D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Bratislava (Petržalka – križovatka s D2) – Trnava – Trenčín - Žilina – Prešov – Košice – Záhor, štátna hranica SR/Ukrajina

Moderátor: Moderátori

Kedy je podľa vás potrebné začať so stavbou tunela Višňové ?

Anketa bola ukončená dňa 11. Jún 2014 12:34

Ihneď - t.j. vyhlásiť tender ešte tento rok
132
92%
Postačí neskôr, do r. 2020
4
3%
V ďalekej budúcnosti, t.j. po r. 2020
1
1%
Nikdy - tento úsek by sa nikdy nemal stavať
7
5%
 
Celkový počet hlasov : 144

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Odoslaťod badger-FB » 20. Feb 2023 20:05

asi promo video, Pokládka nosníkov Most SO 203, Diaľnica D1 Višňové - Dubná Skala: https://www.youtube.com/watch?v=mOmakf3dcFw (zostrih), parádne zábery
badger-FB
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 23
Založený: 27. Dec 2021 23:31

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Odoslaťod vaclav » 21. Feb 2023 09:59

to jsou ty nosníky co ležely 3 roky na skládce?
vaclav
diskutujúci
 
Príspevky: 161
Založený: 25. Aug 2010 09:16

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Odoslaťod finišer4 » 21. Feb 2023 15:45

Zdravím.
Nie, tie nosníky čo myslíš úspešne hnijú a čaká sa kým sa na ne zabudne v bývalom areály TOOŽ (bývalé železničné vojsko) teraz areál NDS a.s. v LM.
Krásny príklad nakladania s verejnými zdrojmi.
finišer4
diskutujúci
 
Príspevky: 55
Obrázky: 1
Založený: 08. Máj 2021 12:56

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Odoslaťod vaclav » 21. Feb 2023 16:44

a ty nosníky byly zaplaceny z veřejných zdrojů?
vaclav
diskutujúci
 
Príspevky: 161
Založený: 25. Aug 2010 09:16

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Odoslaťod finišer4 » 21. Feb 2023 18:41

Tak ešte raz zdravím.
Nosníky si objednal vtedajší zhotoviteľ Sallini Impegilo v prefe Doprastavu.
Prišli problémy a Doprastav nedostal zaplatené tak zostali na dvore Doprastavu. Keď začala NDS riešiť ten bordel tak súčasťou riešenia bolo to, že nosníky zaplatila NDS.
Malo to byť z bankovej záruky, ale dlhy (Sallini - Dúha) boli také vysoké, že nie všetko išlo zo zábezpeky (doteraz prebieha arbitráž). Okrem ceny za nosníky si Doprastav nechal zaplatiť aj stojné na svojom dvore + sa platila doprava zo Senca do Mikuláša. Existuje v CRZ aj zmluva medzi NDS a Doprastavom, ak ma pamäť nemýli stálo to vyššie stovky tisíc euro.
Keď budete v LM stačí zájsť na Revolučnú ulicu a z cesty krásne vidno nastohované nosníky. Pozeral som Google streat view a už tam vidno skládku.
Môj typ je, že za dáky čas ich potichu pochrúmajú. Neverím, že sa niekedy niekde použijú.
finišer4
diskutujúci
 
Príspevky: 55
Obrázky: 1
Založený: 08. Máj 2021 12:56

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Odoslaťod garip » 22. Feb 2023 10:06

ano, tu su pekne uskladnene a ponechane zubu času: https://goo.gl/maps/AdEuUtqYYhQZoKWJ8
garip
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 671
Obrázky: 212
Založený: 05. Nov 2012 10:44

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Odoslaťod vaclav » 22. Feb 2023 21:56

aha, díky. takže stát opět zachránil doprastav z veřejných peněz?
vaclav
diskutujúci
 
Príspevky: 161
Založený: 25. Aug 2010 09:16

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Odoslaťod badger-FB » 22. Feb 2023 22:06

Zachránil si štát svoj biedny zadok, než by sa to otočilo v arbitráži proti nemu, lebo niekto niekomu niečo len tak odobral a nebral ohľady. Trochu iná situácia oproti minulosti a zachraňovania niektorých firiem z verejných peňazí.
Že si súčasný zhotoviteľ všetko robí nanovo sám, tak to sa ja nečudujem.
Proti všetkému čo sa tu za tie roky stalo je toto ničím. A ešte aj ničím bude... Ak zrátame potrebné náklady na dokončenie a hroziace výsledky arbitráží, tak nejaké nosníky za stovky tisíc eur sú menej ako milióny na ktoré by to oni dotiahli a skôr si myslím, že ich chceli umlčať, lebo SK firma vie o dosť viac ako to chodí a funguje než zahraničná, ktorá si to tu aj tak len objednávala. Ale to je len moja dedukcia..
badger-FB
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 23
Založený: 27. Dec 2021 23:31

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Odoslaťod ondrejko_t » 23. Feb 2023 08:06

nemyslím, že to bolo "len tak odobral", skôr nastal problém, že to ešte ďaleko pred tým niekto niekomu "len tak dal".
ondrejko_t
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 783
Obrázky: 13
Založený: 29. Jún 2016 07:29

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Odoslaťod badger-FB » 23. Feb 2023 23:40

