D1 Važec - Mengusovce

Bratislava (Petržalka – križovatka s D2) – Trnava – Trenčín - Žilina – Prešov – Košice – Záhor, štátna hranica SR/Ukrajina

Moderátor: Moderátori

Odoslaťod i15 » 22. Sep 2008 20:47

jaj 120tka nie je az tak zla, to ste mohli rovno napisat...
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Odoslaťod Beaver » 26. Sep 2008 20:16

Projel jsem trasu s tempomatem na 130 a nechápu, proč tam ta omezení jsou ... kdo chce zažít skutečnou hrůzu v podobě zvlněné vozovky, nechť se projede po nové D47 v Ostravě. Tam je omezení na 80 a již tato rychlost je na hranici únosnosti. Čest práci ODS ...
Beaver
návštevník
 
Príspevky: 26
Založený: 19. Dec 2007 11:35

Odoslaťod digitman » 01. Okt 2008 13:56

Beaver napísal:Projel jsem trasu s tempomatem na 130 a nechápu, proč tam ta omezení jsou ... kdo chce zažít skutečnou hrůzu v podobě zvlněné vozovky, nechť se projede po nové D47 v Ostravě. Tam je omezení na 80 a již tato rychlost je na hranici únosnosti. Čest práci ODS ...


Podľa môjho názoru je to obmedzenie urobené zle mali urobiť celý úsek 120 a bolo by značky obmedzenia sú tam na každom kroku a predtým sypaným tunelom na migráciu zvery je z oboch strán 80km. Je to maximálne neprehľadné a predimenzované značenie
digitman
diskutujúci
 
Príspevky: 79
Obrázky: 8
Založený: 27. Feb 2005 08:14
Bydlisko: Poprad

Odoslaťod Beaver » 06. Okt 2008 18:06

Ale ať tu jen nekritizujeme ... smekám klobouk před finálním povrchem. Tuhle parádu jsem již dlouho neviděl a je radost po takovém koberci uhánět s větrem v zádech.
Beaver
návštevník
 
Príspevky: 26
Založený: 19. Dec 2007 11:35

Odoslaťod zoom » 28. Dec 2008 12:04

Beaver napísal:Ale ať tu jen nekritizujeme ... smekám klobouk před finálním povrchem. Tuhle parádu jsem již dlouho neviděl a je radost po takovém koberci uhánět s větrem v zádech.


Máš pravdu, tiež musíme uznať, že aj keď robíme na Slovensku dialnice pomalou rýchlosťou aspon sú to poriadné dialnice. Tým nechcem povedať, že v CZ máte nekvalitné dialnice ale dám konkrétne tie pobaltské štáty, ako sú Lotyšsko, Estonsko a Litva, robia dialnice len dobudovaním ďalšieho dvojpruhu k už existujúcej ceste I.triedy.
Obrázok používateľa
zoom
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 542
Obrázky: 15
Založený: 21. Sep 2008 16:28

Odoslaťod Tomas PO » 30. Dec 2008 18:02

Beaver napísal:Ale ať tu jen nekritizujeme ... smekám klobouk před finálním povrchem. Tuhle parádu jsem již dlouho neviděl a je radost po takovém koberci uhánět s větrem v zádech.

Hm, za Vazcom smer PO to pomerne hadze... Nehovoriac o znizenych rychlostiach.
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 975
Založený: 03. Okt 2006 23:43
Bydlisko: Presov

kvalitne dialnice

Odoslaťod mgx » 01. Jan 2009 15:53

AK si niekedy videl nemecku dialnicu, nikdy by si nepovedal, ze SK dialnice su kvalitne... Kvalitna dialnica je system, ktora umoznuje presun motoristu s co najmensim rizikom. To u nas mozme s udrzbou, kvalitou znacenia, ostrymi zakrutami, chybajucimi stupacimi pruhmi a dalsimi malickostami co dobiehat.

