Stránka 18 z 20

Re: D1 - Prístavný most / rekonštrukcia

OdoslaťOdoslané: 05. Jún 2017 13:28
od aquila
Je to v ramci PPP..

Re: D1 - Prístavný most / rekonštrukcia

OdoslaťOdoslané: 05. Jún 2017 13:36
od juancarlos
OK. Lebo sa mi zdalo, že miesta napojenia, čiže Prístavný most ako aj D1 v mieste MÚK D1xD4 je v réžií NDS. Ale to je fajn, lebo kým by sa NDS zmohla na nejakú súťaž tak by uplynul ďalší rok.

Re: D1 - Prístavný most / rekonštrukcia

OdoslaťOdoslané: 26. Jún 2017 19:46
od Lucifuk
Nema niekto info ci sa planuje dobudovat asi 100m usek PHS na D1 tesne pred zjazom Prievoz, podla dokumentacie ma prepoj R7xD1 sa tam nic take neuvadza.

Re: D1 - Prístavný most / rekonštrukcia

OdoslaťOdoslané: 25. Dec 2017 20:05
od aquila
zmena cislo 4 MUK prievoz, ak som nic neprehliadol, tak len kozmeticke zmeny

http://www.enviroportal.sk/sk/eia/detai ... nstrukcia-

Re: D1 - Prístavný most / rekonštrukcia

OdoslaťOdoslané: 27. Dec 2017 12:01
od miso2911
Ten kruhac sa cely zbura alebo sa zachova s tym ze sa nebude pouzivat? lebo z tych nakresov mi to nie je jasne kedze sa v nich vyskytuje

Re: D1 - Prístavný most / rekonštrukcia

OdoslaťOdoslané: 27. Dec 2017 13:54
od expwy
Časť by sa mala zachovať, s tým, že tie časti by mal byť použiteľné len ako účelová komunikácia pre vozidlá údržby.

Re: D1 - Prístavný most / rekonštrukcia

OdoslaťOdoslané: 26. Jún 2018 18:59
od aquila
inak toto by ma zaujimalo, kto povolil odstavit tie vetvy az v septembri ?

preco na tom nemohli robit uz teraz od jula ? to je neskutocne

viewtopic.php?f=35&t=23536

Re: D1 - Prístavný most / rekonštrukcia

OdoslaťOdoslané: 26. Jún 2018 21:27
od Vlados
„Zhotoviteľ obchvatu sa totiž chystá zavrieť dva kľúčové nájazdy na Prístavný most – zjazd smerom z Petržalky na Bajkalskú a zjazd na Prístavnú ulicu,“ informuje magiotrát
tak nájazdy či zjazdy? a ktoré? lebo z Petržalky na Prístavnú nie je

Re: D1 - Prístavný most / rekonštrukcia

OdoslaťOdoslané: 28. Jún 2018 15:56
od juancarlos
aquila napísal:inak toto by ma zaujimalo, kto povolil odstavit tie vetvy az v septembri ?

preco na tom nemohli robit uz teraz od jula ? to je neskutocne

viewtopic.php?f=35&t=23536


Ináč na oficiálnej stránke združenia som o tom v sekcii "Aktuality" nič nečítal. Hlavne, že tam je mrte informácii o cyklocestách. Bo to je teraz najdôležitejšie...

Re: D1 - Prístavný most / rekonštrukcia

OdoslaťOdoslané: 06. Aug 2020 07:27
od aquila
viewtopic.php?f=35&t=25042

odstavka zjazdu na bajkalsku a slovnafstku , stym, ze urobia na apolle BUS pruh bude dost masaker. skoda, ze to nevymysleli aspon tak, ze by bol otvoreny aspon zjazd na slovnaftsku a spusteny prvy kruhac ,kde by sa mohli auta mohli tocit na bajkalsku.

dalsi brutal problem je casovanie. toto mali robit intenzivne cez leto (tym duplom toto kludne corona leto), a nie cez zimu. uzavriet to na 8 mesiacov je za ciarou

Re: D1 - Prístavný most / rekonštrukcia

OdoslaťOdoslané: 06. Aug 2020 07:38
od Vlados
majú tam rekonštruovať zjazdovú rampu + ju preložiť do novej polohy. určite nemuseli na celý ten čas zatvoriť na Slovnaftskú. dokonca mohli rozdeliť na tri časové úseky: len zjazd na Bajkalskú, spoločnú časť pre oba zjazdy, len zjazd na Slovnaftskú. toto čo sa deje mal Vallo blokovať.