Pomenujme to presne. A môžeme zájsť aj do minulosti k miliardám respektíve k návšteve direktora Skanska na tento úsek vlani. Môžeme pomenovať aj arbitráže aj stavebnú mafiu, kartel, aj vraždy bossov energo firiem koncom 90. rokov, prepoje SPP na "stavy" napríklad v hokeji. Objasním súvislosti, na časti som pracoval. A nie je ťažké sa tu zorientovať, my sme minimalistická krajina. Môžeme všetko, lebo výstavba tohoto úseku kopíruje vznik štátu až po súčasnosť s presahom bližšie k 2030 než k 2020. Pomenujme aj Salini, ale aj problémy, ktoré sme si narobili. Otázne je či vedome a cielene alebo nie. Salini (dnes Webuild) to vyhrali. Splnili podmienky, podpísala sa zmluva. Nikto nikomu len tak nedal, ale riadne dal postaviť. A oni si ako víťazi (s Dúhou a istým podnikateľom, ktorý bol pritom v iných veciach v riešení, toto samé o sebe v "normálnych" krajinách diskvalifikuje no ale to je jedno) zadali práce k ďalším firmám, tzv. "subky". Lebo talianska firma tu nemala zázemie a Dúha s cestami má pramálo spoločné. "Sa to vedelo", ale zmluva je zmluva. Štát to podpísal, štát si to vybral. A my nie sme odrezaná krajina od medzinárodných inštancií, takže ak sa tu hráme na albánsko-kosovské vládne mafie, tak fajn, ale zároveň je možné sa proti takým postupom, že niekto niečo odoberie a tým pádom prehĺbi problém pre subky, ktoré už v tej dobe mali nesplatené faktúry etc., tak tieto by to mohli takisto napadnúť. Takto to hold je. Diaľnice sú pod mediálnym tlakom, ale toto je takto v celej krajine vo všetkom možnom; dodávanie prístrojov do nemocníc, iným zborom iné vybavenie etc., ale tá medializácia je slabšia a len občas sa niečo prevalí a rozsah poškodených je tak malý, že to "až tak nevadí"). Tu to vadilo preto, že Salini sa rozhodli riešiť to arbitrážou, aj štát, ale čiastky sú vyššie z pohľadu čo hrozí nie so ziskom pre štát, keď to zjednoduším. Takže bolo oveľa jednoduchšie pre ten istý štát zminimalizovať riziko prehry a to sa zminimalizovalo tým, že časť problému bola vyplatená. A o tom sa aj písalo, ale tak všeobecne, že štát vyriešil problém so subkami. :D A malo to byť tak, že vidíte, sme iní a lepší, než ako keď to bolo s Váhostavom I. , pritom nový Váhostav časť tých nedoplatkov stále splácal a myslím, že ten proces zvládol. Lebo ten zákon, ktorý platil dlho sa medzičasom zmenil a kto chce nejak pokračovať, tak nemôže fungovať ako v 90. rokoch a nasledujúcej dekáde.
To, že to tie firmy takto robia to nie je vina firiem, ale vina našich zákonov, možnosti podnikania. Neplatíš dane, odvody, nevadí. Krachuješ, neplatíš úvery, nevadí. Zakladáš v poradí 40. firmu a všetky majú dlhy? Desiatky rokov to nevadí. Zákony o reštruk., o postupoch exekúcií etc. tu nie sú pre ľudí od vzniku štátu. Ale je to v medziach našich pravidiel a každý s tým vlastne má počítať. To už je iný príbeh, prečo je potom všetko relatívne drahšie a prečo obáločky, regionálne kartely na vodovody etc.

Teraz musí štát dokázať naraz aj to, že Salini poškodili investorské záujmy a ubrániť sa pred Salini. V opačnom prípade NDS bude potrebovať štátnu pomoc alebo nejaký úver alebo dokapitalizovať etc. (to nie je novinka, ona má problémy aj pri korekciách za úseky)
Pritom nám tu bolo podkladané, že nároky Salini budú oveľa vyššie, než práce s novým zhotoviteľom. Toto je v rovine veštenia, ale arbitrážne konania sú o dokladovaní postupov a faktov. A tom či mal štát právo na taký postup aký uplatnil. Salini mohli blufovať, štát sa nezľakol, Salini aj v niečom ustúpili, ale už sme aj v inej sfére a to je betón.
Zapa a Sika. Zapa sú Taliani. Sika to má ako referenciu: https://www.sika.com/en/reference-proje ... vakia.html
My sa dostávame už do toho, že tu nejaká naša uni a náš nejaký štátny moloch, ktorý je preverovaný nakou (to sú fakty a to nejak pôsobí navonok, to je taký debilizmus prezentácie) ide spochybňovať kvalitu betónu v tuneli. Ale to sú veľké fi a môžu doložiť nejaké posudky a kontrolné vzorky a merania. A sme pri investorovi a o tom ako to bolo s jeho dozorom.
Aby sme teda nezostali len u "stavov" etc.

Je čisto vec zhotoviteľa koho si poverí na výkon svojich prác. Ale to nie je len sled uvedených firiem, ale aj celá rada menších firiem. S tými mechanizmami ako rezerva a kontrola či majú subky peniaze to pôsobilo dôveryhodne. Spolu s tým, že by nikto nedopustil opakovanie scenárov. Ale keď potom investor zabránil zverejňovať ako sa postupuje v razbe tunelu, vypovedalo to o niečom.. a nakoniec unikol dokument, že z 400 mil. má samotný tunel vyjsť na 80, sa zdalo že to je neprimerane nízke. Nejak sa tomu potom nevenovala pozornosť. Zrazu sa venovala pozornosť metodike výstavby a že sa to predraží vinou geológie etc. Ale dnešný zhotoviteľ je v rovnakom kruhu: prezentuje, že bude potrebovať viac betónu, ale lebo pracuje inak. Nemôže sa tvrdiť, že musí betón odbíjať lebo bol zlý, ale preto, že robia inak. Lebo to by narazilo na tie veľké betonárske firmy, ktoré ale dodávajú betón aj pre nich, no inde v rámci sveta. Zrazu sa prestali uvoľnovať širšie fakty ako na začiatku aj po novom zhotoviteľovi. Chceli sa veľké merania robiť etc. a vznikli videá čo sa v tuneli robí..

