Stránka 245 z 257

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

OdoslaťOdoslané: 09. Jan 2023 16:32
od metelesku.blesku
Bez drenáže s vozovkou nezačnú.

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

OdoslaťOdoslané: 09. Jan 2023 22:00
od tomino1971
Trpezlivosť priatelia. Za rok a pol urobili kus roboty. Držme palce. Tunel sa robí a dá robiť 24/7. A vonku sa to tiež rozbehne po sviatkoch

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

OdoslaťOdoslané: 10. Jan 2023 07:41
od ferguson
V poslednom videu od NDS hovorili, ze ich cakaju chodniky+odvodnenie (zrejme to je konstrukcne prepojene) a potom podkladove vrstvy vozovky.

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

OdoslaťOdoslané: 10. Jan 2023 08:40
od paldo
No musia byť uložené štrbinové žľaby na jednej strane vozovky a obrubníky na druhej strane a potom môžu robiť na konštrukčných vrstvách vozovky..... plus ešte predtým musí byť opravená drenáž v pokazených úsekoch.

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

OdoslaťOdoslané: 17. Jan 2023 19:50
od EmBe
Rozhodnutie – povolenie zmeny stavby pred jej dokončením
https://www.obecrosina.sk/zverejnovanie ... -1107.html

Zmena stavby spočíva v zmene termínu dokončenia stavby na 10/2025. Dôvod terajšieho predĺženia lehoty výstavby je opakované verejné obstarávanie na výber zhotoviteľa časti stavby, realizácia opravných prác po predchádzajúcom zhotoviteľovi a zohľadnenie dostavby časti stavby, ktoré sú predmetom samostatných verejných obstarávaní.
SC ŽSK požaduje opravu poškodených súčastí ciest III. triedy.

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

OdoslaťOdoslané: 17. Jan 2023 21:14
od ferguson
Vies aj ktore konkretne cesty III. triedy by chceli opravit?

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

OdoslaťOdoslané: 17. Jan 2023 21:38
od EmBe
ferguson napísal:Vies aj ktore konkretne cesty III. triedy by chceli opravit?

Je uvedené, že v k. ú. Višňové a Turie. Takže zrejme III/2084 a možno III/2086 (od višňovského kostola po dolinu)

Re: Technologické vybavenie tunela Višňové vrátane informačn

OdoslaťOdoslané: 29. Jan 2023 20:11
od jarino
lolo napísal:Predkladanie ponúk sa posúva na 16.11.2022.
Predkladanie ponúk sa posúva na 30.11.2022.

Predkladanie ponúk sa posúva na 14.12.2022.

Predkladanie ponúk sa posúva na 22.12.2022.

lehota na predkladanie posúk sa posúva na 31.1.2023.

NDS-ka odpovedala na dalšie otázky záujemcov, takže nový termín na predkladanie ponúk: 02.03.2023

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

OdoslaťOdoslané: 30. Jan 2023 01:07
od frontier
:lol:

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

OdoslaťOdoslané: 30. Jan 2023 13:17
od metelesku.blesku
To je nejaká nová norma na NDS? Posúvať tendre o viac ako mesiac?

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

OdoslaťOdoslané: 02. Feb 2023 10:41
od jarino
Ďalšia žiadosť o nápravu.

Žiadateľ týmto navrhuje, aby Obstarávateľ jeho žiadosti o nápravu vyhovel a:
1. zmenil Súťažné podklady tak, že upraví jasný a transparentný spôsob odovzdania zdrojových kódov.
a
2. zmenil Súťažné podklady tak, že upraví spôsob používania zdrojových kódov počas plynutia Záručnej doby ako aj po jej uplynutí spôsobom, ktorý zaručí dôvernosť zdrojových kódov a informačnú bezpečnosť Diela, a
3. zmenil Súťažné podklady tak, že upraví právo prístupu a použitia zdrojových kódov počas plynutia Záručnej doby zo strany Objednávateľa a/alebo tretej osoby vykonávajúcej činnosti nevyhnutné na účely dokončenia, prevádzky, údržby, zmien, úprav, opráv Diela iba v prípade zániku Zhotoviteľa bez právneho nástupcu a v prípade jeho konkurzu, a to výlučne v nevyhnutnom rozsahu, a
4. zmenil Súťažné podklady tak, že Zhotoviteľ nie je zodpovedný za akékoľvek škody a vady (časti) Diela vzniknuté priamo či nepriamo v dôsledku neoprávneného prístupu a použitia zdrojových kódov počas Záručnej doby, a
5. zmenil Súťažné podklady tak, že upraví právo prístupu a použitia zdrojových kódov po plynutí Záručnej doby zo strany Objednávateľa a/alebo tretej osoby vykonávajúcej činnosti nevyhnutné na účely Diela, a to výlučne v nevyhnutnom rozsahu.

