D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Bratislava (Petržalka – križovatka s D2) – Trnava – Trenčín - Žilina – Prešov – Košice – Záhor, štátna hranica SR/Ukrajina

Moderátor: Moderátori

Kedy je podľa vás potrebné začať so stavbou tunela Višňové ?

Anketa bola ukončená dňa 11. Jún 2014 12:34

Ihneď - t.j. vyhlásiť tender ešte tento rok
132
92%
Postačí neskôr, do r. 2020
4
3%
V ďalekej budúcnosti, t.j. po r. 2020
1
1%
Nikdy - tento úsek by sa nikdy nemal stavať
7
5%
 
Celkový počet hlasov : 144

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Odoslaťod IceFox » 31. Mar 2019 20:31

V Číne tiež stihli zaviesť kreditový systém...
Cogito ergo sum.
Obrázok používateľa
IceFox
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 989
Obrázky: 2
Založený: 09. Máj 2017 15:14
Bydlisko: CA

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Odoslaťod Cybersoc » 01. Apr 2019 07:49

Outererror napísal:Keď som videl ten pamflet MDV tak ma skoro šľak trafil. Zasa sa ide jeden úsek stavať 9 rokov. Však to je choré. V Číne za ten čas postavia 86 400km diaľnic! U nás nevieme ani 100 za ten čas.


V Cine maju rozum nepredali vsetko do prdele, a nechali si statnu stavebnu spolocnost
nemusia robit verejne obstaravania a podobne blbosti, ziadny tiezpodnikatel nie je pricucnuty na statny rozpocet atd. atd.
Cybersoc
diskutujúci
 
Príspevky: 60
Založený: 17. Júl 2018 14:28

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Odoslaťod ondrejko_t » 01. Apr 2019 08:38

hej, urcite by profitovala spolocnost ako ZSSK - narodny dopravca, alebo slovenske aerolinky - narodny dopravca, alebo VsZP - statna poistovna, alebo ktorakolvek statna institucia na svk.
ak je nieco na slovensku realne aj ziskove, urcite to nebude statne. stat - najmä ten nas, nevie byt dobry hospodar.
ondrejko_t
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 783
Obrázky: 13
Založený: 29. Jún 2016 07:29

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Odoslaťod ondrejko_t » 01. Apr 2019 08:41

Jano1 napísal:
Vlados napísal:prosím vysvetli. úsek je/bol stavaný podľa žltého FIDICu. ak predchádzajúci zhotoviteľ nemal spracovanú a schválenú dokumentáciu tak odkiaľ by ju NDS mala mať?

NDS ma do konca tohto roka 9 mesiacov. Za ten cas moze dat vypracovat chybajucu dokumentaciu a zabezpecit chybajuce stavebne povolenia. Ale ked to zase nechaju na noveho zhotovitela, ten sa bude minimalne pol roka zdrziavat dokumentaciou a chybajucimi povoleniami.


asi si nepostrehol, co Ti Vlados napisal. kym to zhotovitel nenaprojektuje, nemozu byt povolenia. jedine ze by to teraz, v strede stavby zmenili z toho zlteho fidic-u na cerveny (ak ma pamat na farby neklame :D)
ondrejko_t
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 783
Obrázky: 13
Založený: 29. Jún 2016 07:29

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Odoslaťod plš » 01. Apr 2019 10:43

