Stránka 1 z 165

D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

OdoslaťOdoslané: 11. Feb 2006 14:37
od Adaios
Dlzka tohoto dialniceho useku je 8,11 km. Stavebne prace by sa mali zacat v r. 2007, skoncit by sa mali v r. 2012 a v tomto roku by sa mala stavba aj otvorit.

Na tomto useku je naplanovany dvojrurovy tunel Visnove v celkovej dlzke 7,5 km.

Tento usek bol zaradeny do programu vystavby cez PPP.

Viac info k useku: http://www.ndsas.sk/index/index.php?ids ... 1=0&prm2=9

pozn. admin: zlucene temy Lietavska Lucka - Visnove a Visnove - Dubna Skala

OdoslaťOdoslané: 22. Feb 2006 20:35
od Lenny
Jak to nakonec dopadlo? Bude se stavět tento úsek hned na plný profil nebo si to rozhodne budoucí koncesionář?

OdoslaťOdoslané: 22. Feb 2006 20:37
od Adaios
Lenny napísal:Jak to nakonec dopadlo? Bude se stavět tento úsek hned na plný profil nebo si to rozhodne budoucí koncesionář?


Buduci koncesionar bude stavat to co bude chciet NDS, a.s. a malo by sa stavat hned na plny profil. Na 1/2 profil je zamerom stavat medzi PP a PO na D1. :wink:

OdoslaťOdoslané: 22. Feb 2006 20:42
od Lenny
Adoas napísal:Buduci koncesionar bude stavat to co bude chciet NDS, a.s. a malo by sa stavat hned na plny profil. Na 1/2 profil je zamerom stavat medzi PP a PO na D1. :wink:


Tady taky byl záměr stavět na půl profil z důvodu tunelu Višňové. Pak pronikly nějaké zprávy, že se tento úsek bude stavět rovnou na plný profil, ale nic oficiálního. Tak nevím.

OdoslaťOdoslané: 22. Feb 2006 20:43
od Adaios
Lenny napísal:
Adoas napísal:Buduci koncesionar bude stavat to co bude chciet NDS, a.s. a malo by sa stavat hned na plny profil. Na 1/2 profil je zamerom stavat medzi PP a PO na D1. :wink:


Tady taky byl záměr stavět na půl profil z důvodu tunelu Višňové. Pak pronikly nějaké zprávy, že se tento úsek bude stavět rovnou na plný profil, ale nic oficiálního. Tak nevím.


Hlavne bol problem zacat tento tunel z financnych dovodov, stale sa menila cena za jednu a 2 rury a ked sa "objavila" dalsia moznost financovania - PPP - tak je zamer stavat na plny profil. :wink:

OdoslaťOdoslané: 22. Feb 2006 21:00
od Branco
Plný profil na takomto frekventovanom úseku je najlepším riešením. A Slovensko by malo zmluvu s koncesionárom postaviť tak, aby bolo prioritou vyriešenie najzaťaženejších úsekov, ako aj kompletizácia celej D1. Višňové na plný profil túto požiadavku spĺňa.

OdoslaťOdoslané: 23. Feb 2006 10:47
od random
co ja viem ... urcite sa tam zide aj ta druha rura ... takto ten tunel bude omnoho bezpecnejsi ...
... mozno cisto koli rychlejsiemu uvedeniu do prevadzky by bolo jednu z ruru vyrazit a vybavit skor ako tu druhu (rozdelenie pracovnej sili na dve fronty zvysuje casovu narocnost) ... takto by ten usek mohol byt prejazny mozno aj o rok skor ako keby sa uviedli obe rury doprevadzky naraz

OdoslaťOdoslané: 23. Feb 2006 12:53
od Lenny
random napísal:co ja viem ... urcite sa tam zide aj ta druha rura ... takto ten tunel bude omnoho bezpecnejsi ...
... mozno cisto koli rychlejsiemu uvedeniu do prevadzky by bolo jednu z ruru vyrazit a vybavit skor ako tu druhu (rozdelenie pracovnej sili na dve fronty zvysuje casovu narocnost) ... takto by ten usek mohol byt prejazny mozno aj o rok skor ako keby sa uviedli obe rury doprevadzky naraz


Dva tubusy se také lepé větrají než jeden tubus s obousměrným provozem. U dvou tubusů je podélné větraní, což je lepší než příčné v případě tubusu s obousměrným provozem.

