magnus napísal:No áno, so zhotoviteľom je od začiatku problém, s tým ktorý ma menšinový podiel v združení. A kto pozná v akom stave sa nachádza dnes NDS a vie čítať medzi riadkami, tak vydedukuje že tu zjavne ide o to, aby väčšinový zhotoviteľ pustil viac peria
A ak nebude poslúchať, tak bude vypovedaná zmluva a hádajte ktorá firma by to dostala z ruky ?
ondrejko_t napísal:min rok by sa natahovali, kto to dostavia, potom by sa vsetci navzajom obvinovali a odvolavali, ked by uz prisiel stavebnik na miesto, zacal by stavat najmenej po dalsom roku, aby si prebral vsetky rozostavane useky, no a rovnako ako doprastav v PO menil most, tak by sa menili veci aj tu. tzn. zdrzanie min dva roky, vacsie naklady, vacsi bordel
Jakub napísal:Podľa mňa by bolo najlepšie riešenie keby NDS vypovedala zmluvu dúhe a salini a vytendrovala tento úsek nanovo v skrátenom konaní
Odcitoval som, podľa mňa, podstatné komenty kolegov.
Otázka je - budú menšie náklady a s prepáčením bordel ( i keď v bordeli je poriadok
) , keď to zostane Dúhe ??? Však už teraz žiadajú akýchsi 100 mil €. Dostali by túto stavbu, ak by pri ponuke doplnili cenu o ďaľších 100 M€ ? Domnievam sa, že NDS je príliš mäkká a nepoučila sa napr. z Poľska, kde zhotoviteľ najprv musí zložiť
KAUCIU na úrovni okolo 10% sumy a až potom môže stavať a keď stavia tak, že GDDKiA (poľská obdoba NDS) je nespokojná s tempom, alebo kvalitou, tak najprv siahne na kauciu a potom zhotoviteľa vykope zo stavby, pričom je jej jedno, či je to domáci, alebo zahraničný dodávateľ (však Doprastav by mohol rozprávať...). Následne vypíše tender na dostavbu a dané firmy, ktoré vykopala, sú na čiernom zozname niekoľko rokov, takže aj keby sa prihlásili opäť, sú vylúčené zo súťaže. Boli roky, keď takto riešili NIEKOĽKO úsekov súčasne, nie jeden skoro kľúčový, ako NDS tu.