D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Bratislava (Petržalka – križovatka s D2) – Trnava – Trenčín - Žilina – Prešov – Košice – Záhor, štátna hranica SR/Ukrajina

Moderátor: Moderátori

Kedy je podľa vás potrebné začať so stavbou tunela Višňové ?

Anketa bola ukončená dňa 11. Jún 2014 12:34

Ihneď - t.j. vyhlásiť tender ešte tento rok
132
92%
Postačí neskôr, do r. 2020
4
3%
V ďalekej budúcnosti, t.j. po r. 2020
1
1%
Nikdy - tento úsek by sa nikdy nemal stavať
7
5%
 
Celkový počet hlasov : 144

Odoslaťod aquila » 28. Mar 2006 14:04

ono by bolo super, aj keby sa to stihlo co i len do 2010.
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod Jarda » 28. Mar 2006 14:26

Lenny napísal:
random napísal:nemyslim si ze by bol tento argument nespravny ... hlavne ide o to aky velky je tok penazi ... a ak je ten tok prilis maly na to aby vyzivil 4 celby tak je lepsie pre znizenie casu uvedenia tunelu na 1/2 profil presunut vacsiu cast penazi na jednu ruru ...pritom do uvedenia prvej rury do prevadzky (pri takto dlhom tuneli) by sa prerazila aj druha rura a teda pocas prevadzky by sa uz nic nerazilo a teda nebolo by ani ziadne ohrozenie sprevadzkovanej rury ... to nieje o mnozstve ludi a strojov ktore tam pracuju ale o managmente ....


Toto by se Ti prodražilo. Protože zařízení staveniště je umístěno před tunelem většinou v trase. Takto by jsi ho musel umístit mimo trasu, což máš zábor pozemků a následná rekultivaci navíc. 8)

Na toku peněz až tak moc nezáleží, dá se vyřešit třeba dodavatelským úvěrem nebo jinak. Firmy sami nemají zajem na tom, aby si prodlužovali termín, protože na tom moc nevydělají.

4 čelby jsou většinou u tunelů nad 1 km. U kratších jsou jen dvě a razí se z jedné strany nebo proti sobě.


Když to bude prováděné metodou PPP, může mít koncesionář zájem na tom, aby mu tunel začal dříve vydělávat s nižšími vstupními náklady (i když pak celkově bude o něco dražší), proto postavit a zprovoznit nejdříve jeden tubus (aby mu zprovozněný vydělával na druhý). Záleží na tom, jak bude postavena smlouva.
Jarda
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 24. Mar 2006 11:03
Bydlisko: ČR, Praha

Odoslaťod mel » 29. Mar 2006 09:18

Podla mna to nezalezi len od zmluvy ale aj od intenzit a teda rychlosti vystavby nadvazujucich usekov ... respektive, zmluva by mala zavisiet od toho :)

Ak to bude fungovat tak, ako sa doposial o tom hovori, teda ze sa bude platit tienove myto, teda bez ohladu na intenzity, tak bude pre SPV (special purpose vehicle, co je firma realizujuca PPP) zaujimave to postavit co najlacnejsie, teda s najvacsou pravdepodobnostou naraz oba tubusy. Specificka situacia by mohla nastat, keby bolo jasne, ze existuje moznost v buducnosti postavit druhy tubus lacnejsie ako v sucasnosti, napr. vzhladom na rozvoj raziacich technologii, a pod...
mel
Obrázok používateľa
mel
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 10
Založený: 07. Feb 2005 12:41

Odoslaťod Murphy » 06. Apr 2006 16:12

Branco napísal:Podľa:
http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=3260 sa v najbližších dňoch očakáva vydanie územného rozhodnutia a vyhlásenie prvého tendra na náš prvý PPP diaľničný úsek.
Šarluška spomína tri roky trvanie výstavby, hmm, ak by sa to za ten čas stihlo, super.

No nevie niekto ako to dopadlo s tym tendrom? pohli sme sa uz niekam?
a co pozemky? nevie niekto poradit, kde by som sa dostal k informaciam o pripravenosti tohto useku na vystavbu? do kedy sa maju vykupit pozemky atd.
Murphy
nováčik
 
Príspevky: 7
Založený: 06. Apr 2006 11:46
Bydlisko: Bratislava

Odoslaťod Branco » 25. Apr 2006 09:16

Podľa http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=3530, napriek kompetenčným sporom medzi SSC a NDS je potvrdené, že súťaž by malo vyhlásiť MDPaT.
Branco
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 06. Feb 2005 01:54

predpokladaná intenzita dopravy v úsekuVišnové - Dubná Skala

Odoslaťod beatle » 27. Máj 2006 21:52

vie mi niekto povedať aká bude predpokladaná inenzita na tomto úseku po spustení do prevádzky?
disclaimer: uzivatelovi "beatle" boli priradene "ghost" prispevky, ktore nemali priradeneho uzivatela po pade databazy v lete 2006 t.j. pochadzaju od viacerych uzivatelov.
beatle
dummy user
 
