s vybudovaním prístupových komunikácií v okolí tunela, ktoré zaberú približne 15 mesiacov.

Štát však bude musieť vyriešiť financovanie úseku D1 Turany – Hubová. K realizácii pôvodného povrchového variantu s tunelmi Rojkov a Havran nedošlo z dôvodu zosuvu pri Šútove, ktorý sa odohral v roku 2013. Úsek preto vypadol z financovania z eurofondov a bol nahradený pripravenejšími úsekmi. „Na základe technicko-ekonomického posúdenia vypracovaného VÚD v roku 2012 sa odhaduje súčasná cena tunela Korbeľka na úrovni približne 278,5 milióna eur pri metóde NATM a 349,6 milióna eur pri metóde TBM,“ dodáva Palčák.


viewtopic.php?f=35&t=21691

Ten TBM vychádza teda na 3 roky.

Re: D1 Turany - Hubová

OdoslaťOdoslané: 09. Aug 2016 12:07
od mino
No lenze nikto zo sudruhov necakal ze cez pozehnany povrchovy variant sa zacne zosuvat svah, pre mnohych to uz bola hotova vec, preto na DS - Turany nedokoncili akurat MUK Turany

Re: D1 Turany - Hubová

OdoslaťOdoslané: 09. Aug 2016 13:41
od aquila
chvala bohu za ten zosuv. aspon to nedopadlo ako hubova - ivachnova, resp este horsie, teda ceska D8...

devil napísal:
tak to by mali podla tejto logiky zburat aj 4 prudovku k zemplinskej sirave ;)


aj tam je D26,5 ?


tak je to 4prudovka cca ako smer pezinok. a skor to bolo mienene ironicky.

ten privadzac ma osobne menej trapi ako ta nedokoncena MUK. a beriem to ako naklady obetovanych prilezitosti ;)

Re: D1 Turany - Hubová

OdoslaťOdoslané: 09. Aug 2016 18:03
od medima
Veľa sa už o tomto úseku popísalo. Niekto dokonca i diplomovú prácu. Dnes sa ale dostávame do fázy, keď už je na 99,98 % istá defintívna trasa a to je pokrok. Pôjdeme do tunela Korbeľka a tento fakt je už viac-menej nespochybniteľný. Ja to pokladám za víťazstvo zdravého rozumu po zainteresovaní sa do problematiky a porovnaní prínosov s povrchovým variantom. No čo, tak o tunel viac na Slovensku. Celkovo tak na diaľnici medzi Bratislavou a Košicami nás čaká rovných 10 tunelov ak dobre počítam. Zatiaľ fungujú len tri. Jazda autom medzi týmito mestami bude veľmi veľmi zaujímavá, zaujímavejšia ako vlakom, možno zaujímavejšia ako lietadlom.

Re: D1 Turany - Hubová

OdoslaťOdoslané: 10. Aug 2016 02:24
od stanley
chorvati by sa len nad tym co si prave napisal zhlboka zasmiali.. ze 10 tunelov.. :D oni ich maju aj vyse 500 na ich D1

Re: D1 Turany - Hubová

OdoslaťOdoslané: 10. Aug 2016 07:02
od pohodak
kks za tento argument slovenskeho dovolenkara "v chorvatsku maju xyz" by som normalne po tych rokoch uz aj rozdaval banany :roll: a tych tunelov na A1 je 23

Re: D1 Turany - Hubová

OdoslaťOdoslané: 10. Aug 2016 08:14
od random
Moji zlati ... na D1 nepribudne ziaden tunel navyse. tato demagogia pokracuje z cias toho neschopneho povrchoveho variantu tak si to spocitajme:
V1or: Havran (2,8km), Rojkov(1,8km), a M. Fatra (0.5km) - Celkovo cca 5.1km - zamerne som vybral tento variant kedze je to jediny variant ktory by presiel z V1 portfolia
V2: Havran(2.8km), Korbelka(5.9km) - Celkovo cca 8.7 km

Ja tu vidim pomer poctu tunelov 3:2 v prospech variantu V2 !!!!!!!!!!!