NDS-ka čiastočne vyhovela požiadavke záujemcu tým, že spresnila spôsob odovzdania zdrojového kódu.
Vo vzťahu k dielu na objednávku, ktorým je počítačový program, je Zhotoviteľ povinný odovzdať (protokolárne) objednávateľovi najaktuálnejšiu (použitú v produkčnom prostredí) kópiu zdrojového kódu diela na objednávku, ktoré je počítačovým programom, na neprepisovateľnom médiu (napr. CD, resp. DVD) a s ním súvisiace vývojové a užívateľské dokumentácie (súčasťou ktorých je aj inštalačná príručka), a to pri spustení prvej produkčnej prevádzky Diela, pred ukončením záručnej doby Diela a na prípadnú žiadosť objednávateľa počas plynutia záručnej doby (najmä pri aktualizácií či zmene).


Vzhľadom k argumentácií záujemcu by ma neprekvapila námietka podaná na ÚVO.

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

OdoslaťOdoslané: 02. Feb 2023 11:51
od DrX
Nekonečný príbeh Višňové. Kľúčový tender naberá ďalší sklz, vodiči tunelom tak skoro neprejdú
viewtopic.php?f=35&t=26443&p=253578#p253578

No to je šok. Veľmo ma srdco bolíííí :-) :-) ;-)

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

OdoslaťOdoslané: 02. Feb 2023 12:05
od Miro
Skôr by som povedal, že ti srdco poskočilo od radosti: "Ja som vám to hovoril, že Višňové sa nemalo stavať."

V našich pomeroch ti dávam za pravdu.

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

OdoslaťOdoslané: 03. Feb 2023 10:30
od IDV
Cize aky je aktualny realny termin pre otvorenie?

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

OdoslaťOdoslané: 03. Feb 2023 11:12
od 110mat110
Aktualny realny termin neexistuje. Je len optimisticky termin

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

OdoslaťOdoslané: 03. Feb 2023 13:41
od jozin z bazin
Podla oficialnej stranky to bude 12/2023 :mrgreen:
https://www.visnovebude.sk/o-stavbe/

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

OdoslaťOdoslané: 03. Feb 2023 17:44
od Mawerick81
akutalny termin bude niekedy 2025. kedze sa este necalo tendrovat vybavenie tunela

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

OdoslaťOdoslané: 05. Feb 2023 12:26
od Xisco
veľmi ale veľmi smutné ... Však sa chválili, že to rozdelené tendrovanie urýchli celú stavbu a dokončenie.

Čo sme to my za štát, keď nevieme ani jeden tunel postaviť, všetko tu dlho (roky, desaťročia) trvá a voláme to "priorita"?

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

OdoslaťOdoslané: 05. Feb 2023 12:38
od frontier
klepal sa kamen 1998 , aktualne dokoncenie 2025, k tomu nemam viac co povedat :lol: asi chceme Guinessov rekord dat

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

OdoslaťOdoslané: 05. Feb 2023 17:19
od badger-FB
Rok 1998 nejde považovať ža výstavbu tunela. Teoretický termín začatia bol rok 2010 (PPP), skutočný že sa aj začalo skutočne raziť a stavať bol až rok 2014. To, že k tomuto roku viedla nekonečná sága príbehov ako to postaviť a financovať je vedľajšie. Rovnako to, že sa to malo stavať, ale to boli len plané sľuby z programov Verejno prospešných prác a zoznamov, ktoré sa dlhé roky len prepisovali v stovkách stavieb po celej krajine. Tunel sa stavia naozaj asi dekádu a nie dva a pol dekády.