Re: D1 - Prístavný most / rekonštrukcia

OdoslaťOdoslané: 06. Aug 2020 09:16
od pohodak
sudruzskym zavazkom magistratu je obmedzit a zasekat IAD na maximalnu moznu mieru, zabudnite na to ze budu hladat nejake rozumne riesenie neobmedzujuce dopravu...ked zo slubovanej 6-mesacnej uzavery mlynskych niv spravili s prehladom dvojrocnu, kde je problem? :roll:

Re: D1 - Prístavný most / rekonštrukcia

OdoslaťOdoslané: 06. Aug 2020 09:42
od sapphire
nehante ich, možno sa len snažia natlačiť ludí do MHD :lol: :lol:

Re: D1 - Prístavný most / rekonštrukcia

OdoslaťOdoslané: 10. Aug 2020 12:06
od PK
Minule znamy stolar z vychodu isiel montovat schody do Bratislavy. Potom co vyskusal preniest sam 200kg dreva v autobuse, vlaku do Kysaku, rychliku do Bratislavy a MHD v Bratislave povedal, ze to je predsa len trosku nepohodlne.
Asi je cas namiesto SUV kupovat autobusy.
Paci sa mi prezentacia bus pruhov v Ba: Aby aspon autobusy mali plynuly prejazd. To "aspon" vyjadruje kompletne zlyhanie magistratu a statu pri budovani ciest.
Normalny stav je, ze aj busy aj auta maju plynuly prejazd.
Bratislavcania (aj dochadzajuci) by konecne mali najst gule ako Presovcania a vydupat si veci ktore si uz pred desiatkami rokov predplatili z dani.

Re: D1 - Prístavný most / rekonštrukcia

OdoslaťOdoslané: 10. Aug 2020 14:09
od lostrail
^^
Na zaciatku napisem, ze ta kompletna uzavera je samozrejme totalna hlupost.

Zaroven, ked sa na celu vec pozriem komplexne (iba ako na obmedzovanie aut v meste), neviem o tom, ze by v krajinach, ktore su ovela dalej, mali nejaku mantru, ze aj auta musia prejst plynule - teda nie tak, ako to myslis ty (svoj nazor si tu uz viackrat prezentoval, len neviem, co ti brani prestahovat sa do LA a vyskusat si to).
Ale na margo toho "vtipu" so stolarom z vychodu - jednak uz to, ze sa do Bratislavy teperi clovek z vychodu na nejaku robotu, pricom z toho vychodu aj vezie material, je dost pritiahnute za vlasy (podla mna je logickejsie, ze si najdes nejaku pilu blizsie k mestu a nie, ze to cele budes vozit celu dialku, ale OK, niektorym to mozno prislo vtipne), no to hlavne je, ze ak sa naozaj podari efektivne vytlacit ludi do verejnej dopravy a MHD - najma tych, ktori auto vyuzivaju len na obycajne pravidelne dochadzanie, ziadne dosky v nom nevozia, iba samych seba, po jednom, lebo vyuzili "skvelu prilezitost "lacneho" byvania na predmesti" a teraz nerobia nic ine, iba kydaju na to, ze mesto nerobi nic, aby sa svojim tatosom do neho co najrychlejsie dostali a co najpohodlnejsie zaparkovali (pricom nemyslim, ze ked si to uzasne byvanie zariadovali, tak nieco konzultovali s vedenim mesta), potom tie auta tiez prejdu uplne plynule. Myslim vsetky tie, ktore naozaj maju opodstatnenie do toho mesta vojst - presne kvoli tomu, ze vezu napr. material, zasielky, partiu robosov aj s vercajkom na sajt.

