D1 Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka + privádzač LL

Bratislava (Petržalka – križovatka s D2) – Trnava – Trenčín - Žilina – Prešov – Košice – Záhor, štátna hranica SR/Ukrajina

Moderátor: Moderátori

Odoslaťod devil » 15. Jan 2007 15:44

ale nechcel som prilis odbocit k terajsim cenam nalepiek. myto pre voz do 3,5 tony bude vraj v prvych rokoch dalsieho 10rocia priblizne vtedy ako bude hotove Visnove. to zn. preto predpokladam ze viac ako 20% ludi pojde radsej po I/18. to iste na HP-ZA.
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod Dialniciar » 15. Jan 2007 15:47

devil napísal:
V takom prípade ale aj tak nesedí jeho vyjadrenie k cene diaľničnej známky ... v ČR je to pri prepočte na SKK podobná cena a to majú viac diaľnic ako SR pri všetkých prepočtoch.


ale zase potom porovnajme ceny nalepiek aj s dalsimy susedmi nielen s CR. pokial viem, v rakusku, madarsku aj polsku su nalepky drahsie.


S Rakúskom sa SR porovnávať nedá vôbec. Maďarsko je skreslené PPP nákladmi. Poľsko nepoznám cenovo.

Porovnávam s ČR preto, lebo je rovnaký výpočet ceny za 1 km diaľnice a pretože, že krajiny sú si podobné v projektovaní aj výstavbe aj legislatíve pri výstavbe diaľničnej siete.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 15. Jan 2007 15:48

devil napísal:ale nechcel som prilis odbocit k terajsim cenam nalepiek. myto pre voz do 3,5 tony bude vraj v prvych rokoch dalsieho 10rocia priblizne vtedy ako bude hotove Visnove. to zn. preto predpokladam ze viac ako 20% ludi pojde radsej po I/18. to iste na HP-ZA.


20% môže ísť po I/18, ale dovtedy tých 80% už bude o 100-150% viac ako dnes. :idea:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod devil » 15. Jan 2007 16:09

a to je presne to co je silne spochybnitelne. uz 100% je dvojnasobny narast oproti dnesnym cca 22.000, teda cca 45.000 intenzita na ZA-MT.
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod Dialniciar » 15. Jan 2007 17:38

devil napísal:a to je presne to co je silne spochybnitelne. uz 100% je dvojnasobny narast oproti dnesnym cca 22.000, teda cca 45.000 intenzita na ZA-MT.


Spochybňuj, nikto ti nebráni.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod johhan » 15. Jan 2007 22:25

devil napísal:a to je presne to co je silne spochybnitelne. uz 100% je dvojnasobny narast oproti dnesnym cca 22.000, teda cca 45.000 intenzita na ZA-MT.


5-7 dní za mesiac intenzita na tomto úseku dosahuje už 35 000. V priemere každý 4 deň.
johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 03. Feb 2005 21:43

Odoslaťod JJ » 15. Jan 2007 22:29

johhan napísal:
devil napísal:a to je presne to co je silne spochybnitelne. uz 100% je dvojnasobny narast oproti dnesnym cca 22.000, teda cca 45.000 intenzita na ZA-MT.


5-7 dní za mesiac intenzita na tomto úseku dosahuje už 35 000. V priemere každý 4 deň.


Prosím, uveď sem odkaz na nejaký zdroj tvojich informácií.
Ď.
JJ
diskutujúci
 
Príspevky: 123
Obrázky: 5
Založený: 24. Jún 2005 12:13

Odoslaťod devil » 16. Jan 2007 09:02

5-7 dní za mesiac intenzita na tomto úseku dosahuje už 35 000. V priemere každý 4 deň.


nase stare zname piatky. preto sa bavime o priemernych intenzitach. lebo zase su dni kedy sa nedosahuje ani ten priemer.
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod Dialniciar » 18. Jan 2007 19:54

devil napísal:
5-7 dní za mesiac intenzita na tomto úseku dosahuje už 35 000. V priemere každý 4 deň.


nase stare zname piatky. preto sa bavime o priemernych intenzitach. lebo zase su dni kedy sa nedosahuje ani ten priemer.


Ktorý priemer ?
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod johhan » 18. Jan 2007 23:08

tie intenzity sú zo sčítavania ohľadom štúdie životnosti a stability porúch pod Strečnianskym hradom.

denné intenzity sa pohybovali od 15 732 do 41 338 - pri posudzovaní stavu sa vyhodili 2 najnižšie a 2 najvyššie ako extrémne situácie
johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 03. Feb 2005 21:43

Odoslaťod Dialniciar » 19. Jan 2007 17:26

johhan napísal:tie intenzity sú zo sčítavania ohľadom štúdie životnosti a stability porúch pod Strečnianskym hradom.

denné intenzity sa pohybovali od 15 732 do 41 338 - pri posudzovaní stavu sa vyhodili 2 najnižšie a 2 najvyššie ako extrémne situácie


johhan, máš nejaký odkaz na tú štúdiu :?:

Lebo ešte pred chvíľou si písal o iných číslach. :roll:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod sergej » 22. Jan 2007 16:16

Citácia z článku http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=5917 :arrow:

V okolí Žiliny a Martina bude prechádzať pôvodne vytýčenou trasou Hričovské Podhradie-Lietavská Lúčka-Višňové-Dubná Skala. Tento úsek v náročnom teréne sa začne stavať na budúci rok, NDS ho plánuje odovzdať do užívania v roku 2012.
Obrázok používateľa
sergej
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 160
Založený: 20. Feb 2005 09:28
Bydlisko:

Odoslaťod pohodak » 22. Jan 2007 16:24

ak by bola toto pravda, bola by to naozaj vynikajuca sprava...zvlast co sa tyka terminu sprevadzkovania 8)
Everything that can be counted does not necessarily count; everything that counts cannot necessarily be counted.
pohodak
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 0
Založený: 20. Apr 2006 13:49
Bydlisko: PK

D1 HP - Lietavská Lúčka

Odoslaťod Jozef » 22. Jan 2007 21:14

"Trasa diaľnice D1 okolo Žiliny sa môže zmeniť. Minister dopravy Ľubomír Vážny zvažuje, že viac ako desať rokov určenú trasu diaľnice do Žiliny smerom na Liptovský Mikuláš a Košice presunie asi o 10 kilometrov na sever."

Prešlo len pár dní a minister nič nezmenil, naopak potvrdil, že D1 sa bude stavať tak, ako bola diaľnica plánovaná, čiže z Hričovského Podhradia cez Lietavskú Lúčku. S týmto súvisí aj ďalšia výstavba komunikácii v žilinskej aglomerácii, najmä pokračovanie ďalšej časti diaľničného privádzača Žilina - Lietavská Lúčka, od sídliska Solinky, poza Bytčicu až ku križovatke s diaľnicou D1, ale aj obchvat Lietavskej Lúčky smerom na Prievidzu.
Jozef
diskutujúci
 
Príspevky: 181
Obrázky: 609
Založený: 12. Nov 2005 18:51
Bydlisko: Žilina

Odoslaťod magnus » 23. Jan 2007 07:46

Mna by zaujimalo, co su tie betonove kvadre na krizovatke v HP smrom na Zilinu pri vetve D3 blizko zeleznicnej trate. Su to zarodku pilierov buduceho mosta na D1 smerom na Ovciarsko? Piliere na odbocujucej vetve z D3 zo ZA smerom na Ovciarsko ponad trat su jasne, ale co su tie betonove kocky s deklikmi...
magnus
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 271
Založený: 11. Apr 2005 07:12
Bydlisko: Jasenica / Žilina

Odoslaťod Adamko » 23. Jan 2007 17:29

magnus napísal:Mna by zaujimalo, co su tie betonove kvadre na krizovatke v HP smrom na Zilinu pri vetve D3 blizko zeleznicnej trate. Su to zarodku pilierov buduceho mosta na D1 smerom na Ovciarsko? Piliere na odbocujucej vetve z D3 zo ZA smerom na Ovciarsko ponad trat su jasne, ale co su tie betonove kocky s deklikmi...


Tam su stlpy vetvy od LL z D1 ku D3. Nevie sa kedy sa bude pokracovat D1 smerom na LL, pritom vetva bola sucastou stavby, tak postavili stlpy a akoze ich zakonzervovali - penou a platnami.

Konzervovanie stlpov na D3 je uz narodnou tradiciou.
Adamko
návštevník
 
Príspevky: 40
Založený: 02. Jan 2007 12:56

Odoslaťod Dialniciar » 26. Feb 2007 18:27

Adamko napísal:Konzervovanie stlpov na D3 je uz narodnou tradiciou.


Našťastie sa upustilo od celoplošného stráženia.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod aquila » 17. Mar 2007 11:59

no este pockat ako dopadne tento usek, ale ked sa stava za strazov - za brodno, mohli by aj tento :lol:
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod LubosG » 21. Apr 2007 11:28

križovatka HP-D1 a D3 - bude kompletne dobudovaná :?: , myslím so všetkými privádzačmi a vetvami, ktoré sú tam potrebné a tiež či budúcu D1 (jej vetvu od D3) pripravia tak, aby sa neskôr (snáď rok 2008) dalo v pohode pokračovať, budovať bez dopravných obmedzení na tejto križovatke?
D1 NM
Obrázok používateľa
LubosG
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 87
Založený: 13. Jan 2007 18:16
Bydlisko: BpJ/NM

Odoslaťod Andrej » 21. Apr 2007 14:13

Ľuboš Gerža napísal:križovatka HP-D1 a D3 - bude kompletne dobudovaná :?: , myslím so všetkými privádzačmi a vetvami, ktoré sú tam potrebné a tiež či budúcu D1 (jej vetvu od D3) pripravia tak, aby sa neskôr (snáď rok 2008) dalo v pohode pokračovať, budovať bez dopravných obmedzení na tejto križovatke?

