Stránka 10 z 10

Re: D1 Ivachnova - Važec

OdoslaťOdoslané: 06. Dec 2017 00:20
od Tomas PO
to uz asi pol roka

Re: D1 Ivachnova - Važec

OdoslaťOdoslané: 29. Sep 2018 08:55
od rempo
NDS vyhlásila súťaž na rekonštrukciu odbočovacích a pripájacích pruhov na ľavostranné a pravostranné odpočívadlá Hybe, v km 289,510 Diaľnice D1 Liptovský Hrádok Hybe, ktoré majú zabezpečiť plynulé a bezpečné dopravné napojenie odpočívadiel Hybe bez obmedzenia jazdnej rýchlosti na priebežných jazdných pruhoch, na ktorých je v súčasnosti obmedzená jazdná rýchlosť na 80 a 100 km/hod, z dôvodu nevyhovujúcich šírkových a dĺžkových parametrov jestvujúcich odbočovacích a pripájacích jazdných pruhov.
https://www.uvo.gov.sk/vestnik/oznameni ... &nzakazky=

Re: D1 Ivachnova - Važec

OdoslaťOdoslané: 29. Sep 2018 10:10
od Tomas PO
neuveritelne...po kolkych rokoch obmedzeni, merani...?

Re: D1 Ivachnova - Važec

OdoslaťOdoslané: 18. Apr 2019 22:50
od Kvík
Ozaj, na tie dĺžky pripájacích pruhov neexistuje žiadna (rozumná) norma, alebo na to len všetci zvysoka... to?

Dnes som sa pripájal pri Hybe z Čertovice smerom na PP (https://www.google.sk/maps/@49.0557867,19.8547479,209a,51.8y,2.13t/data=!3m1!1e3). V pravom pruhu práve šiel kamión, presne tak, ako je to aj na Google Maps. Už na tej priečke som sa rozbehol na asi 100 km/h, že ho ešte na začiatku pripájacieho pruhu bezpečne predbehnem a zaradím sa pred neho. Keby mi v poslednej sekunde nenapadlo, že na Slovensku je možné všetko a možno tam ten pripájací pruh predsa len nie je, asi by som bol vo večerných správach.

Keby som naopak spomalil (až zastal), rozbieham sa z nulovej rýchlosti a opäť priamo v pruhu. Kto toto mohol vymyslieť, prečo to tak postavili a prečo to tak stále je?

Re: D1 Ivachnova - Važec

OdoslaťOdoslané: 19. Apr 2019 13:31
od Vlados
tam sa pripája do malého pruhu. žiaľ na jeho začiatku tam NA idú ešte rýchlo.

Re: D1 Ivachnova - Važec

OdoslaťOdoslané: 25. Júl 2019 07:22
od eric987
Na prvy pohlad kratka a zbytocna sprava : viewtopic.php?f=35&t=24288 . V skutocnosti sa NDS konecne odhodlala k odstraneniu jedneho z obmedzeni, kvoli kratkym pripajacim / odbocovacim pruhom tu tusim bola v pravom iba 80-tka.

Re: D1 Ivachnova - Važec

OdoslaťOdoslané: 25. Júl 2019 18:50
od Pacho
Ono to nie je až také jednoduché. Kto pozná okolie, tak vie , že benzínku mohli postaviť výhodnejšie, na rovnom úseku a nie v stúpani. No musela sa tam postaviť, lebo pozemky mal skúpene "náš človek". Počas výstavby, museli spraviť krátke pruhy, lebo by sa stavba predražila. Teraz nastal ten správny čas a zacvaká to štát, a policajti prídu o "ryžovisko" pri meraní rýchlosti

Re: D1 Ivachnova - Važec

OdoslaťOdoslané: 29. Júl 2019 17:02
od garip
kto cestuje tymto usekom tak si urcite vsimol, ze na viacerych miestach su povyduvane odvodnovacie zlaby, ktore sa robili spolu s reko zvodidiel (akoby sa zabudlo na dilataciu). Bohuzial, kvalita ostala niekde zabudnuta.

Re: D1 Ivachnova - Važec

OdoslaťOdoslané: 29. Júl 2019 17:25
od Pacho
to je tak, keď to robila firma bulhara, ex MV.

Re: D1 Ivachnova - Važec

OdoslaťOdoslané: 18. Dec 2019 19:08
od Pacho
Pri hybiach okolo OMW, sa jazdí už bez obmedzení, v oboch smeroch.

Re: D1 Ivachnova - Važec

OdoslaťOdoslané: 03. Jan 2020 19:12
od Tomas PO
presne tak, takze medzi PO a RK ostavaju tieto obmedzenia:
1) 100km/h - MUK Fricovce obojsmerne
2) 80km/h - Branisko obojsmerne
3) 60km/h - Branisko Levocska strana zbiehanie/rozbiehanie obojsmerne (otras, najma smer do PO)
4) 100km/h lavy pruh, 80km/h lavy pruh MUK PP-Vysoke Tatry obojsmerne
5) 100km/h lavy pruh, 80km/h lavy pruh MUK PP-zapad obojsmerne
6) 100km/h Borik obojsmerne
7) 100km/h lavy pruh, 80km/h lavy pruh odpocivadlo Velink (Podturen) - jedmosmerne smer PO

Nepocitam pre stavbne prace uzavrety most na MUK Liptovsky hradok. Ak si teda odmyslime tunely Branisko a Borik, mame 5 obmedzeni, ktore sa daju vyriesit lahko:
1) Pri menej konzervativnom pristupe sa da zrusit okamzite (pri viac konzvervativnom ponechat 100ku v lavom pruhu a v pravom bez obmedzeni).
2) Branisko
3) V smere PO zvysit na 80, v smere na LE 60ka s obmedzenim pre TIR a BUS, 80ka pre OA
4) Da zrusit okamzite
5) Da sa zrusit okamzite
6) Borik
7) Potrebne predlzit a rozsirit jeden pripajaci a jeden odbocovaci pruh

Pre uplnost vsak treba povedat, ze mozme byt radi za 130ku pri MUK Liptovsky Jan, takisto mohlo kadekoho uz napadnut znizit MPR pri MUK Liptovsky Mikulas (akoze velke intenzity), okolo Liptovskej Mary, ci na zimne obdobie okolo celeho Popradu....

Re: D1 Ivachnova - Važec

OdoslaťOdoslané: 03. Jan 2020 19:43
od Vlados
8) 100km/h - tunel Šibenik obojsmerne

Re: D1 Ivachnova - Važec

OdoslaťOdoslané: 03. Jan 2020 20:01
od ELZ
100ky pri spominanych MUK maju svoj vyznam, lebo su tam kratke pripajacie/odpajacie pruhy. Pruhy treba predlzit, ako so to robilo na liptovskych odpocivadlach (napr. Dechtare) a potom zrusit obmedzenie.

Re: D1 Ivachnova - Važec

OdoslaťOdoslané: 03. Jan 2020 20:07
od Tomas PO
Nie, dovodom je blizkost MUK Tatry a PP-zapad, ktora je mensia ako 5km. Nezmyselny dovod, zbytocna norma.

Re: D1 Ivachnova - Važec

OdoslaťOdoslané: 03. Jan 2020 21:57
od i15
4) 100km/h lavy pruh, 80km/h lavy pruh MUK PP-Vysoke Tatry obojsmerne
5) 100km/h lavy pruh, 80km/h lavy pruh MUK PP-zapad obojsmerne


tam je len 100 v pravom pruhu, ale môžeš poslať námet na dopravný inšpektorát :)