Podľa môjho skromného amatérskeho názoru pre stavbu ako celok je dôležité, aby sa prihlásil sólo-generálny dodávateľ resp. konzorcium, ktotí perfektne ovládajú stavbu tunela aj vonkajších objektov = mosty, zárezy, násypy, cestné teleso, zároveň majú dosah na projektové organizácie. Štát /NDS a MD/ musí dať do podmienok výberu konzorcia podmienku dokončenia jednotlivých načatých objektov subdodávateľmi, ktorí ich začali a zrealizovali do určitého stupňa dokončenosti. Týka sa to jak stavebných aj projektantských firiem. Preto ako generálny dodávateľ by mal byť vybratý subdodávateľ s najväčšími skúsenosťami a s čo najväčším podielom na subdodávkach pre Salini Impregilo + Dúha. Ak toto sa nedosiahne, je riziko, že nové konzorcium všetky konečné betónové konštrukcie na vonkajšej aj vnútornej stavbe vybúra a začne odznova. Takže žiadny fidic červený ani žltý, ale pokračovanie v začatom. Problém je, akú technickú dokumentáciu NDS dostane, ako ju získa, okrem toho TD sa zrejme odovzdáva opravená investorovi /zavedené súvšetky zmeny/ až po skončení výstavby. Podľa platnej technickej dokumentácie /realizačný projekt a rozpočet/ sa musí urobiť inventúra. Ak Árpad Érsek s nedením NDS nemá predjednaného, získaného a odsúhlaseného /na SK-vláde a EK/ preberajúceho generálneho dodávateľ stavby, ktorý predbežne súhlasí s uvedenými podmienkami, tak Érsek činí svoju politickú samovraždu a obrovskú národohospodársku škodu. Že ohľadne úseku LL-DS je ticho, zrejme sa realizuje inventúra a jednania s favoritmi na generálneho dodávateľa. Dôležité bude, ako bude postupovať výberové konanie, ktoré nebude môcť byť úplne voľné, súťažiaci sa budú musieť zaviazať prebrať stavenisko od štátu aj so stávajúcimi kľúčovými subdodávateľmi včítane tunela, hotovú aj rozrobenú projektovú dokumentáciu, hotové povolenia, zmluvy s dodávateľmi konštrukcií, vypožičaných zariadení /lešenia DOKA, podperné skruže, žeriavy, lešenia, betonárske formy v tuneli/ a stavieb /betonárka, sklady, dielne, kontejnerové stavby kancelárii a ubytovania/. Jediní, čo sa nezmenia, budú firmy z oblasti stavebného dozoru. Každý mesiac zakonzervovania stavby bude stáť pár stotisíc euro /personál na udržovanie banského diela, stráženie, prenájmy zapožičaných zariadení, odvody dane na neprodukujúcich zamestnancov a iné dane štátu/...
Aby to všetko klaplo do nových parlamentných volieb, musí vydržať koalícia. Nová koalícia znamená určite rozutekanie pôvodného vedenia a nové nezapracované vedenie NDS a MD a tým ďalšie zdržanie. Kým nové vedenie NDS a MD niečo urobí /viď politici typu Sulík a Matovič/ bude koniec štvorročného mandátu vlády. Pán boh so Slovákmi a SR.
Poprosím, nech sa vyjadrí niekto, kto je na to odbornejšie fundovaný...
plš
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 04. Sep 2011 22:26
Bydlisko: Košice

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Odoslaťod EmBe » 01. Apr 2019 12:09

Obrázok používateľa
EmBe
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 2260
Založený: 24. Jan 2010 20:33
Bydlisko: ZA/ZV/ZM

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Odoslaťod oldmostar » 01. Apr 2019 12:33

Cybersoc napísal:
Outererror napísal:Keď som videl ten pamflet MDV tak ma skoro šľak trafil. Zasa sa ide jeden úsek stavať 9 rokov. Však to je choré. V Číne za ten čas postavia 86 400km diaľnic! U nás nevieme ani 100 za ten čas.


V Cine maju rozum nepredali vsetko do prdele, a nechali si statnu stavebnu spolocnost
nemusia robit verejne obstaravania a podobne blbosti, ziadny tiezpodnikatel nie je pricucnuty na statny rozpocet atd. atd.

No na druhu stranu, ak predpokladam ze si si to nevymyslel tak:
V Cine je to cca 5,5 cm na osobu. U nas by museli postavit za cca 10 rokov 287 km dialnic, co je 28/rok.
No pri tomto porovnani sme na tom neni az tak zle.
:mrgreen: :lol: :mrgreen:
oldmostar
diskutujúci
 
Príspevky: 72
Obrázky: 41
Založený: 13. Okt 2016 12:35

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Odoslaťod Jano1 » 01. Apr 2019 15:11

ondrejko_t napísal:
Jano1 napísal:
Vlados napísal:prosím vysvetli. úsek je/bol stavaný podľa žltého FIDICu. ak predchádzajúci zhotoviteľ nemal spracovanú a schválenú dokumentáciu tak odkiaľ by ju NDS mala mať?