Takže nejde tvrdiť, že akože niekto niekomu len tak niečo dá a potom mu to zase vezme a firmička s 20 zamestnancami na to doplatí, lebo? No lebo Salini povedia, že ale oni chceli stavať ale bohužiaľ na vine je naša republika. Tá samá republika, ktorá tej subke zmarila zisk a čo ona má urobiť s tým čo utratila na práce.. a dobre vieme, kedy až sa stavba obnovila. To mohli mnohí skrachovať. Preto tá smutná štatistika o tom koľko % sú nedobytné faktúry v našom stavebníctve na zakázkach tak pre verejný ako aj súkromný sektor a čo všetko končí na súdoch.

A nepochybne by sa tie väčšie firmy, ktoré pre Salini pracovali s ním spojili proti štátu v tomto prípade. O tom nejde pochybovať.. je to rovnaké urovnanie aké urobil ten istý štát voči občanovi, ktorý bol použitý ako testovací panák na istom letisku. Také isté urovnanie s poškodeným pacientom, ktorému vyoperujú zdravú nohu etc.

Toto je výkladná skriňa celej fasády Slovenska. Fasády preto, lebo každý kto sa v tom trochu pohyboval, tak vedel čo sa musí robiť, aby sa Slovensko posunulo smer západ. A čo bude vždy financované. Takže hlavne výstavba dopravnej infra. Takže stačí ovládnuť stavebníctvo a tadiaľ "čerpať". U nás sa ale fakt čerpá nehoráznym spôsobom, je to predražené a výsledok nikde. A na čom sa najlepšie zarába? Na tom, čo každý platiť musí, lebo to platia inde. Mýto. Štátu nevadilo, že to bolo 8x predražené a že to odchádza platbami na schránku.. v mnohých mestách Slovenska sa sprivatizovali technické závody, komunálne služby. Tak, že na pozadí stáli rôzne londýnske limited company ako investori v utajení, dali tým mestám pekné desiatky mil. korún, ale vzápätí začali fakturovať za kosenie a odpadky 3x také ceny. A išlo to kapsy vyvoleným v samospráve. Takto fungujú dve desiatky miest. Ale nelegálne to nie je a zase sme u toho: tie zastupiteľstvá to odklepli. Výmenou možno za nejaké iné výhody, zaistenie práce, tu riaditeľ ZŠ, tu riaditeľ polikliniky, tam prednosta úradu, tam vedúci oddelenia MsÚ etc. A dorobte si školy, tituly, externe, najlepšie Skalica alebo Trenčín alebo Plzeň. :D Kde naozaj stačí platiť za semester, dať sponzorský dar a máte titul, hravo bez problémov aj v 50 rokoch. Takto je riadená časť samospráv.
To by sme tu mohli byť do rána.

Tender na technológie. Čo s ním bude? A kedy bude podpísaná zmluva? Realizácia, stihne sa za rok? Alebo ani dva nebudú stačiť? Tak v takom prípade sme už v 2026..

Bola to ale NDS ktorá trvala na tom, že proces výmeny zhotoviteľa bude rýchly a je to normálny postup. Tu pomaly ubehne jedna celá vláda, úsek dokončený nebude a na štáte čiže nás všetkých visia arbitráže. Salini inak malo nejaké nezrovnalosti aj v iných krajinách, preto sa o.i. spojili s inou firmou a premenovali sa. Taliani.. ale nesú tie nároky aj po novom, len to zneprehľadňujú. Ale my ako krajina sme neprehľadní viac než oni. :wink:

Mal to stavať Dopra a Metro stav. Mosty a tunelové stavby. Už by to bolo. Samozrejme, preto, lebo to bolo prednastavené pre spleť menom DDM. Metro stav má nejaký zákaz v ČR, ale inak stavia tunely vo viacerých štátoch Európy.. a Doprastav postavil veľa mostov a má nejaké zázemie, preto aj dostal logicky nejakú zakázku aj na stavby, kde nevyhral. Lebo niekde tie tržby berie. Bol riešený cenový kartel, ale on to vlastne nebol cenový kartel, ale územný kartel. Ten kartel dopadol ako dopadol.. bol vtedy nesprávne pochopený a interpretovaný, preto to nebolo dotiahnuté. Bola to asi prvá a posledná snaha ak nemýlim tak Mikloša o očistenie tohoto stavebného blata v tejto krajine, odpísal by ich na pár rokov a prišli by sem jednoducho iní. S veľkou výstrahou ako by to mohlo byť do budúcnosti.. predstava to bola pekná, ale len predstavou.

Tu kľudne môže stavať aj čínska firma tak ako aj stavala v Chorvátsku veľký most Pelješac. Rovnako tu môžu stavať Turci, ktorí stavajú v polovici balkánskych krajín. Ale práve tak tu môžu stavať Taliani. To im nemôže nikto zakázať, ak splnili podmienky. A asi ich splnili :D Keď mali podpísanú platnú zmluvu. Keby nenastala výmena F-P tak im to nikto nevzal. Ale oni potrebovali spraviť marketingovú vec a diaľnice sú sledované témy, tak im to zobrali, ale investor mal nejaké posudky, ale nič z ďalšieho plánu im nevyšlo; ani dĺžka výberu zhotoviteľa ani dokedy to postavia ani odvrátenie finančných nákladov navyše.

