Stránka 2 z 256

OdoslaťOdoslané: 28. Mar 2006 14:04
od aquila
ono by bolo super, aj keby sa to stihlo co i len do 2010.

OdoslaťOdoslané: 28. Mar 2006 14:26
od Jarda
Lenny napísal:
random napísal:nemyslim si ze by bol tento argument nespravny ... hlavne ide o to aky velky je tok penazi ... a ak je ten tok prilis maly na to aby vyzivil 4 celby tak je lepsie pre znizenie casu uvedenia tunelu na 1/2 profil presunut vacsiu cast penazi na jednu ruru ...pritom do uvedenia prvej rury do prevadzky (pri takto dlhom tuneli) by sa prerazila aj druha rura a teda pocas prevadzky by sa uz nic nerazilo a teda nebolo by ani ziadne ohrozenie sprevadzkovanej rury ... to nieje o mnozstve ludi a strojov ktore tam pracuju ale o managmente ....


Toto by se Ti prodražilo. Protože zařízení staveniště je umístěno před tunelem většinou v trase. Takto by jsi ho musel umístit mimo trasu, což máš zábor pozemků a následná rekultivaci navíc. 8)

Na toku peněz až tak moc nezáleží, dá se vyřešit třeba dodavatelským úvěrem nebo jinak. Firmy sami nemají zajem na tom, aby si prodlužovali termín, protože na tom moc nevydělají.

4 čelby jsou většinou u tunelů nad 1 km. U kratších jsou jen dvě a razí se z jedné strany nebo proti sobě.


Když to bude prováděné metodou PPP, může mít koncesionář zájem na tom, aby mu tunel začal dříve vydělávat s nižšími vstupními náklady (i když pak celkově bude o něco dražší), proto postavit a zprovoznit nejdříve jeden tubus (aby mu zprovozněný vydělával na druhý). Záleží na tom, jak bude postavena smlouva.

OdoslaťOdoslané: 29. Mar 2006 09:18
od mel
Podla mna to nezalezi len od zmluvy ale aj od intenzit a teda rychlosti vystavby nadvazujucich usekov ... respektive, zmluva by mala zavisiet od toho :)

Ak to bude fungovat tak, ako sa doposial o tom hovori, teda ze sa bude platit tienove myto, teda bez ohladu na intenzity, tak bude pre SPV (special purpose vehicle, co je firma realizujuca PPP) zaujimave to postavit co najlacnejsie, teda s najvacsou pravdepodobnostou naraz oba tubusy. Specificka situacia by mohla nastat, keby bolo jasne, ze existuje moznost v buducnosti postavit druhy tubus lacnejsie ako v sucasnosti, napr. vzhladom na rozvoj raziacich technologii, a pod...

OdoslaťOdoslané: 06. Apr 2006 16:12
od Murphy
Branco napísal:Podľa:
http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=3260 sa v najbližších dňoch očakáva vydanie územného rozhodnutia a vyhlásenie prvého tendra na náš prvý PPP diaľničný úsek.
Šarluška spomína tri roky trvanie výstavby, hmm, ak by sa to za ten čas stihlo, super.

No nevie niekto ako to dopadlo s tym tendrom? pohli sme sa uz niekam?
a co pozemky? nevie niekto poradit, kde by som sa dostal k informaciam o pripravenosti tohto useku na vystavbu? do kedy sa maju vykupit pozemky atd.

OdoslaťOdoslané: 25. Apr 2006 09:16
od Branco
Podľa http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=3530, napriek kompetenčným sporom medzi SSC a NDS je potvrdené, že súťaž by malo vyhlásiť MDPaT.

predpokladaná intenzita dopravy v úsekuVišnové - Dubná Skala

OdoslaťOdoslané: 27. Máj 2006 21:52
od beatle
vie mi niekto povedať aká bude predpokladaná inenzita na tomto úseku po spustení do prevádzky?

