Stránka 205 z 256

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

OdoslaťOdoslané: 15. Jan 2020 13:27
od metelesku.blesku
devil napísal:ano o par rokov neskor ako polsky/madarsky vychodniar. tam uz medzitym robia ine tahy. takze nie je to v poriadku.

Porozprávaj sa so "svojimi", prečo sa nestavia viac R2 z peňazí z mýta...

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

OdoslaťOdoslané: 15. Jan 2020 13:39
od devil
ty sa opytaj "svojich" preco sa R2 nestavala pred 15 a R1 pred 25 rokmi.

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

OdoslaťOdoslané: 15. Jan 2020 15:04
od metelesku.blesku
No, vidím, že si troška pomýlený a veľmi rád ťa v tom nechám.

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

OdoslaťOdoslané: 20. Jan 2020 11:42
od devil
https://www.ndsas.sk/press/spravy/d1-li ... la-visnove

zverejnena sprava a tabulky pod nou uvadzaju ze intenzita dopravy v 2025 ma byt az 39.000 aut cez visnove, na starej ceste ostane iba asi 5.000. na privadzaci l.l. az 25.000 aut cize sa pocita s masivnym presunom lokalky. este zaujimavejsie je ze na D1 hp-ll a D3 hp-strazov sa predpoklada narast na asi 38.000 dokopy (oproti 24.000 v roku 2015) z coho mierne viac bude na D1. pricom na mapke su este uvedene cifry narastu len 1.503 aut na dialnici pred h. podhradim.

takisto najzaujimave je porovnanie "with procject" a "without project" ktore vychadza rovnako (mierne viac pre bezprojektovy variant). z coho nam vyplyva ze intenzity pod strecnom by rastli do 2040 aj dalej na spomenutu hodnotu asi 59.000 aj to aj bez postavenia dialnice, podobne na asi 55.000 by porastli intenzity na D3 hp-strazov. studie proste nezohladnuju vela spominany utlm narastu intenzit z dovodu neexistujucej dialnice. vyzera to na megapodvod.

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

OdoslaťOdoslané: 20. Jan 2020 13:15
od Vlados
Niekto sa jednoznačne pomýlil, asi mal čísla za obe rúry a myslel si že v opačnom smere rúr (po vzore Braniska) ide ešte koľko isto vozidiel ;) alebo to cielene vynásovil dvomi.

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

OdoslaťOdoslané: 20. Jan 2020 13:41
od Yoggy52
Mne vsetky CBA pridu ako uplna fraska. V dnesnej dobe, ked sme uz na vrchole motorizacie (neregulovanej), tak urcite o 20 rokov narastu intenzity na dvojnasobok :mrgreen: Jedine, kde si viem predstavit rast intenzity su vyludnene oblasti/hladove doliny alebo presmerovanie dopravy z jedneho tahu na druhy.

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

OdoslaťOdoslané: 20. Jan 2020 15:20
od Vlados
Boja sa uviesť, že by na mnohých miestach stačil polprofil ;) (toto miesto by patrilo k tým výnimkám)

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

OdoslaťOdoslané: 20. Jan 2020 16:55
od Yoggy52
Ale ked si vezmem uz postavene useky, tak kde sa nemal stavat plny profil je asi len R4 Milhost. (a privadzac Levoca)

Nepostavene useky su tak, ze bud alebo.... Ked sa pozriem na cesty.ineko a vidim, ze ktore sa maju stavat na plny a ktore na polovicny, tak som celkom spoko. :)

Skor je problem, ze cesta po ktorej pojde 10k vozidiel staviame pre 60k :roll: Co celu vec neskutocne predrazuje.

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

OdoslaťOdoslané: 20. Jan 2020 17:18
od mareks96
Základnú diaľničnú kostru teda D1 a R2 určite na plný profil plus D3 R3 a R4 a k tomu R7 na odľahčenie R1 a ostatné nám je viac menej zbytočné a stačia obchvaty na jednotkách.

Neviem ci predstaviť čím sa to tu predrazuje, skôr to iba prikrasli CBA... Ty btw robíš úplne to istr ako oni, s tým rozdielom že oni 25k vozidiel pridajú, ty uberies, lebo reálne si viem predstaviť ze cez višňové by mohlo jazdiť cca 35k...

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

OdoslaťOdoslané: 21. Jan 2020 00:43
od Yoggy52
Vlastne si vymenoval vsetky dialnice a RC :mrgreen: (R5 a R6 su kratucke a R1 a R8 netreba vobec.)