Príspevky: 33
Založený: 04. Aug 2006 10:33

Odoslaťod aquila » 27. Máj 2006 22:17

no uz teraz je tam 20 000 a tak sa da predpokladat ze tam bude aj po spusteni tych 20 tisic a dalsich asi 10 tisic zostane na starej ceste
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

D1 Lietavská Lúčka - Višňové (+ privadzac Lietavska Lucka)

Odoslaťod Branco » 07. Jún 2006 14:34

D1 Lietavská Lúčka - Višňové

Úsek má dĺžku 4,50 km. Nadväzuje na úsek D1 Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka. Bude tam päť mostov na ľavej polovici diaľnice v celkovej dĺžke 2,320 km a štyri mosty na pravej polovici diaľnice v celkovej dĺžke 2,1 km. Úsek úvedú do prevádzky spolu s tunelom Višňové. Cestu I/18 od Hričovského Podhradia po Dubnú Skalu v dĺžke 32,4 km nahradí diaľničný úsek s dĺžkou 23,9 km.


Mapka úseku
Obrázok

Informácie pochádzajú zo stránky www.highways.sk.

A informácie o úseku zo stránky www.ndsas.sk:

Stav stavby: v príprave
Ťah: D1
Kategória: D 26,5/120
Dĺžka: m
Dátum začatia prác: 2007
Dátum sprevádzkovania: 2010
Dátum odovzdania: 2010
Umiestnenie stavby: Žilina,
Lietavská Lúčka, Bytčica, Turie, Rosina, Višňové
Správa a údržba: ---
Zhotoviteľ: ---

Financovanie
verejno-súkromné partnerstvo (PPP projekt) - I. etapa

Mostné objekty
Druh mostného objektu: Počet
Mosty na D/R: 5
Mosty nad D/RC:
Mosty na vetvách križovatiek:

Popis mostných objektov
mosty na diaľnici - dĺžka 2038 m

Odpočívadlá
Počet odpočívadiel na úseku: 1

Popis odpočívadiel
malé ľavostranné - Turie
Branco
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 06. Feb 2005 01:54

Odoslaťod Branco » 09. Jún 2006 14:01

Tento úsek bol aspoň v minulom roku zaradený do akcií, kde bola vykonaná štátna expertíza, príloha č.1:

http://www.build.gov.sk/www/Sekcie/SRP/Doc/expertizy05.doc
Branco
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 06. Feb 2005 01:54

Odoslaťod Gardenboy » 05. Okt 2006 11:33

Ako sme sa pohli za posledný pol rok s týmto úsekom? Na stránkach SSC je písané, že by sa mal začať stavať v roku 2007, je to reálne?
Gardenboy
návštevník
 
Príspevky: 43
Založený: 24. Okt 2005 13:23
Bydlisko: Wall street, New york, USA

Odoslaťod johhan » 05. Okt 2006 14:36

Gardenboy napísal:Ako sme sa pohli za posledný pol rok s týmto úsekom? Na stránkach SSC je písané, že by sa mal začať stavať v roku 2007, je to reálne?


Teoreticky ano, razenie tunela by sa mohlo začať.
johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 03. Feb 2005 21:43

Odoslaťod fh » 05. Okt 2006 19:28

johhan napísal:
Gardenboy napísal:Ako sme sa pohli za posledný pol rok s týmto úsekom? Na stránkach SSC je písané, že by sa mal začať stavať v roku 2007, je to reálne?


Teoreticky ano, razenie tunela by sa mohlo začať.