NDS ma do konca tohto roka 9 mesiacov. Za ten cas moze dat vypracovat chybajucu dokumentaciu a zabezpecit chybajuce stavebne povolenia. Ale ked to zase nechaju na noveho zhotovitela, ten sa bude minimalne pol roka zdrziavat dokumentaciou a chybajucimi povoleniami.


asi si nepostrehol, co Ti Vlados napisal. kym to zhotovitel nenaprojektuje, nemozu byt povolenia. jedine ze by to teraz, v strede stavby zmenili z toho zlteho fidic-u na cerveny (ak ma pamat na farby neklame :D)

A si si isty, ze doprojektovanie chybajucich objektov a vybavenie stavebnych povoleni nemoze zabezpecit NDS? Zlty FIDIC, ked pokial viem viac ako 2/3 objektov ma dokumentaciu a stavebne povolenie (z toho takmer vsetky hlavne objekty stavby)? Vacsina dialnicnych stavieb u nas nebola realizovana cez zlty FIDIC, teda nebolo by to nic nove a casova uspora by mohla presiahnut pol roka.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Odoslaťod atlan » 01. Apr 2019 19:06

Slovne spojenie casova USPOra by som pri stavbe slovenskych ciest nepouzival.
atlan
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 267
Založený: 11. Apr 2015 23:41

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Odoslaťod Cybersoc » 01. Apr 2019 19:21

ondrejko_t napísal:hej, urcite by profitovala spolocnost ako ZSSK - narodny dopravca, alebo slovenske aerolinky - narodny dopravca, alebo VsZP - statna poistovna, alebo ktorakolvek statna institucia na svk.
ak je nieco na slovensku realne aj ziskove, urcite to nebude statne. stat - najmä ten nas, nevie byt dobry hospodar.

stat nevie byt ziaden hospodar, kedze to nie je ziva bytost
stat je len taky hospodar ako su politici to schopni, ochotni robit
pravica si tymto primitivnym vyrokom, ze stat je zly hospodar len striela do vlastnej nohy, lebo sa v podstate sama usvedcuje z neschopnosti

staci sa pozriet na fungovanie statnych podnikov tesne po revolucii, alebo statnych podnikov v zapadnej Europe alebo aj v tej Cine
Cybersoc
diskutujúci
 
Príspevky: 60
Založený: 17. Júl 2018 14:28

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Odoslaťod ondrejko_t » 02. Apr 2019 07:01

vravim presne o tom, co si napisal. ze na svk je to tak ako to je.
neviem, ci by som to zvaloval na pravicu, lebo po volbach sa v kazdej pol. garniture meni manazment. a tak dookola.
ja som napr. zastancom nechat si 50% statnych a pravo veta. o zvysok nech sa stara sukromnik. stat na tom v kazdom pripade len ziska.
ale to je uz off topic :)
ondrejko_t
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 783
Obrázky: 13
Založený: 29. Jún 2016 07:29

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Odoslaťod duro_z_dediny » 04. Apr 2019 09:37

V článku https://www.dialnice.info/viewtopic.php?f=35&t=24092 Čermák spomína najskôr 6 firiem, čo by to dokázali zvládnuť, potom menuje stavebné firmy Metrostav, Doprastav, Skanska a Strabag. Ďalej Váhostav (aj keď nemá tunelársku divíziu). Mne tam chýba Hochtief. Érsek spomína formu výberu metódou súťažného dialógu, pričom poslední dvaja by dielo nacenili.
Obrázok používateľa
duro_z_dediny
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 207
Založený: 18. Jún 2009 10:46

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Odoslaťod alfonz » 06. Apr 2019 10:14

Jednoznacne sa preukazalo, ze zastavit PPP projekt bola obrovska chyba, ludia uz mohli davno chodit cez tunel Visnove, ale vdaka diletantizmu neschopnej Radicovej vlady a hlavne strany SaS Richarda Sulika nie je postavene nic. Robert Fico mal pravdu, ze najdrahsia dialnica je ta ktora nie je postavena. Stavat dialnice lacno tak ako to presadzovali praviciari je cesta do pekla, nic sa nepostavi. Zastavili dialnice za Dzurindu, urobili to znova za Radicovej a zase sa pokusaju dostat do vlady aby presadili aby sa na severe Slovenska dialnica D1 nikdy nedokoncila.
viewtopic.php?f=35&t=24103
alfonz
diskutujúci
 