OdoslaťOdoslané: 23. Feb 2006 13:53
od random
Lenny napísal:Dva tubusy se také lepé větrají než jeden tubus s obousměrným provozem. U dvou tubusů je podélné větraní, což je lepší než příčné v případě tubusu s obousměrným provozem.


to je sice pravda ... vlastne ide o efekt pumpy avsak velmi zaleziaj od toho ako prudi vzduch tunelom samovolne ... smer prudenia tunelom bez nuteneho vetrania je vzdy iny ... zalezi od pocasia na jednej a druhej strane ... tuneli s dlzkou nad 1,5km by mali mat vetraciu sachtu bez ventilatora (radialne vetranie), nad 3km uz by mal byt instalovany ventilator,ale dneska sa vsetky dlhsie tuneli teda nad 1,5km vybavuju vetraciou sachtou z ventilatotom ... v modernych tuneloch je axialny ventilator nutnostou koli spalinam z vyfukov, tie iba zvysuju efektivnost prudenia vzduchu cez tunelovu ruru ... v tuneloch s obojsmernou prevadzkou je sice horsie vetranie ale aj tak postacujuce ... vysnove bude mat dve vetracie sachty aby sa zebespecil dostatocny odvod spalin z aut ...

OdoslaťOdoslané: 23. Feb 2006 16:33
od Adaios
random napísal:co ja viem ... urcite sa tam zide aj ta druha rura ... takto ten tunel bude omnoho bezpecnejsi ...
... mozno cisto koli rychlejsiemu uvedeniu do prevadzky by bolo jednu z ruru vyrazit a vybavit skor ako tu druhu (rozdelenie pracovnej sili na dve fronty zvysuje casovu narocnost) ... takto by ten usek mohol byt prejazny mozno aj o rok skor ako keby sa uviedli obe rury doprevadzky naraz


random,

ty aj nieco stavias :?:

Daju sa bez problemov postavit aj 2 rury naraz vsade na svete. Len v SR nie. Ale skoda komentarov. :idea:

OdoslaťOdoslané: 23. Feb 2006 16:34
od Adaios
Lenny napísal:Dva tubusy se také lepé větrají než jeden tubus s obousměrným provozem. U dvou tubusů je podélné větraní, což je lepší než příčné v případě tubusu s obousměrným provozem.


To je len ciastocna pravda - zalezi hlavne od dlzky tunela. :wink:

OdoslaťOdoslané: 23. Feb 2006 16:44
od random
Adoas napísal:
random napísal:co ja viem ... urcite sa tam zide aj ta druha rura ... takto ten tunel bude omnoho bezpecnejsi ...
... mozno cisto koli rychlejsiemu uvedeniu do prevadzky by bolo jednu z ruru vyrazit a vybavit skor ako tu druhu (rozdelenie pracovnej sili na dve fronty zvysuje casovu narocnost) ... takto by ten usek mohol byt prejazny mozno aj o rok skor ako keby sa uviedli obe rury doprevadzky naraz


random,

ty aj nieco stavias :?:

Daju sa bez problemov postavit aj 2 rury naraz vsade na svete. Len v SR nie. Ale skoda komentarov. :idea:


ano z LEGO-a :) ...

OdoslaťOdoslané: 23. Feb 2006 18:27
od Adaios
V SR existuju dnes min. 3 skutocne silne stavebne firmy, Skanska, Strabag a DDM Group, ktore dokazu postavit cokolvek a kdekolvek tak nie je problem postavit 2 rury naraz, len to musi stat chciet a teda hlavne zaplatit. Ide o to co chce stat nie o to co chcu firmy. :wink:

OdoslaťOdoslané: 24. Feb 2006 11:25
od JG
Adoas napísal:
Lenny napísal:Dva tubusy se také lepé větrají než jeden tubus s obousměrným provozem. U dvou tubusů je podélné větraní, což je lepší než příčné v případě tubusu s obousměrným provozem.


To je len ciastocna pravda - zalezi hlavne od dlzky tunela. :wink:


Lenny ma uplnu pravdu a nezalezi na dlzke tunela.

OdoslaťOdoslané: 24. Feb 2006 16:02
od Adaios
JG napísal:
Adoas napísal:
Lenny napísal:Dva tubusy se také lepé větrají než jeden tubus s obousměrným provozem. U dvou tubusů je podélné větraní, což je lepší než příčné v případě tubusu s obousměrným provozem.


To je len ciastocna pravda - zalezi hlavne od dlzky tunela. :wink:


Lenny ma uplnu pravdu a nezalezi na dlzke tunela.


JG,

aspon nereaguj ked nevies o com pisem ja. Pri kratkych tuneloch sa napriklad vobec nevetra. :wink:

OdoslaťOdoslané: 25. Feb 2006 01:02
od JG
Adoas napísal:
JG napísal:
Adoas napísal:
Lenny napísal:Dva tubusy se také lepé větrají než jeden tubus s obousměrným provozem. U dvou tubusů je podélné větraní, což je lepší než příčné v případě tubusu s obousměrným provozem.


To je len ciastocna pravda - zalezi hlavne od dlzky tunela. :wink:


Lenny ma uplnu pravdu a nezalezi na dlzke tunela.


