D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Bratislava (Petržalka – križovatka s D2) – Trnava – Trenčín - Žilina – Prešov – Košice – Záhor, štátna hranica SR/Ukrajina

Moderátor: Moderátori

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod svaco » 16. Feb 2017 08:26

Ani v jednej je až za tým úsekom.
Obrázok používateľa
svaco
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 788
Obrázky: 14
Založený: 29. Jan 2008 11:16
Bydlisko: Presov

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod pjotre88 » 16. Feb 2017 09:19

eric987 napísal:
pjotre88 napísal:Viete niekto o nejakej stvorprudovej ceste cez mesto zo severu na juh, ktora sa vsade spomina ako alternativa? Doteraz som nepocul o takejto ceste. To myslia ako v smere od Velkeho Sarisa? To kde tam chcu vtrepat stvorprudovku?

"Ušetrené financie sa dajú využiť na novú cestu prvej triedy I/68 zo severu na juh za 140 miliónov eur a ďalšie riešenia vo vnútri
mesta,"


Malo by isto o pokracovanie 4-pruhu od privadzaca na Petrovianskej cez novobudovanu MUK pri ZVL dalej pozdlz Sekcova, v priestore pod Kutmi by sa to malo dvihnut, hlbenym cca 300 m dlhym tunelom podist oblast Dubravy a dalej vyustit k sucasnej I/68 v mieste odb. na Sidlovec. Je to sice OT, ale tu je TS (vypracovat ju dalo mesto Presov) : http://www.dialnice.info/gallery/image_ ... e_id=31957 (od tohto dalej do zadu). Alebo tu: http://www.dialnice.info/gallery/image_ ... e_id=31936 . Inak cast Dubrava - Sabinovska bola aj posudzovana v ramci EIA cca pred 10timi rokmi SSC ako prelozka I/68 Sabinovska - Bardejovska, no od vtedy sa nic viac nespravilo.


Tak nakresy su fajn, aj by to dost pomohlo hlavne pri vjazde do PO do Velkeho Sarisa. Ale ak je to zatial iba v rovine nakresov, tak chcel by som vidiet nejakeho kompetentneho, ktory by sa do toho realne pustil. Najvacsi problem by bol s vykupom pozemkov a dost velkym buranim. Uz len MUK Sidlovec-Bajkalska je umiestnena na sucastnej zahradkarskej osade a takisto nasledny vjazd do tunela Pod skalkou. Ved si len spomenme na Nabreznu a kratky usek pri ciernom moste. Zase by sa to tahalo niekolko rokov. A teraz sa tym analytici ohrnaju ako lacnejsou variantou? A co tie roky stravene pripravou projektu a vykupom pozemkou?
pjotre88
návštevník
 
Príspevky: 18
Obrázky: 39
Založený: 31. Júl 2007 18:20
Bydlisko: Prešov

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod Dendik » 16. Feb 2017 11:11

Ahojte som tu novy. Zaujimam sa uz dlhsie o stavby v okoli Presova hoci som neprispieval do tohoto fora, citavam ho uz roky.
Zda sa mi dost nespravodlive a cynicke po rokoch predrazenych tendrov na celom Slovensku setrit na Presove. Idu sa tendrovat Zeleznice, aj potom bude take kuvikanie?Uvidime.
A hlavne:
- Kto nazyva magelomanstvom postavenie styroch pruhov v okoli 3 najvacsieho SVK mesta, na krizovatke EU koridorov, mal by sa zamysliet a prejst sa SRBSKOU dialnicou.
- Kto chce stavat obchvaty v polprofile (napr D1) nech premysla dokedy kapacitne taka cesta vydrzi - mysliet aspon na dvadsat-tridsat rokov dopredu... hm?
- Kto vie hladiet do mapy a chapat ako zlozity je geologicky teren okolo Presova? A hlavne rozostavanost na vychodnej periferii - tu sa predsa malo stavat uz pred20.rokmi.
- Kto hovori ze R4 BUDE stat 535 milionov, ked este ziadna sutaz neprebehla?
- Kto zaruci, ze usetrene peniaze z (paskvilu) R4ky budu pouzite napr. na vystavbu MK-3 a MK-5 ked vieme v akom stave je SSC?
a posledne:
Prosim znalych veci, chcel by som namatkovo urobit take porovnania: mozte mi odhadom napisat niekto napisat kolko Eur sa vynalozilo na obchvaty:
1, Ziliny :) toto bude isto zaujimavy udaj... (tri full-profil tunely,estakada ponad hradzu,velkokapacitne mimourovnove krizenia)
2, Banskej bystrice (apropo ake su tam dnes denne intenzity nielen osobakov, ale kamionov-a porovna to so sidl. Sekcov, alebo Duklians.PO toto mi niekto prosim zistite)
hoci BB s PO tazko geograficky porovnavat kedze severny obchvat BB nesmeruje dopravu do ineho statu a asi nieje ani v koridore TENt,ale su podobne velke)
3, Nitry (ak sa to tam nejako da vycislit)