Príspevky: 75
Založený: 03. Sep 2010 12:14

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Odoslaťod aquila » 06. Apr 2019 10:34

hlupost, jedine co sa preukazalo, ze kvoli nenazranosti SMERakov a doprastavu bola odstavena Skanska, ktora vyhrala tender a keby to po zmene vlady v 2012 jedofarebna ficovlada nepobabrala, uz sa vo visnovom davno vozime a bolo by to o 100 milionov lacnejsie.
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Odoslaťod oldmostar » 06. Apr 2019 11:44

alfonz napísal:Jednoznacne sa preukazalo, ze zastavit PPP projekt bola obrovska chyba, ludia uz mohli davno chodit cez tunel Visnove, ale vdaka diletantizmu neschopnej Radicovej vlady a hlavne strany SaS Richarda Sulika nie je postavene nic. Robert Fico mal pravdu, ze najdrahsia dialnica je ta ktora nie je postavena. Stavat dialnice lacno tak ako to presadzovali praviciari je cesta do pekla, nic sa nepostavi. Zastavili dialnice za Dzurindu, urobili to znova za Radicovej a zase sa pokusaju dostat do vlady aby presadili aby sa na severe Slovenska dialnica D1 nikdy nedokoncila.
viewtopic.php?f=35&t=24103


Podla mna za to moze Hitler a jeho planovanie
https://sk.wikipedia.org/wiki/Ríšska_diaľnica_Viedeň_–_Vroclav

mal to naplanovat okolo Ziliny
oldmostar
diskutujúci
 
Príspevky: 72
Obrázky: 41
Založený: 13. Okt 2016 12:35

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Odoslaťod Kvík » 06. Apr 2019 13:13

alfonz napísal:Jednoznacne sa preukazalo, ze zastavit PPP projekt bola obrovska chyba, ludia uz mohli davno chodit cez tunel Visnove, ale vdaka diletantizmu neschopnej Radicovej vlady a hlavne strany SaS Richarda Sulika nie je postavene nic.


Obrovská chyba bol hlavne Fico a jeho banda kleptomanov. Totiž existovalo dobré riešenie (nechať to postaviť slušnej firme a nebolo treba žiadne PPP), zlé riešenie (PPP) a brutálne zlé riešenie (nechať bačovať Smer, ktorý dohodil stavbu neschopnej Dúhe).
Να εύχεσαι νάναι μακρύς ο δρόμος, γεμάτος περιπέτειες, γεμάτος γνώσεις.
Kvík
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 271
Obrázky: 3
Založený: 20. Sep 2017 18:16
Bydlisko: BA

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Odoslaťod Driver » 06. Apr 2019 13:27

alfonz daj si naordinovat nejake lieky , sa ti ocividne zhorsuje stav :)
Obrázok používateľa
Driver
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 497
Obrázky: 1287
Založený: 22. Dec 2009 21:01
Bydlisko: Desolate valley

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Odoslaťod frostbite » 06. Apr 2019 13:31

Kvik asi tak.. Skanska to mala stavať jednoznačne a aj to dúfam teraz dostane v čo najskoršie možnej dobe. Bola by to aspoň taká malá náplast a satisfakcia pre nich.
frostbite
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 347
Založený: 16. Jan 2019 14:39

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Odoslaťod Driver » 06. Apr 2019 13:36

tak podla info sa tam chysta vahostav takze asi tak
Obrázok používateľa
Driver
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 497
Obrázky: 1287
Založený: 22. Dec 2009 21:01
Bydlisko: Desolate valley

