Stránka 2 z 3

Re: D1 Dargov - Pozdišovce

OdoslaťOdoslané: 02. Dec 2013 14:50
od granite01
i15 napísal:to už nie je aktuálne, privádzač MI je posunutý viac na východ medzi Šamudovce a Lastomír


Ak sa dobre pamätám, tak privádzač začína až za riekou Laborec.

Re: D1 Dargov - Pozdišovce

OdoslaťOdoslané: 02. Dec 2013 15:13
od aquila
tu su varianty a ze vraj tlacia aby sa realizoval variant C, ale do vystavby je este daleko ..

[album_photo]16334[/album_photo]

len ked to ma ist alternativou C, tak potom mi pride divne, ze to chcu smerovat na krizovatku s tovarenskou do centra mesta, to potom znemozni urobit vychodny obchvat a lepsi pripstup k sirave, kde sa aj tak planuje urobit napojenie.. skor mi to pride, ze s tym chcu urobit aj prelozku I/50 aj napojenie siravy a potom z toho vyjde, ani na jedno to neni dobre, lebo vsetka doprav apojde cez mesto ..

edit: preklep :)

Re: D1 Dargov - Pozdišovce

OdoslaťOdoslané: 02. Dec 2013 16:26
od granite01
Prečítal som si celé hodnotenie variantov (v minulosti) a pretláčajú tento variant C aj kvôli "vtáčiemu územiu" + kvôli obciam, ktoré nesúhlasia s križovatkou v svojej blízkosti.
Napojenie na továrenskú asi chcú preto, aby napojenie na dialnicu malo aj Strážske a Humenné+ kvôli priemyselnému parku v Michalovciach. Aj keď ta továrenská je v podstate okraj mesta. . . no je to uhol pohľadu.

Re: D1 Dargov - Pozdišovce

OdoslaťOdoslané: 02. Dec 2013 17:19
od Lifko22
Taký off-topic, ale v blízkosti Michaloviec nie je Liptovská Mara, ale Zemplínska Šírava, ak sa bavíme o vodnej nádrži.

Re: D1 Dargov - Pozdišovce

OdoslaťOdoslané: 02. Dec 2013 18:16
od Kanky
zemplinska mara :D tej uz nic nepomoze..vsetky varianty su salamunstvo a hlavne v nedohladne...pevne dufam, ze sa to este viackrat zmeni a dotiahne sa to spolu s nejakym zapadnym obchvatom, ktory by sa suvisle napojil na prelozku smer Petrovce n/L

Re: D1 Dargov - Pozdišovce

OdoslaťOdoslané: 02. Dec 2013 18:26
od i15
Aj tak sa bude všetko meniť po štúdii realizovateľnosti. Mohli by sa zmeniť aj hranice úsekov - jeden úsek by bol Bidovce-Hriadky (I/79) a druhý Hriadky-Michalovce (I/50) vrátane privádzača. Privádzač MI nie je použiteľný bez predchádzajúceho úseku D1 a úsek Dargov-Hriadky by zlepšil návratnosť tunela Dargov, lebo znižuje priemerné náklady na km a zvýrazňuje časovú úsporu.

Re: D1 Dargov - Pozdišovce

OdoslaťOdoslané: 22. Nov 2016 08:30
od marianqo
Minulý týždeň v stredu som absolvoval cestu smer: Michalovce - Košice - Prešov- Michalovce. Keďže výstavba úseku Budimír Bidovce už začala a predpokladaný termín odovzdania je koniec roka 2019 je potrebné si uvedomiť čo nastane po spustení tohto úseku. Môžeme očakávať že väčšina dopravy a samozrejme tranzitnej nákladnej dopravy v smere MI- PO sa presunie na trasu cez Dargov.( keďže doteraz to bolo kvôli zákazu cez Rozhanovace pre kamióny lepšie cez VT) Už teraz je úsek medzi Michalovcami a Dargovom dosť preťažený (Samotný Dargov, keďže je riešený 2+1 by to ešte nejako vydržal). Len na dolnom zemlíne, ktorého sa to priamo týka žije cca. 240 000 ľudí. (čo je rovnako ako KE) Okres MI má 110 000 obyv. Okres SO má 22 000 obyv. a okres Trebišov 105 000 obyv, (+ časť okresov HE, SV VT) + tranzitná, prevažne nákladná doprava UA - západ. Vie niekto v akom štádiu je tento technicky ľahký, ale pomerne dlhý úsek? Či sa niečo pohne, až po dokončení Bud.- Bid., keď tam rapídne stúpnu intenzity a nehodovosť :?:

Re: D1 Dargov - Pozdišovce

OdoslaťOdoslané: 22. Nov 2016 10:33
od svaco
Ak bude doprava z MI smerovat do Po cez Dargov a nie zo smeru VT, potom ma este vacsi zmysel cim skor dokoncit obchvaty PO minimalne D1 a polovicu SO R4, aby auta ktore nekoncia v PO obchadzali mesto, pretoze inak na KO pri ZVL na juhu PO bude estevacsi problem ako teraz.

Re: D1 Dargov - Pozdišovce

OdoslaťOdoslané: 22. Nov 2016 11:08
od marianqo
Už teraz, tí ktorí majú diaľničnú známku cestujú z MI do PO radšej cez Dargov.... Ale ak všetko pôjde ako má tak v tom čase bude určite hotová NK a D1 sa dokončí tesne po spustení Budimír Bidovce :)

Re: D1 Dargov - Pozdišovce

OdoslaťOdoslané: 22. Nov 2016 14:17
od medima
Keby Michalovce boli západ, už dávno je diaľnica hotová. Jeden krátky tunel popod Dargov a trasa vedená rovným poľnohosp. územím. Kto to tam pozná, všimnite si tú rovinu kam len oko dovidí na celom Zemplíne. Žiadne mosty, tunely, zárezy. Postaviť tam diaľnicu dokáže aj malé decko. Len to je chyba, že to je východ.

Re: D1 Dargov - Pozdišovce

OdoslaťOdoslané: 22. Nov 2016 18:24
od atlan
To vieš blbo sa bude ziadat 50mil na kilometer ked to je na rovine.

Re: D1 Dargov - Pozdišovce

OdoslaťOdoslané: 22. Nov 2016 18:35
od medima
No veď. Skús si tipnúť, ktorý úsek je menej komplikovanejší a technicky ešte menej náročnejší u nás ako tento. Žiaden. Dargov - Pozdišovce a Pozdišovce - Vyšné Nemecké, resp Záhor. A Ukrajina, to je potenciál. Tí keď vstupia do EÚ a otvoria sa hranice, bude treba rozširovať túto diaľnicu na 8 pruhov.

Re: D1 Dargov - Pozdišovce

OdoslaťOdoslané: 22. Nov 2016 19:15
od granite01
Tento príspevok ma naozaj dobre pobavil. Schuti som sa zasmial.
V jednom sociologickom výskume dávali Slovákom rôzne otázky, aby zistili, aké sú skutočné názory obyvateľov Slovenska.
Ked výsledky videli najlepší odborníci z sveta, tak sa veľmi začudovali.
Podľa výsledku sú obyvatelia Slovenska veľmi uzavretí a zahľadení do seba až tak, že si myslia o sebe, že Slovensko je vlastne pupok sveta.

A teraz k vašej vete o 8-pruhovej dialnici.

Aj ked by Ukrajina sa veľmi úspešne rozvíjala, nemyslite si, že hlavná hospodárska výmena bude prebiehať vo Vyšnom Nemeckom.
Pozrite sa na mapu a zistíte, že oveľa väčšie hranice má s Ukrajinou Poľsko. Práve to Poľsko, ktoré Slováci strašne podcenujú. Poľsko pomáha Ukrajine omnoho viac aj dnes, pomáhajú radami, pomocou, prichýlilo veľa migrantov z Ukrajiny.
Poľsko už má prakticky vybudovanú dialnicu na Ukrajinu, ktorá:
a) smeruje priamo na Nemecko (Berlin, Dráždany), Cesku republiku atd.
b) je situovaná prakticky na rovine (omnoho výhodnejšie pre použitie nákladnými vozidlami)
Mimochodom uz dnes na viacerých úsekoch je dialnica v Poľsku 6-pruhová!
:wink:

Re: D1 Dargov - Pozdišovce

OdoslaťOdoslané: 22. Nov 2016 19:29
od DrX
medima, zjavne si nepochopil zakladnu slovensku logiku: ked to nesmeruje do blavy alebo do ziliny/na povazie, tak je to totalne nepotrebne / nezajimave. Co na tom, ze madari aj poliaci intnzivne tahaju dialnicu na ukrajinu (a uz su prakticky na hranici), a co na tom ze zakarpatsko je byvala sucast (cesko)slovenska. na *** to nie je zajimave, pokial to nie je v osi BA-ZA. To, ze juhom (v trase UA-KE-R2-R1/R7) by bola rovina aj u nas, a kratsia dialnica na Rakusko a Cesko nez cez HU/PL, radsej ani nepipneme. Lebo sak, my tranzit nechceme (pokial nejde do BA a ZA).

