Stránka 152 z 257

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

OdoslaťOdoslané: 18. Máj 2018 22:41
od vladovav
Obrázok most 203

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

OdoslaťOdoslané: 18. Máj 2018 22:46
od vladovav
Obrázok most 203a202

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

OdoslaťOdoslané: 18. Máj 2018 22:52
od vladovav
Obrázok Na tejto 13,5 km trase sa bude nachádzať 7 mostov a 900 metrov protihlukových stien

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

OdoslaťOdoslané: 20. Máj 2018 18:48
od Mayllo
vladovav napísal:Obrázok most 203a202

to čo tam je v strede ? :roll: krídlo? :lol:

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

OdoslaťOdoslané: 20. Máj 2018 19:09
od vladovav

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

OdoslaťOdoslané: 21. Máj 2018 10:11
od legal
vladovav napísal:to čo tam je v strede ? :roll: krídlo? :lol:


no zrejme ta vizualizacia reflektuje stav ze tam bude treba nieco dosypat...

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

OdoslaťOdoslané: 21. Máj 2018 11:19
od ferguson
Ta dolina uz aj zasypana, takmer cela. Ked to clovek vidi nazivo, tak az neveri aka obrovska kopa kamenov to je.

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

OdoslaťOdoslané: 21. Máj 2018 12:01
od Vlados
nebyť betónovej loby tak by sa niektoré mosty podstatne skrátili, materiálu na násypy je tam neúrekom...

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

OdoslaťOdoslané: 21. Máj 2018 16:59
od paldo
@Vlados.. nie tak úplne... na západnom portáli je materiálu už minimum.... už cca 2 týždne sa vozí materiál z Dubnej skaly... a vec druhá.... tými mostami sa diaľnica "vyhýba" rôznym geologickým poruchám, ktorých je tam nemálo...

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

OdoslaťOdoslané: 22. Máj 2018 08:31
od ondrejko_t
ak je geologicka porucha, neprenesie sa to rovnako cez stlp, ako by sa preniesla cez nasyp?
mne sa tiez osobne viac paci moznost zkratit / rozdelit mosty, ak je dost horniny, ako to spravili pred LE pri Kurimanoch. okrem toho ze je to asi lacnejsie, je to aj dizajnovo prijemnejsie na pohlad.

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

OdoslaťOdoslané: 22. Máj 2018 11:19
od jarino
Tu sa ešte mosty kvôli geologickým poruchám predlžujú. V technických správach je to uvedené tak, že najproblematickejšie miesta sa prekleňujú dlhšími mostnými poliami (viď zmena technológie výstavby z nosníkov na letmú betonáž na častiach istých mostných objektov) a mení sa poloha pilierov na vhodnejšie miesto plus iný spôsob zakladania príp. iné vhodné opatrenia v podobe kotvenia.

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

OdoslaťOdoslané: 22. Máj 2018 18:31
od michaelse
nie vzdy je vyhodnejsie urobit nasyp namiesto mostu,ak mas zlu geologiu tak pod nasyp je velmi nakladne podlozie stabilizovat a niekedy sa to mozno ani neda,,piliere ako tu bolo spomenute,posunies navrtas hlbsie piloty a podobne

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

OdoslaťOdoslané: 22. Máj 2018 18:34
od Maxx787
ondrej nie lebo nasyp neukotvis do zeme pod zosuvovu kryhu zatial co most ano. ak by sa kryha posunula tak by sa most nepohol s nou zatial co nasyp by ti urobil pohyb s kryhou a zrazu by si mal dialnicu o par metrov nizsie.
este niekto kto sa vyzna v mostoch viac ako ja to mozne upresnit :-) vdaka.

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

OdoslaťOdoslané: 23. Máj 2018 00:32
od vladovav

zdroj: YouTube.com

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

OdoslaťOdoslané: 23. Máj 2018 13:31
od statik
Maxx787 napísal:ondrej nie lebo nasyp neukotvis do zeme pod zosuvovu kryhu zatial co most ano. ak by sa kryha posunula tak by sa most nepohol s nou zatial co nasyp by ti urobil pohyb s kryhou a zrazu by si mal dialnicu o par metrov nizsie.
este niekto kto sa vyzna v mostoch viac ako ja to mozne upresnit :-) vdaka.