Ak dostanem odpovede na otazky v zarazkach a pri ocislovanych bodoch hadam sa na sa debata posunie spravnym SMEROM:)
Dendik
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 720
Obrázky: 9
Založený: 16. Feb 2017 10:49

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod Dendik » 16. Feb 2017 11:28

A este som nasiel tento zaujimavy obrazok:
https://www.po-kraj.sk/images/gallery/T ... ov_w03.jpg

Zaroven som kontaktoval urad PSK, pretoze posledne medializovane spravy hovoria o nejakej "dohode" (v zmysle upravy na ktorej tu uz niektori uvazujete)
tak uvidim co odpisu, lebo v poslednej vete tohoto clanku:
https://www.po-kraj.sk/sk/samosprava/me ... ancii.html
sa pise ze konplet R4 je mozne zachranit, vak ide iba este len o nevysutazenu cenu.
Tak ak to bude vediet niekto toto postavit za usporu napr. 25% oproti statnemu odhadu tak netreba robit paskvil, ale serioznu cestu na pomery 21 storocia. Ci?
Opravte ma ak zle (voci statu ai mestu) rozmyslam.
Dendik
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 720
Obrázky: 9
Založený: 16. Feb 2017 10:49

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod ondrejko_t » 16. Feb 2017 12:15

svaco napísal:Ani v jednej je až za tým úsekom.


ja viem, poznam tu cestu dost dobre, kedze som bol dlho jeden z tych co tam chodievali do skoly a posledne dva roky aj do prace :)
reagoval som skor na i15 nado mnou :)
ondrejko_t
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 783
Obrázky: 13
Založený: 29. Jún 2016 07:29

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod i15 » 16. Feb 2017 17:19

50 metrový most pri Spišskom Hrhove a krátky tunel Šibeník v poloprofile by bolo tiež "geniálne" riešenie. Poloprofil na D1 má význam jedine medzi SO a UA
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod Vlados » 16. Feb 2017 18:21

Nakoľko táto krajina nie je schopná postaviť viac km2 ciest (lebo korupcia, lebo zbytočné kompenzácie, lebo luxusné riešenia, lebo staviame menej podstatné úseky...) tak som zástavca polprofilov. Polprofilom sa zvýši prepravná kapacity o viac ako 100%, komfort, bežpečnosť a rýchlosť len o desiatky %. V prípade tunelov by som zásadne išiel len plným profilom nakoľko rozdiel ceny nie je tak veľký ako rozdiel bezpečnosti a pri dostavbe na plný profil bude realizácia veľmi komplikovaná a cena bude vyššia o desiatky percent voči hneď plnému profilu. Jedinú výnimku by som dal keby sa razila preskumná štôlňa existujúcim tunelovacím strojom. V prípade veľkých mostov detto, len s tým rozdielom že by sa využíval len polprofil.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod stanley » 16. Feb 2017 22:37

i15 napísal:50 metrový most pri Spišskom Hrhove a krátky tunel Šibeník v poloprofile by bolo tiež "geniálne" riešenie. Poloprofil na D1 má význam jedine medzi SO a UA

max. suhlas asi tak, polprofil na D1 jedine ak tam, kazdeho kto presadzuje na inych usekoch(v dnesnej dobe,pri dnesnych tranzitoch) by som rovno zavesil za vajca do prievanu :oops: je to populisticka megahlupost a topkravina na ntu.. inak verim ze ersek slub dodrzi a ze sa uz na jar zacne staviat (eia sa moze modifikovat uz aj pocas vystavby, no problem..)
stanley
diskutujúci
 
