D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Bratislava (Petržalka – križovatka s D2) – Trnava – Trenčín - Žilina – Prešov – Košice – Záhor, štátna hranica SR/Ukrajina

Moderátor: Moderátori

Kedy je podľa vás potrebné začať so stavbou tunela Višňové ?

Anketa bola ukončená dňa 11. Jún 2014 12:34

Ihneď - t.j. vyhlásiť tender ešte tento rok
132
92%
Postačí neskôr, do r. 2020
4
3%
V ďalekej budúcnosti, t.j. po r. 2020
1
1%
Nikdy - tento úsek by sa nikdy nemal stavať
7
5%
 
Celkový počet hlasov : 144

Odoslaťod devil » 07. Aug 2007 09:07

cize je mozne mat lokalne namiesto 2+2 len 2+1 na najuzsich miestach ? inac na ostatnych castiach je 2+2 bez problemov. dalsia vec su rizika samotneho tunela, kto vie zarucit ze tam nebudu dalsie problemy (?) ktore vyvolaju vacsie predrazenie nez sa cakalo. vieme ze ani prieskumna stolna nie je takou zarukou ked ide o 7,5 km. v stadiu ked sa tunel uz buduje sa uz len mykne plecom...mne z toho vychadza to ze rizika rozsirenie cesty su daleko predvidatelnejsie ako budovanie 7,5 km tunela.
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod H16-85 » 07. Aug 2007 09:07

devil napísal:to ze EU chce kvoli Visnovemu stopnut penazovod su zufale vykriky, npr. preto ze visnove sa nezrusi. nestopne ani PB hoci mala vazne vyhrady k estakade. odkedy sa tu potvrdilo ze sa cesta pod strecnom da rozsirit, hoci niektori tvrdili opak beriem rozne zarucene info s este vacsou rezervou ako predtym.


Všetko sa dá. Len to bude stáť enormne veľa peňazí, času a stavebného materiálu a bude to mať silné negatívne dopady na ŽP, nehovoriac o tom, že pohorie sa nedá len tak ľahko zastabilizovať a po napr. 10 rokoch sa bude musieť svah znovu spevňovať a to bude stáť ďalšie miliardy.

Preto je oveľa rozumnejšie postaviť tam tunely, ideálne Višňové, možno hneď za 20-30 miliárd, ale je to najlepšie riešenie na danom úseku. Nemôžeme sa báť tunelov, jednoducho sa tak stavia všade na svete. Alebo potom hlboké zárezy: http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=1589 ale som zvedavý, kto by to tu chcel spraviť ?
Tibor
Obrázok používateľa
H16-85
diskutujúci
 
Príspevky: 171
Založený: 21. Máj 2007 11:37
Bydlisko: EU

Odoslaťod H16-85 » 07. Aug 2007 09:10

devil napísal:cize je mozne mat lokalne namiesto 2+2 len 2+1 na najuzsich miestach ? inac na ostatnych castiach je 2+2 bez problemov. dalsia vec su rizika samotneho tunela, kto vie zarucit ze tam nebudu dalsie problemy (?) ktore vyvolaju vacsie predrazenie nez sa cakalo. vieme ze ani prieskumna stolna nie je takou zarukou ked ide o 7,5 km. v stadiu ked sa tunel uz buduje sa uz len mykne plecom...mne z toho vychadza to ze rizika rozsirenie cesty su daleko predvidatelnejsie ako budovanie 7,5 km tunela.


devil, takže potom Soroška by mala byť riešená zárezami :?:

Prieskumná štôlňa dala jasné výsledky a je to bez ohľadu na to, či ide o 1 km alebo o 10 km. :D Každá stavba sa predraží. Aj stavba domu, aj cesta, aj diaľnica. Aj na Slovensku, aj v USA, aj v ČR. Oprávnené predraženie vzniklo na samotnom tuneli Sitina - a to nie sú ani 2 km.

Zamysli sa nad tým, čo píšeš.
Tibor
Obrázok používateľa
H16-85
diskutujúci
 
Príspevky: 171
Založený: 21. Máj 2007 11:37
Bydlisko: EU

Odoslaťod i15 » 07. Aug 2007 09:19

devil napísal:cize je mozne mat lokalne namiesto 2+2 len 2+1 na najuzsich miestach ? inac na ostatnych castiach je 2+2 bez problemov. dalsia vec su rizika samotneho tunela, kto vie zarucit ze tam nebudu dalsie problemy (?) ktore vyvolaju vacsie predrazenie nez sa cakalo. vieme ze ani prieskumna stolna nie je takou zarukou ked ide o 7,5 km. v stadiu ked sa tunel uz buduje sa uz len mykne plecom...mne z toho vychadza to ze rizika rozsirenie cesty su daleko predvidatelnejsie ako budovanie 7,5 km tunela.