Tych vetiev tam az tak vela nebude. Vsetky sa buduju uz teraz. Ci budu nejake dopravne obmedzenia - bude sa stavat estakada Hricov (dlzka tusim 1797 m), ktora pojde nad pravym pasom D3 dost nasikmo, ale predpokladam, ze to bude bez obmedzeni pocas stavby.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Odoslaťod LubosG » 30. Apr 2007 18:07

Dík Andrej za odpoveď, tá estakáda Hričov bude teda dosť dlhá, a ako to myslíš, že pôjde našikmo?
Zaujímalo by ma, koľko km zhruba je to od DK D1/D3 po tunel Ovčiarsko (tuším, že je prvý na tej trase)? A čo poznám trocha ten kopcovitý terén tam okolo, bude to asi poriadne náročné stavať tam diaľnicu až po Žilinu a tunel Višňové.
Vážení, ak máte niekto dobré a spoľahlivé info o tomto úseku, najmä o jeho stavebnom riešení (či tam budú nejaké estakády, mosty, v zárezoch), "hoďte" to sem, veľmi ma to zaujíma.

P.S. Možno sa pýtam skoro, ako by to išli už stavať, ale snáď to už dlho
nepotrvá, veď nás čakajú plodné roky :wink: , r. 2008, 2009...atď.
D1 NM
Obrázok používateľa
LubosG
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 87
Založený: 13. Jan 2007 18:16
Bydlisko: BpJ/NM

Odoslaťod Andrej » 01. Máj 2007 10:03

Ľuboš Gerža napísal:Dík Andrej za odpoveď, tá estakáda Hričov bude teda dosť dlhá, a ako to myslíš, že pôjde našikmo?

Ze nepojde pod pravym uhlom, prave naopak, ten uhol bude velmi maly, okolo 10-20 %, vid mapku
http://www.highways.sk/highways/img/HP- ... ov_map.gif

Ľuboš Gerža napísal:Zaujímalo by ma, koľko km zhruba je to od DK D1/D3 po tunel Ovčiarsko (tuším, že je prvý na tej trase)? A čo poznám trocha ten kopcovitý terén tam okolo, bude to asi poriadne náročné stavať tam diaľnicu až po Žilinu a tunel Višňové.

Od krizovatky D1/D3 pojde dialnica v podstate cely cas na estakade Hricov a odtial rovno do tunela Ovciarisko, co mi vychadza na necele 2 km. Myslim, ze tu ma byt aj stupaci pruh, aby mohol byt tunel co najkratsi.
Ľuboš Gerža napísal:Vážení, ak máte niekto dobré a spoľahlivé info o tomto úseku, najmä o jeho stavebnom riešení (či tam budú nejaké estakády, mosty, v zárezoch), "hoďte" to sem, veľmi ma to zaujíma.

Tunely budu 2 - Ovciarisko a Zilina, + su v plane aj nejake presypane tunely, ale je otazne, ci sa budu realizovat kvoli vysokym nakladom. Estakad tam bude vela, najdlhsie su Dolny Hricov (1797 m) a Lietavska Lucka (nieco cez 1 km), + vela dalsich v okoli dedinky Bitarova.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Odoslaťod pohodak » 01. Máj 2007 12:42

nevola sa ten tunel nahodou ovciarsko? 8)
Everything that can be counted does not necessarily count; everything that counts cannot necessarily be counted.
pohodak
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 0
Založený: 20. Apr 2006 13:49
Bydlisko: PK

Odoslaťod Andrej » 01. Máj 2007 12:44

pohodak napísal:nevola sa ten tunel nahodou ovciarsko? 8)

:oops: Mas pravdu, to len ja neviem citat a uz som ho mal takto ulozeny v pamäti :oops:
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Odoslaťod LubosG » 05. Máj 2007 10:54

Dík Andrej za upresnené informácie, konečne viem asi ako by to tam malo stavebne vyzerať, už len aby začali stavať...no zrejme ešte veľa vody pretečie dolu Váhom, až sa tadiaľ prvýkrát prevezieme :(
Inak, aj podľa tvojej odpovede, od tohto úseku asi skončili časy, či lokality, kde sa dalo ešte stavať povedzme "jednoducho", či povrchovo (neviem teraz ten správny výraz), odteraz už len samé mosty, estakády, tunely, či iné stavebne náročné konštrukcie, s výnimkou možno úseku Dubná Skala-Turany-po prvý,nevieme aký tunel, kde by diaľnica v niektorých miestach mohla ísť povrchovo, ale to už je do iného fóra.

Ani ma žiadny, relatívne jednoduchý úsek, až po Košice nenapadá. Projektanti i stavbári si oddýchnu asi až pri Ukrajine :D, no to bude až...,súčasní zainteresovaní už budú v dôchodku. Aspoň niektorí určite!
D1 NM
Obrázok používateľa
LubosG
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 87
Založený: 13. Jan 2007 18:16
Bydlisko: BpJ/NM

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na D1

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 27 hostí.