Príspevky: 171
Založený: 26. Máj 2015 01:48

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod ondrejko_t » 17. Feb 2017 07:08

no takto...
Ja som zastancom stavania v plnom profile, kedze ako to tu uz niekto povedal, konecna cena pri 2x polprofil je vyssia ako keby sa to stavalo naraz. akurat ze ked nie je za co, radsej polprofil ako nic. napr. otvorenie polprofilu Vazec - Mengusovce. ok, bola tam 100vka a plna ciara, ale ako to pomohlo. uz len to ze sa auta rozdelili na dve cesty. a kamiony sli na D1 a kto siel po starej ceste mal odrazu prazdno. To iste rychlostna R3 na orave. tiez len polprofil a tiez 100vka a plna ciara. a tiez velmi pomohlo. alebo rychlostne cesty na juhu?
zvysi sa bezpecnost, zvysi sa prepravna kapacita, zvysi sa komfort v mestach a dedinach, kade ide "stara cesta".
ondrejko_t
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 783
Obrázky: 13
Založený: 29. Jún 2016 07:29

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod ondrejko_t » 17. Feb 2017 07:57

btw nemate niekto info ako to je s "miniobchvatom"? alebo aj fotky... :)
ondrejko_t
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 783
Obrázky: 13
Založený: 29. Jún 2016 07:29

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod Lorenc » 17. Feb 2017 12:20

viewtopic.php?f=35&t=22241

To je humbuk. Diskusia dobrá, ale plánuje sa na začiatku nie počas tendrovania, a projektovania aby získali politické body.
R4 a D1 by mali byť postavené v plnom profile. Ersek zjedná cenu napr. o 15mil. začne sa stavať potom spraviť jedno opatrenie prečo je cena vysoká. A R4 poriadne vytendrovať nie s tromi ďalšími tendrami a bude D1+R4 v dĺžke 22,4 km stáť aj 550 mil. tj. 25mil/km.
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 06. Máj 2005 09:43

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod slafko1 » 17. Feb 2017 15:32

najskor zjedna zlavu.... ved potom sa to dodatkami dorovná
Obrázok používateľa
slafko1
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 356
Obrázky: 378
Založený: 06. Feb 2010 19:22

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod esteen » 18. Feb 2017 16:24

No obávam sa, že žiadne zľavy nebudú. Zľava by totiž bola keby sa nezmenili žiadne so vstupných požiadaviek a podarilo sa mu vyjednať 6% zníženie ceny. No podľa posledných info, to tak totiž nebude. Ak zmenia napr. betón na asfat, zníži sa tým cena, ale nemôžme to považovať za zľavu ale za efektívnu úsporu.
esteen
diskutujúci
 
Príspevky: 217
Obrázky: 150
Založený: 16. Feb 2014 19:11

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod Stevqo » 22. Feb 2017 12:16

Rozumiem hurhaju od niektorých diskutérov z PO a okolia. Rovnako tak aj protestom na území mesta (napríklad, tuším, dnes?).

Ale nesúhlasím s nimi. Som z Košíc, pravidelne cestujem na sever a západ cez Prešov a horekujem rovnako (jediný rozdiel medzi KE a PO je v tom, že my máme dokončený vnútromestský obchvat, inak sme však v rovnakej prdeli, takže som by som nemal byť zaujatý).

Ale ani na základe minulých megalomanských a predražených tendrov a ani základe súčasnej kritickej situácie NEPLATÍ, že teraz postavíme full veľkorysé riešenia bez vnímania ekonomickej a dopravnej reality. Nemôžeme predsa ako štát ani spoločenstvo ľudí fungovať argumentom, že "na zapadze maju fšadzi predražene diaľnice ta just sceme i my tu na vyhodze, naj koštuje keľo sce". Toto nepatrí do doby moderného spravovania verejných financií.

Skrátka - ak tu máme budget a dáta (ktoré ešte len budú, lebo nie je možné vychádzať zo štúdií spred 10-15 rokov), tak na základe toho vyberieme najefektívnejšie riešenie (ani nie najdrahšie, ani nie najmegalomanskejšie, ale také, ktoré za rozumnú cenu zlepší život ľudí). Nielen pre Prešov, ale pre hocijaké iné územie alebo projekt.

