D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Bratislava (Petržalka – križovatka s D2) – Trnava – Trenčín - Žilina – Prešov – Košice – Záhor, štátna hranica SR/Ukrajina

Moderátor: Moderátori

Kedy je podľa vás potrebné začať so stavbou tunela Višňové ?

Anketa bola ukončená dňa 11. Jún 2014 12:34

Ihneď - t.j. vyhlásiť tender ešte tento rok
132
92%
Postačí neskôr, do r. 2020
4
3%
V ďalekej budúcnosti, t.j. po r. 2020
1
1%
Nikdy - tento úsek by sa nikdy nemal stavať
7
5%
 
Celkový počet hlasov : 144

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Odoslaťod metelesku.blesku » 15. Jan 2020 13:27

devil napísal:ano o par rokov neskor ako polsky/madarsky vychodniar. tam uz medzitym robia ine tahy. takze nie je to v poriadku.

Porozprávaj sa so "svojimi", prečo sa nestavia viac R2 z peňazí z mýta...
metelesku.blesku
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 420
Založený: 27. Sep 2019 20:44

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Odoslaťod devil » 15. Jan 2020 13:39

ty sa opytaj "svojich" preco sa R2 nestavala pred 15 a R1 pred 25 rokmi.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 131
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Odoslaťod metelesku.blesku » 15. Jan 2020 15:04

No, vidím, že si troška pomýlený a veľmi rád ťa v tom nechám.
metelesku.blesku
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 420
Založený: 27. Sep 2019 20:44

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Odoslaťod devil » 20. Jan 2020 11:42

https://www.ndsas.sk/press/spravy/d1-li ... la-visnove

zverejnena sprava a tabulky pod nou uvadzaju ze intenzita dopravy v 2025 ma byt az 39.000 aut cez visnove, na starej ceste ostane iba asi 5.000. na privadzaci l.l. az 25.000 aut cize sa pocita s masivnym presunom lokalky. este zaujimavejsie je ze na D1 hp-ll a D3 hp-strazov sa predpoklada narast na asi 38.000 dokopy (oproti 24.000 v roku 2015) z coho mierne viac bude na D1. pricom na mapke su este uvedene cifry narastu len 1.503 aut na dialnici pred h. podhradim.

takisto najzaujimave je porovnanie "with procject" a "without project" ktore vychadza rovnako (mierne viac pre bezprojektovy variant). z coho nam vyplyva ze intenzity pod strecnom by rastli do 2040 aj dalej na spomenutu hodnotu asi 59.000 aj to aj bez postavenia dialnice, podobne na asi 55.000 by porastli intenzity na D3 hp-strazov. studie proste nezohladnuju vela spominany utlm narastu intenzit z dovodu neexistujucej dialnice. vyzera to na megapodvod.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 131
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Odoslaťod Vlados » 20. Jan 2020 13:15

Niekto sa jednoznačne pomýlil, asi mal čísla za obe rúry a myslel si že v opačnom smere rúr (po vzore Braniska) ide ešte koľko isto vozidiel ;) alebo to cielene vynásovil dvomi.
slovník moderátora tohto fóra: "Keď sa pozries do zrkadla a vidíš k.ta tak zrkadlo za to nemôže."
neželám si devila ako moderátora tohto fóra, rovnako ako 74% hlasujúcich https://dialnice.info/viewtopic.php?f=6&t=23321
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 144
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Odoslaťod Yoggy52 » 20. Jan 2020 13:41

Mne vsetky CBA pridu ako uplna fraska. V dnesnej dobe, ked sme uz na vrchole motorizacie (neregulovanej), tak urcite o 20 rokov narastu intenzity na dvojnasobok :mrgreen: Jedine, kde si viem predstavit rast intenzity su vyludnene oblasti/hladove doliny alebo presmerovanie dopravy z jedneho tahu na druhy.
Yoggy52
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 9
Založený: 25. Feb 2013 23:02
Bydlisko: Rosenheim

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Odoslaťod Vlados » 20. Jan 2020 15:20

Boja sa uviesť, že by na mnohých miestach stačil polprofil ;) (toto miesto by patrilo k tým výnimkám)
slovník moderátora tohto fóra: "Keď sa pozries do zrkadla a vidíš k.ta tak zrkadlo za to nemôže."
neželám si devila ako moderátora tohto fóra, rovnako ako 74% hlasujúcich https://dialnice.info/viewtopic.php?f=6&t=23321
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 144
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Odoslaťod Yoggy52 » 20. Jan 2020 16:55

Ale ked si vezmem uz postavene useky, tak kde sa nemal stavat plny profil je asi len R4 Milhost. (a privadzac Levoca)

Nepostavene useky su tak, ze bud alebo.... Ked sa pozriem na cesty.ineko a vidim, ze ktore sa maju stavat na plny a ktore na polovicny, tak som celkom spoko. :)

Skor je problem, ze cesta po ktorej pojde 10k vozidiel staviame pre 60k :roll: Co celu vec neskutocne predrazuje.
Yoggy52
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 9
Založený: 25. Feb 2013 23:02
Bydlisko: Rosenheim

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Odoslaťod mareks96 » 20. Jan 2020 17:18

Základnú diaľničnú kostru teda D1 a R2 určite na plný profil plus D3 R3 a R4 a k tomu R7 na odľahčenie R1 a ostatné nám je viac menej zbytočné a stačia obchvaty na jednotkách.

Neviem ci predstaviť čím sa to tu predrazuje, skôr to iba prikrasli CBA... Ty btw robíš úplne to istr ako oni, s tým rozdielom že oni 25k vozidiel pridajú, ty uberies, lebo reálne si viem predstaviť ze cez višňové by mohlo jazdiť cca 35k...
mareks96
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 461
Založený: 11. Okt 2014 08:14

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Odoslaťod Yoggy52 » 21. Jan 2020 00:43

Vlastne si vymenoval vsetky dialnice a RC :mrgreen: (R5 a R6 su kratucke a R1 a R8 netreba vobec.)

Pretoze to planuju na D26.5 a tak musia priklasit CBA, aby to bolo vobec break even. :roll: Pokial by sme to projektovali na mensi standard s mensim polomerom zakrut a uzsim odstavnym pruhom atd., tak CBA netreba az tak natahovat, kedze naklady by boli o dost nizsie na co by bola potrebna nizsia hodnota navratnosti...
Yoggy52
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 9
Založený: 25. Feb 2013 23:02
Bydlisko: Rosenheim

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Odoslaťod frostbite » 21. Jan 2020 06:07

frostbite
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 347
Založený: 16. Jan 2019 14:39

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Odoslaťod DrX » 21. Jan 2020 14:24

No, vyzera to naďom zajimavo. Este si nejaky "odbornik" z tohto fora mysli, ze tento Meciarov chliev (dialnica D1 BA-ZA-PO) bude dokonceny pred 2030? A konkretne pri tomto nezmysle by uz fakt bolo nacase opravit trasovanie cez Strecno (max tak s tunelom vedla zeleznicneho). Cim skor tym lepsie.
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 5
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Odoslaťod devil » 21. Jan 2020 14:55

Pretoze to planuju na D26.5 a tak musia priklasit CBA, aby to bolo vobec break even. :roll: Pokial by sme to projektovali na mensi standard s mensim polomerom zakrut a uzsim odstavnym pruhom atd., tak CBA netreba az tak natahovat, kedze naklady by boli o dost nizsie na co by bola potrebna nizsia hodnota navratnosti...
presne tak, skoda ze to vela cast ludi mozno aj politikov vobec nechape alebo nechce chapat.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 131
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Odoslaťod Pacho » 21. Jan 2020 15:03

prosím ťa drx, uvedom sa, ty si jednoducho pletieš sympatie so sinfoniami, dobre vieš že trepeš dva na tri, že nie je problém D1 ani D3, ale skorumpovaní politici typu eršeg, počiatek , kalinak a spol. Sory za OT, ale nedalo mi tie priblblé ponámky .
Pacho
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 81
Založený: 09. Máj 2006 07:19
Bydlisko: Lipt. Mikulas

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Odoslaťod Loe » 21. Jan 2020 16:07

Yoggy52 napísal:Vlastne si vymenoval vsetky dialnice a RC :mrgreen: (R5 a R6 su kratucke a R1 a R8 netreba vobec.)

Pretoze to planuju na D26.5 a tak musia priklasit CBA, aby to bolo vobec break even. :roll: Pokial by sme to projektovali na mensi standard s mensim polomerom zakrut a uzsim odstavnym pruhom atd., tak CBA netreba az tak natahovat, kedze naklady by boli o dost nizsie na co by bola potrebna nizsia hodnota navratnosti...


Nič v zlom, ale tieto tvrdenia by bolo dobré podložiť aspoň približným prepočtom. Každému je asi zrejmé, že D24,5 bude z pohľadu stavebných nákladov lacnejšia ako D26,5. Ale v prípade tohto konkrétneho úseku sme predsa v situácií, kedy sú hotové projekty, vykúpené pozemky. Ak sa tu teraz povie, že sa ide znížiť kategória, celý projekt bude treba prepracovať, čo povedie k ďalšiemu omeškaniu nehovoriac o nákladoch na nový projekt. Aká je výhodnosť takého konania? Významný je aj časový rozmer takej akcie a získané úspory by určite museli prevýšiť hospodárske škody vyvolané ďalším omeškaním. Nehovorím, že taká možnost neexistuje, ale hovorím, že na túto otázku by mali odpovedať konkrétne čísla.

To isté platí aj pre prípravu nových projektov. CBA predsa nehľadá odpoveď na otázku, ako postaviť diaľnicu čo najlacnejšie ale hľadá variant, ktorý je najvýhodnejší, teda ľudovo povedané poskytuje čo najviac hodnoty za čo najmenej peňazí a súčasne čo najefektívnejšie rieši danú situáciu. Tento princíp nemožno zamieňať s prostým hľadaním najlacnejšieho variantu.

V našich podmienkach by bolo asi vhodné inšpirovať sa v Nemecku, prioritné infraštruktúrne projekty dať do zákona a potom stanoviť jasné pravidlá a kritériá hľadania najvýhodnejšieho variantu riešenia daného projektu. Teda stanoviť priority, teda napríklad D1 a potom už podľa predom stanovených a konkrétnych pravidiel vyhodnotiť, či má trasa viesť cez tunel Višňové, alebo cez Strečno, alebo inak aby bol dosiahnutý maximálny efekt. (Samozrejme v prípade tohto úseku je to už passé, z ohľadom na rozostavanie). Dokonca by to pomohlo aj tejto stránke, keďže sústavné hádky D1 vs. R2 a podobne predpokladám že neunavujú len mňa :)
Loe
diskutujúci
 
Príspevky: 172
Založený: 24. Apr 2018 21:20

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Odoslaťod Vlados » 21. Jan 2020 16:12

Yoggy52 napísal:Pretoze to planuju na D26.5 a tak musia priklasit CBA, aby to bolo vobec break even. :roll: Pokial by sme to projektovali na mensi standard s mensim polomerom zakrut a uzsim odstavnym pruhom atd., tak CBA netreba az tak natahovat, kedze naklady by boli o dost nizsie na co by bola potrebna nizsia hodnota navratnosti...

Sa tu netvárme, že D26,5 alebo D24,5 by nejako zásadne zmenil cenu úseku. AŽ 6 km je mimo tunela. Ak by sme tu chceli šetriť tak to bolo možné v 2003, keď sa mal úsek začať stavať. Dnešné požiadavky na bezpečnosť neumožňujú zásadne na úseku ušetriť.
slovník moderátora tohto fóra: "Keď sa pozries do zrkadla a vidíš k.ta tak zrkadlo za to nemôže."
neželám si devila ako moderátora tohto fóra, rovnako ako 74% hlasujúcich https://dialnice.info/viewtopic.php?f=6&t=23321
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 144
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Odoslaťod oldmostar » 21. Jan 2020 16:21

Co je CBA? :?:
oldmostar
diskutujúci
 
Príspevky: 55
Obrázky: 41
Založený: 13. Okt 2016 12:35

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Odoslaťod Yoggy52 » 21. Jan 2020 16:36

Cost-benefit analysis
Yoggy52
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 9
Založený: 25. Feb 2013 23:02
Bydlisko: Rosenheim

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Odoslaťod Peťo_PO » 21. Jan 2020 17:07