Samozrejme, existuju aj horsie cesty, ale preco by sme sa mali porovnavat s aziou, ked patrime do europy.
mgx
návštevník
 
Príspevky: 33
Založený: 23. Feb 2006 21:40
Bydlisko: Tatry

Odoslaťod Andrej » 02. Jan 2009 13:55

mgx, SR ma praveze jedny z najprisnejsich noriem na svete na dialniciach. V udrzbe sme mozno pozadu, ale samotne parametre su kvalitne. Co sa tyka kvality usekov, tak v Nemecku som uz zazil aj horsie betonky ako na Ceskej D2. Takisto si staci prejst dialnicu Salzburg-Munchen bez odstavnych pruhov, s velkymi stupaniami, a pochopis, ze zavisi od konkretnych usekov.
U nas su dialnice dobre postavene, horsie je to u RC, ale aj tam sa to pomaly zlepsuje. :)
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Odoslaťod Dialniciar » 02. Jan 2009 14:07

mgx: to sa týka ale tých diaľnic, kde je neobmedzená rýchlosť alebo obmedzená, ale stále nad 130 km/h. V tomto máš pravdu - (má pravdu aj Andrej, čo sa týka noriem), kvalita povrchov je v Nemecku na vysokej úrovni, pretože hrúbka asfaltu je min. 65cm, bežne dokonca býva 72cm, aby bol povrch super rovný a aby vydržal. Ten systém je ale zakotvený v spoločnosti ako takej: Nemec neodhodí odopadok kamkoľvek ho to napadne, Nemci nepreťažujú svoje kamióny už len z princípu, lebo jednak si vážia čo majú postavené a jednak by skončili s podnikaním.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod konstrukt » 18. Júl 2009 17:03

Vysúvaný most v Štrbe 1 časť - technológia + fotky :arrow: http://peterpaulik.blog.sme.sk/c/171338 ... logia.html

Vysúvaný most v Štrbe 2 časť - fotky z výstavby :arrow: http://peterpaulik.blog.sme.sk/c/171344 ... tavby.html
Odbor dopravné staviteľstvo
Obrázok používateľa
konstrukt
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 255
Založený: 28. Dec 2006 23:23
Bydlisko: BRATISLAVA

Odoslaťod mino » 20. Júl 2009 15:06

obdivuhodne...mostarske prace ma vzdy fascinovali, ak som to spravne pochopil tak most mal po celej dlzke rovnaky polomer, tym padom betonovanie jednotlivych segmentov muselo byt uplne presne (nakoniec ako asi pri kazdom moste) aby dosadli na uz postavene piliere...fakt ma zaraza presnost na centimetre pri stavbach takychto rozmerov... :)
mino
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 619
Obrázky: 44
Založený: 02. Nov 2007 11:50
Bydlisko: LM/BA

Odoslaťod konstrukt » 21. Júl 2009 21:33

mino napísal:obdivuhodne...mostarske prace ma vzdy fascinovali, ak som to spravne pochopil tak most mal po celej dlzke rovnaky polomer, tym padom betonovanie jednotlivych segmentov muselo byt uplne presne (nakoniec ako asi pri kazdom moste) aby dosadli na uz postavene piliere...fakt ma zaraza presnost na centimetre pri stavbach takychto rozmerov... :)
Táto presnosť je práca geodetov...
Odbor dopravné staviteľstvo
Obrázok používateľa
konstrukt
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 255
Založený: 28. Dec 2006 23:23
Bydlisko: BRATISLAVA

Odoslaťod Tomas PO » 21. Júl 2009 22:43

konstrukt napísal:
mino napísal:obdivuhodne...mostarske prace ma vzdy fascinovali, ak som to spravne pochopil tak most mal po celej dlzke rovnaky polomer, tym padom betonovanie jednotlivych segmentov muselo byt uplne presne (nakoniec ako asi pri kazdom moste) aby dosadli na uz postavene piliere...fakt ma zaraza presnost na centimetre pri stavbach takychto rozmerov... :)
Táto presnosť je práca geodetov...

Co je pravdy na tom, ze Poliaci sa pri stavbe mosta z oboch stran minuli o dva metre?
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 975
Založený: 03. Okt 2006 23:43
Bydlisko: Presov

Odoslaťod Dialniciar » 22. Júl 2009 09:48

To je pravda.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod mino » 22. Júl 2009 11:08

Dialniciar napísal:To je pravda.


:shock: to sa potom ako riesilo?
mino
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 619
Obrázky: 44
Založený: 02. Nov 2007 11:50
Bydlisko: LM/BA

Odoslaťod Dialniciar » 22. Júl 2009 11:12

mino napísal:
Dialniciar napísal:To je pravda.


:shock: to sa potom ako riesilo?
Zbúralo sa čo sa malo a opravilo sa to, na náklady firmy.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Pacho » 22. Júl 2009 20:00

Dialniciar napísal:
mino napísal:
Dialniciar napísal:To je pravda.


:shock: to sa potom ako riesilo?
Zbúralo sa čo sa malo a opravilo sa to, na náklady firmy.