Pretoze to planuju na D26.5 a tak musia priklasit CBA, aby to bolo vobec break even. :roll: Pokial by sme to projektovali na mensi standard s mensim polomerom zakrut a uzsim odstavnym pruhom atd., tak CBA netreba az tak natahovat, kedze naklady by boli o dost nizsie na co by bola potrebna nizsia hodnota navratnosti...

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

OdoslaťOdoslané: 21. Jan 2020 06:07
od frostbite

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

OdoslaťOdoslané: 21. Jan 2020 14:24
od DrX
No, vyzera to naďom zajimavo. Este si nejaky "odbornik" z tohto fora mysli, ze tento Meciarov chliev (dialnica D1 BA-ZA-PO) bude dokonceny pred 2030? A konkretne pri tomto nezmysle by uz fakt bolo nacase opravit trasovanie cez Strecno (max tak s tunelom vedla zeleznicneho). Cim skor tym lepsie.

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

OdoslaťOdoslané: 21. Jan 2020 14:55
od devil
Pretoze to planuju na D26.5 a tak musia priklasit CBA, aby to bolo vobec break even. :roll: Pokial by sme to projektovali na mensi standard s mensim polomerom zakrut a uzsim odstavnym pruhom atd., tak CBA netreba az tak natahovat, kedze naklady by boli o dost nizsie na co by bola potrebna nizsia hodnota navratnosti...
presne tak, skoda ze to vela cast ludi mozno aj politikov vobec nechape alebo nechce chapat.

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

OdoslaťOdoslané: 21. Jan 2020 15:03
od Pacho
prosím ťa drx, uvedom sa, ty si jednoducho pletieš sympatie so sinfoniami, dobre vieš že trepeš dva na tri, že nie je problém D1 ani D3, ale skorumpovaní politici typu eršeg, počiatek , kalinak a spol. Sory za OT, ale nedalo mi tie priblblé ponámky .

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

OdoslaťOdoslané: 21. Jan 2020 16:07
od Loe
Yoggy52 napísal:Vlastne si vymenoval vsetky dialnice a RC :mrgreen: (R5 a R6 su kratucke a R1 a R8 netreba vobec.)

Pretoze to planuju na D26.5 a tak musia priklasit CBA, aby to bolo vobec break even. :roll: Pokial by sme to projektovali na mensi standard s mensim polomerom zakrut a uzsim odstavnym pruhom atd., tak CBA netreba az tak natahovat, kedze naklady by boli o dost nizsie na co by bola potrebna nizsia hodnota navratnosti...


Nič v zlom, ale tieto tvrdenia by bolo dobré podložiť aspoň približným prepočtom. Každému je asi zrejmé, že D24,5 bude z pohľadu stavebných nákladov lacnejšia ako D26,5. Ale v prípade tohto konkrétneho úseku sme predsa v situácií, kedy sú hotové projekty, vykúpené pozemky. Ak sa tu teraz povie, že sa ide znížiť kategória, celý projekt bude treba prepracovať, čo povedie k ďalšiemu omeškaniu nehovoriac o nákladoch na nový projekt. Aká je výhodnosť takého konania? Významný je aj časový rozmer takej akcie a získané úspory by určite museli prevýšiť hospodárske škody vyvolané ďalším omeškaním. Nehovorím, že taká možnost neexistuje, ale hovorím, že na túto otázku by mali odpovedať konkrétne čísla.

To isté platí aj pre prípravu nových projektov. CBA predsa nehľadá odpoveď na otázku, ako postaviť diaľnicu čo najlacnejšie ale hľadá variant, ktorý je najvýhodnejší, teda ľudovo povedané poskytuje čo najviac hodnoty za čo najmenej peňazí a súčasne čo najefektívnejšie rieši danú situáciu. Tento princíp nemožno zamieňať s prostým hľadaním najlacnejšieho variantu.

V našich podmienkach by bolo asi vhodné inšpirovať sa v Nemecku, prioritné infraštruktúrne projekty dať do zákona a potom stanoviť jasné pravidlá a kritériá hľadania najvýhodnejšieho variantu riešenia daného projektu. Teda stanoviť priority, teda napríklad D1 a potom už podľa predom stanovených a konkrétnych pravidiel vyhodnotiť, či má trasa viesť cez tunel Višňové, alebo cez Strečno, alebo inak aby bol dosiahnutý maximálny efekt. (Samozrejme v prípade tohto úseku je to už passé, z ohľadom na rozostavanie). Dokonca by to pomohlo aj tejto stránke, keďže sústavné hádky D1 vs. R2 a podobne predpokladám že neunavujú len mňa :)

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

OdoslaťOdoslané: 21. Jan 2020 16:12
od Vlados
Yoggy52 napísal:Pretoze to planuju na D26.5 a tak musia priklasit CBA, aby to bolo vobec break even. :roll: Pokial by sme to projektovali na mensi standard s mensim polomerom zakrut a uzsim odstavnym pruhom atd., tak CBA netreba az tak natahovat, kedze naklady by boli o dost nizsie na co by bola potrebna nizsia hodnota navratnosti...

