D1 Vrtižer - Hričovské Podhradie

Bratislava (Petržalka – križovatka s D2) – Trnava – Trenčín - Žilina – Prešov – Košice – Záhor, štátna hranica SR/Ukrajina

Moderátor: Moderátori

Odoslaťod Miro » 05. Júl 2007 22:22

Jonathan napísal:Je to tak. Cely usek D1 je otvoreny na plny profil, usek D3 je ako bol

Ja len doplním, že D1 je už označená ako diaľnica a D3 je zatiaľ označená ako cesta pre motorové vozidlá a po celej dĺžke je na nej max. rýchlosť 80 a zákaz predbiehania.
Miro
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 855
Obrázky: 2
Založený: 12. Jún 2005 20:47

Odoslaťod Miro » 05. Júl 2007 22:29

Inak na základe príslovia "podľa seba súdim teba" si myslím, že súčasný stav je pre situáciu pred Žilinou najhorší možný, pretože kým nebola D1 na plný profil, viac vodičov išlo radšej po ceste cez Kotešovú a Považský Chlmec, aby obišli stavbu D3 a privádzača Strážov. Teraz pohodlná diaľnica pritiahne viac áut a na jej konci už nie je kam uhnúť. To by bolo treba zísť z diaľnice už na križovatke pri Bytči.
A tak sú teraz zápchy pred Žilinou väčšie, než boli pred otvorením D1/D3, aj keď sa už vo svahu nad cestou I/18 stavalo.
Miro
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 855
Obrázky: 2
Založený: 12. Jún 2005 20:47

Odoslaťod Andrej » 05. Júl 2007 22:41

Miro napísal:Inak na základe príslovia "podľa seba súdim teba" si myslím, že súčasný stav je pre situáciu pred Žilinou najhorší možný, pretože kým nebola D1 na plný profil, viac vodičov išlo radšej po ceste cez Kotešovú a Považský Chlmec, aby obišli stavbu D3 a privádzača Strážov. Teraz pohodlná diaľnica pritiahne viac áut a na jej konci už nie je kam uhnúť. To by bolo treba zísť z diaľnice už na križovatke pri Bytči.
A tak sú teraz zápchy pred Žilinou väčšie, než boli pred otvorením D1/D3, aj keď sa už vo svahu nad cestou I/18 stavalo.

Ja si skor myslim, ze tieto väcsie zapchy vznikaju skor dosledkom vystavby privadzaca do ZA, kedze tam rekonstruuju most a zaroven je tam viackrat zuzena cesta. Popri pilieroch D3 sa ide pomerne rychlo. Nepamätam si, zeby cesta na Pov.Chlmec byvala nejak moc plna.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 17:57

Odoslaťod Miro » 05. Júl 2007 23:37

Áno, je to obdivuhodné, ako to ide, stavať v takom stiesnenom priestore za plnej premávky, ktorá ide priamo po stavenisku. Išiel som tade s stredu ráno tam aj späť a išlo sa síce pomaly za nejakým stavebným strojom, ale plynule. Potom cestou späť sa to na chvíľku zastavilo, keď stavbári vychádzali zo stavby, ale najké výrazné zdržanie to nebolo.
Poobede ale hlásili v niektorom rádiu zdržanie 2 hodiny, čo neviem či je pravda, ale môže sa to stať.

Len som vyslovil domnienku na základe môjho správania, že viac vodičov teraz ide po diaľnici a potom po stavenisku, než predtým, keď som už pri Ladcoch rozmýšľal, či nepôjdem radšej cez Púchov a v PB som obyčajne radšej odbočil na druhý breh Váhu.

No ak do konca roka bude D3 + privádzač Strážov, tak to bude celkom fajn.
Miro
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 855
Obrázky: 2
Založený: 12. Jún 2005 20:47

Odoslaťod Ondra O.K. » 09. Júl 2007 19:41

Miro napísal:Poobede ale hlásili v niektorom rádiu zdržanie 2 hodiny, čo neviem či je pravda, ale môže sa to stať.