Sice to tu nepatri, ale za sociku bol takyto vtip: Rus, american a slovak sa vytahovali, kto ako presne sa trafi pri kopani tunelu. Rus hovori. Mi ked zacneme kopat tunel z oboch stran, tak sa streneme s presnostou 5cm. amik hovori, mi ked zacneme kopat tunel oproti sebe stretneme sa s presnostou 2cm. A slovak vravi, mi ked zacneme kopat tunel, a panboch da, tak sa stretnem s presnostou 1mm. Rus a american sa pytaju a co ked panboh neda tak co potom?? Slovak odpovie, tak potom mame dva tunely.
Pacho
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 119
Založený: 09. Máj 2006 07:19
Bydlisko: Lipt. Mikulas

Odoslaťod pohodak » 17. Nov 2009 18:32

mal som tu "cest" sa po tomto useku posledny vikend povozit...zaujimalo by z akeho dovodu je tam na cca 5km useku snad 6 roznych povolenych rychlosti a z akeho dovodu je za tunelom lucivna smerom do LM dokonca 60ka :roll:
Everything that can be counted does not necessarily count; everything that counts cannot necessarily be counted.
pohodak
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 0
Založený: 20. Apr 2006 13:49
Bydlisko: PK

Odoslaťod eucitizen » 17. Nov 2009 18:56

Ahoj myslimsi ze tam je problem s povrchom. Inac ak si vsimnes tak z Mengusoviec do Vazca, po MUK Strba, sa ide dole kopcom a je tam 100ka, ale z druhej strany nie je!!!. Vie niekto preco?
Obrázok používateľa
eucitizen
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 04. Feb 2005 00:43

Odoslaťod duli » 17. Nov 2009 19:31

ta 60tka za tunelom si myslim ze tam bola kvoli rozbitemu mostnemu spoju dnes ked som siel do PP tak tam nieco robili ked som siel spat tak to bolo spravene. inak celkovo je na useku od LM po lucivnu strasne vela obmedzeni napr viadukt podturen na celom useku od PP je 60tka a tiez neviem z akeho dovodu.
duli
diskutujúci
 
Príspevky: 226
Obrázky: 5
Založený: 21. Jún 2009 13:19
Bydlisko: Lipt.Mikulas

Odoslaťod Tomas PO » 17. Nov 2009 20:43

tam robia na moste pri zabradliach
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 975
Založený: 03. Okt 2006 23:43
Bydlisko: Presov

Re: D1 Važec - Mengusovce

Odoslaťod marianpp » 23. Aug 2011 14:19

vie mi niekto povedať prečo tak dlhý čas po otvorení dialnice niesu v prevádzke parkoviská pri Štrbe? viem že tam majú byť aj ČS ale tým chýbajú odstavné plochy hlavne pre kamionovú dopravu.
marianpp
nováčik
 
Príspevky: 7
Obrázky: 30
Založený: 23. Aug 2011 14:13

Re: D1 Važec - Mengusovce

Odoslaťod Lionheart » 23. Aug 2011 14:43

v téme odpošívdlá o tom nájdeš viac
ale v princípe je tam problém s elktrickou prípojkou, kvôli čomu to ISKE nedokončili a nie je to skolaudované a NDS to kvoli tomu nemoze prebrat ... co je za tym dalej tazko povedat ... podla mna to zacali stavat ked este neboli majtkopravne vysporiadane vsetky pozemky a teraz maju problem dokoncit tu elektricku pripojku, ale to je iba moja domnienka
Lionheart
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 67
Založený: 10. Dec 2007 13:24
Bydlisko: Milky way

Re: D1 Važec - Mengusovce

Odoslaťod eucitizen » 02. Sep 2011 10:15

Vcera vecer som prechadzal tento usek smer PP a je tam nove znacenie. Prbudlo 3x znacka pozor zakruta (aj ked neviem preco) zmizla 100ka pri odpocivadle Strba, 120ka a 100ka pri tunelu Lucivna. Tunel borik ma stale 80ku.
Obrázok používateľa
eucitizen
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 04. Feb 2005 00:43

Re: D1 Važec - Mengusovce

Odoslaťod perets » 02. Sep 2011 16:35

takže cez lučivnú už 130 ?tak to je paráda, ešte tie 120 na mostoch a bude lepšie
perets
diskutujúci
 
Príspevky: 174
Založený: 26. Feb 2009 08:20

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na D1

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 40 hostí.