Je škoda, že to Prešovčania berú osobne, aj keď ako píšem vyššie - chápem to. No nesúhlasím.
Stevqo
diskutujúci
 
Príspevky: 144
Obrázky: 76
Založený: 27. Aug 2006 20:19

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod svaco » 22. Feb 2017 12:53

Neviem či si postrehol, ale už vám stavajú D1 Budimír - Bidovce a chystajú R2 Koš.Olšany - Šaca (čiže momentálne ste na tom trochu lepšie, máte vnútromestské obchvaty + začali stavať vonkajší).

Kritiku do vlastných radov vždy prijímam veľkoryso od iných, tak len dúfam, že budeš ostro proti výstavbe R2 Koš.Olšany - Šaca, bude to síce hlúpe(lebo tým pádom nebudú mať KE dokončený obchvat, a predstav si že ja ako PO obyvateľ dúfam, že vám to čo najskôr dokončia), ale budeš aspoň konzistentný vo svojich názoroch.

Alebo aj tu platí že bližšia košeľa ako kabát?
Obrázok používateľa
svaco
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 788
Obrázky: 14
Založený: 29. Jan 2008 11:16
Bydlisko: Presov

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod Stevqo » 22. Feb 2017 13:19

svaco napísal:Neviem či si postrehol, ale už vám stavajú D1 Budimír - Bidovce a chystajú R2 Koš.Olšany - Šaca (čiže momentálne ste na tom trochu lepšie, máte vnútromestské obchvaty + začali stavať vonkajší).

Kritiku do vlastných radov vždy prijímam veľkoryso od iných, tak len dúfam, že budeš ostro proti výstavbe R2 Koš.Olšany - Šaca, bude to síce hlúpe(lebo tým pádom nebudú mať KE dokončený obchvat, a predstav si že ja ako PO obyvateľ dúfam, že vám to čo najskôr dokončia), ale budeš aspoň konzistentný vo svojich názoroch.

Alebo aj tu platí že bližšia košeľa ako kabát?


Sorry, ale vidím, že si môj príspevok vôbec nepochopil, alebo nechceš pochopiť:
- ja nie som proti dostavbe potrebnej infraštruktúry v Prešove a okolí (zámerne nepíšem iba o diaľničných obchvatoch)
- rovnako ako ty Košiciam, aj ja to Prešovu z duše prajem, lebo tadiaľ pravidelne chodím a tiež nadávam aj stojac v zápchach
- Budimír - Bidovce je takmer na začiatku, takže rozdiel oproti Prešov, západ - Prešov, juh (ktorý ako taký nekritizujem, ja som písal o celkovej prešovskej doprave) je minimálny, resp. nikto nemôže za to, že pri Prešove to bude kvôli tunelu dlhšie trvať, to je realita
- neviem prečo by som mal byť proti Koš.Olšany - Šaca, keď nie som ani proti prešovskému severnému obchvatu - to je práve problém: vy to beriete osobne.
- ja pritom netvrdím, že severný (východný) obchvat PO netreba stavať, ale kritizujem vynaložené finančné prostriedky, ergo ide to aj za lacnejšie a v efektívnejšom variante (preto spomínam aj východný a iné ďalšie alternatívne cesty, o ktorých dáta a analytici hovoria, že výraznejšie odľahčia prešovskú vnútromestskú dopravu, viac ako tie vysnívané D/R obchvaty)
- až sa pri R2 Koš. Olšany - Šaca ukáže, že je výhodnejšie stavať iba polprofil, nech sa páči (rovnako tak ako som doteraz presvedčený, že bola hlúposť stavať R4 do Milhoste v plnom profile, lebo je to prázdna cesta)
- a nehovoriac o tom, že hoci je to stavba tisícročia v Prešove - aj vy budete mať čoskoro vnútromestský obchvat hotový a už len ten samotný dosť odľahčí niektoré komunikácie a časti mesta a minimálne smer KE - PP a PO - severovýchod bude rozvetvený a nie zúžený do jedného lievika
- dúfam, že vyššie spomenuté body hovoria jasne, že mi nie je bližšia košeľa ako kabát
Stevqo
diskutujúci
 