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Odoslaťod Driver » 06. Apr 2019 13:56

duha je firma na jednu vec, asi kazdy vie na čo, taliani stokrat olutovali ze sa dali s nimi dokopy alebo to bolo dopredu tak vymyslene
sak aj nds sama priznala ze za tie peniaze sa to nedalo urobit
cele je to smutne skarede divadielko na ktore doplatil ersek, co mi je luto, lebo vyzera ako ferovy chlap
ale blbe slovensko bude furt volit jednu spravnu stranu uvidime dokedy
Obrázok používateľa
Driver
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 497
Obrázky: 1287
Založený: 22. Dec 2009 21:01
Bydlisko: Desolate valley

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Odoslaťod frostbite » 06. Apr 2019 14:15

No zbohom Váhostav dúha na druhú, posledný nech zhasne.. Dúfam že nie, lebo sa tá diaľnica nedostavia nikdy..ale tak to by som sa necudoval ďalšia podvodnicka firmicka sudruha ficiaka a spol, ja stále verím že to bude Skanska alebo Metrostav
Erseka ľutujem aj ja, ale doplatil na to že sa jeho šéf pod vidinou rýchleho zbohatnutia a hrabania spriahol rovno hneď s diablom len aby si naplnil vlastné vrecka a ego
frostbite
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 347
Založený: 16. Jan 2019 14:39

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Odoslaťod Loe » 06. Apr 2019 14:33

alfonz napísal:Jednoznacne sa preukazalo, ze zastavit PPP projekt bola obrovska chyba, ludia uz mohli davno chodit cez tunel Visnove, ale vdaka diletantizmu neschopnej Radicovej vlady a hlavne strany SaS Richarda Sulika nie je postavene nic. Robert Fico mal pravdu, ze najdrahsia dialnica je ta ktora nie je postavena. Stavat dialnice lacno tak ako to presadzovali praviciari je cesta do pekla, nic sa nepostavi. Zastavili dialnice za Dzurindu, urobili to znova za Radicovej a zase sa pokusaju dostat do vlady aby presadili aby sa na severe Slovenska dialnica D1 nikdy nedokoncila.
viewtopic.php?f=35&t=24103


No ako vtip resp. irónia je to dobré :) Ale ak to náhodou predsa len myslíte vážne, tak vedzte že:

1. Tie diaľnice ktoré "Dzurinda zastavil" Dzurinda aj postavil. Viete v tej dobe nemal tento štát peniaze ani na platy úradníkov, dokonca niekoľko dní mal na účte v NBS čistú nulu. To je výsledok kriminálneho bačovania "otca národa" Mečiara. Naviac Mečiar diaľnice staval bez finančného krytia na princípe priebežnej fakturácie, kedy stavebné firmy veselo fakturovali, štát platil a cena diela závaratne stúpala, pretože nebola zmluvne dopredu daná. Mimochodom vŕtať sa v záležitosti z roku 1999, teda spred 20 rokov je dnes úplne zbytočné. Záver: Dzurindove zastavené diaľnice sú už dávno postavené a sprejazdnené, a je to len zásluhou Dzurindu.

2. Mýtus o "zrušení" PPP. Viete, máte tak trochu v tom, že Figeľ v PPP nekonal. Ani nemusel, veď v zmluvách bola klauzula o tom, že pokiaľ stavebník PPP diaľnicu v určitom termíne nerozostavia, platnosť zmluvy sa skončí. Keďže stavebné konzorciá, ktoré s takým obrovským mediálnym humbugom Fico vybral nezohnali peniaze na stavbu, nedokázali diaľnicu ani rozostavať. Pozor, nemýľte si to s tzv. "prípravnými prácami", kedy v priam stachanovskom nadšení do lesov na Turci vpadli bagre. Tieto práce, mimochodom úplné zbytočné, si objednal a zaplatil štát aby Fico vo svetle kamier mohol ukázať všetkým neprajníkom našej mladej a bohabojnej vlasti, že výstavba sa spustila. Záver: Fico pridelil výstavbu diaľnic firmám, ktoré ju neboli schopné postaviť, naviac keďže v medzičase za toho istého Fica došlo k zmenám trás niektorých úsekov, štát úplne zbytočne poškodil životné prostredie.