Pred nejakým časom bol na tejto stavbe generálny direktor Skanska. Osobne prediskutovať problémy na úseku. Neišlo to riešiť inak? :D Takže je jasné, o čo išlo. Aj ten fakt, že sa to pustilo do éteru. Je to taký vyslaný signál, že to je pre nich dôležitá stavba a je to signál pre všetkých; pre investora, pre ich subky, pre ich konkurenciu. Pritom je to stavba len za pár sto mil. eur. Skanska je veľká nadnárodná firma. Ale realizuje úsek, ktorý je zaťažený krížovými arbitrážami, sama táto firma ho nedokončí ani do 2023 ani v pôvodnej cene a tieto fakty pôsobia aj pre Salini v tom, že mali pravdu v tom, že sú tam problémy a nejde to dokončiť za takú cenu, lebo nastali iné problémy. Voda..

https://hnonline.sk/finweb/ekonomika/90 ... tisice-eur

Keby si bol štát istý, tak nedá ani cent. Lebo táto vláda nie je naklonená týmto ľuďom.
Keďže sa štát nevie rozlúčiť sa takýmito fi a praktikami, tak má smolu v tom ohľade, že keď dáva lekcie on, tak budú dávať aj fi. Nebývalo to - lenže nebýval ani hon na fi. :idea: Potichu sa "tunelovali stavby, ktoré financovali fondy a banky EU". Takže to akože nikoho nebolelo a prinášalo malý efekt, ale aspoň nejaký, takto to klapalo a niekto to narušil, ale len čiastočne, tak zase žne úrodu toho čo zasial. A je to už II. pokus o premazanie týchto praktík po I.M.

Mimochodom za posledný asi rok zaznamenávame, že aj doteraz veľmi akční a spravodliví sudcovia cúvajú.. odklady rozhodnutí alebo ich zamietnutia. Pretože tá tzv. očista všetkého sa vymla z rúk a nedá sa spraviť spôsobom, že sa zamení celá št. a ver. správa.. a určite nechcú návrat povedzme toho čo tu bolo nedávno, ale toto čo tu je, tak nie je už žiaduce. Základ je postupovať v nejakých medziach, to si ani Taliani nedovolili pri boji s mafiou čo sa deje tu a zneužívajú sa štátne zložky na exhibičné vystúpenia na pokyn ľudí, ktorí falšujú diplomy. Na čele niektorých justičných inštit. sedia paranoidní ľudia. Prečo štát nechce povedať aspoň základné fakty o tom ako prebiehajú jednania okolo ex zhotoviteľa? Základy, nie že podstatné dokladovania, lebo to načrtol naposledy minister, že nemôže, lebo prehráme - v tomto znení to podal. (na štát sú viaceré arbitráže a niektoré prehrávame, napríklad keď niekto dá povolenia na prieskumy a potom ich odoberie alebo dá licenciu na ťažbu a potom to odoberie, tak bohužiaľ ale nejaké ťažobné fi na nás dali konania.. a my ich prehrávame, to sú len otázky času a nabehnú potom aj za ten čas tie sumy, čiže neidaalizujte si dosah politiky na rozhodovania úradov, ale platíme to všetci. Zelený panák niekde zasadne a povie, nebude sa ťažiť, tak sa nebude. Ale my za to dodatočne zaplatíme pol miliardy. Ale nevadí, lebo on je zelený a zachránil nás..

konania Salini zamerané na cesty a len zopár: https://www.italaw.com/sites/default/fi ... aw9546.pdf , http://www.mocanusprl.ro/arbitral-tribu ... erclaim-t/

Salini je veľká firma, ktorá postavila na celom svete stovky veľkých stavieb. Je normálne, že nejaké nevyšli. Pohybujú sa v právnom svete dlho a veľa sporov vyhrali, hlavne v režimoch, ktoré proste podcenili nejaké veci. Ak niekto verí, že u nás to bola mafia zo strany štátu a bolo účelové tunelovať stavbu, tak o.k. ale budeme platiť. Dokázať, že to tá firma vedela - by bolo to o čo by muselo ísť. Zhmotnenie škody u nás v danej dobe nebolo.. ak neveríme verzii o samopoškodení štátu touto metódou, tak aj tak čelíme spravodlivému rozhodovaciemu konaniu. Nás nikto nenúti byť v takomto mechanizme výberov a byť v takom medzinárodnom postavení.. a stále za niečo platiť. Ale to nezabráni tunelovaniu tých stavieb ani "štátnych firiem", veď tie firmy mnohé boli aj štátne: banky, plynárne etc. Je to prepojené ako nádoby, lebo niečo sa sprivatizovalo za VM. Takže niekto staval, ale sypal peniaze na daniach ale vlastne vopred vyhral ale tak časť odviedol. Paradoxne časť nadmernej sumy pridal na šport a regio rozvoj. A tam boli aj plynárne a ďalšie firmy, ktoré pumpovali peniaze. Banky to kryli úvermi. Časť bola nedobytná, to riešil až Dzurinda. Ten nemohol nalievať peniaze, lebo žiadne nemal, my sme neboli v EÚ, neboli nejaké mechanizmy. Takže sme sami sebe museli naozaj len uťahovať opasky.. jeden z najmocnejších biznismenov bol Ducký, kto si pamätá a práve pri vymenenej vláde mu skončili rozličné krytia a všeličo sa po ňom chcelo takže v 1999 ho chladnokrvne zastrelili. Šéfa top firmy štátu. To nie je tak dávno, aby si nikto nepamätal 26% výnosy vo VÚB za Mečiara, keď štát potreboval peniaze a následná inflácia a drastick zdražovanie štátom regulovaných cien za Dzurindu, ktorý musel vyplatiť aj štátne dlhopisy dané ľuďom. Na pozadí sa riešili kauzdy za desiatky miliárd korún.. eldorádo sa skončilo a prišlo platenie účtov.