To mi povidejte, ja tam ve stredu stal :( Nastesti jsme chytli jen "zacatek" a od zacatku zacpy do vjezdu do Ziliny to bylo "jen" 35 minut. Zbytek Ziliny za dalsich 15...o hodinu pozdeji uz na Expressu hlasili zdrzeni az 2 hodiny..

Cestou zpet v nedeli jsem to uz neriskoval a jel po stare a v Bytci prejel za kanal, abych se vyhnul PB. Uznavam ze dalnice vypadala docela OK, PB uz pochopitelne ne, takze minimalne uhnuti v Bytci se vyplati...

Jednalo se ale zcela zrejme o exponovany termin, spousta Slovaku maskovanych v ceskych autech nas provazela uz od Brna :P az na vychod...

Kvalita dalnice se mi zdala takova neslana nemastna, prislo mi to dost zvlnene a dilatacni spary na mostech jsou utrpeni :evil: a to je to nova dalnice...za par let to bude hruza...

Mimochodem, behem prujezdu timto usekem jsme poridili nejake to video, takze jakmile to trosku sestriham tak dam k dispozici...
Obrázok používateľa
Ondra O.K.
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 570
Obrázky: 112
Založený: 28. Aug 2006 15:58

Odoslaťod LubosG » 28. Júl 2007 12:30

Všimol som si, že D1 je v HP ukončená násypom. Pokračovať na ňom budú asi až vtedy, keď sa bude budovať celá estakáda Dolný Hričov. Len dúfam, že na pravej vetve D3 (pravý jazdný dvojpruh) nebudú nejaké výrazné dopravné obmedzenia počas výstavby spomínanej estakády.
D1 NM
Obrázok používateľa
LubosG
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 87
Založený: 13. Jan 2007 19:16
Bydlisko: BpJ/NM

Odoslaťod magnus » 28. Júl 2007 19:41

Ľuboš: len aby sa D1 smerom od HP do LL
vôbec stavala niekedy. Som skepticky.
magnus
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 834
Obrázky: 215
Založený: 11. Apr 2005 08:12
Bydlisko: Žilina

Odoslaťod kvalitná dialnica » 28. Júl 2007 21:27

Magnus : Máme Fica, ten je schopný všetkého....taký Slovenský Superman :)
_________________
Obrázok používateľa
kvalitná dialnica
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 452
Založený: 28. Feb 2007 18:18
Bydlisko: KE,BJ

Odoslaťod Čumil » 29. Júl 2007 21:57

magnus napísal:Ľuboš: len aby sa D1 smerom od HP do LL
vôbec stavala niekedy. Som skepticky.


Mozno to bude nieco podobne, ako dlhorocne vyustenie Pristavneho mosta na Petrzalskej strane - koniec estakady vo vzduchu s betonovymi blokmi
Čumil
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 747
Založený: 01. Okt 2005 16:41

Odoslaťod i15 » 31. Júl 2007 10:45

Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 21:49
Bydlisko: Košice

Odoslaťod Tomas PO » 31. Júl 2007 15:27

Naco je ta medzera medzi betonovymi zvodidlami?

http://www.highways.sk/highways/img/Vrt ... -HP163.jpg
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 935
Založený: 04. Okt 2006 00:43
Bydlisko: Presov

Odoslaťod kvalitná dialnica » 31. Júl 2007 19:18

fakt prečo???
_________________
Obrázok používateľa
kvalitná dialnica
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 452
Založený: 28. Feb 2007 18:18
Bydlisko: KE,BJ

Odoslaťod magnus » 01. Aug 2007 07:02

No je fakt, ze tie betonove zvodidla posobia chaoticky. Skoda, zeleny pas je krajsi a prijemnejsi na soferovanie.
magnus
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 834
Obrázky: 215
Založený: 11. Apr 2005 08:12
Bydlisko: Žilina

Odoslaťod Tomas PO » 01. Aug 2007 09:43

magnus napísal:No je fakt, ze tie betonove zvodidla posobia chaoticky. Skoda, zeleny pas je krajsi a prijemnejsi na soferovanie.