V tom roku 1998 v máji sa začala raziť len prieskumná štôlňa. Aby sa dali lepšie určiť podmienky pre výstavbu tunelového úseku. Razil ju Doprastav (do neba bijúca skutočnosť s ich skúsenosťami tunelov 0) s plánom ukončenia v roku 2000, pričom náklady boli vyrátané na 380 miliónov korún, čo je v prepočte dvanásť a pol milióna eur. Už pri prieskumnej štôlni sa však nedodržal ani termín, ani cena. Dokončili ju až v roku 2002 a náklady na jej výstavbu stúpli na astronomickú miliardu korún, teda vyše 33 miliónov eur. Prvú vládu Mikuláša Dzurindu vtedy vystriedala druhá. Výstavba samotného dvojtubusového tunela sa mala začať v roku 2003. Nezačala sa.

2004-2010: Nastúpila Ficova vláda, tá chcela diaľnicu bez tunela, avšak v auguste 2007 schválila návrh na urýchlenie stavby diaľnic s tým, že stavba tunelov sa neodloží. Tunel Višňové bol podľa ministra Vážneho pripravený na výstavbu, preraziť si ho mali do roku 2010 a dokončiť do štyroch rokov od začatia výstavby. Financovať sa mal zo súkromných zdrojov formou verejno-súkromného partnerstva – PPP. Výstavba tohto úseku diaľnice D1, teda od Hričovského Podhradia až po Dubnú Skalu vrátane privádzača pri Lietavskej Lúčke, bola v treťom balíku projektov. Jeho cena dosahovala 1,2 miliardy eur. V novembri 2008 ohlásil šéf diaľničnej spoločnosti Igor Choma ako termín začatia stavby tunela marec 2009. Vo volebnom roku 2010 sa napokon veci opticky pohli. Vo februári slávnostne poklepkali základný kameň, ktorým sa začala výstavba celého spomínaného úseku medzi Hričovským Podhradím a Dubnou Skalou. Po dvoch rokoch sa zdvihla aj výška odhadovaných nákladov – z 1,2 miliardy na 1,9 miliardy eur.

Reálne teda február 2010 v časoch najhlbšej finančnej krízy tej doby. Peniaze nezohnali, prišiel Figeľ, PPP zrušil. Termín začiatku výstavby tunela sa posunul na rok 2011, dokončenie do roku 2016 a zaplatiť ho mali z eurofondov a zo štátneho rozpočtu. Figeľove plány však zabrzdila Európska komisia, preto sa minister potichu vrátil k modelu PPP. Súťaž sa napokon začala v decembri 2011. Štát odhadol náklady na stavbu tentoraz na 900 miliónov eur. Išlo o jeden z najväčších kontraktov v slovenskom stavebníctve. Avizovaný začiatok výstavby sa posunul na leto 2012. Súťaž- po otvorení obálok v nich boli prekvapivo lacné ponuky! Tunel s diaľničným úsekom, na ktorý už roky predtým padali odhady od 1,2 do 1,9 miliardy eur a ktorý Figeľov rezort ocenil na 900 miliónov eur, si renomované stavebné firmy trúfli postaviť za menej ako polovicu. Najnižšiu cenu, 338,3 milióna eur, ponúklo medzinárodné konzorcium Strabag-Skanska. Hneď po ňom nasledovala ponuka Doprastavu s Metrostavom v sume 382,8 milióna eur.

Obálky s ponukami uchádzačov sa otvárali 26. júna 2012 za Radičovej vlády. Taliansko-slovenské združenie Impregilio S.p.A. a Dúha predložilo ponuku vo výške 409,8 milióna eur, ďalšia taliansko-slovenská skupina INC S.p.A. a HANT BA DS chcela diaľnicu postaviť za 462,2 milióna eur a rakúsko-nemecko-slovenské združenie Alpine Bau, Hochtief AG a Váhostav – SK za 474,5 milióna eur. Vzhľadom na nízke ceny prišlo ďalšie kolo, pretože NDS sa začala súťažiacich pýtať na technologické detaily riešení. Verejná súťaž na stavbu D1 Lietavská Lúčka – Višňové – Dubná Skala bola vyhlásená podľa podmienok žltej knihy FIDIC. „To znamená, že zhotoviteľ si mohol upraviť technologické postupy tak, ako mu to vyhovovalo, čo logicky prinieslo nižšiu cenu. FIDIC hovorí ešte o jednom, najpodstatnejšom princípe – že zhotoviteľom stanovená suma je konečná a žiadne ďalšie dodatky nie sú prípustné.