3. "Ľudia mohli dávno chodiť cez tunel Višňové". Nuž viete, po tom ako PPP projekty vybuchli keďže zhotovitelia nezohnali peniaze, tá zlá a neschopná Radičovej vláda rozhodla o tom, že diaľnica sa bude stavať z eurofondov. A vyhlásila tender na úsek s tunelom Višňové. Víťaz? 26.6.2012 bolo zverejnené že vyhrala Skanska s vlastným technickým riešením a termínom dokončenia v roku 2016. Ako iste viete, Radičovej vláda padla. Kto nastúpil po Radičovej? Fico. Kto mal takú enormnú snahu aby Skansku z tendru vyhodili až premrhali dva roky? Fico a Počiatek. Kto napokon podpísal zmluvu na tretiu najdrahšiu ponuku Dúha - Salini? Fico, Počiatek. Záver: Ficova vláda vyhodila najlacnejšiu ponuku od renomovanej spoločnosti len preto, aby podpísala zmluvu na tretiu najdrahšiu ponuku s prešovským podnikateľom síce pochybnej povesti, ale zato oddaným sponzorom strany SMER.

4. "...zastavili diaľnice znovu za Radičovej". Nuž viete, za Radičovej nebolo veľmi čo zastavovať, keďže toho po Ficovi zase až tak veľa vo výstavbe v tej dobe nebolo. Radičovej vláda ale dokázala spustiť, vyhodnotiť tendre a rozostavať úseky ako Jánovce - Jablonov 18,5km, Fričovce - Svinia 11,2km či Dubná Skala - Turany, 16,5km. Tieto úseky rozostavané touto zločinnou Radičovej vládou, ktorej členom bol aj ten krivák Sulík, otváral Fico v roku 2015 s obrovskou pompou. Chvalabohu, pretože inak by nemal čo otvoriť, presne tak ako v minulom roku kedy Fico otvoril presne nula kiometrov diaľnic. Záver: Fico zastavil výstavbu diaľnic!

Mimochodom, veľmi dobre je spracovaná diaľničná sekcia na slovenskej wikipédií, špeciálne pokiaľ ide o D1. Všetkým laikom túto stránku silne doporučujem aby sa aspoň trochu zorientovali v tej spleti klamstiev a polopráv o "zastavených diľniciach", "zrušení PPP" atď. a preto ju doporučujem aj Vám, snáď to pomože. A ak nie, no tak potom poteš rodina :)
Loe
diskutujúci
 
Príspevky: 233
Založený: 24. Apr 2018 21:20

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Odoslaťod juliustaryani » 06. Apr 2019 16:20

Smeraci, Fico a smeracka Pravda by sa nemali vyjadrovat uz viac na temu tunela Visnove, lebo je to neskutocne trapne. Smer tu vladne od roku juna 2006 s malou prestavkou pocas obdobia Radicovej vlady, napriek tomu ze uz v roku 2006 to bol najlepsie pripraveny usek na vystavbu nie je tento tunel hotovy. PPP projekt na tento usek pripravovala uz Dzurindova vlada, po dlhych utrapach bol vytendrovany poradca a v r.2006 uz bol pripraveny tender, ale prisli predcasne volby, Dzurindova vlada uz nemohla robit ziadne velke tendre. https://www.etrend.sk/ekonomika/ppp-s-d ... -bude.html
Po volbach zostavil vladu Smer a rozhodol sa ze PPP projekty STOPNE, nebudu sa tendrovat, penazi na dialnice bude dost z eurofondov.
https://spravy.pravda.sk/ekonomika/clan ... bude-dost/
Predchádzajúca vláda hovorila, že severná diaľnica sa dá stihnúť, len ak bude na 100 kilometroch súkromná diaľnica. Budete podporovať túto myšlienku?

Ľ.Vážny (Smer-SD): Ak bude strategický referenčný rámec podľa našich predstáv, potreba budovania a financovania diaľnic cez verejno-súkromné partnerstvá, označované ako PPP projekty, nie je potrebná. Tento spôsob by nám pomohol len z hľadiska času a termínov. Diaľnice cez PPP sú o 50 až 70 percent drahšie, ako bežné investície od štátu. Je na zváženie, či nám to stojí za skrátenie času.

Kto v roku 2006 zastavil severnu dialnicu, najlepsie pripraveny usek s tunelom Visnove? Robert Fico a Lubomir Vazny.