to: Maxx787 Principialne si to dobre napisal. Trasovanie liniovej stavby v svahovom terene ma podstatny vplyv na stabilitu uzemia. Z IG prieskumu obvykle vyjde vystup v podobe jednak horninovej skladby tak aj upozornenie na potencialne smykove roviny. (Zdokumentovane zosuvne uzemia ci uz aktivne, potencialne alebo "fosilne" sa daju pozriet na Geoportali). Je uz na rozhodnuti projektanta ci stabilita daneho uzemia bude vyhovujuca aj po jeho pritazeni nasypom - a teda aky variant sa zvoli. Nasyp svojou vlastnou tiazou obvykle predstavuje extremny zasah do stability. Ak sa pritazuje pata svahu (napriklad krizovatka Presov-zapad - D1 smer KE) tak je to OK lebo stabilitne podmienky vylepsujes. Ak ale pritazujes prave nejake mozne zosuvne uzemie v hornej casti je to problem.
Ak je potencialne smykova rovina situovana relativne plytko a svah sam o sebe "bez zasahu" je "relativne" stabilny, navrhne sa hlbkove zakladanie na velkopriemerovych pilotach tak aby vsetky zlozky noveho pritazenia boli prenasane horninovym horizontom pod smykovou rovinou - teda povrchovu - zosuvnu cast uzemia prakticky neovplyvnis. Lokalne zasahy v dosledku vykopov su tak len bodove.

Neviem ci som to napisal dostatocne zrozumitelne ... ale snazil som sa :)

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

OdoslaťOdoslané: 23. Máj 2018 20:31
od Maxx787
OT: stale sa cudujem preco este tu nie je like button, zasluzis si. dakujem za uzitocne informacie.

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

OdoslaťOdoslané: 23. Máj 2018 21:33
od mareks96
Ozaj super že sa tu stále nájdu aj odborníci a nerobia sa tu z toho krčmové debaty. Palec hore :)

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

OdoslaťOdoslané: 05. Jún 2018 07:00
od vladovav
Aktuálny stav razenia 5.6.18
Zdroj: FB p. Kaňuščák
Vyrazené 13837,55 m
Ostáva vyraziť:
STR: 455,85 m
JTR: 593,59 m

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

OdoslaťOdoslané: 06. Jún 2018 21:03
od mino
Este k tomu mostu 203, vie niekto povedat preco je pouzita prave tato technologia s nosnikmi a nie napriklad stavba v jednom rade pilierov pomocou skruze aku pouzila napriklad Eurovia v Spisskom Hrhove? Tu mi to pride ako enormna spotreba betonu (masivne piliere a dost husto pri sebe), ale tipujem ze to ma nejake technicke dovody...

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

OdoslaťOdoslané: 08. Jún 2018 19:29
od paldo
Možno to niekoho zaujme..... ak sa nestane nič neočakávané, tak v pondelok nastupuje Doprastav do križovatky Lietavská Lúčka. Ako subdodávka pre združenie, bude pracovať na objektoch P102 (privádzač), 111(vetvy križovatky) a na časti SO 101(teleso diaľnice).

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

OdoslaťOdoslané: 09. Jún 2018 19:16
od EmBe
Aktuálny stav razenia 9.6.18
Zdroj: FB p. Kaňuščák
Vyrazené 13887,56 m
Ostáva vyraziť:
STR: 437,01 m
JTR: 562,42 m
Spolu ostáva: 999,43 m

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

OdoslaťOdoslané: 09. Jún 2018 22:16
od medima
Koncom jula to bude. Dnes su presne 3 roky, co sa oficialne zacalo s razenim.

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

OdoslaťOdoslané: 09. Jún 2018 22:17
od EmBe
Zopár iných pohľadov na SO 203 z 9.6.18 odtiaľto doľava:
gallery/image_page.php?album_id=139&image_id=39659
Vo FB skupine písali, že prvé nosníky by mali ukladať v júli a neviem, či je to nejaká novinka, ale v JTR od VP sa razí NRTM.

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

OdoslaťOdoslané: 11. Jún 2018 00:57
od vladovav
nevie niekto kedy začne výstavba mostu 202 ? 4 roky stoja :lol:

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

OdoslaťOdoslané: 12. Jún 2018 14:42
od EmBe
Stav výstavby z 29.4.18:
https://youtu.be/_Mx2f_v_f_4