Preco stale hladas argumenty na podporu stavby toho rozsireneho nezmyslu? Tunel tu jednoducho bude potrebny, a jeho oddialenim sa ziadne peniaze neusetria, nepostavi sa nic ani na R2, ani na D3, ani nikde inde. Tu nie je o com... a to ani nemusime brat do uvahy zivotne prostredie a problematicku vystavbu.
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Odoslaťod H16-85 » 07. Aug 2007 09:22

teoretik napísal:Preco stale hladas argumenty na podporu stavby toho rozsireneho nezmyslu?


OT: Lebo volil Fica a verí tomu, čo hovorí.
Tibor
Obrázok používateľa
H16-85
diskutujúci
 
Príspevky: 171
Založený: 21. Máj 2007 11:37
Bydlisko: EU

Odoslaťod Andrej » 07. Aug 2007 09:24

H16-85 napísal:
teoretik napísal:Preco stale hladas argumenty na podporu stavby toho rozsireneho nezmyslu?


OT: Lebo volil Fica a verí tomu, čo hovorí.

Skor by som povedal preto, lebo vystavbou 2+2 cesty pod Strecnom sa vystavba jeho nenavidenym Visnovym riadne oddiali :wink:
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Odoslaťod devil » 07. Aug 2007 09:25

Nemôžeme sa báť tunelov, jednoducho sa tak stavia všade na svete.


vsade je silne slovo. na takyto argument (niekto zacal spominat svajciarsko) som v nejakej diskusii dal link na porovnanie hdp a odpovedi som sa nedockal...to je taky meciaristicky argument o "druhom svajciarsku". tunel by nabral vacsi vyznam pokial by sa cesta rozsirovala cez centra obci a miest. mne pripada smiesne na jednej strane robit estakady nad mestami (nad hlavami ludi) a na druhej strane robit tragediu ze sa cesta co existuje uz davno a bude existovat aj nadalej rozsiri o o par metrov. to za nejaky neumerny zasah do ZP nepovazujem. bolo by dobre poznat vsetky seriozne naklady rozsirenia a porovnat ich s cenou tunela+LL-visnove+privadzaca. dlzkou to vychadza tak isto. I/65 sa na R-ku pri ZC rozsirovala za 200 mil/km a to musela mat nejake parametre co pri ceste I. triedy nemusia byt.
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod i15 » 07. Aug 2007 09:26

H16-85 napísal:
teoretik napísal:Preco stale hladas argumenty na podporu stavby toho rozsireneho nezmyslu?


OT: Lebo volil Fica a verí tomu, čo hovorí.


politicke narazky nie su na mieste...
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Odoslaťod H16-85 » 07. Aug 2007 09:29

devil napísal:
Nemôžeme sa báť tunelov, jednoducho sa tak stavia všade na svete.


vsade je silne slovo. na takyto argument (niekto zacal spominat svajciarsko) som v nejakej diskusii dal link na porovnanie hdp a odpovedi som sa nedockal...to je taky meciaristicky argument o "druhom svajciarsku". tunel by nabral vacsi vyznam pokial by sa cesta rozsirovala cez centra obci a miest. mne pripada smiesne na jednej strane robit estakady nad mestami (nad hlavami ludi) a na druhej strane robit tragediu ze sa cesta co existuje uz davno a bude existovat aj nadalej rozsiri o o par metrov. to za nejaky neumerny zasah do ZP nepovazujem. bolo by dobre poznat vsetky seriozne naklady rozsirenia a porovnat ich s cenou tunela+LL-visnove+privadzaca. dlzkou to vychadza tak isto. I/65 sa na R-ku pri ZC rozsirovala za 200 mil/km a to musela mat nejake parametre co pri ceste I. triedy nemusia byt.


Ja som nemyslel Švajčiarsko, ale Rakúsko napríklad. Tam si tavajú pomaly, ale na isto cestné aj diaľničné tunely a majú ich desiatky.
Tibor
Obrázok používateľa
H16-85
diskutujúci
 
Príspevky: 171
Založený: 21. Máj 2007 11:37
Bydlisko: EU

Odoslaťod H16-85 » 07. Aug 2007 09:31

teoretik napísal:
H16-85 napísal:
teoretik napísal:Preco stale hladas argumenty na podporu stavby toho rozsireneho nezmyslu?