JG,

aspon nereaguj ked nevies o com pisem ja. Pri kratkych tuneloch sa napriklad vobec nevetra. :wink:


Lenze Lenny porovnava pozdlzne a priecne vetranie.

OdoslaťOdoslané: 25. Feb 2006 03:45
od Lenny
random napísal:co ja viem ... urcite sa tam zide aj ta druha rura ... takto ten tunel bude omnoho bezpecnejsi ...
... mozno cisto koli rychlejsiemu uvedeniu do prevadzky by bolo jednu z ruru vyrazit a vybavit skor ako tu druhu (rozdelenie pracovnej sili na dve fronty zvysuje casovu narocnost) ... takto by ten usek mohol byt prejazny mozno aj o rok skor ako keby sa uviedli obe rury doprevadzky naraz


Je jedno jestli se razí jeden či dva tubusy. V případě 2 tubusů jsou čtyři čelby, které razí nezavisle na sobě. Ražbu jednoho tubusu neuspěcháš tím, že na ni převedeš i razící stroje z druhého tubusu. Jen by se pletly a zpomalovaly. Časový rozdíl vzniká jen při zakládání portálů a vrtaní mikropilotového deštníku jako ochrany při zahajování.
Argument, že jeden tubus by mohl být zprovozněn o rok dříve než tubusy dva je lichý. 8)

OdoslaťOdoslané: 25. Feb 2006 13:41
od Adaios
Lenny napísal:... lichý ...


Off-topic :arrow: co je to slovo lichý :?:

OdoslaťOdoslané: 25. Feb 2006 15:13
od Lenny
Adoas napísal:Off-topic :arrow: co je to slovo lichý :?:


lichý = nesprávný

OdoslaťOdoslané: 25. Feb 2006 15:41
od Saget
Lenny napísal:
Adoas napísal:Off-topic :arrow: co je to slovo lichý :?:


lichý = nesprávný


lichý - myslím že aj nepárny nie ?

OdoslaťOdoslané: 25. Feb 2006 16:08
od Lenny
Saget napísal:
Lenny napísal:
Adoas napísal:Off-topic :arrow: co je to slovo lichý :?:


lichý = nesprávný


lichý - myslím že aj nepárny nie ?


Já myslel lychý jako nespravný, ale jinak zaleží na kontextu, může být i jako nepárný.

OdoslaťOdoslané: 26. Feb 2006 00:17
od random
nemyslim si ze by bol tento argument nespravny ... hlavne ide o to aky velky je tok penazi ... a ak je ten tok prilis maly na to aby vyzivil 4 celby tak je lepsie pre znizenie casu uvedenia tunelu na 1/2 profil presunut vacsiu cast penazi na jednu ruru ...pritom do uvedenia prvej rury do prevadzky (pri takto dlhom tuneli) by sa prerazila aj druha rura a teda pocas prevadzky by sa uz nic nerazilo a teda nebolo by ani ziadne ohrozenie sprevadzkovanej rury ... to nieje o mnozstve ludi a strojov ktore tam pracuju ale o managmente ....

OdoslaťOdoslané: 26. Feb 2006 00:19
od Adaios
random,

ale management nie su peniaze a hlavne ide najprv o peniaze. :wink:

OdoslaťOdoslané: 26. Feb 2006 00:29
od Lenny
random napísal:nemyslim si ze by bol tento argument nespravny ... hlavne ide o to aky velky je tok penazi ... a ak je ten tok prilis maly na to aby vyzivil 4 celby tak je lepsie pre znizenie casu uvedenia tunelu na 1/2 profil presunut vacsiu cast penazi na jednu ruru ...pritom do uvedenia prvej rury do prevadzky (pri takto dlhom tuneli) by sa prerazila aj druha rura a teda pocas prevadzky by sa uz nic nerazilo a teda nebolo by ani ziadne ohrozenie sprevadzkovanej rury ... to nieje o mnozstve ludi a strojov ktore tam pracuju ale o managmente ....


Toto by se Ti prodražilo. Protože zařízení staveniště je umístěno před tunelem většinou v trase. Takto by jsi ho musel umístit mimo trasu, což máš zábor pozemků a následná rekultivaci navíc. 8)

Na toku peněz až tak moc nezáleží, dá se vyřešit třeba dodavatelským úvěrem nebo jinak. Firmy sami nemají zajem na tom, aby si prodlužovali termín, protože na tom moc nevydělají.

4 čelby jsou většinou u tunelů nad 1 km. U kratších jsou jen dvě a razí se z jedné strany nebo proti sobě.

OdoslaťOdoslané: 28. Mar 2006 13:10
od Branco
Podľa:
http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=3260 sa v najbližších dňoch očakáva vydanie územného rozhodnutia a vyhlásenie prvého tendra na náš prvý PPP diaľničný úsek.
Šarluška spomína tri roky trvanie výstavby, hmm, ak by sa to za ten čas stihlo, super.