A keby tak aj prakticky, bolo by to super. :wink:
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Odoslaťod kstano » 09. Okt 2006 14:24

Pri hladani optimalnej cesty BA-vychod som narazil na toto:
http://mapy.atlas.sk/mapviewer/mapviewe ... ec&id=3538

Dialnica okolo Visnoveho este nema definitivnu trasu, alebo je to len stara mapa?
kstano
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 263
Obrázky: 14
Založený: 09. Nov 2005 17:34

Odoslaťod random » 09. Okt 2006 14:27

stara mapa! ;)
Obrázok používateľa
random
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 75
Založený: 04. Feb 2005 09:34

Odoslaťod Miro » 10. Okt 2006 07:14

random napísal:stara mapa! ;)

A ktorá trasa je správna?
Miro
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 5
Založený: 12. Jún 2005 19:47

Odoslaťod mapman » 10. Okt 2006 07:41

Tá dole ;) Južne od Višňového
mapman
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 686
Obrázky: 80
Založený: 24. Feb 2005 13:40
Bydlisko: CZ 140 00

Odoslaťod Miro » 10. Okt 2006 12:40

mapman napísal:Tá dole ;) Južne od Višňového

Tiež som si to myslel, tá severná by bola zbytočne kľukatá
Miro
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 5
Založený: 12. Jún 2005 19:47

Odoslaťod Andrej » 07. Dec 2006 17:20

Podla stranky NDS sa ma tento usek stavat v 03/2008 - 03/2014. Cena za 2 rury ma byt 21,2 mld Sk, co vychadza 2,6 mld Sk/km.
Prave sa vybavuje dokumentacia pre stavebne povolenie pre 2 tunelove rury.

http://www.ndsas.sk/index/index.php?ids ... 1=1&prm2=9
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Odoslaťod Andrej » 07. Dec 2006 17:24

Tento usek by mal stat 7.154.306.000 Sk bez DPH, co vychadza takmer 1,6 mld Sk/km.
Stavat by sa mal medzi 05/2011 a 03/2014.
http://www.ndsas.sk/index/index.php?ids ... =1&prm2=85

Co moze byt na tomto useku take extremne drahe? Viem, bude tu stredisko pre udrzbu tunela a par dlhsich mostov, mozno aj presypanych tunelov, ale 1,6 mld Sk/km sa mi zda privela.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Odoslaťod Jonathan » 07. Dec 2006 18:00

Andrej napísal:Co moze byt na tomto useku take extremne drahe? Viem, bude tu stredisko pre udrzbu tunela a par dlhsich mostov, mozno aj presypanych tunelov, ale 1,6 mld Sk/km sa mi zda privela.


Tazke terenne podmienky. Medzi obcami Turie a Visnove je kopec (chodil som sa tade prehanat na bicykli), takze mosty, zarezy, nasypy. Plus to stredisko a uz to aj sedi.
Jonathan
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 624
Obrázky: 31
Založený: 09. Feb 2005 09:49

Odoslaťod devil » 07. Dec 2006 18:05

Cena za 2 rury ma byt 21,2 mld Sk, co vychadza 2,6 mld Sk/km.


:shock:
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod pohodak » 07. Dec 2006 18:06

kurnik nezdaju sa vam skoro vsetky tie ceny co sem andrej pastol zo stranky NDS "troska" prestrelene???
Everything that can be counted does not necessarily count; everything that counts cannot necessarily be counted.
pohodak
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 0
Založený: 20. Apr 2006 13:49
Bydlisko: PK

Odoslaťod Andrej » 07. Dec 2006 21:05

Jonathan napísal:Tazke terenne podmienky. Medzi obcami Turie a Visnove je kopec (chodil som sa tade prehanat na bicykli), takze mosty, zarezy, nasypy. Plus to stredisko a uz to aj sedi.


Velmi podobny teren je aj na R1 Selenec-Beladice (mosty, nasypy, zarezy, podobne vysoke ako tu) a ten usek stoji v prepocte cca 250 mil.Sk/km. Podla mna tu budu zase prehnane parametre. Da sa to vycitat aj z vizualizacii z tohto useku. 1,6 mld. Sk/km mimo tunela je fakt privela.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Odoslaťod aquila » 07. Dec 2006 21:11

tak tak, je tam nehorazne vela estakad, minimum nasypov, proste mozno by bolo lepsie riesenie tie projekty prepracovat, namiesto estakad urobit nasypy, kedze zeminy z visnoveho bude dost, namiesto estakad mozno urobit zarezy alebo vacsie stupania a treti pruh pre pomale vozidla etc etc, moznosti je vela ...
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod Jarda » 07. Dec 2006 21:16

aquila napísal:tak tak, je tam nehorazne vela estakad, minimum nasypov, proste mozno by bolo lepsie riesenie tie projekty prepracovat, namiesto estakad urobit nasypy, kedze zeminy z visnoveho bude dost, namiesto estakad mozno urobit zarezy alebo vacsie stupania a treti pruh pre pomale vozidla etc etc, moznosti je vela ...


To je otázka, jestli se mají dálnice zlevňovat zlevňovat na úkor parametrů. :?:
Jarda
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 24. Mar 2006 11:03
Bydlisko: ČR, Praha

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na D1

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: MrXo a 24 hostí.