Príspevky: 144
Obrázky: 76
Založený: 27. Aug 2006 20:19

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod plš » 22. Feb 2017 13:39

Stevqo, ty si mi za diskutéra.
Asi máš takú prax, že toľko premýšľaš o výdavkoch, že kolísku pre novorodenca kúpiš vtedy, keď pomaly maturuje.
Obchvat Prešova sa chystá 40 rokov. Bežná doba je 20 rokov, pri impulzoch ako Kia v Žiline, to vedia skrátiť.
Stevqo, kde si doteraz bol Ty, Kovalkovič aj popletený Kažimír? Vyzerá to akoby si bol práve vykotená myš z včera večera....
Nehnevaj sa za prirovnania.
Jedna pripomienka Aquilovi: nového diskutéra by malo vlákno pustiť do diskusie len vtedy, keď bude mať prelistovaných aspoň 90% strán vlákna... hahaha /keby sa to urobiť jednoducho dalo /
plš
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 04. Sep 2011 22:26
Bydlisko: Košice

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod Vceliak » 22. Feb 2017 13:39

Ani ja nie som z PO kraja, ale dokončenie plnej D1 aspoň po Bidovce je minimum, čo potrebujeme všetci.
Už som to tu písal: Ak "analytici vypočítajú pre Severný obchvat Prešova iba polprofil, tak tam - za Prešovom, "zdochne pes". Nikdy sa už R4 nerozšíri, a aj tých pár mladých, čo tam ešte žije, "potiahne na západ".
Boli časy, keď sa o Prešove rozprával ako o potencionálnej "fabrike", ako opozícia ku Košiciam, aby sa v Košiciach toho veľa nenakopilo. Preto sa ako prvé stavala diaľnica medzi uvedenými mestami. Dnes by stačilo, aby sme to my - neprešovčania, dokázali obísť bez problémov. Priznám sa, mne stačí aj dokončenie D1 (tá z roku 2010by stačila :-) ), ale chápem, že Via Carpatia ide dnes cez sídlisko v Prešove.
Vceliak
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 488
Založený: 20. Okt 2016 11:50

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod ondrejko_t » 22. Feb 2017 14:53

plš napísal:Stevqo, ty si mi za diskutéra.
Asi máš takú prax, že toľko premýšľaš o výdavkoch, že kolísku pre novorodenca kúpiš vtedy, keď pomaly maturuje.
Obchvat Prešova sa chystá 40 rokov. Bežná doba je 20 rokov, pri impulzoch ako Kia v Žiline, to vedia skrátiť.
Stevqo, kde si doteraz bol Ty, Kovalkovič aj popletený Kažimír? Vyzerá to akoby si bol práve vykotená myš z včera večera....
Nehnevaj sa za prirovnania.
Jedna pripomienka Aquilovi: nového diskutéra by malo vlákno pustiť do diskusie len vtedy, keď bude mať prelistovaných aspoň 90% strán vlákna... hahaha /keby sa to urobiť jednoducho dalo /



pls, Ty si mi za diskutera...
a to si veteran fora, ja mozno len navstevnik. a mozno by ma mali zakazat, lebo nemam urcite precitanych 90% fora, dokonca ani vlakna.
ale neviem v com Stevqo nema pravdu. jednoducho povedal to co je faktom. na to netreba byt vetranom fora. na to staci zdravy rozum. pouzijem na to Tvoje prirovnanie. kolisku pre novorodenca treba kupit hned, nie ked maturuje. to je fakt. ale ked mas len na drevenu kolisku, nebudes kupovat zlatu len pre to ze aj sused ma. a mozno ani nema, ale ja ju chcem!
trosku sa staci zamysliet...
ondrejko_t
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 783
Obrázky: 13
Založený: 29. Jún 2016 07:29

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod Dendik » 22. Feb 2017 17:51

Zase ten duch chudoby...? Skrblik von...! :)
Uz som to tu pisal ze ak moze mat Zilina obchvaty za takmer 1,1 MILIARDY eur (dobre citate) konkretne juh-zapad-sever (a velkoryso-priehrada,
tunel,+mimourovnove krizenia) juh-vychod (dva tunely) + samozrejme dlhe roky luxusne prietahy (mam na mysli aj rondel s vynikajucimi mimourovnovkami...!)

tak preco by Presov o cosi vacsi a na krizovatke ciest priblizne rovnakych vyznamov nemohol mat:
J-Z obchvat v podobe D1 za cca 345 milionov (po Ersekovej zlave 6% ratam)
Z-S-V obchvat v podobe R4ky za ??? kolko by ste Presovu dopriali? 400-500-600? milionov