Betonove zvodidla mi dokonca evokuju nedokoncenu dialnicu.
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 935
Založený: 04. Okt 2006 00:43
Bydlisko: Presov

Medzera medzi zvodidlami.

Odoslaťod KC » 01. Aug 2007 13:28

Tomas PO napísal:Naco je ta medzera medzi betonovymi zvodidlami?

http://www.highways.sk/highways/img/Vrt ... -HP163.jpg


Ak si poriadne vsimnes tu druhu medzeru, tak zbadas, ze je tam umiestneny pilier konstrukcie, ktora nesie dopravne znacky. Rovnaky sokel pod pilier je uz vopred pripraveny aj v prvej medzere.
...end user
KC
diskutujúci
 
Príspevky: 56
Založený: 08. Nov 2005 11:51
Bydlisko: Nitra

zelený pás

Odoslaťod rbarat » 01. Aug 2007 14:57

magnus napísal:No je fakt, ze tie betonove zvodidla posobia chaoticky. Skoda, zeleny pas je krajsi a prijemnejsi na soferovanie.


Tiež zdieľam Tvoj názor, že zelený pás je krajší, ale betónové zvodidlá majú hlavný benefit v tom, že sú prakticky bezúdržbové. Nemusíš tam kosiť trávu a zastrihávať kríky ako v klasickom zelenom páse. Navyše nehody ich nezničia, ako oceľové zvodidlá. Ak áno, príde len žeriav, položí nový prefabrikát a za pár minút je diaľnica v pôvodnom stave. Pri oceľových stredových zvodidlách pri nehode došlo k ich poškodeniu, čo sa muselo dlho opravovať a pri oprave sa musel odstaviť vnútorný pás.
Tak asi preto NDSka za čala projektovať namiesto zelených pásov betónové T profily, aj keď je to menej estetické.
rbarat
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 469
Obrázky: 3
Založený: 10. Jún 2005 13:15
Bydlisko: Ba

Stredové zvodidlá

Odoslaťod rbarat » 01. Aug 2007 21:18

Prosím vás, vie niekto vysvetliť, prečo sú stredové betónové T panely stavané takýmto zložitým spôsobom?
http://www.highways.sk/highways/img/Vrt ... -HP165.jpg
Prečo nie sú jednoducho stavané rovno v strede? Argumet umiestnenia značky asi neobstojí, lebo niekde je značka priamo na stredovom T panele a inde je panelmi obkolesená. Kvôli unikajúcim chodcom to asi nebude, tí na diaľnici nemajú čo hľadať.
rbarat
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 469
Obrázky: 3
Založený: 10. Jún 2005 13:15
Bydlisko: Ba

Re: Stredové zvodidlá

Odoslaťod Tomas PO » 02. Aug 2007 09:40

rbarat napísal:Prosím vás, vie niekto vysvetliť, prečo sú stredové betónové T panely stavané takýmto zložitým spôsobom?
http://www.highways.sk/highways/img/Vrt ... -HP165.jpg
Prečo nie sú jednoducho stavané rovno v strede? Argumet umiestnenia značky asi neobstojí, lebo niekde je značka priamo na stredovom T panele a inde je panelmi obkolesená. Kvôli unikajúcim chodcom to asi nebude, tí na diaľnici nemajú čo hľadať.

Mna napadla predpriprava na "velke" znacky, ktore musia byt osadene na nosnikoch. Ako napriklad elektronicky system ci smerove tabule.
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 935
Založený: 04. Okt 2006 00:43
Bydlisko: Presov

Video z úseku

Odoslaťod Ondra O.K. » 06. Aug 2007 09:48

Video natočené na začátku července při průjezdu novým úsekem Vrtižer - Hričovské Podhradie a přivaděč Žilina.
Sestříhané, otitulkované, formát WMV. Délka 16 min, velikost 40 MB.

http://www.dialnice.info/images/video/v ... hradie.wmv

Autorský tým jsem já a moje drahá vícejakpolovička :)
Obrázok používateľa
Ondra O.K.
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 570
Obrázky: 112
Založený: 28. Aug 2006 15:58

Re: Video z úseku

Odoslaťod rbarat » 06. Aug 2007 10:04

ok79 napísal:Video natočené na začátku července při průjezdu novým úsekem Vrtižer - Hričovské Podhradie a přivaděč Žilina.
Sestříhané, otitulkované, formát WMV. Délka 16 min, velikost 40 MB.

http://www.dialnice.info/images/video/v ... hradie.wmv

Autorský tým jsem já a moje drahá vícejakpolovička :)


Ahoj dobrý nápad....
rbarat
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 469
Obrázky: 3
Založený: 10. Jún 2005 13:15
Bydlisko: Ba

Re: Video z úseku

Odoslaťod konstrukt » 06. Aug 2007 12:06

ok79 napísal:Video natočené na začátku července při průjezdu novým úsekem Vrtižer - Hričovské Podhradie a přivaděč Žilina.
Sestříhané, otitulkované, formát WMV. Délka 16 min, velikost 40 MB.

http://www.dialnice.info/images/video/v ... hradie.wmv

Autorský tým jsem já a moje drahá vícejakpolovička :)
Veľmi pekné video,hlavne tá stavebná časť.
Odbor dopravné staviteľstvo
Obrázok používateľa
konstrukt
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 255
Založený: 29. Dec 2006 00:23
Bydlisko: BRATISLAVA

Odoslaťod sergej » 06. Aug 2007 14:32

Pekné video. A za ten mesiac robotníci pekne mákli, už to tam vyzerá zase o čosi lepšie...
Obrázok používateľa
sergej
tech admin
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 153
Založený: 20. Feb 2005 10:28
Bydlisko:

Odoslaťod LubosG » 11. Aug 2007 12:23

Čumil napísal:
magnus napísal:Ľuboš: len aby sa D1 smerom od HP do LL
vôbec stavala niekedy. Som skepticky.


Mozno to bude nieco podobne, ako dlhorocne vyustenie Pristavneho mosta na Petrzalskej strane - koniec estakady vo vzduchu s betonovymi blokmi

Ja dúfam, že tá budúca estakáda na D1 bude pripravená aspoň tak ako poznamenal Čumil v prípade Prístavného mosta. Teda pár stoviek :wink: metrov estakády ponad železnicu a cestu I/18, vedúcej do neba (zatiaľ), aby sa v budúcnosti nevyskytli žiadne obmedzenia v križovatke D1/D3.

A podľa najnovších fotiek z tejto fakt zaujímavej a asi i najväčšej diaľničnej križovatky v SR je vidieť, že to tak asi pripravia. Viď výstavba vetvy z D1 na letisko a D3, i piliere na hlavnej D1 už stoja, tak dúfam, že i tam položia kúsok mosta.
D1 NM
Obrázok používateľa
LubosG
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 87
Založený: 13. Jan 2007 19:16
Bydlisko: BpJ/NM

Odoslaťod LubosG » 26. Aug 2007 00:01

Musím sa opraviť, tie piliere na tejto fotkehttp://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=2738 patria k vetve z D1 na letisko a D3, nejako mi tam nepasuje ten posledný pilier (úplne vpravo), je to pilier už samotnej D1, teda miesto, kde sa spomínaná vetva na letisko a k D3 oddeľuje od D1? Alebo je súčasťou tej vetvy?
D1 NM
Obrázok používateľa
LubosG
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 87
Založený: 13. Jan 2007 19:16
Bydlisko: BpJ/NM

Odoslaťod LubosG » 22. Sep 2007 12:47

Skúsim si odpovedať sám, ten posledný pilier patrí asi k tým ostatním s lešením a žeriavom, teda žiadna D1 - rozostavaná a pripravená pre ďalšiu neskoršiu stavbu to asi nie je a ani sa asi nič také nebude stavať až do začatia celého úseku HP-LL.
D1 NM
Obrázok používateľa
LubosG
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 87
Založený: 13. Jan 2007 19:16
Bydlisko: BpJ/NM

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na D1

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 2 hostí.