Dane v tejto republike, ani v Bratislave, neplatia len majitelia motorovych vozidiel. Rovnako opodstatnena je poziadavka obyvatela, ktory auto nema a nepaci sa mu, ze sidlisko, ci centrum mesta vyzeraju pomaly ako take lepsie vrakovisko.

Cize namiesto nekonecneho rozsirovania ciest pre viac a viac SUV, v ktorom sedi po jednom cloveku v middle manazmente nejakeho molochu, ktory nic skutocne hmatatelne nevyraba, je naozaj potrebne trochu pritlacit, aby ludia prehodnotili svoje priority pri dopravovani sa do mesta a skutocne sa zamysleli (tentoraz aj vzhladom na cas straveny v zapche a peniaze za spaleny benzin a parkovne), ci tak nevyhnutne musia ist do prace autom. Lebo argument so stolarom je podsuvanie niecoho, co ma uplne ine okrajove podmienky a hlavne potreby. Predsa nikto nikdy nebude trhat pruhy pre auta, aby vsetci sli len busom. Cesty su potrebne presne pre taku dopravu, ktora je opodstatnena. Pohodlnost vyvazania si vlastneho zadku v auticku, lebo sme prilis zhyckani na vlak alebo elektricku, tam uz sa o opodstatnenosti da pochybovat.

Druha vec je, ze nikto z nas realne nevie, ci veci, ako uplnu uzaveru zjadu na Bajkalsku robi magoriat cielene v ramci takejto kampane (lebo v takom pripade to robi sialene zle, pricom to ovplyvni aj tych, ktori na tej ceste byt maju) alebo to tu len niekto spojil ako vtipnu poznamku a ty si sa toho chytil (pricom magoriat je vlastne len neschopny do procesu zasiahnut, resp. troch porozmyslat). Tipujem to druhe.

Re: D1 - Prístavný most / rekonštrukcia

OdoslaťOdoslané: 10. Aug 2020 14:59
od aquila
magoriat sa len vezie a nedal nejako namietky mimo BUS pruhu pre DPB. zadanie a koordinaciu riesi D4R7 zdruzenie a ministerstvo.

hovorim problem je, ze to cele uzavru, pricom som si temer isty, ze sa to dalo urobit tak, ze na jar mohli uzaviet len zjazd na bajkalsku, urobit prelozkua na leto uzavriet kompletne zjazd a kompletne ho prekopat.