Zmluva na výstavbu bola podpísaná 11.júna 2014, samotná výstavba sa oficiálne začala 17.júna.2014 poklepaním základného kameňa stavby v centre mesta Žilina. Zhotoviteľom je združenie podnikateľov Salini Impregilo S.p.A. a Dúha a.s. ktoré celý diaľničný úsek s tunelom stavia za sumu 409 miliónov €. Podľa nového harmonogramu prác na stavbe tunela Višňové, ktorý 29. marca 2019 zverejnilo ministerstvo dopravy, bude úsek sprejazdnený v roku 2023. Ani toto už neplatí, keďže ako vieme to dnes stavia Skanska a termín dostavby sa posunul na rok 2025.

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

OdoslaťOdoslané: 06. Feb 2023 08:29
od ondrejko_t
prečo by sa razenie prieskumnej štôlne nemalo rátať?

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

OdoslaťOdoslané: 06. Feb 2023 11:31
od metelesku.blesku
Prieskumné vrty na iných úsekoch diaľnic sa do výstavby počítajú?

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

OdoslaťOdoslané: 06. Feb 2023 11:52
od devil
Štôlňu s celkovou dĺžkou 7480 metrov prerazili 24.augusta 2002. Neskôr prieskumnú štôlňu predudovali na únikovú štôlňu. https://dialnice.szm.com/tunnels/Visnove.html
cize sucast vybavenia tunela. preco by sa nemala pocitat ?
rovnako odhumusovanie a pod. na mimotunelovej casti useku v ramci PPP3. preco by sa to nemalo pocitat, inde sa to snad nepocita ?

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

OdoslaťOdoslané: 06. Feb 2023 12:29
od ondrejko_t
prieskumne vrty ok, ale to je iný bod programu.
tzn. podľa tejto logiky sa tunel Čebrať a jeho stavba bude dátovať až od 2022, kedy to už nebola banská úloha?
Keď raz príde niekto a poklepe základný kameň, aj keď uznávam, že to je takmer vždy len fraška pre papalášov, beriem, že je to už stavba.
do stavby samotnej napr. neberiem EIA, nejaké výkupy, projekčnú činnosť a pod. to je príprava. ale rúbanie, prekládky a pod., to už áno.
môžeme polemizovať, či sa tunel razil 25 rokov, alebo 5, ok, je to slovičkárenie a definovať si môžeme, resp. vieme, čo a od kedy sa berie ako samotné razenie. ale stavia sa reálne 25 rokov.
alebo ešte inak, keď už bude tunel hotový po stavebnej časti, ale nebude stále technológia, a teda sa tunel samotný používať nedá, ráta sa to do stavby? alebo nie?

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

OdoslaťOdoslané: 06. Feb 2023 13:06
od Jonathan
vystavba tunela zacala 2014. Vtedy sa ukoncila sutaz na vystavbu tunela. Co bolo predtym nie je dolezite, pretoze sa viac krat menil projekt. Ale aj keby sa nemenil a v 2014 by isiel do stavby 1 rurovy tunel s obojstrannou premavkou a unikovou stolnou ala Branisko, tak to nic nemeni na fakte, ze sa zacalo stavat az v roku 2014.

Podla vasej logiky sa dialnica okolo Beluse stavala cca 20 rokov, pretoze ten obchvat v trase dialnice bol postaveny uz v80-tych rokoch.

Tunel Cebrat sa stavia od roku 2013, kedy bola podpisana zmluva o dielo. To ze po 100 metroch stavbu prerusili, pretoze by bola kontraproduktivna a zacala sa znova posudzovat trasa opat nehra rolu. A stavba bude ukoncena odovzdanim diela.
Rovnako aj Visnove sa bude stavat az do okamihu odovzdania celeho diela. Ak medzi ukoncenim fazy hrubej stavby a zaciatkom fazy instalacie technologii bude pauza, je to problem statu a zaratava sa to do celkovej doby stavby.