Podľa pána ministra "ideme súťažiť od budúceho týždňa".
https://youtu.be/JqJ6-UhRJT8?t=1220
Obrázok používateľa
Peťo_PO
diskutujúci
 
Príspevky: 72
Obrázky: 151
Založený: 10. Nov 2015 17:04
Bydlisko: Prešov

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Odoslaťod DrX » 21. Jan 2020 20:36

DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 5
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Odoslaťod Mawerick81 » 21. Jan 2020 22:11

DrX napísal:No, vyzera to naďom zajimavo. Este si nejaky "odbornik" z tohto fora mysli, ze tento Meciarov chliev (dialnica D1 BA-ZA-PO) bude dokonceny pred 2030? A konkretne pri tomto nezmysle by uz fakt bolo nacase opravit trasovanie cez Strecno (max tak s tunelom vedla zeleznicneho). Cim skor tym lepsie.


Takze ta vobec netrapia minute peniaze za dve prevrtane rury tunela? A chces financovat dalsi,, typicky tunelar :D
Mawerick81
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 506
Založený: 02. Júl 2015 14:19

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Odoslaťod DrX » 21. Jan 2020 22:19

No ked sa v celkovej sume usetri, tak este stale je efektivnejsie v prerazenych tunelovych rurach zriadit drahy na kolobezky :-) a za 50mil EUR postavit udolny variant za 1 rok, ak dostavanie toho nezmyslu nas bude stat dalsich 300mil EUR a trvat este 10 rokov. V tom je efektivita riesenia. Sak, ked som dobre usledoval co sa ide diat, tak pravdepodobne budu musiet nanovo prerobit to betonove prvotne ostenie ci jak sa to vola, lebo to bolo sfusovane. Takze este bude velmi velmi vedelo...
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 5
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Odoslaťod Vlados » 21. Jan 2020 22:32

Mawerick81 napísal:
DrX napísal:No, vyzera to naďom zajimavo. Este si nejaky "odbornik" z tohto fora mysli, ze tento Meciarov chliev (dialnica D1 BA-ZA-PO) bude dokonceny pred 2030? A konkretne pri tomto nezmysle by uz fakt bolo nacase opravit trasovanie cez Strecno (max tak s tunelom vedla zeleznicneho). Cim skor tym lepsie.

Takze ta vobec netrapia minute peniaze za dve prevrtane rury tunela? A chces financovat dalsi,, typicky tunelar :D

Sú to pivné reči, lebo ak by to myslel vážne tak by mal povedať kadiaľ chce priviesť dopravu pod Strečno.
Cez Chlmec, krkolomne upravenú MÚK ZA sever, Ľavobrežnú, popred KIU, cez VD? alebo
cez Chlmec, krkolomne upravenú MÚK ZA sever, Ľavobrežnú, popred KIU, pod Varínom, popri Nez. Lúčke? alebo
cez MÚK LL, severne od Rosiny a Trnového? alebo
cez mesto ZA?
Čo by to riešenie stálo? Koľko by stála konzervácia rúr? A kedy by to bolo hotové?
slovník moderátora tohto fóra: "Keď sa pozries do zrkadla a vidíš k.ta tak zrkadlo za to nemôže."
neželám si devila ako moderátora tohto fóra, rovnako ako 74% hlasujúcich https://dialnice.info/viewtopic.php?f=6&t=23321
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 144
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Odoslaťod okorec » 21. Jan 2020 23:17

Prosím nekŕmte trolla a zastavte debatu o týchto nezmysloch.
Múdry to pochopí sám a hlúpemu to aj tak nevysvetlíš.
Obrázok používateľa
okorec
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 982
Obrázky: 10
Založený: 13. Jan 2011 19:45
Bydlisko: Martin

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Odoslaťod Mawerick81 » 22. Jan 2020 00:06

Treba pochopit podtext takychto navrhov,, jemu nejde o ustrenie penazi, ale aby sa to tu zastavilo, a vsetko sa vrhlo na jeho modlu R2. Ked sa dostavia, tak podla jeho zmyslania to tu moze vykapat,, lebo prenho niesme tu hore ani ludia.. netreba nam ani cesty.. nic
Mawerick81
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 506
Založený: 02. Júl 2015 14:19

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na D1

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 5 hostí.