Riozdiel v celkovej dlzke je asi len 70% v neprospech V2.

Prosim preto zdrzte sa primitivnych komentarov o pocte tunelov a podobne. A ako moderator vas vyzivam aby ste prestali spamvovat temy nepodlozenymi informaciami a vymyslami.
Dakujem.

Re: D1 Turany - Hubová

OdoslaťOdoslané: 10. Aug 2016 08:26
od random
A este predsa len mala statistika:
Dlzka variantu V1or a V2 je priblizne rovnaka (13.5), no v pripade V2 sa jedna o skratenie celkovej dlzky dialnice D1 o cca 2,5km.
V1or zacina priblisne v KM 16.5 predosleho useku
V2 zacina v KM 13.5 pretosleho vatiantu, z toho vyuziva povodnu trasu asi v dlzke 300m

Percento dlzky tunelov voci dlzke dialnice je:
V1or: 38%
V2: 64% - ale trasa sa skrati o 22%

Re: D1 Turany - Hubová

OdoslaťOdoslané: 10. Aug 2016 11:22
od Lorenc
Skrátenie trasy Tu-Hu o 2,5 km a skrátenie trasy o 0,3 km Hu -Iv predĺžením tunela Čebrať dáva o 2,8 km kratšiu trasu Tu-Lik. Tým sa úvahy o vhodnom napojení o R3 dostanú do pohybu si myslím. Napojenie v Likavke by mohlo uchrániť ďaľšie údolie od ďaľšej cesty, čo je tiež územie NATURA 2000 (cez Komjatnú). A zefektívniť dopravný systém v oboch smeroch DK-MT aj DK-LM.

Re: D1 Turany - Hubová

OdoslaťOdoslané: 18. Aug 2016 07:58
od Lorenc
Medzi negatíva trasy tunelom Korbeľka zaradili odborníci absenciu križovatky v Kraľovanoch, teda Orava príde o priame a pohodlné pripojenie na diaľnicu. Pravdepodobne sa prejavia aj vplyvy na podzemné vodné zdroje v masíve Korbeľky, niektoré z nich môžu mať nižšiu výdatnosť alebo zaniknú úplne.


viewtopic.php?f=35&t=21722

To je odborníctvo. Oravci na diaľnicu cez I/70, Oravci na diaľnicu cez Hubovú a Oravci na diaľnicu cez Likavku. Tri privádzače na napojenie Oravy je "úplne" EKO EKO EKO. Potom by som chcel vidieť kto by využíval R3. Práve prípoj v Kraľovanoch by oddialil výstavbu R3 a pripojenie tohto regiónu na diaľnicu.

Re: D1 Turany - Hubová

OdoslaťOdoslané: 18. Aug 2016 13:37
od eric987
Az by sa nebodaj realizovala oravska cast R3 okolo Komjatnej,I/70 mozno potom rovno degradovat na II-ku. Takejto kategorii by skor zodpovedal jej vyznam aj sucasne parametre.

Re: D1 Turany - Hubová

OdoslaťOdoslané: 18. Aug 2016 14:40
od Lorenc
Nemusí sa ani realizovať R3 cez Komjatnú. Celá doprava zíde do Likavky na privádzač. Ak Brestová unesie cca 20 000 intenzitu. S tou dvojkou súhlasím význam tejto cesty by mal poklesnúť, pokiaľ by ju nedržal pri živote privádzač za tunelom Rojkov na čele s "odborníkmi".

Re: D1 Turany - Hubová

OdoslaťOdoslané: 18. Aug 2016 16:00
od rado
eric987 napísal:Az by sa nebodaj realizovala oravska cast R3 okolo Komjatnej,I/70 mozno potom rovno degradovat na II-ku. Takejto kategorii by skor zodpovedal jej vyznam aj sucasne parametre.

Parametre, ale hlavne súčasný zanedbávaný stav s prepadávajúcimi sa krajnicami na viacerých úsekoch... kamionistom nezávidím, keď občas vidím tie naklápajúce sa návesy.