PS: granite, netreba zabudat, ze Ivan Miklos je poradcom ukrajinskej vlady pre reformy.

Re: D1 Dargov - Pozdišovce

OdoslaťOdoslané: 23. Nov 2016 16:09
od devil
bez ohladu na polorozpadnutu a takmer skrachovanu UA na tomto useku medzinarodnej cesty asi 25 km je 5 obci a secovce. to je si myslim dostatocny dovod na novu cestu.

Re: D1 Dargov - Pozdišovce

OdoslaťOdoslané: 23. Nov 2016 17:42
od i15
bohužiaľ, 2 silné argumenty sú proti:
1. nízky podiel nákladnej dopravy - to môžem potvrdiť
2. sčítanie dopravy 2015 ukazuje až 20% pokles osobnej dopravy - to je podľa mňa bulšit

Re: D1 Dargov - Pozdišovce

OdoslaťOdoslané: 23. Nov 2016 18:16
od DrX
"silny" argument 1 nie je argument, ale praveze dosledok stupidnej slovenskej politiky:
chod sa pozriet na madarsku M3, aky je tam tranzit z krajin byv.ZSSR. Ak by bolo na SK konkurencne priame juzne spojenie z UA na VIE a PRG, velka cast by sla cez nas. Ale, samozrejme, nikto nepojde naokolo-blizsie cez kopcovity cik-cak UA-KE-Zilinia-BA-VIE!?!?!?!, zvlast ked este 50 rokov nebude dokonceny.

Re: D1 Dargov - Pozdišovce

OdoslaťOdoslané: 23. Nov 2016 18:35
od esteen
DrX, ale na Prahu je zas naokolo-bližšie južné spojenie!?

Re: D1 Dargov - Pozdišovce

OdoslaťOdoslané: 23. Nov 2016 18:57
od DrX
Nie je. Kosice-Praha po R2 cez ZV a Trencin je rovnako dlhe ako Kosice-Praha po D1 a cez PO-ZA-Trencin. No a kedze R6/R49 prepojenie nebude este 30 rokov, tak praveze ak by existovala R2-R7, tak by to bolo cez KE a BA jedine realne suvisle dialnicne spojenie UA-Praha (aj ked o trocha dlhsie nez cez ZA, ale zas po rovine).

Re: D1 Dargov - Pozdišovce

OdoslaťOdoslané: 23. Nov 2016 20:52
od esteen
Kompletná R7 takisto nebude ešte 30 rokov.

Re: D1 Dargov - Pozdišovce

OdoslaťOdoslané: 23. Nov 2016 21:40
od DrX
Podstatny rozdiel je, ze R7 nebude, lebo to "nie je priorita".
D1(+R6/R49) nebude, lebo je to hlupa a nezaplatitelna priorita megalomanskych neschopakov.

Re: D1 Dargov - Pozdišovce

OdoslaťOdoslané: 23. Nov 2016 23:20
od Vlados
R7 od NZ nebude lebo by to bol LUXUS.

Re: D1 Dargov - Pozdišovce

OdoslaťOdoslané: 24. Nov 2016 07:24
od i15
čakal som, že sa to zvrtne na offtopic

Re: D1 Dargov - Pozdišovce

OdoslaťOdoslané: 24. Nov 2016 08:43
od Lorenc
i15 napísal:bohužiaľ, 2 silné argumenty sú proti:
1. nízky podiel nákladnej dopravy - to môžem potvrdiť
2. sčítanie dopravy 2015 ukazuje až 20% pokles osobnej dopravy - to je podľa mňa bulšit


a keď sa dokončí Bu-Bi môže tam byť aká doprava

Re: D1 Dargov - Pozdišovce

OdoslaťOdoslané: 24. Nov 2016 09:50
od i15
Najbližšie sčítanie je v toku 2020, takže keď sa potom začne úsek pripravovať, v 2025 sa možno začne stavať.

Nehnevajte sa na mňa, mne sa to tiež nepáči, ale fakty nepustia.