Ak aj 600 stale je to cca o 100 milionov menej:)

Konecne uz pochopte:
Ak sa 40 rokov do niecoho neinvestuje priebezne, pride cas, ked sa musi NARAZ a my mame dokonca dostat este menej ako ZA ktora je zbudovana uz roky? :)
trosku sa staci zamysliet...
Dendik
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 720
Obrázky: 9
Založený: 16. Feb 2017 10:49

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod racto » 22. Feb 2017 18:12

Odpoveď je jednoduchá, Zatiaľ čo na D1 v okolí Žiliny bude mať intenzitu okolo 25000 D3 okolo 10000, tak intenzita na D1 Prešov je okolo 6000 voz/24h v profile.
Ani jeden obchvat však nerieši vnútromestskú dopravu
ach jaj
Obrázok používateľa
racto
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 28
Založený: 22. Okt 2007 11:33
Bydlisko: Detva

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod DrX » 22. Feb 2017 18:39

Samozrejme, ze ani Zilina nemala mat taketo megalomanske riesenia. Ani Visnove nie je nutne - okolo strecna sa dalo urobit hromada Rkovych rieseni.

Ale iste je, ze PO potrebuje hlavne riesit vnutromestsku dopravu plus kamiony sever-juh, co elegantne poriesi dostavaba krizovatiek/prietahov v meste + vychodny obchvat v polprofile + D1 (najlepsie nanovo vysutazena a zlacnena a az v case, ked Nabrezna nebude kapacitne stihat).

PS: a ked tu niekto vytahuje Kosice, tak praveze BUD-BID sa stavia za normalne ceny, a cely obchvat bude bez tunelov. A pritom podla presovsko-zilinsko-bratislavskej logiky sme tiez mohli pozadovat severozapadny obchvat, ktory by bol kratsi pre spojenie PO-Roznava a tiez by vyzadoval kilometre tunelov.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod medima » 22. Feb 2017 19:00

Visnove nie je nutne? Ta teraz si ty vypustil hlupost do eteru. Co si chcel tahat uzinovy variant okolo Strecna?
Dalej, no namiesto dialnice tu zas navrhujes pre Presov len nejaku krizovatku a mestsky prietah. Ty si ale ze uplny antidialniciar. Nejaky nespokojny obcan, ktory nie je stotozneny s myslienkou spoplatnenia dialnicnej siete, tak bojuje proti nim. Tak sa presun na cesty I. triedy, ked mas nejaky problem bud s mytom, znamkami, rychlostou alebo neviem cim inym, ale nespochybnuj tu vyznam dialnic, lebo nikto s tebou suhlasit nikdy nebude a nic tym nezmenis.
medima
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 665
Obrázky: 18
Založený: 05. Jan 2013 21:23

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod DrX » 22. Feb 2017 19:10

Pochop, ze ta dialnica D1 PO Z-J pre Presov spravi velmi malo, lebo PO je upchaty autami, ktore zacinaju/koncia v PO. A ak ma byt D1 PO Z-J pre spojenie KE-BA, tak na to spojenie treba logicky dostavat R2 KE-ZV s jedinym tunelom Soroska a za smiesne lacnu cenu, porovnatelnu s tym, co sa ma preinvestovat len aby sa HLUPO poriesil tranzit okolo PO (cize D1 PO Z-J a R4 SO PO), co este stale za miliardu EUR ani neporiesi upchate ulice v meste PO. A to predrazene poriesenie je HLUPE, lebo kamionom v trase R4 S-J prida kilometre (resp. so zachadzkou cez Hanusovce nT desitaky kilometrov) naviac.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod Yoggy52 » 22. Feb 2017 19:38

racto napísal:Odpoveď je jednoduchá, Zatiaľ čo na D1 v okolí Žiliny bude mať intenzitu okolo 25000 D3 okolo 10000, tak intenzita na D1 Prešov je okolo 6000 voz/24h v profile.
Ani jeden obchvat však nerieši vnútromestskú dopravu

25tisic? a odkial by sa tam tolka intenzita nabrala? ked pri poslednom scitani na I/18 bolo len 26tisic vozidiel :roll: realne tam bude okolo 15tisic :wink:
Yoggy52
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 9
Založený: 25. Feb 2013 23:02
Bydlisko: Rosenheim

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na D1

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 15 hostí.