Re: D1 - Prístavný most / rekonštrukcia

OdoslaťOdoslané: 10. Aug 2020 15:11
od PK
Lostrail nehovoris vobec zle, akurat ten clovek denne dochadzajuci do prace do mesta je uplne rovnaky ako ten stolar. Obaja idu za svojim biznisom sposobom ktory im najviac vyhovuje. Mame tu predsa slobodu a hocikto moze byvat a pracovat kde chce.
Porovnavat LA s Bratislavou chce dobru predstavivost. Situaciu ze uz mas 5+5 pruhov a nemas kam dalej rozsirit so situaciou v Bratislave kde sa cielene degraduju cesty aby sa co najviac zneprijemnil zivot soferom. Samozrejme uplne bez alternativy.
Pisal som uz velakrat, Bratislava velkostou nema narok na vyhlasovanie, ze dopravna situacia je zla kvoli prehusteniu ludmi. Stare Mesto ma 4300 ludi/km2, Petrzalka 3400. Pocet aut tak 50% z toho. 2000aut/km2 maximum, to znamena, ze pre 1km2 rozlohy potrebujes asi 40.000m2 parkovania. To je 4% plochy. Ak bude parkovanie poschodove tak 2% plochy. Je len blbost ludi, ze si to nevedia presadit aby sa tie posledne 4% plochy nepredali developerom a nezabudovali novymi opachami a nezahustili situaciu.
Je blbost vedenia mesta, ze od zaciatku nestavali ekonomicke zony tam kde je dopravna dostupnost, ale bez rozmyslu sa buchli do stredu mesta, ako napriklad Apollo na Prievozskej, buduce Mlynske Nivy.
A rovako blbost vedenia, ze jediny kapacitny pristup tam, cize kruhac pod Pristavnym nechali zablokovat.
Som to tu prepocitaval uz pred rokmi, kapacitne by do Bratislavy stacili aj terajsie cesty ak by sa z nich odstranili "orezavatka" ako kruhace vo Vajnoroch, Vrakuni, semafory na starej Vajnorskej, Racianskej, zuzenia na Gagarinovej.
Jedine co bolo treba a co spravili uz komunisti, je vyvorenie vnutorneho okruhu, ktory od pretazenia ochrani vnutornu cast Bratislavy, nasledne von od okruhu projektovat rozvoj s ohladom na zachovanie kapacity ciest.
Cize hocikto kto pride zvonku, dojde po okruh, odstavi na najblizsom zachytnom parkovisku a max 1km hoci aj peso dojde smerom dovnutra centra Bratislavy.
Ako je opodstatnena poziadavka cloveka co nema auto aby ani ostatni nemali? Ten clovek sa nastahoval do mesta, kazdemu rozumnemu cloveku je jasne, ze je to tam prehustene a so svojimi poziadavkami nepochodi. Ze mu niekto bude parkovat pod domom, ze mu postavia novy mrakodrap za oknom a zatienia vyhlad. Presne preto existuje skupina ludi ktori to neakceptuju a su ochotni byvat dalej aby mali svoj zivotny priestor a autom prisli len k svojmu zamestnavatelovi na par hodin.

Re: D1 - Prístavný most / rekonštrukcia

OdoslaťOdoslané: 10. Aug 2020 16:01
od mareks96
Podľa tejto logiky si kľude môžem kúpiť kamión a chodiť do práce do centra mesta na ňom, však máme slobodu...

Re: D1 - Prístavný most / rekonštrukcia

OdoslaťOdoslané: 10. Aug 2020 19:52
od JaNY
Az taku velku kamionovu slobodu neni dobre mat. Ale su oblasti na zemeguli kde sa preferuje auto a vubec to nikomu nevadi, prave naopak. Je to nastavene prave tak aby si sa dostal skoro vsade autom. Tu nedostanes povolenie postavit nejaku budovu, obchod, firemne kancelarie apod., pokial nemas v projekte zahrnute parkovacie plochy. Long Island ma rozlohu mensiu ako presovsky kraj. Byva tu 3.8 miliona ludi, vyprodukuju 150 miliard rocne. Ale verim ze keby tu nebol auto-sistem nastaveny tak ako je, znizila by sa uroven vsetkeho. A ze covid-19 nahrava OA, snad netreba hovorit.

Re: D1 - Prístavný most / rekonštrukcia

OdoslaťOdoslané: 11. Aug 2020 10:31
od PK
mareks96 napísal:Podľa tejto logiky si kľude môžem kúpiť kamión a chodiť do práce do centra mesta na ňom, však máme slobodu...

A myslis, ze sa to nedeje?
https://www.google.com/maps/place/1-+Br ... 17.1412019
Tuto si dochadzaju kamiony.

Re: D1 - Prístavný most / rekonštrukcia

OdoslaťOdoslané: 11. Aug 2020 12:00
od Yoggy52
Tam chodia na nakladku a vykladku. :?

Re: D1 - Prístavný most / rekonštrukcia

OdoslaťOdoslané: 11. Aug 2020 12:08
od PK
No za biznisom do centra. Ja len vravim, ze ak by si si naozaj kupil ten kamion, tak by si to mohol robit ak by si mal kde parkovat v cieli.

Posledne dni som si vsimol, ze Google Maps ma posiela z obchvatu cez kruhac pod Pristavnym na Pristavnu. Asi to bude len omyl, ze?