OdoslaťOdoslané: 27. Máj 2006 22:17
od aquila
no uz teraz je tam 20 000 a tak sa da predpokladat ze tam bude aj po spusteni tych 20 tisic a dalsich asi 10 tisic zostane na starej ceste

D1 Lietavská Lúčka - Višňové (+ privadzac Lietavska Lucka)

OdoslaťOdoslané: 07. Jún 2006 14:34
od Branco
D1 Lietavská Lúčka - Višňové

Úsek má dĺžku 4,50 km. Nadväzuje na úsek D1 Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka. Bude tam päť mostov na ľavej polovici diaľnice v celkovej dĺžke 2,320 km a štyri mosty na pravej polovici diaľnice v celkovej dĺžke 2,1 km. Úsek úvedú do prevádzky spolu s tunelom Višňové. Cestu I/18 od Hričovského Podhradia po Dubnú Skalu v dĺžke 32,4 km nahradí diaľničný úsek s dĺžkou 23,9 km.


Mapka úseku
Obrázok

Informácie pochádzajú zo stránky www.highways.sk.

A informácie o úseku zo stránky www.ndsas.sk:

Stav stavby: v príprave
Ťah: D1
Kategória: D 26,5/120
Dĺžka: m
Dátum začatia prác: 2007
Dátum sprevádzkovania: 2010
Dátum odovzdania: 2010
Umiestnenie stavby: Žilina,
Lietavská Lúčka, Bytčica, Turie, Rosina, Višňové
Správa a údržba: ---
Zhotoviteľ: ---

Financovanie
verejno-súkromné partnerstvo (PPP projekt) - I. etapa

Mostné objekty
Druh mostného objektu: Počet
Mosty na D/R: 5
Mosty nad D/RC:
Mosty na vetvách križovatiek:

Popis mostných objektov
mosty na diaľnici - dĺžka 2038 m

Odpočívadlá
Počet odpočívadiel na úseku: 1

Popis odpočívadiel
malé ľavostranné - Turie

OdoslaťOdoslané: 09. Jún 2006 14:01
od Branco
Tento úsek bol aspoň v minulom roku zaradený do akcií, kde bola vykonaná štátna expertíza, príloha č.1:

http://www.build.gov.sk/www/Sekcie/SRP/Doc/expertizy05.doc

OdoslaťOdoslané: 05. Okt 2006 11:33
od Gardenboy
Ako sme sa pohli za posledný pol rok s týmto úsekom? Na stránkach SSC je písané, že by sa mal začať stavať v roku 2007, je to reálne?

OdoslaťOdoslané: 05. Okt 2006 14:36
od johhan
Gardenboy napísal:Ako sme sa pohli za posledný pol rok s týmto úsekom? Na stránkach SSC je písané, že by sa mal začať stavať v roku 2007, je to reálne?


Teoreticky ano, razenie tunela by sa mohlo začať.

OdoslaťOdoslané: 05. Okt 2006 19:28
od fh
johhan napísal:
Gardenboy napísal:Ako sme sa pohli za posledný pol rok s týmto úsekom? Na stránkach SSC je písané, že by sa mal začať stavať v roku 2007, je to reálne?


Teoreticky ano, razenie tunela by sa mohlo začať.


A keby tak aj prakticky, bolo by to super. :wink:

OdoslaťOdoslané: 09. Okt 2006 14:24
od kstano
Pri hladani optimalnej cesty BA-vychod som narazil na toto:
http://mapy.atlas.sk/mapviewer/mapviewe ... ec&id=3538

Dialnica okolo Visnoveho este nema definitivnu trasu, alebo je to len stara mapa?

OdoslaťOdoslané: 09. Okt 2006 14:27
od random
stara mapa! ;)

OdoslaťOdoslané: 10. Okt 2006 07:14
od Miro
random napísal:stara mapa! ;)

A ktorá trasa je správna?