Sa tu netvárme, že D26,5 alebo D24,5 by nejako zásadne zmenil cenu úseku. AŽ 6 km je mimo tunela. Ak by sme tu chceli šetriť tak to bolo možné v 2003, keď sa mal úsek začať stavať. Dnešné požiadavky na bezpečnosť neumožňujú zásadne na úseku ušetriť.

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

OdoslaťOdoslané: 21. Jan 2020 16:21
od oldmostar
Co je CBA? :?:

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

OdoslaťOdoslané: 21. Jan 2020 16:36
od Yoggy52
Cost-benefit analysis

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

OdoslaťOdoslané: 21. Jan 2020 17:07
od Peťo_PO
Podľa pána ministra "ideme súťažiť od budúceho týždňa".
https://youtu.be/JqJ6-UhRJT8?t=1220

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

OdoslaťOdoslané: 21. Jan 2020 20:36
od DrX

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

OdoslaťOdoslané: 21. Jan 2020 22:11
od Mawerick81
DrX napísal:No, vyzera to naďom zajimavo. Este si nejaky "odbornik" z tohto fora mysli, ze tento Meciarov chliev (dialnica D1 BA-ZA-PO) bude dokonceny pred 2030? A konkretne pri tomto nezmysle by uz fakt bolo nacase opravit trasovanie cez Strecno (max tak s tunelom vedla zeleznicneho). Cim skor tym lepsie.


Takze ta vobec netrapia minute peniaze za dve prevrtane rury tunela? A chces financovat dalsi,, typicky tunelar :D

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

OdoslaťOdoslané: 21. Jan 2020 22:19
od DrX
No ked sa v celkovej sume usetri, tak este stale je efektivnejsie v prerazenych tunelovych rurach zriadit drahy na kolobezky :-) a za 50mil EUR postavit udolny variant za 1 rok, ak dostavanie toho nezmyslu nas bude stat dalsich 300mil EUR a trvat este 10 rokov. V tom je efektivita riesenia. Sak, ked som dobre usledoval co sa ide diat, tak pravdepodobne budu musiet nanovo prerobit to betonove prvotne ostenie ci jak sa to vola, lebo to bolo sfusovane. Takze este bude velmi velmi vedelo...

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

OdoslaťOdoslané: 21. Jan 2020 22:32
od Vlados
Mawerick81 napísal:
DrX napísal:No, vyzera to naďom zajimavo. Este si nejaky "odbornik" z tohto fora mysli, ze tento Meciarov chliev (dialnica D1 BA-ZA-PO) bude dokonceny pred 2030? A konkretne pri tomto nezmysle by uz fakt bolo nacase opravit trasovanie cez Strecno (max tak s tunelom vedla zeleznicneho). Cim skor tym lepsie.

Takze ta vobec netrapia minute peniaze za dve prevrtane rury tunela? A chces financovat dalsi,, typicky tunelar :D

Sú to pivné reči, lebo ak by to myslel vážne tak by mal povedať kadiaľ chce priviesť dopravu pod Strečno.
Cez Chlmec, krkolomne upravenú MÚK ZA sever, Ľavobrežnú, popred KIU, cez VD? alebo
cez Chlmec, krkolomne upravenú MÚK ZA sever, Ľavobrežnú, popred KIU, pod Varínom, popri Nez. Lúčke? alebo
cez MÚK LL, severne od Rosiny a Trnového? alebo
cez mesto ZA?
Čo by to riešenie stálo? Koľko by stála konzervácia rúr? A kedy by to bolo hotové?

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

OdoslaťOdoslané: 21. Jan 2020 23:17
od okorec
Prosím nekŕmte trolla a zastavte debatu o týchto nezmysloch.

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

OdoslaťOdoslané: 22. Jan 2020 00:06
od Mawerick81
Treba pochopit podtext takychto navrhov,, jemu nejde o ustrenie penazi, ale aby sa to tu zastavilo, a vsetko sa vrhlo na jeho modlu R2. Ked sa dostavia, tak podla jeho zmyslania to tu moze vykapat,, lebo prenho niesme tu hore ani ludia.. netreba nam ani cesty.. nic