Hlavný boss fi Skanska, A. Danielsson navštívil stavbu osobne ako som písal začiatkom, respektíve rok dozadu. Ako som uviedol, bol to jasný signál voči všetkým v tom ohľade, že fi a on to aj prezentoval, má stavbu plne pod kontrolou. (aj keď bude drahšia, aj keď je prieskum škôd väčší, než bol pôvodný, čo nedokázal Tlapa z NDS vysvetliť!, aj keď sú problémy všetkého druhu), ale že si stoja za prácou. Štát prečo teraz nerozviazal spoluprácu? Prečo so Salini áno a so Skanska nie? Ak to má byť rovnaký meter. Snaha Salini je dokladovať kvalitu práce, merania, posudky a garancie dodávateľov. Naša je prezentovať účelnosť postupov z ich strany a odklon od cieľa s tým, že nový zhotoviteľ to potvrdzuje. Lenže medzičasom ide aj o ďalší efekt: že Salini neplatil subkám. Ale tu máme kauzu Porr a Tubau.

Verejnosť by mala byť informovaná o tom, kde sú 2 až 4 desiatky mil. eur za práce Salini.
mala by byť informovaná kde sú milióny až 2 desiatky mil. eur za práce Skanska smer krachnutá subky, vedúce do skupiny Danicon - a aké ďalšie problémy to spôsobilo pri reko ciest a vyhratých tendroch
tá istá verejnosť má právo vedieť ako si stoja arbitráže, kto nás zastupuje, ako sa to vyvíja
takisto konečný účet za tento úsek od roku 2014 - čiže so všetkým aj s prácami a zmluvami na strážení a nie len že niečo vypláva von

lebo to sú v starej mene miliardy korún ako by napísal aquila, ktoré tu "plávajú" a ktoré, zdá sa, my platíme nateraz asi dvakrát
takisto činnosť dozoru :!:

Tento úsek je ideálny kandidát na zmapovanie diania na Slovensku, lebo sa pripravuje od 90. rokov a stavia sa dodnes a on sa prelomí do druhej polovice tejto dekády. :idea: A presne tak ide vývoj v tom čo sa odohráva. Vymenili sa tu všetky metódy financovania, úvery, štátny rozpočet, snaha o PPP a zase eu fondy, dokonca sa aj fázujú. Už chýba len investičný dlhopis. (jedna nemenovaná strana má v pláne 20% II. piliera prinútiť DSSky presmerovať na štátne investície tu na Slovensku s garantovaným výnosom a taký objem peňazí by bol ideálny na veľké stavby čiže dopravné a energetické).

Plní sa týmto úsekom aj niekoľko skríň s materiálmi zložiek, ktoré hľadajú pochybenia.. smutné je na tom to, že my sme nepoučiteľní a robíme tie isté pochybenia. (lebo..)

A inak talianske fi ako také majú neblahú povesť na Slovensku. Strašne moc prípadov ich podnikania bolo o tom, že neplatili ľuďom výplaty. A tiež to ešte relatívne donedávna končilo biedne. To je ešte ten rozdiel, že slovenský kapitalista toho človeka vyplatil obálkou (a dodnes od gastra po píly etc.), ale mnohí zahraniční, taliani v gastre + obuvi + odevníctve etc. jednoducho prestali platiť a mali jasný cieľ a keď ho nezískali tak to zbalili. Podobný osud prišiel neskôr aj do SK firiem ex sprivatizovaných hlavne na str. a východnom SK. Ale tam boli miliardové škody na nedobytných úveroch, pohľadávkach dodávateľov a dlhoch za energie. Štát vlastnil aj banky aj energo firmy. Nejaké mzdy nehrali rolu. Prišla éra exekútorov. Oni si mohli vyberať či pôjdu na menej lukratívne družstvá alebo niektorí na vybrané fabriky. Kde bolo čo brať. A na poslednom mieste boli nejakí zamestnanci.. alebo štát. To sú vybrané vrstvy ľudí. Dnes to majú ich deti a idú samozrejme legálne v medziach zákonov, a dlho predlho zarábali na exekučkách ľudí. Dlh 10 tisíc, konanie pre exekutóra 50 tisíc. Až kým sa im trocha nekleplo po prstoch, lebo už to zasahuje do chodu krajiny - národ schudobnel. Dnes sa dostávame k tomu, že keď sa nemocnice zmenia na a.s. (pokus č. 2 to bude), tak 2/3 nemocníc budú odpojené od všetkého. Bude zákon, že to nebude možné.. ale len prekleňovacie obdobie. Donútia tie regióny k tomu, že to zatvoria, keď to nepôjde politicky, tak ekonomicky na silu alebo to regióny budú platiť - môžu zdvihnúť miestne dane, keď neprejdú majetkové dane. To ešte len bude.. v tomto ohľade sa nezmenilo nič od vzniku po budúcnosť.

