Stránka 204 z 257

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

OdoslaťOdoslané: 09. Jan 2020 14:20
od jarino
jarino napísal:
Mawerick81 napísal:To kedysi kecala KIA, ze ho da postavit, aby ludia co chodia od Martina nemuseli dookola,, ale ostalo len pri tych kecoch

KIA by určite neriešila výstavbu toho mosta priamou formou. Stavať to mal štát.

A aj bude.
SSC v blízkej dobe bude riešiť z eurofondov práve toto prepojenie.
Okrem toho aj JV obchvat ZA od privádzača z Lietavskej Lúčky k ceste 1/18.
Mali by byť zabezpečené eurofondy na projekčnú prípravu oboch projektov.

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

OdoslaťOdoslané: 09. Jan 2020 15:07
od devil
a mame to tu. priamy dokaz ze visnove neriesi podstatny smer CA-MT.

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

OdoslaťOdoslané: 09. Jan 2020 15:59
od mareks96
To je všetkým jasné... Višňové kľudne mohlo byt ajk je ale D3 od HP po Brodno je úplne nanič a mala ísť východom ZA.. A možno by bola aj lacnejšia jak toto co je

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

OdoslaťOdoslané: 09. Jan 2020 17:57
od Pacho
mareks a devil, vôbec nemáte pravdu. Keby Ste mali trocha prehľad a trocha sledovali toto foru, tak by ste určite vedeli, že tento obchvat sa rieši dlhodobo, ako "štvrá okružná", takže nie je to žiaden jasný blesk z neba, neaká nekoncepčná hlúposť, alebo výmysel VUD, alebo ŽU. Takže, najprv si preverte fakta, a nepíšte prosím Vás bludy. Ešte Vám dám jednú kontrolú otázku, keď na ňu odpoviete správne, možno sa Vam rozjasní . Prečo VUD a ŽU ( bývala VŠDS, ) vznikla v žiline a nie v Rožnave: ?

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

OdoslaťOdoslané: 09. Jan 2020 18:39
od mareks96
Prečo hadzes niekoho do roznavy len preto ze si myslí že súčasné riešenie nie je ideálne? Predstav si ze o pláne viem, ale aj napriek tomu si môžem myslieť že to neni ideálne a nemusím byť ani z Rožňavy ani z Košíc ani z Prešova...

A stále ci myslím (aj keď je to už jedno) že D3 mala ísť východným obchcatom Žiliny, bolo by to určite lepšie riešenie co ukazujú aj intenzity na Strážov-Brodno

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

OdoslaťOdoslané: 09. Jan 2020 18:48
od DrX
Pacho, VSDS v Ziline nevznikla, bola tam len prestahovana z Prahy: https://cs.wikipedia.org/wiki/%C5%BDili ... ilin%C4%9B
V historii školy byla univerzita několikrát přejmenována a přestěhována z místa vzniku v Praze do Žiliny.[1]

Vysoká škola železniční v Praze (VŠŽ) vznikla 1. října 1953 vyčleněním z Českého vysokého učení technického. Na začátku měla 4 fakulty: Fakulta dopravní, Fakulta stavební, Fakulta strojnická, Fakulta elektrotechnická. Její součástí byla i Vojenská fakulta.

Postupem času vznikala potřeba připravovat inženýry i pro ostatní druhy dopravy, rozšiřoval se program výuky a v roce 1959 došlo k přejmenování na Vysokou školu dopravní v Praze.

V letech 1960—1962 byla VŠD přestěhována do Žiliny a její název byl změněn na Vysoká škola dopravná v Žiline. VŠD v Žilině měla dvě fakulty: Fakulta prevádzky a ekonomiky dopravy (PED), Fakulta strojnícka a elektrotechnická (SET). Součástí VŠD byla i Vojenská fakulta.

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

OdoslaťOdoslané: 09. Jan 2020 21:04
od Pacho
dobre drx, históriu poznáš, ešte doplnim, že koncom 70-tých rokov bola premenovaná na VŠDS (VŠ dopravy a spojov) a po revolúci premenovaná na Žilinskú univerzitu.....dobre tak opravujem otázku: Prečo bola VŠD z Prahy premiestnená do Žiliny?. (Predpokladám, že napíšeš, lebo komunisti)

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

OdoslaťOdoslané: 09. Jan 2020 21:16
od DrX
Lebo prazska vlada mala realny zajem podporit zaostale regiony, tak aby mali aj stredoslovaci univerzitu, tak to prestahovali tam.
Mimochodom, to iste spravili aj nemci po zjednoteni: nove ustavy Max-Planck institutu sa mohli otvarat len vo vychodnej casti, aby sa podporil rozvoj vedy tam.

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

OdoslaťOdoslané: 09. Jan 2020 21:48
od ferguson
A co to ma spolocne s tym, ze stat roz*ebal miliony a D1 aj tak nie je hotova? ZU mala nejaky maly vplyv na vystavbu v minulosti, ale to uz bolo hooodne davno.

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

OdoslaťOdoslané: 09. Jan 2020 22:24
od Pacho
DrX napísal:Lebo prazska vlada mala realny zajem podporit zaostale regiony, tak aby mali aj stredoslovaci univerzitu, tak to prestahovali tam.
Mimochodom, to iste spravili aj nemci po zjednoteni: nove ustavy Max-Planck institutu sa mohli otvarat len vo vychodnej casti, aby sa podporil rozvoj vedy tam.


ale no sme síce úplne mimo tému, ale v tom čase Žilina, bola obyčajné okresné mestečko, akých bolo na slovensku dosť. Určite to nebolo tak, ako sa snažiš povedať, že v prahe sa zobudili, a povedali si , že VŠD presťahujeme do žiliny. Tak rozmýšľaj ďalej,

Pre ferguson, keby si bol dlhšie na tomto fóre, tak by si skôr pochopil tu zvrátenu filozofiu drx-, Podľa neho sa D1 ťahá cez žilinu,len preto, že pražáci sa zobudili, a povedali, že D1 pôjde cez ZA, potom prišiel slota, s mečiarom, a oni to zaklincovali. Drx, má stále pocit krivdy, že dialnica nejde juhom , lebo podľa jeho filozofie, je najdôležitejšie spojiť BA a KE, a to samozrejme čo najkratšie, a nie bližšie naokolo. Ospravedlňujem sa všetkým za OT. ale zas nedalo mi to. pacho z pacholandu.

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

OdoslaťOdoslané: 09. Jan 2020 22:26
od IceFox
ferguson napísal:A co to ma spolocne s tym, ze stat roz*ebal miliony a D1 aj tak nie je hotova? ZU mala nejaky maly vplyv na vystavbu v minulosti, ale to uz bolo hooodne davno.
Neboj, to ti vykonšpir... ehm... vysvetlí DrX.
Aa, tak už ti to vysvetlil Pacho

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

OdoslaťOdoslané: 10. Jan 2020 00:55
od mareks96
Už sa tu dosť odišlo od témy... Bavili sme sa o východnom obchvate ZA, preto sa pýtam či bol niekedy aj variant trasovat takto D3 a keď hej tak prečo nebol realizovaný namiesto tohto očividne nie najlepšieho riešenia?

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

OdoslaťOdoslané: 10. Jan 2020 06:21
od IceFox
Po dlhšom hľadaní som našiel:
viewtopic.php?f=44&t=26&start=1950#p198670

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

OdoslaťOdoslané: 10. Jan 2020 08:22
od aquila
mareks96 napísal:Už sa tu dosť odišlo od témy... Bavili sme sa o východnom obchvate ZA, preto sa pýtam či bol niekedy aj variant trasovat takto D3 a keď hej tak prečo nebol realizovaný namiesto tohto očividne nie najlepšieho riešenia?


to sme uz preberali vela krat :) vid aj ten link co tu dal IceFox. v podstate cele to zacalo, ked sa vyhodil rajecky variant D1, ked mala ist D1 priamejsie a cez rajec, kde by stacil podobne dlhy tunel ako tunel zilina. bolo to este v oficialych planoch v rokou 1994

439

tam sa okrem rajeckeho variantu riesi aj logicky vychodny obchvat ziliny . len potom po 1994 zacali najma okolo slotu buchat, ze D1 musi ist k priamo na zilinu. co vyhovovalo aj inym politikom. terajsie vedenie D1 sa dalo otvarat aj po mensich kuskoch, kdezto rajecky variant by bolo treba vlastne urobit na jeden sup minimalne od povazskej bystrice (svetepec, kde sa to odpajalo), az po I/64 v rajackej doline. resp idiealne aj s visnovym po I/18 . nie je tam kratkodoby efekt.

ked sa to uz rozhodli tahat cez bytcu a zilinu, je taktiez skoda, ze sa vobec riesilo od HP pokracovanie D3. uz v tej dobe bol urobeny projekt na JV obchvatu, ale nejakym zazrakom sa chomovi podarilo pretlacit superdrahy tender na strazov-brodno. pricom za zlomok ceny uz mala SSC projekt JV obchvatu, co by poriesil tiez kopu veci.

inak jedna z "dani" tejto kratkozrakosti je aj vyustenie lavobreznej na krizovatku s kosickou. povodny plan sa to malo vyustovat az za celulozkoc, ale vtedajsie SSC to skratili, lebo vsak uz sa aj tak stava tunel visnove :) hovorime o rokoch 1996/1997 .. isty sudruh mikolaj , vtedajsi riaditel SSC a nominat SNS na min skolstva neskor :)

cize v pripade ziliny a okolia boo viacero zlych politicky motivovanych riesenie, ktore mali byt akoze quick wins, len problem je, ze ani 20-25 po tychto rozhdonutiach to nie je doriesene, vyplieskali sa doslova uz miliardy a nie je to uspokojove riesenie.

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

OdoslaťOdoslané: 10. Jan 2020 08:59
od vladik67
Aquila, tak toto je pekne zhodnotenie, prečo ostatní členovia z iných časti Slovenska čakajúci na bezpečné (a hoci sa budú volať aj rýchlostné a nemusia to byť diaľnice v parametri 26,5) sú na tomto fóre pobúrení lebo "Žilina a okolie" ale nezabudajme ani na BA. Asi si pozabudol, tak Ťa ešte doplním, že p. Mikolaj bol aj pedagógom na žilinskej univerzite, takže ďalší vplyv aj na p. Palčáka, odborníka a hovorcu na cestnú infraštruktúru, ako aj žilinskej univerzity čiže celého vedeckého kolektívu. Takže si myslím, že tu bolo zbytočné mnoho príspevkov OT o žilinskej univerzite a jej vplyvu resp. nevplyvu na výstavbu D a RC nielen v niektorých temach ako napr. na strane 200 v téme "Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu" ( ttps://dialnice.info/viewtopic.php?f=10 ... 06#p226206), ale na celom tomto fóre.

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

OdoslaťOdoslané: 10. Jan 2020 09:10
od devil
Pre ferguson, keby si bol dlhšie na tomto fóre, tak by si skôr pochopil tu zvrátenu filozofiu drx-, Podľa neho sa D1 ťahá cez žilinu,len preto, že pražáci sa zobudili, a povedali, že D1 pôjde cez ZA, potom prišiel slota, s mečiarom, a oni to zaklincovali. Drx, má stále pocit krivdy, že dialnica nejde juhom , lebo podľa jeho filozofie, je najdôležitejšie spojiť BA a KE, a to samozrejme čo najkratšie, a nie bližšie naokolo. Ospravedlňujem sa všetkým za OT. ale zas nedalo mi to. pacho z pacholandu.
aj to sme tu uz preberali. bolo CS a tomu sa prisposobila dialnica praha-bratislava aj praha-kosice v trase E50. neexistuje CS a vyznam E50 tym klesol coho dokazom je D49 (prepojenie z moravy na povazia) ktoru cesi uplne odsunuli. takze hlavny tah mal byt E58 z BA na vychod. to sa vsak nestalo kvoli zaujmom politikov hzds a sns ktory pocas temnej doby v 90-ich rokoch rozbehli D1 a utlmili R1. rovnako presadili v 1996 D1 a D3 do medzinarodnych koridorov TEN CORE. v pripade D1 to mali lahke kedze vetva koridoru vedie od BA po uzhorod cize cela vo vnutrozemi a v pripade D3 sa pchali do *** poliakom kym neslubili postavit kusok poloprofilovej expresowky po skalite.

mareks a devil, vôbec nemáte pravdu. Keby Ste mali trocha prehľad a trocha sledovali toto foru, tak by ste určite vedeli, že tento obchvat sa rieši dlhodobo, ako "štvrá okružná", takže nie je to žiaden jasný blesk z neba, neaká nekoncepčná hlúposť, alebo výmysel VUD, alebo ŽU. Takže, najprv si preverte fakta, a nepíšte prosím Vás bludy. Ešte Vám dám jednú kontrolú otázku, keď na ňu odpoviete správne, možno sa Vam rozjasní . Prečo VUD a ŽU ( bývala VŠDS, ) vznikla v žiline a nie v Rožnave: ?
RV ma blizko UPJS KE a TUKE kde maju npr. aj banicku fakultu. z KE bola tiez prestahovana VS do ZV co je dodnes okresne mesto. ZA nie je az taka vynimocna ako si myslis. komunisti chceli vybudovat velke sidla so skolstvom aj mimo BA a KE na strednom Sk, to su cislami preukazane fakty (vid porovnanie s ovela mensim rastom sidiel v cesku) ktore som tu uz uvadzal.

teraz sa opytam ja, kolko miest ma 4 okruzne a este dialnice sever-juh aj vychod-zapad ?

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

OdoslaťOdoslané: 15. Jan 2020 09:53
od igor211
Tak NDS uz ma hodnotenie aj MF: https://www.mfsr.sk/files/archiv/65/sta ... sr_web.pdf

Snad im uz nic nebude branit v tom, aby vyhlasili sutaz...ktora mala byt vyhlasena uz v lete minuleho roka...

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

OdoslaťOdoslané: 15. Jan 2020 10:07
od devil
mna by zaujimalo odkial prisli tvorcovia CBA studii k tomu ze v 2040 tam bude 59.000 aut co je vyse 100 % narast kym na useku krivan-tomasovce bude len 11.000 alebo na okolo PO 12.000 v roku 2045. kristalova gula alebo nejaka bulharska konstanta ?

...ale aspon vidime realnejsiu cenu pre ll-ds, po zohladneni cien za prieskumnu stolnu a pripravne prace PPP3 asi 40 mil/km.

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

OdoslaťOdoslané: 15. Jan 2020 10:17
od jarino
Tiež si myslím, že to je prehnaná hodnota intenzít.

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

OdoslaťOdoslané: 15. Jan 2020 10:26
od metelesku.blesku
S ohľadom na vysoko pokročilé štádium
výstavby projektu ako aj jeho spoľahlivú spoločenskú návratnosť je analýza alternatív v tomto bode
bezpredmetná.


Inými slovami, aj pri nižších intenzitách (analýza alternatív) má projekt spoľahlivú spoločenskú návratnosť.

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

OdoslaťOdoslané: 15. Jan 2020 11:09
od devil
isteze za tie roky sa intenzity zvysili natolko ze aj megalomansky projekt sa stal rentalbilny. ale pri povodnych intenzitach spred 20-25 rokov ked sa mal stavat by to nebolo rentabilne ani nahodou. tolko k hlaskam ze sa to malo zacat stavat okolo roku 2000 :lol:

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

OdoslaťOdoslané: 15. Jan 2020 11:49
od vladik67
Ľahka matematika pre CBA. Stačí nestavať R2, R7 kvôli nízkym intenzitám a tak všetko pôjde radšej z východu na západ po už kvázi dokončenej D1 a máš výsledok 59.000 aut.

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

OdoslaťOdoslané: 15. Jan 2020 12:05
od metelesku.blesku
Čiže sa dostaneš z východu na západ. Všetko je v poriadku.

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

OdoslaťOdoslané: 15. Jan 2020 12:11
od devil
ano o par rokov neskor ako polsky/madarsky vychodniar. tam uz medzitym robia ine tahy. takze nie je to v poriadku.

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

OdoslaťOdoslané: 15. Jan 2020 12:37
od Jozef7
Taká intenzita tam nebude aj keby prijali Ukrajinu do EÚ. Reálnych je možno 35000 v roku 2040.