OdoslaťOdoslané: 10. Okt 2006 07:41
od mapman
Tá dole ;) Južne od Višňového

OdoslaťOdoslané: 10. Okt 2006 12:40
od Miro
mapman napísal:Tá dole ;) Južne od Višňového

Tiež som si to myslel, tá severná by bola zbytočne kľukatá

OdoslaťOdoslané: 07. Dec 2006 17:20
od Andrej
Podla stranky NDS sa ma tento usek stavat v 03/2008 - 03/2014. Cena za 2 rury ma byt 21,2 mld Sk, co vychadza 2,6 mld Sk/km.
Prave sa vybavuje dokumentacia pre stavebne povolenie pre 2 tunelove rury.

http://www.ndsas.sk/index/index.php?ids ... 1=1&prm2=9

OdoslaťOdoslané: 07. Dec 2006 17:24
od Andrej
Tento usek by mal stat 7.154.306.000 Sk bez DPH, co vychadza takmer 1,6 mld Sk/km.
Stavat by sa mal medzi 05/2011 a 03/2014.
http://www.ndsas.sk/index/index.php?ids ... =1&prm2=85

Co moze byt na tomto useku take extremne drahe? Viem, bude tu stredisko pre udrzbu tunela a par dlhsich mostov, mozno aj presypanych tunelov, ale 1,6 mld Sk/km sa mi zda privela.

OdoslaťOdoslané: 07. Dec 2006 18:00
od Jonathan
Andrej napísal:Co moze byt na tomto useku take extremne drahe? Viem, bude tu stredisko pre udrzbu tunela a par dlhsich mostov, mozno aj presypanych tunelov, ale 1,6 mld Sk/km sa mi zda privela.


Tazke terenne podmienky. Medzi obcami Turie a Visnove je kopec (chodil som sa tade prehanat na bicykli), takze mosty, zarezy, nasypy. Plus to stredisko a uz to aj sedi.

OdoslaťOdoslané: 07. Dec 2006 18:05
od devil
Cena za 2 rury ma byt 21,2 mld Sk, co vychadza 2,6 mld Sk/km.


:shock:

OdoslaťOdoslané: 07. Dec 2006 18:06
od pohodak
kurnik nezdaju sa vam skoro vsetky tie ceny co sem andrej pastol zo stranky NDS "troska" prestrelene???

OdoslaťOdoslané: 07. Dec 2006 21:05
od Andrej
Jonathan napísal:Tazke terenne podmienky. Medzi obcami Turie a Visnove je kopec (chodil som sa tade prehanat na bicykli), takze mosty, zarezy, nasypy. Plus to stredisko a uz to aj sedi.


Velmi podobny teren je aj na R1 Selenec-Beladice (mosty, nasypy, zarezy, podobne vysoke ako tu) a ten usek stoji v prepocte cca 250 mil.Sk/km. Podla mna tu budu zase prehnane parametre. Da sa to vycitat aj z vizualizacii z tohto useku. 1,6 mld. Sk/km mimo tunela je fakt privela.

OdoslaťOdoslané: 07. Dec 2006 21:11
od aquila
tak tak, je tam nehorazne vela estakad, minimum nasypov, proste mozno by bolo lepsie riesenie tie projekty prepracovat, namiesto estakad urobit nasypy, kedze zeminy z visnoveho bude dost, namiesto estakad mozno urobit zarezy alebo vacsie stupania a treti pruh pre pomale vozidla etc etc, moznosti je vela ...

OdoslaťOdoslané: 07. Dec 2006 21:16
od Jarda
aquila napísal:tak tak, je tam nehorazne vela estakad, minimum nasypov, proste mozno by bolo lepsie riesenie tie projekty prepracovat, namiesto estakad urobit nasypy, kedze zeminy z visnoveho bude dost, namiesto estakad mozno urobit zarezy alebo vacsie stupania a treti pruh pre pomale vozidla etc etc, moznosti je vela ...


To je otázka, jestli se mají dálnice zlevňovat zlevňovat na úkor parametrů. :?: