Stránka 4 z 101

OdoslaťOdoslané: 15. Jan 2007 15:44
od devil
ale nechcel som prilis odbocit k terajsim cenam nalepiek. myto pre voz do 3,5 tony bude vraj v prvych rokoch dalsieho 10rocia priblizne vtedy ako bude hotove Visnove. to zn. preto predpokladam ze viac ako 20% ludi pojde radsej po I/18. to iste na HP-ZA.

OdoslaťOdoslané: 15. Jan 2007 15:47
od Dialniciar
devil napísal:
V takom prípade ale aj tak nesedí jeho vyjadrenie k cene diaľničnej známky ... v ČR je to pri prepočte na SKK podobná cena a to majú viac diaľnic ako SR pri všetkých prepočtoch.


ale zase potom porovnajme ceny nalepiek aj s dalsimy susedmi nielen s CR. pokial viem, v rakusku, madarsku aj polsku su nalepky drahsie.


S Rakúskom sa SR porovnávať nedá vôbec. Maďarsko je skreslené PPP nákladmi. Poľsko nepoznám cenovo.

Porovnávam s ČR preto, lebo je rovnaký výpočet ceny za 1 km diaľnice a pretože, že krajiny sú si podobné v projektovaní aj výstavbe aj legislatíve pri výstavbe diaľničnej siete.

OdoslaťOdoslané: 15. Jan 2007 15:48
od Dialniciar
devil napísal:ale nechcel som prilis odbocit k terajsim cenam nalepiek. myto pre voz do 3,5 tony bude vraj v prvych rokoch dalsieho 10rocia priblizne vtedy ako bude hotove Visnove. to zn. preto predpokladam ze viac ako 20% ludi pojde radsej po I/18. to iste na HP-ZA.


20% môže ísť po I/18, ale dovtedy tých 80% už bude o 100-150% viac ako dnes. :idea:

OdoslaťOdoslané: 15. Jan 2007 16:09
od devil
a to je presne to co je silne spochybnitelne. uz 100% je dvojnasobny narast oproti dnesnym cca 22.000, teda cca 45.000 intenzita na ZA-MT.

OdoslaťOdoslané: 15. Jan 2007 17:38
od Dialniciar
devil napísal:a to je presne to co je silne spochybnitelne. uz 100% je dvojnasobny narast oproti dnesnym cca 22.000, teda cca 45.000 intenzita na ZA-MT.


Spochybňuj, nikto ti nebráni.

OdoslaťOdoslané: 15. Jan 2007 22:25
od johhan
devil napísal:a to je presne to co je silne spochybnitelne. uz 100% je dvojnasobny narast oproti dnesnym cca 22.000, teda cca 45.000 intenzita na ZA-MT.


5-7 dní za mesiac intenzita na tomto úseku dosahuje už 35 000. V priemere každý 4 deň.

OdoslaťOdoslané: 15. Jan 2007 22:29
od JJ
johhan napísal:
devil napísal:a to je presne to co je silne spochybnitelne. uz 100% je dvojnasobny narast oproti dnesnym cca 22.000, teda cca 45.000 intenzita na ZA-MT.


5-7 dní za mesiac intenzita na tomto úseku dosahuje už 35 000. V priemere každý 4 deň.


Prosím, uveď sem odkaz na nejaký zdroj tvojich informácií.
Ď.

OdoslaťOdoslané: 16. Jan 2007 09:02
od devil
5-7 dní za mesiac intenzita na tomto úseku dosahuje už 35 000. V priemere každý 4 deň.


nase stare zname piatky. preto sa bavime o priemernych intenzitach. lebo zase su dni kedy sa nedosahuje ani ten priemer.

OdoslaťOdoslané: 18. Jan 2007 19:54
od Dialniciar
devil napísal:
5-7 dní za mesiac intenzita na tomto úseku dosahuje už 35 000. V priemere každý 4 deň.


nase stare zname piatky. preto sa bavime o priemernych intenzitach. lebo zase su dni kedy sa nedosahuje ani ten priemer.


Ktorý priemer ?

OdoslaťOdoslané: 18. Jan 2007 23:08
od johhan
tie intenzity sú zo sčítavania ohľadom štúdie životnosti a stability porúch pod Strečnianskym hradom.

denné intenzity sa pohybovali od 15 732 do 41 338 - pri posudzovaní stavu sa vyhodili 2 najnižšie a 2 najvyššie ako extrémne situácie

OdoslaťOdoslané: 19. Jan 2007 17:26
od Dialniciar
johhan napísal:tie intenzity sú zo sčítavania ohľadom štúdie životnosti a stability porúch pod Strečnianskym hradom.

denné intenzity sa pohybovali od 15 732 do 41 338 - pri posudzovaní stavu sa vyhodili 2 najnižšie a 2 najvyššie ako extrémne situácie


johhan, máš nejaký odkaz na tú štúdiu :?:

Lebo ešte pred chvíľou si písal o iných číslach. :roll:

OdoslaťOdoslané: 22. Jan 2007 16:16
od sergej
Citácia z článku http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=5917 :arrow:

V okolí Žiliny a Martina bude prechádzať pôvodne vytýčenou trasou Hričovské Podhradie-Lietavská Lúčka-Višňové-Dubná Skala. Tento úsek v náročnom teréne sa začne stavať na budúci rok, NDS ho plánuje odovzdať do užívania v roku 2012.

OdoslaťOdoslané: 22. Jan 2007 16:24
od pohodak
ak by bola toto pravda, bola by to naozaj vynikajuca sprava...zvlast co sa tyka terminu sprevadzkovania 8)

D1 HP - Lietavská Lúčka

OdoslaťOdoslané: 22. Jan 2007 21:14
od Jozef
"Trasa diaľnice D1 okolo Žiliny sa môže zmeniť. Minister dopravy Ľubomír Vážny zvažuje, že viac ako desať rokov určenú trasu diaľnice do Žiliny smerom na Liptovský Mikuláš a Košice presunie asi o 10 kilometrov na sever."

Prešlo len pár dní a minister nič nezmenil, naopak potvrdil, že D1 sa bude stavať tak, ako bola diaľnica plánovaná, čiže z Hričovského Podhradia cez Lietavskú Lúčku. S týmto súvisí aj ďalšia výstavba komunikácii v žilinskej aglomerácii, najmä pokračovanie ďalšej časti diaľničného privádzača Žilina - Lietavská Lúčka, od sídliska Solinky, poza Bytčicu až ku križovatke s diaľnicou D1, ale aj obchvat Lietavskej Lúčky smerom na Prievidzu.

OdoslaťOdoslané: 23. Jan 2007 07:46
od magnus
Mna by zaujimalo, co su tie betonove kvadre na krizovatke v HP smrom na Zilinu pri vetve D3 blizko zeleznicnej trate. Su to zarodku pilierov buduceho mosta na D1 smerom na Ovciarsko? Piliere na odbocujucej vetve z D3 zo ZA smerom na Ovciarsko ponad trat su jasne, ale co su tie betonove kocky s deklikmi...

OdoslaťOdoslané: 23. Jan 2007 17:29
od Adamko
magnus napísal:Mna by zaujimalo, co su tie betonove kvadre na krizovatke v HP smrom na Zilinu pri vetve D3 blizko zeleznicnej trate. Su to zarodku pilierov buduceho mosta na D1 smerom na Ovciarsko? Piliere na odbocujucej vetve z D3 zo ZA smerom na Ovciarsko ponad trat su jasne, ale co su tie betonove kocky s deklikmi...


Tam su stlpy vetvy od LL z D1 ku D3. Nevie sa kedy sa bude pokracovat D1 smerom na LL, pritom vetva bola sucastou stavby, tak postavili stlpy a akoze ich zakonzervovali - penou a platnami.

Konzervovanie stlpov na D3 je uz narodnou tradiciou.

OdoslaťOdoslané: 26. Feb 2007 18:27
od Dialniciar
Adamko napísal:Konzervovanie stlpov na D3 je uz narodnou tradiciou.


Našťastie sa upustilo od celoplošného stráženia.

OdoslaťOdoslané: 17. Mar 2007 11:59
od aquila
no este pockat ako dopadne tento usek, ale ked sa stava za strazov - za brodno, mohli by aj tento :lol:

OdoslaťOdoslané: 21. Apr 2007 11:28
od LubosG
križovatka HP-D1 a D3 - bude kompletne dobudovaná :?: , myslím so všetkými privádzačmi a vetvami, ktoré sú tam potrebné a tiež či budúcu D1 (jej vetvu od D3) pripravia tak, aby sa neskôr (snáď rok 2008) dalo v pohode pokračovať, budovať bez dopravných obmedzení na tejto križovatke?

OdoslaťOdoslané: 21. Apr 2007 14:13
od Andrej
Ľuboš Gerža napísal:križovatka HP-D1 a D3 - bude kompletne dobudovaná :?: , myslím so všetkými privádzačmi a vetvami, ktoré sú tam potrebné a tiež či budúcu D1 (jej vetvu od D3) pripravia tak, aby sa neskôr (snáď rok 2008) dalo v pohode pokračovať, budovať bez dopravných obmedzení na tejto križovatke?

Tych vetiev tam az tak vela nebude. Vsetky sa buduju uz teraz. Ci budu nejake dopravne obmedzenia - bude sa stavat estakada Hricov (dlzka tusim 1797 m), ktora pojde nad pravym pasom D3 dost nasikmo, ale predpokladam, ze to bude bez obmedzeni pocas stavby.

OdoslaťOdoslané: 30. Apr 2007 18:07
od LubosG
Dík Andrej za odpoveď, tá estakáda Hričov bude teda dosť dlhá, a ako to myslíš, že pôjde našikmo?
Zaujímalo by ma, koľko km zhruba je to od DK D1/D3 po tunel Ovčiarsko (tuším, že je prvý na tej trase)? A čo poznám trocha ten kopcovitý terén tam okolo, bude to asi poriadne náročné stavať tam diaľnicu až po Žilinu a tunel Višňové.
Vážení, ak máte niekto dobré a spoľahlivé info o tomto úseku, najmä o jeho stavebnom riešení (či tam budú nejaké estakády, mosty, v zárezoch), "hoďte" to sem, veľmi ma to zaujíma.

P.S. Možno sa pýtam skoro, ako by to išli už stavať, ale snáď to už dlho
nepotrvá, veď nás čakajú plodné roky :wink: , r. 2008, 2009...atď.

OdoslaťOdoslané: 01. Máj 2007 10:03
od Andrej
Ľuboš Gerža napísal:Dík Andrej za odpoveď, tá estakáda Hričov bude teda dosť dlhá, a ako to myslíš, že pôjde našikmo?

Ze nepojde pod pravym uhlom, prave naopak, ten uhol bude velmi maly, okolo 10-20 %, vid mapku
http://www.highways.sk/highways/img/HP- ... ov_map.gif

Ľuboš Gerža napísal:Zaujímalo by ma, koľko km zhruba je to od DK D1/D3 po tunel Ovčiarsko (tuším, že je prvý na tej trase)? A čo poznám trocha ten kopcovitý terén tam okolo, bude to asi poriadne náročné stavať tam diaľnicu až po Žilinu a tunel Višňové.

Od krizovatky D1/D3 pojde dialnica v podstate cely cas na estakade Hricov a odtial rovno do tunela Ovciarisko, co mi vychadza na necele 2 km. Myslim, ze tu ma byt aj stupaci pruh, aby mohol byt tunel co najkratsi.
Ľuboš Gerža napísal:Vážení, ak máte niekto dobré a spoľahlivé info o tomto úseku, najmä o jeho stavebnom riešení (či tam budú nejaké estakády, mosty, v zárezoch), "hoďte" to sem, veľmi ma to zaujíma.

Tunely budu 2 - Ovciarisko a Zilina, + su v plane aj nejake presypane tunely, ale je otazne, ci sa budu realizovat kvoli vysokym nakladom. Estakad tam bude vela, najdlhsie su Dolny Hricov (1797 m) a Lietavska Lucka (nieco cez 1 km), + vela dalsich v okoli dedinky Bitarova.

OdoslaťOdoslané: 01. Máj 2007 12:42
od pohodak
nevola sa ten tunel nahodou ovciarsko? 8)

OdoslaťOdoslané: 01. Máj 2007 12:44
od Andrej
pohodak napísal:nevola sa ten tunel nahodou ovciarsko? 8)

:oops: Mas pravdu, to len ja neviem citat a uz som ho mal takto ulozeny v pamäti :oops:

OdoslaťOdoslané: 05. Máj 2007 10:54
od LubosG
Dík Andrej za upresnené informácie, konečne viem asi ako by to tam malo stavebne vyzerať, už len aby začali stavať...no zrejme ešte veľa vody pretečie dolu Váhom, až sa tadiaľ prvýkrát prevezieme :(
Inak, aj podľa tvojej odpovede, od tohto úseku asi skončili časy, či lokality, kde sa dalo ešte stavať povedzme "jednoducho", či povrchovo (neviem teraz ten správny výraz), odteraz už len samé mosty, estakády, tunely, či iné stavebne náročné konštrukcie, s výnimkou možno úseku Dubná Skala-Turany-po prvý,nevieme aký tunel, kde by diaľnica v niektorých miestach mohla ísť povrchovo, ale to už je do iného fóra.

Ani ma žiadny, relatívne jednoduchý úsek, až po Košice nenapadá. Projektanti i stavbári si oddýchnu asi až pri Ukrajine :D, no to bude až...,súčasní zainteresovaní už budú v dôchodku. Aspoň niektorí určite!