Ale formy a metodika ako drancovať štátne tendre sa zdokonaľujú.. to je len ukážka naprieč spoločnosť, že to nie je len diaľnica a len stavebníctvo. A že naozaj nestačí vymeniť firmu. Ani nestačí vymeniť riaditeľa štátnej firmy. A že stále je verejnosť zavádzaná, uvádzaná v omyl a sú to ľudia kto to všetko zaplatí, kľudne aj 5x. V niektorých štátoch by toto skončilo občianskou neposlušnosťou, odmietnutím platenia daní v lepšom prípade, inými druhmi nepokojov, permanentnými protestami, lenže tu ide aj o to, že časť niektorých je už namočená pre jedných, časť pre druhých a nikomu mc nevyhovuje až niečo takéto.. Ale nestačí to naozaj, pretože ako ide pozorovať, tak sa nedrží ani cena ani termín odovzdania. A pri tomto úseku sa vie vždy 3-5 rokov dopredu, že sa to nestihne! Ako je možné, že generální riaditelia firiem verejne povedia keď už sa to stavia, že to nebude ani za 4 roky? Ako je možné, že sa v 2022 vedelo, že nie že to nebude v 2023 ale ani v 2025? A my sa v 2023 dozvedáme že sa to formálne posunulo na 2025 a hrozí 2026.. a peniaze tam stále pritekajú.

Skanska to mala za 255 mil. eur dokončiť po stavebnej stránke. Máme presne vedieť ako si stoja. Vedia na % povedať kde je aká hrúbka betónu a čo budú robiť. Ak to niekde posúvajú, tak to má zverejniť aj štát. Ten to posúva len nepatrne. Skôr opisuje že "sa robí" vo videách. Ja to chápem, lebo 7,5 km je v tuneli a my nevidíme na povrchu po celej krajine skoro nič, lebo sa skoro nič nestavia. Z 50 kilometrov sa 1/5 stavia po povrchom, kam nevidíme. Len tie nekonečné rozkopaniny vidíme z hlavnej cesty, ktorá sa už zosúva.. :idea:
Nemôže to byť súčasťou ničoho, že sa to ďalej nedostáva.. nemôže to byť utajovaná skutočnosť, pre ktorú ak zverejníme, tak prehráme arbitráž. Nie je dôvod, aby to bolo štátne tajomstvo. To potom pripomína vilu Kanisa z SDĽ a jeho tipérstvo :D Aby sme si tipli koľko to bude stáť a kedy to bude, lebo takto pôsobia tí, ktorí to realizujú. Ešte aj vyfakturovaná mreža je v cene domu.. mrežu objednával štát, nie Salini.. a UVO vtedy konštatovalo, že vidí porušenie zákona. My sme stále len v tom, že naša jedna z naj firiem minimálne imaním je neustále z niečoho podozrivá a neprináša slovenskej spoločnosti požadované výsledky, ale oni sa tvária bohorovne, že Višňové bude. Je to trúfalé tvrdenie, že bude, to je niečo ako Slovensko bude. Tak Slovensko už je, ale tunel Višňové stále nemáme.

Arbitráži sme sa mohli vyhnúť. :!: Bola rozhodovacia komisia, zástupcovia každej strany. Tá komisia rozhodla v prospech Salini. Vtedajší boss Tlapa povedal, že s tým nesúhlasia. Len zdôrazním, že tento pán nevedel vysvetliť, že ako je možné, že prieskum Skanska ukázal iné výsledky toho aké sú nedostatky na ostení oproti tomu ako za akých podmienok to vysúťažili a doslovne, že nikdy ani vlastne nevidel ten prvý prieskum. Takýto človek reprezentuje fi vlastnenú štátom v miliardách eur a on jednoducho po nejakej porade nesúhlasí. Tak sa natiahol čas aj sa natiahne, tieto spory trvajú celé roky. Ale tak sa ide do mezinárodnej arbitráže a za celý rok 2022 vyplávalo na povrch už toľko nezrovnalostí, že to Salini má navrch. A aj preto tu bol ten direktor Skanska. A to nie sú drobné a srandičky, to nás môže fatálne poškodiť. Časová súvislosť bol vyplatený Doprastav s jeho nosníkmi. Môže si každý hovoriť čo len chce, ale Doprastav pozná miestne pomery moc dobre a naozaj to posledné čo by štátu chýbalo je že by "spolupracoval" so Salini. To už nie je potom o vytunelovaní nejakej zakázky, ale o popise praktík za éru a takto sa férovo dohodli: dajte nám za nosníky, s ktorými nemajú čo spraviť a bude kľud. A tak dali. Takže niekomu dajú - niekomu nedajú, lebo veď nezaplatené faktúry po mnohých boli ... :twisted: Čiže ďalšie "dva metre".

Ďalej tu máme záver roka 2022. Audit a korekcie. Ministerstvo dopravy nesúhlasí, ale to je tak všetko. UVO? NAKA, Min. fin. neustále dokola. Za to Skanska samozrejme nemôže. Ale keby to bolo také jednoduché, tak sa nám tu nepremáva jej boss, jej boss pre centrálnu Európu.. a nie sú z toho nervózni. Lebo sa strácajú v tom na čom sú a kam sa to na prelome 21 a 22 a dostalo. :roll: My sme malá krajina, tak aby sa nám nestalo, že sa dostaneme na nejaký black list a sťažia sa nám tendre. :idea:
https://sita.sk/nasadoprava/ministerstv ... edostatky/

Takže na jednej strane sa ubezpečuje ako my neprídeme o EU fondy ani keď sa to do 2023 nestihne postaviť. Na druhej budeme vracať dosť možno peniaze.. dohľadať zvýšené náklady na úsek sa dá cez uzavreté dodatky. Ale s tým sa už ministerstvo otvorene nechváli vo svojej prezentácii úspechov.

Ak by niekoho zaujímalo, koľko nás stála tá rozhodovacia komisia, tak v apríli 2022 nadácia zastavme korupciu informovala, že NDS zaplatila 2 mil. eur advokátom a teda aj tak sme neuspeli.
Kto by to chcel čítať aj s prepojeniami dozornej rady NDS: https://zastavmekorupciu.sk/kauzy/nds-m ... -prehrala/

NDS to totiž nestavia zo svojho alebo ako to povedať. Oni to nerealizujú "za svoje". Takto rozhodovať tam môžu s prepáčením deti z MŠ.
badger-FB
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 23
Založený: 27. Dec 2021 23:31

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Odoslaťod badger-FB » 24. Feb 2023 00:14

Takže v takomto režime my tu fungujeme. Minister dopravy má nominovať dozor do NDS. Aby mal prehľad. Nestačí sa prezentovať na tlačovke, ale konať. Nesie zodpovednosť. Takisto ju nesie šéf NDS, poverený šéf etc. Alebo sa potom treba ísť pozrieť čo majú kde registrované, kadiaľ chodia a čo je pri nich. Lebo je najľahšie sa vytratiť z centra diania. My sa tu dostávame do situácie, že vyhodíme jedných, ale druhému tolerujeme to isté. K čomu to speje a čo sa neprezentuje lebo o arbitráži sa mlčí takticky "aby sme neprehrali", ale ako sa dočítate, nám rozhodovacia komisia nedala v ničom za pravdu. Salini trvá na zlej geológii a chcel pár desiatok mil. eur. Nás to už stálo to čo chcel. Je veštenie, že by chcel viac. Ale Skanska chce viac, prezentuje to objemom v m3 na prácach. To sú fakty.. ich vykazovanej činnosti. To je v poriadku (dúfajme)

Tváriť sa, že sme zachránili Doprastav je trápne. Keby nedostali to vyrovnanie, tak vyhrali súd a majú viac. Preto to dostali, ale prečo sme tak bravúrne nevyplatili všetky subky za 50 mil. Lebo viz vyššie.

Skanska trvá na nedorobkoch vo väčšom rozsahu, ale ex vedenie NDS nevidelo ten prvotný prieskum. Aj tak bohorovne povedia, že nesúhlasia s komisiou na oprávnených nákladoch pre Salini. Tak to dali na arbitráž. Salini dokáže ich metódu a geológiu a oprávní Skansku na tom betóne, že preto je aj treba viac betónu. Myslím si, že oni sa určite nepodrazia. (?) V opačnom prípade, ale štát jedných vyhodí a druhých ponecháva. Za to isté, ze predraženie. Alebo za míľniky, ale ani terajší zhotoviteľ neplní termín. Lebo.. Tu Skanska prezentovala nejakú cenu a termín, ale nevyjde to. Štát naráža na kvalitu, ale to sa dostávame k betonárom a to už sa dostávame k tomu, že posudzovaná biedna NDS (viz naspäť) napáda nadnárodné betonárky. Poškodzujeme im meno, ale dokázať to musí NDS, nie Skanska. Tá to nemusí dokazovať voči Salini, takže neschopácky moloch, ktorý prehráva čo môže, si rozohráva dvoj-hru. :O Asi sa nerozhodne teraz, ale koncom ´21 vyplácame Doprastav, následne sa presúvame na arbitráž, teda Salini lebo my nesúhlasíme s rozhodovacou komisiou a následne sem priletí boss Skanska, aj šéf pre centrálnu Európu, že ako sa to vyvíja. Ďalej sa behom 2022 dozvieme, že EU fondy neprepadnú aj keď sa to do 2023 nepostaví, aby sme sa koncom 2022 dozvedeli, že budú korekcie a budeme vracať asi peniaze. Lebo chybujeme. Medzitým mreža za 1/4 mil. eur objednaná štátom, ale riešime tu doprastavácke nosníky. :D

Tu sa totiž každý spolieha na to, že keď je toho veľa, tak sa v tom 99% verejnosti stratí a prestane s ao to zaujímať. Milióny platíme ale 100%.. aj keď súdy rozhodujú spomalene. Vyšetrovať sa to vyšetruje roky.. štátne orgány to preverujú a nachádzajú pochybenia roky. Takto môžu NDS riadiť aj deti z MŠ. Možno by to s tými lopatkami postavili rýchlejšie..
badger-FB
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 23
Založený: 27. Dec 2021 23:31

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Odoslaťod ViliKE » 24. Feb 2023 09:19

Mate nejake info co nove na stavbe? A ci za tento rok 2023 nieco nove pribudlo???
ViliKE
diskutujúci
 
Príspevky: 161
Obrázky: 277
Založený: 23. Apr 2014 08:26
Bydlisko: Kosice

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Odoslaťod ferguson » 24. Feb 2023 13:08

Na useku je minimalna aktivita. Od konca novembra sa nic extra neudialo. Teraz po otepleni sa trochu odtazuje zemina v zareze pred tunelom a jeden bager som videl hrabkat v krizovatke LL. Co sa deje v tuneli netusim, ale tiez nic extra podla premavky do a z tunela. Pozitivnou spravou je, ze vcera boli vztycene dva velke zeriavy na SO203. Takze ratam, ze idu konecne polozit posledne nosniky, ktore chybali kvoli prekladne VN.
ferguson
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 343
Obrázky: 14
Založený: 18. Nov 2015 21:05

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Odoslaťod spit1 » 24. Feb 2023 15:30

Most 202, druhá mostovka je s betonážou v polovici. Prvá mostovka má kompletný okrajový "chodník" z jednej strany - na tejto strane je žlté zábradlie do polovice. "Chodník" na druhej strane je približne v tretine. Väčšinu prác v exteriéri prerušila alebo výrazne obmedzila snehová kalamita z prelomu januára a februára. Tento týždeň je sneh prevažne už roztopený.
spit1
návštevník
 
Príspevky: 13
Založený: 24. Nov 2020 08:32

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Odoslaťod ferguson » 28. Feb 2023 13:00

Zopar fotiek a kratky odstavcek o navsteve na useku
https://www.visnovebude.sk/clen-najvyss ... O17xmVth8c

Zaujimalo by ma, ci na tomto moste je uz aj asfalt, alebo je to len izolacia, ktoru prebehli pluhom a posypali? :D
https://www.visnovebude.sk/wp-content/u ... scaled.jpg
ferguson
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 343
Obrázky: 14
Založený: 18. Nov 2015 21:05

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Odoslaťod jarino » 01. Mar 2023 09:58

Na tom moste by nemal byť asfalt. A izolácia by mala byť iba v oblasti ríms.

Boli zverejnené dva pokyny na zmenu stavby.
Každý s hodnotou cca 1,2 milióna eur.
Prvý pokyn je k reprofilácií primárneho ostenia.
Druhý k oprave sekundárneho ostenia pred aplikáciou náteru.
https://www.crz.gov.sk/zmluva/7567228/
https://www.crz.gov.sk/zmluva/7567223/
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Odoslaťod exec » 03. Mar 2023 12:43

tak co, na kedy nam posunuli termin predkladania ponuk tentokrat?
exec
návštevník
 
Príspevky: 13
Založený: 03. Máj 2019 08:53

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Odoslaťod pipo6133 » 04. Mar 2023 09:08

Ak som to správne pochopil, tak už ich vyzbierali, viď. článok v Monitoringu tlače: viewtopic.php?f=35&t=26486
Samozrejme, nie je to bez problémov...
pipo6133
návštevník
 
Príspevky: 23
Obrázky: 1
Založený: 26. Okt 2021 10:40

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Odoslaťod EmBe » 04. Mar 2023 16:27

Nové video na kanáli Popradská Okružná:
https://www.youtube.com/watch?v=5I7pvFVvnXo
Obrázok používateľa
EmBe
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 2260
Založený: 24. Jan 2010 20:33
Bydlisko: ZA/ZV/ZM

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Odoslaťod Xisco » 04. Mar 2023 19:48

Čekol som video, chlapi makajú, mechanizmov tam je dosť.

Ale roboty tam je stále vyše hlavy :) Nemá to konca.

Na konci roku by sa to už mohlo celkom dobre rysovať.
Xisco
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 341
Obrázky: 21
Založený: 18. Júl 2017 14:34

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Odoslaťod jarino » 04. Mar 2023 20:32

Ja vidím pekne rozpracovanú stavbu. Úsek by koncom roka 2023 bol uvedený aspoň v polprofile do prevádzky (pravý most 202 a ľavý most 203 podľa mňa do konca roka nebudú kompletné), ak by to dávalo zmysel.
Takto si počkáme na technológiu, kde to bude závisieť od predložených ponúk.
Čisto teoreticky ak by sa úspešný uchádzač zaviazal zrealizovať technológiu do 550 dní a práce by začali do konca júna 2023, tak 12/2024 by bol reálny.
To však moc teoretizujem...

Video je super. Ďakujem Popradskej Okružnej, že si na to našiel čas.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Odoslaťod metelesku.blesku » 06. Mar 2023 13:25

No a namiesto toho, aby už spúštali VO na odpočívadlo Turie a/alebo SSÚD, aby aj "vďaka" meškajúcej technológii to mali dokončené kompletne všetko naraz pri otvorení diaľnice, tak sa stále bavkajú len s tou technológiou.
To nemôže byť, lebo keď v Mýtnej bola dostatočná premávka, tak ja si myslím, že tá istá frekvencia je aj pri Pincinej.“ tvrdí starostka.
metelesku.blesku
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 27. Sep 2019 20:44

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Odoslaťod jarino » 06. Mar 2023 13:48

Radšej vyhlasujú VO na vypracovanie DUR Hunkovce - hranica s Poľskom...
Tomu sa hovorí správne zoradené priority... :lol:
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Odoslaťod pohodak » 06. Mar 2023 16:25

zas odpocivadlo turie je ozaj priorita 715 a dolezitejsia je ta DUR na R4...ale hadam by ste si nemysleli ze ked niesu schopni vyhlasit normalnu sutaz na technologiu tunela, ze paralelne s tym dokazu riesit nejake SSUD :roll:
Everything that can be counted does not necessarily count; everything that counts cannot necessarily be counted.
pohodak
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 0
Založený: 20. Apr 2006 13:49
Bydlisko: PK

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Odoslaťod Xisco » 06. Mar 2023 17:24

Tak je to smutné, že sa neriešia NEpriority. Odpočívadlo má svoj význam, údržba tiež má svoj význam.

Koľko uplynie rokov, keď to bude nakomplet hotové?

Je to nezávislé jedno od druhého, kľudne sa to môže robiť (papiere, projekty, výstavba).
Xisco
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 341
Obrázky: 21
Založený: 18. Júl 2017 14:34

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na D1

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 33 hostí.

cron