Potom ked R.Fico zistil v tych eurofondoch nebude az tolko penazi ako bude potrebovat pan Siroky, tak sa rozhodol vratit k PPP.

To ze zastavili severnu dialnicu Smeraci prekryli saskarnou s pripravnymi pracami pre PPP, nebolo financne krytie PPP, financne uzavretie sa stale posuvalo, vsetko smerovalo k obrovskej blamazi , tak chceli u ludi vzbudit dojem ze dialnice sa uz idu stavat a zly zlepenec ich chce zastavit . Problem bol hlavne prvy balik PPP s usekom turany-hubova, ... nova vlada sa rozhodla nepredlzovat termin pre financne uzavretie 1.balika PPP (koncesinar mal dost casu zabezpecit financovanie, mohol to urobit este aj na zaciatku Radicovej vlady). Na 3.balik PPP sa podarilo Figelovi vyjdenat zlavu, tak tam bola realna moznost predlzit termin na financne uzatvorenie, ale SaS mala vtedy medzi svojimi clenmi Jozefa Kollara to bol clovek blizky smerackemu Doprastavu (Od marca 2016 je Kollar viceprezident International Investment Bank, supranacionálnej rozvojovej finančnej inštitúcie v Moskve, tento job mu dohodila Ficova vlada), Kollar spolu so Smerom SD a dokonca aj s odbormi OZ KOVO tlacili na zrusenie 3. balika PPP ( ked zrusili PPP smerackym firmam tak nech zrusia i nemeckej)
http://archiv.klub500.sk/klub500/home.n ... enDocument
Odborári by tiež radšej videli slovenské firmy stavať cesty. „Každý štát si chráni svojich, či sa to komu páči, alebo nepáči,“ povedal predseda OZ KOVO Emil Machyna.

SaS podlahla smerackemu doprastavu a presadila aby vlada 3. balik "zrusila"(nepredlzila termin na fin.uzavretie), nechce sa mi hladat ale Fico tesne predtym ostro vycital Radicovej vlade ze zrusila PPP slovenskym firmam, ale nemcom nie.
A este si spominam ze Fico pred volbami 2016 hovoril nieco ze ak sa dialnica na severe nerozbehne (neviem ci hovoril o Visnovom ale asi skor hovoril o turany-hubova) tak ju pôjde stavat on rucne. :D .
juliustaryani
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 287
Založený: 31. Júl 2010 22:18

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Odoslaťod Jano1 » 06. Apr 2019 16:53

Loe napísal:
No ako vtip resp. irónia je to dobré :) Ale ak to náhodou predsa len myslíte vážne, tak vedzte že:

1. Tie diaľnice ktoré "Dzurinda zastavil" Dzurinda aj postavil. Viete v tej dobe nemal tento štát peniaze ani na platy úradníkov, dokonca niekoľko dní mal na účte v NBS čistú nulu. To je výsledok kriminálneho bačovania "otca národa" Mečiara. Naviac Mečiar diaľnice staval bez finančného krytia na princípe priebežnej fakturácie, kedy stavebné firmy veselo fakturovali, štát platil a cena diela závaratne stúpala, pretože nebola zmluvne dopredu daná. Mimochodom vŕtať sa v záležitosti z roku 1999, teda spred 20 rokov je dnes úplne zbytočné. Záver: Dzurindove zastavené diaľnice sú už dávno postavené a sprejazdnené, a je to len zásluhou Dzurindu.

2. Mýtus o "zrušení" PPP. Viete, máte tak trochu v tom, že Figeľ v PPP nekonal. Ani nemusel, veď v zmluvách bola klauzula o tom, že pokiaľ stavebník PPP diaľnicu v určitom termíne nerozostavia, platnosť zmluvy sa skončí. Keďže stavebné konzorciá, ktoré s takým obrovským mediálnym humbugom Fico vybral nezohnali peniaze na stavbu, nedokázali diaľnicu ani rozostavať. Pozor, nemýľte si to s tzv. "prípravnými prácami", kedy v priam stachanovskom nadšení do lesov na Turci vpadli bagre. Tieto práce, mimochodom úplné zbytočné, si objednal a zaplatil štát aby Fico vo svetle kamier mohol ukázať všetkým neprajníkom našej mladej a bohabojnej vlasti, že výstavba sa spustila. Záver: Fico pridelil výstavbu diaľnic firmám, ktoré ju neboli schopné postaviť, naviac keďže v medzičase za toho istého Fica došlo k zmenám trás niektorých úsekov, štát úplne zbytočne poškodil životné prostredie.