OT: Lebo volil Fica a verí tomu, čo hovorí.


politicke narazky nie su na mieste...


Ja som dal OT odpoveď. A či sú alebo nie sú na mieste ... tí, čo tu najviac kecajú do diaľnic, sú tí, čo ani autá nemajú a presadili toho blázna za premiéra. Alebo tí, čo sa tvária byť doktormi, lebo nevedia prekúsnuť, že nejde ten ich výmysel spojenia krajiny po D1, R1, Donovaly a ďalej cez Tatry na D1, lebo je to pre nich boj medzi BB a ZA. A o tom to je ... ľudia, čo sa tomu nerozumejú, nemajú autá a ani dialničné nálepky, ... tí budú mať vždy plno rečí.

A nejde o HDP. Ja som proti výstavbe R2, R7 a D3. Tam treba obchvaty. Ale D1, D2, D4, R1 majú velký význam.
Tibor
Obrázok používateľa
H16-85
diskutujúci
 
Príspevky: 171
Založený: 21. Máj 2007 11:37
Bydlisko: EU

Odoslaťod devil » 07. Aug 2007 09:34


OT: Lebo volil Fica a verí tomu, čo hovorí.


OT: hovori sa tesne vedla, ale v tomto pripade uplne mimo .... :wink:

skor porozmyslaj o tom ze preco tunel chce odsunut po dzurindovej vlade aj ta ficova... tu nejde o pravicu alebo lavicu.

teoretik, nic sa neusetri lebo to co neexistuje sa neda usetrit. vlada jasne povedala ze priorita je dodrzanie schodku aj v dalsich rokoch a nezadlzovat sa prilis, cize uvery su velmi limitovane, eurofondy tu nestacia, PPP bude limitovane splatkami zo ŠR=deficit. vyrazne navysenie MF odmietlo.
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod H16-85 » 07. Aug 2007 09:36

devil napísal:

OT: Lebo volil Fica a verí tomu, čo hovorí.


OT: hovori sa tesne vedla, ale v tomto pripade uplne mimo .... :wink:

skor porozmyslaj o tom ze preco tunel chce odsunut po dzurindovej vlade aj ta ficova... tu nejde o pravicu alebo lavicu.

teoretik, nic sa neusetri lebo to co neexistuje sa neda usetrit. vlada jasne povedala ze priorita je dodrzanie schodku aj v dalsich rokoch a nezadlzovat sa prilis, cize uvery su velmi limitovane, eurofondy tu nestacia, PPP bude limitovane splatkami zo ŠR=deficit. vyrazne navysenie MF odmietlo.


Ani jedna vláda nevie stavať dialnice, lebo šetrí a nie je tu politická kontinuita. Nemám sa nad čím zamýšlať, nie je tu normálna reálna koncepcia. Višňové sa nedá postaviť za 4 roky a preto do toho nikto nejde.
Tibor
Obrázok používateľa
H16-85
diskutujúci
 
Príspevky: 171
Založený: 21. Máj 2007 11:37
Bydlisko: EU

Odoslaťod H16-85 » 07. Aug 2007 09:36

A to, že mám pravdu, dokazuje aj iné: zamysli sa devil na tým, prečo sa nestavia rýchlejšie R1, R3 alebo R4 :?:
Tibor
Obrázok používateľa
H16-85
diskutujúci
 
Príspevky: 171
Založený: 21. Máj 2007 11:37
Bydlisko: EU

Odoslaťod devil » 07. Aug 2007 09:41

to je pravda. to sa vladam ale prilis nevytyka a verejnost sa zaobera inymi zalezitostami. tunel je zalezitost 10-ok mld ale na titulkach sa pise o nejakych neziskovkach ci odvodoch za par mil.
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod i15 » 07. Aug 2007 09:42

devil napísal:

OT: Lebo volil Fica a verí tomu, čo hovorí.


OT: hovori sa tesne vedla, ale v tomto pripade uplne mimo .... :wink:

skor porozmyslaj o tom ze preco tunel chce odsunut po dzurindovej vlade aj ta ficova... tu nejde o pravicu alebo lavicu.

teoretik, nic sa neusetri lebo to co neexistuje sa neda usetrit. vlada jasne povedala ze priorita je dodrzanie schodku aj v dalsich rokoch a nezadlzovat sa prilis, cize uvery su velmi limitovane, eurofondy tu nestacia, PPP bude limitovane splatkami zo ŠR=deficit. vyrazne navysenie MF odmietlo.


PPP odsuva splatky na neskor, cize zatazenie je az v buducnosti, kedy budu oi prijmy NDS zvysene o myto. Alebo ani v buducnosti si nebudeme moct dovolit stavat dialnice? Tak to to mozeme rovno zabalit...
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Odoslaťod devil » 07. Aug 2007 09:43

ty sa zamysli nad tym ze preco je z D1, D2, R1 ci D4 hotova len D2. a ze preco je stale viac dialnic co vybudovali pred 1990 ako po.
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod devil » 07. Aug 2007 09:47

po dostavbe sa zacinaju splátky.rozmyslaj v suvislostiach, vazny to uz naznacil ze niektori pytaju prilis vela splacat. najskor bol umysel mat PPP na rozsiahlych castich a potom sa to zuzilo na tzv. pilotny projekt. preco asi ?
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod i15 » 07. Aug 2007 09:51

po dostavbe - to je 2012. A splacat nieco hotove, co si aj samo zaraba je trochu ine kafe, ako 4 roky vrazat peniaze do nejakej diery v zemi
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Odoslaťod devil » 07. Aug 2007 10:01

ano, tych par km bude brutalne zarabat...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod sorgo » 07. Aug 2007 10:02

devil napísal:dalsia vec su rizika samotneho tunela, kto vie zarucit ze tam nebudu dalsie problemy (?) ktore vyvolaju vacsie predrazenie nez sa cakalo. vieme ze ani prieskumna stolna nie je takou zarukou ked ide o 7,5 km.


Väčšie predraženie ako 2+2 pod Strečnom si neviem predstaviť :!:
Obrázok používateľa
sorgo
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 949
Obrázky: 19
Založený: 17. Okt 2005 14:20
Bydlisko: KE

Odoslaťod devil » 07. Aug 2007 10:05

no dobre ale znovu sa pytam preco sa PPP zuzilo (za dzurindu) na pilotny projekt? kolko je mozne rocne splacat tak aby stat mal nieco aj na dalsie dialnice ? prejedanie buducnosti je to co sa kritizuje najviac (aj ja), tak ked sa neprejeda tak je to dobre, ci nie ?
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod Andrej » 07. Aug 2007 10:19

devil napísal:no dobre ale znovu sa pytam preco sa PPP zuzilo (za dzurindu) na pilotny projekt? kolko je mozne rocne splacat tak aby stat mal nieco aj na dalsie dialnice ? prejedanie buducnosti je to co sa kritizuje najviac (aj ja), tak ked sa neprejeda tak je to dobre, ci nie ?

Preco sa zuzilo? Podla mna preto, lebo Prokopovicovo PPP malo obrovske rizika. Miklos to vedel, tak sa to snazil co najviac zbrzdit a okresat.
Tento usek ma fakt smolu jedine preto, ze sa neda postavit za 1 volebne obdobie :roll:
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Odoslaťod H16-85 » 07. Aug 2007 10:21

devil napísal:ano, tych par km bude brutalne zarabat...


No to teda bude, pretože aj keď je tam stále veľké zdržanie, tak tam intenzity stúpajú. To je zase to, čo vy neviete nikto vysvetliť, čo ste proti D1 pri žiline.

Tak ako jedna rúra Braniska tam zdvihla intenzity, tak tam brutálne pôjde ešte viac áut ako doteraz a tunel si na seba bude zarábať. Nech sa dá ročná splátka aj 2 miliardy len na Višňové, veď príjmy NDS sa plánujú od r. 2014, kedy ubehne aj návratnosť výstavby mýta a bude viac dialnic a ciest na viac ako 8 miliárd.
Tibor
Obrázok používateľa
H16-85
diskutujúci
 
Príspevky: 171
Založený: 21. Máj 2007 11:37
Bydlisko: EU

Odoslaťod H16-85 » 07. Aug 2007 10:22

devil napísal:no dobre ale znovu sa pytam preco sa PPP zuzilo (za dzurindu) na pilotny projekt? kolko je mozne rocne splacat tak aby stat mal nieco aj na dalsie dialnice ? prejedanie buducnosti je to co sa kritizuje najviac (aj ja), tak ked sa neprejeda tak je to dobre, ci nie ?


Veď to nemusí ísť cez PPP. :lol:
Tibor
Obrázok používateľa
H16-85
diskutujúci
 
Príspevky: 171
Založený: 21. Máj 2007 11:37
Bydlisko: EU

Odoslaťod H16-85 » 07. Aug 2007 10:23

Cez PPP nech sa stavia R7 a R2. 8)
Tibor
Obrázok používateľa
H16-85
diskutujúci
 
Príspevky: 171
Založený: 21. Máj 2007 11:37
Bydlisko: EU

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na D1

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 33 hostí.