vladovav napísal: tak potom tuto stavbu zastaviť a presnuť ju na Severný obchvat Prešova R4 1 etapa a 2 etapa
To nie je také jednoduché. D1 LL - DS čerpá eurofondy z Kohézneho fondu, ktoré sú určené pre core TEN-T. Takže bez presúvania peňazí medzi jednotlivými prioritnými osami (to nie je také jednoduchejedine niečo na D1, D3, R6 a mimo oravskej R3. Keďže príprava je mizerná, možno jedno z riešení je, že by sa dala znížiť miera spolufinancovania na aktuálne rozostavaných úsekoch (to je veľmi otázne) a zvyšok v období 2020-2023 dať na Korbeľku (nemusel by ani celý úsek, stačili by oba tunely) prípadne D3 Brodno - privádzač KNM. Stačilo by len rozdeliť D3 Brodno - KNM na podúseky. Ale nakoľko ide asi o 320 miliónov eur, tak by postačovalo za tých 5 rokov rozostavať tieto 2 úseky.
duro_z_dediny napísal:Ak som dobre pochopil súčasnú zmluvu, na ktorú tu bol link, maximálna pokuta pre zhotoviteľa je 10% z obstarávacej ceny. Pri možnosti, že štát bude musieť zaplatiť cez 400 mil. € z rozpočtu sa to zdá neuveriteľne slabá páka na dodávateľa.
Pri Tvrdošín - Nižná už je maximálna pokuta 50% z konečnej Zmluvnej ceny.
A práve to riešilo ÚVO. Lebo vylúčený poslal NDS-ke v Prílohe ponuky upravenú hodnotu na 10%. NDS namiesto vylúčenia uchádzača mala požiadať uchádzača o vysvetlenie, preto uchádzač bol vrátaný do VO.