Re: D1 - Prístavný most / rekonštrukcia

OdoslaťOdoslané: 11. Aug 2020 12:36
od aquila
inak ten sklad je uz predany a ma sa tam robi business centrum, aj ked ho prekresluju ..

Re: D1 - Prístavný most / rekonštrukcia

OdoslaťOdoslané: 11. Aug 2020 12:36
od lostrail
^^
Zjavne sa silou-mocou snazis nerozumiet a davas len same absurdne priklady. Pises, ze porovnavat BA a LA je odveci, kvoli 5+5 pruhom a nemoznosti rozsirenia. Podla mna je to praveze nadherny priklad, kam sa akekolvek mesto moze dostat, ked bude rozmyslat tak, ako ty. Normalne pocujem, ako na zaciatku automobiloveho pekla v USA niekto zahlasil, ze vsetci su slobodni a mozu si vybrat sposob, akym sa budu dopravovat. A kedze ide o USA, vobec ma neprekvapuje, ze tento hlupy nazor posluchli uplne do bodky.

V prvom rade, jedneho sloboda konci tam, kde zacina sloboda druheho. Takze dnes su v LA vsetci slobodni natolko, aby stali v tej istej zapche niekolko hodin. Minimalne si nemozu vycitat, ze ten druhy je z hladiska slobody dopravy na tom lepsie alebo nejako protezovany. Akurat vypustia desattisice ton emisii kazdorocne navyse (ako keby preslo menej aut, ale plynule), co by uz malo zaujimat aj nas. A prosim ta, nepis sem pribehy o tom, ako priroda miluje teplo, ci o tom, ako su velke naftaky uplne v pohode pre zivotne prostredie.

My odtialto to mesto vnimame dost makroskopicky, ale keby sme sa skusili pozriet na jednotlivych ludi, nasli by sme tam tiez takych, ktori su napr. telesne alebo dusevne postihnuti, deti, seniorov, tehotne mamicky a dalsie skupiny obyvatelstva, ktore tym autocentrizmom trpia. Ono je to tak, ze ked nieco trva strasne dlho a zijes v tom, tak sa to naucis nejako prijat, ale to nic nemeni na veci, ze ta diskriminacia tam je (okrem inych druhov, ktore teraz necham tak).

Ten tvoj argument so slobodou zacne byt bezzuby v tom momente, ked si uvedomis, ze nie len v LA, ale aj v Bratislave sa cele desatrocia podporuje cestna infrastruktura, t. j. auta. Vyplakavas nad zriadenim BUS pruhu na moste Apollo a zuzovanim komunikacii, ale to, ze povodne pre auta sluzil len stary most s jednym pruhom (a ziadny most Apollo nestal), si uz nepamatas. Samotny most Apollo mohli postavit s rezervou pre elektricku, ale neurobili to, takze zasa len tie auta a pre pindajucich cyklotrasa. To, ze Zahradnicka pri Slovanete byvala obycajna dvojpruhova cesta si uz asi tiez zabudol. Co taka zburana Vydrica alebo Rybne namestie so synagogou (ktora ani nemusela padnut), len kvoli megalomanii zvanej Most SNP? V roku 2003 dokoncili dialnicny prietah mestom, pricom postavili doslova dialnicu v dialnici (Einsteinova). Na uzku Pristavnu si este spominas? Ja uz som nezazil povodnu Prazsku, ci Lamacsku, ale to su tiez ulice, ktore sa rozsirovali.
Naopak, ked sa pozrieme na to, ako sa vyvijala ostatna infrastruktura (elektrickove trate, vlakove trate, cyklotrasy, pesie tahy), zistime, ze katastrofalne zaostavali v pocte kilometrov, ci v celkovej vyslednej kvalite / priepustnosti a pod.
Ak by v LA isli cestou Kodane, myslis, ze by tam mali zapchy? Aj keby, pocet aut v tej zapche by bol radovo nizsi (a tym by predstavovali ovela mensiu zataz pre planetu).