3. "Ľudia mohli dávno chodiť cez tunel Višňové". Nuž viete, po tom ako PPP projekty vybuchli keďže zhotovitelia nezohnali peniaze, tá zlá a neschopná Radičovej vláda rozhodla o tom, že diaľnica sa bude stavať z eurofondov. A vyhlásila tender na úsek s tunelom Višňové. Víťaz? 26.6.2012 bolo zverejnené že vyhrala Skanska s vlastným technickým riešením a termínom dokončenia v roku 2016. Ako iste viete, Radičovej vláda padla. Kto nastúpil po Radičovej? Fico. Kto mal takú enormnú snahu aby Skansku z tendru vyhodili až premrhali dva roky? Fico a Počiatek. Kto napokon podpísal zmluvu na tretiu najdrahšiu ponuku Dúha - Salini? Fico, Počiatek. Záver: Ficova vláda vyhodila najlacnejšiu ponuku od renomovanej spoločnosti len preto, aby podpísala zmluvu na tretiu najdrahšiu ponuku s prešovským podnikateľom síce pochybnej povesti, ale zato oddaným sponzorom strany SMER.

4. "...zastavili diaľnice znovu za Radičovej". Nuž viete, za Radičovej nebolo veľmi čo zastavovať, keďže toho po Ficovi zase až tak veľa vo výstavbe v tej dobe nebolo. Radičovej vláda ale dokázala spustiť, vyhodnotiť tendre a rozostavať úseky ako Jánovce - Jablonov 18,5km, Fričovce - Svinia 11,2km či Dubná Skala - Turany, 16,5km. Tieto úseky rozostavané touto zločinnou Radičovej vládou, ktorej členom bol aj ten krivák Sulík, otváral Fico v roku 2015 s obrovskou pompou. Chvalabohu, pretože inak by nemal čo otvoriť, presne tak ako v minulom roku kedy Fico otvoril presne nula kiometrov diaľnic. Záver: Fico zastavil výstavbu diaľnic!

Mimochodom, veľmi dobre je spracovaná diaľničná sekcia na slovenskej wikipédií, špeciálne pokiaľ ide o D1. Všetkým laikom túto stránku silne doporučujem aby sa aspoň trochu zorientovali v tej spleti klamstiev a polopráv o "zastavených diľniciach", "zrušení PPP" atď. a preto ju doporučujem aj Vám, snáď to pomože. A ak nie, no tak potom poteš rodina :)


Dristy so samymi chybami, na ktore uz ani nemam chut reagovat. Rozhodne to do temy D1 LL-DS to nepatri.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Odoslaťod jarino » 07. Apr 2019 10:08

A čo tu patrí?
Chyby v tom môžu byť, bližšie som niektoré fakty z toho príspevku neoveroval avšak spôsob akým Smeráci prispeli k stavu tohto projektu je známy. Pred podpisom zmluvy každý vedel, že firma, ktorá akurát robila preložky potokov pre Doprastav, sotva má kapacity takú stavbu realizovať čo i len z jednej štvrtiny. A každý čo videl, ako "realizovali" projekt električkovej trate v KE aspoň dúfal, že to nejako postavia... A v roku 2015 kompetentní vedeli o problémoch, keďže už vtedy bol problém s predkladanou dokumentáciou.

Rok 2023 mediálne propagovaný ako rok ukončenia výstavby je teoretické dúfanie. Rýchlo sa môže stať, že peniaze pôjdu na iné projekty, konkrétne D3 KNM - Oščadnica alebo D1 Turany - Hubová. Nič iné nebude pripravené avšak ani v týchto prípadoch nemusí byť dostatočne rýchlo známy zhotoviteľ.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na D1

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 29 hostí.