Takze teraz, ked niekto povie, ze ma slobodu zvolit si akykolvek dopravny prostriedok, je to ako keby sa vysmieval do oci vsetkym, ktorym neprirastla ruka k volantu. To, ze clovek chce ist vlakom, ale nejde nim preto, lebo by siel aj s MHD dve hodiny tu istu trasu, ktoru da autom mimo spicky za hodinu, nie je vecou slobody, ale pragmatizmu. Konecne je tu vedenie mesta, ktore si aspon ciastocne uvedomuje, ze ten pragmatizmus treba nastavit tak, aby sa oplatilo cestovat verejnou dopravou, resp. aby auto z toho vzorca nevychadzalo najlepsie, lebo to je jedina cesta. Vobec sa nedivim cloveku, ktory povie, ze by pouzival bicykel, ale jazdit na nom v tomto meste je zivotu nebezpecne. Ma pravdu. Kym tu nebude pouzitelna siet kvalitnych segregovanych cyklotras, ziadne masivne presadanie na bajk sa nekona. A to sme pritom videli, aky masivny pokrok sposobila len cyklotrasa na Sturovej a aka "zapcha" cyklistov sa tvori na Safku.

Kym bude existovat ponuka cestnej kapacity, tak sa kazdy slobodne rozhodne pre auto. Ale to je prave ten problem. Nemozu mat vsetci auto, lebo mesto sa neda nafuknut. To tiez nie je vec slobody, ale miesta. A ti, ktori to auto nemaju, resp. ani si ho nemozu dovolit, sa velmi opravnene hnevaju, ze mesto je autami zabordelene. Co ich sloboda volneho pohybu bez nutnosti kluckovat (napr. a kocikom) pomedzi auta?

A samozrejme nezabudajme na tych, ktori pouzivaju auto na sluzobne ucely, co si ty cele prekrutil na nejaku osobnu slobodu. To zasa nie je o slobode, ale o efektivite. Pre takych tie cesty treba uvolnit. Ak len dochadzas hore a dolu a okrem vlastneho zadku nevozis nic ine, mozno tak notebook v taske do prace (to nie je sluzobna cesta), naozaj nemusis upchavat cestu.

Re: D1 - Prístavný most / rekonštrukcia

OdoslaťOdoslané: 11. Aug 2020 13:35
od PK
Lostrail nebudem na teba reagovat detailne, prilis vela balastu iba par bodov:
emisie: nikto nikdy nedokazal, ze sa otepluje kvoli CO2. Nikto nedokazal, ze oteplovanie je skodlive. CO2 je zaklad zivota na Zemi, vydychujes ho ty aj vsetky zive organizmy, vsetko co v zivote zjes bolo kedsi vzdusnym CO2. Akekolvek obmedzenia cyklu CO2 su aktivity voci zivotu ako takemu.
Ak si skocil na globalne oteplovanie a CO2 ako zle emisie tak si sa dal nachytat a nevidis si dalej od nosa, takze tvoj nazor treba brat s velkou rezervou.
nafukovacie mesto:
Ked pozeram teraz z okna na zburane Apollo 1 a vsetky mrakodrapy co tu vyrastli veru mam pocit, ze mesto je kvalitne nafukovacie. Akurat kvoli lakomosti sa nafukuje tam kde to vyhovuje par ludom a nie vsetkym. Ak su budovy nafukovacie su aj cesty. V civilizovanej spolocnosti sa najdu peniaze popri tych budovach aj na cesty.

Zbytocne obhajujes tu vymetenost a pometenost co vladne v eko Europe a jej najpokrivenejsiu verziu ktora zuri v Bratislave.
Modli sa aby si nabuduce nestal so slepakom v sanitke v zapche na Gagarinovej za MHD stojacim na semofore ako sa to deje bezne.
Jedine riesenie je pokrok a sloboda aj pre tie MHD aj pre auta. My sme si tento pokrok v nasich vypalnickych daniach zaplatili za poslednych 20 rokov, len vysledky nemame.
Doprava v Bratislave je blokovana len a jedine kvoli tomu, aby sa v novostavanych marakodrapoch predavali byty a zabezpecil tok penazi pre developerov.