D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Bratislava (Petržalka – križovatka s D2) – Trnava – Trenčín - Žilina – Prešov – Košice – Záhor, štátna hranica SR/Ukrajina

Moderátor: Moderátori

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod Dendik » 12. Nov 2018 16:34

este k tomuto:

nonick napísal:Ak ma trat ostat vyuzivana pre vnutromestsku dopravu, tak to uz tadial rovno mozu chodit aj ostatne vlaky, naco stavat prelozku.


No ved prave naopak! Ak tam chodia komplet vlaky (a aby sa zlepsila doprava boli navrhovane este castejsie takty) tak by tie zavory boli dole
dost casto. Ak by sa presunula trat tam KDE NIC NEKRIZUJE mozu si chodit ako casto chcu. Preto stavat prelozku.

Myslienka bola: ak by trat ostala nevyuzivana, moze sluzit na lokalku, ktora nebude tak casto premavat, a pomoze zlepsit vnutromestsku
dopravu vytvorenim 2 dalsich zastavok pri tomto: https://goo.gl/maps/9ejUR2iDTk92 a tomto: https://goo.gl/maps/GM4aPpJhpbJ2 mieste.

nonick napísal:A po dalsie, nemyslim si, ze by 1,5 km vrtany tunel bol o moc lacnejsi ako to, co sa navrhuje.


A ak by par desiatok metrov pred tymto miestom https://goo.gl/maps/xMMMrD3zY4o dvihli trat na nasyp, tak by vypadlo toto krizovanie
+ krizovanie cesty na tomto mieste https://goo.gl/maps/HSrLSqUR2922, a nemusel byt snad ani tunel, len zarezy...
Dendik
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 411
Obrázky: 9
Založený: 16. Feb 2017 10:49

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod vladik67 » 13. Nov 2018 11:04

No ak by bolo na mne, železničnú dopravu z južnej časti mesta, ale aj zo sídliska, by som vylúčil a riešil tak ako bolo nakreslené na obrázku vo fotogalérii
gallery/image_page.php?album_id=235&image_id=40823

Je vytvárany dosť veľký hluk v tých miestach , kde teraz vedie trať, a v Prešove je dostatočne časovo pokrytý takt MHD. Myslím si, že nastupovanie na tých zastávkach, ktoré sú teraz situované na juhu mesta sa preložením trate pohodlie priameho nastupovania zníži, no rozvoju mesta a zlepšeniu životného prostredia odstránením hluku prispeje k pohodliu väčšiemu počtu ľudi bývajucích v okoli trate, ale aj na celom Sídlisku III, ktoré je situované v doline. Hrmot nákladných vlakov je neskutočný najmä v nočných hodinách, keďže je to hlavna trať na Poľsko, hoci dnes sa uprednostňuje kamionová doprava pred železničnou.

Som mimo OT ale nerozumiem ani ja, prečo sa to rozoberá v tomto vlákne a bola by blbosť písať odpovede niekde inde, keď sa to tu začalo rozoberať. Nech admin zváži prehodenie príspevkov do príslušnej témy či mesta Prešov alebo k železničnej doprave.
vladik67
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 404
Obrázky: 106
Založený: 02. Jan 2011 10:34

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod vladovav » 13. Nov 2018 11:19

masterplan hovorí že trať pôjde dole cesta bude nad tam križovanie nebude :!:
vladovav
diskutujúci
 
Príspevky: 207
Obrázky: 20
Založený: 08. Apr 2016 13:46

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod Yoggy52 » 13. Nov 2018 12:28

Problem v Presove je umiestnenie stanice. Najlepsia lokalita by bola momentalne niekde pri mestskom cintorine. :)
Yoggy52
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 9
Založený: 25. Feb 2013 23:02
Bydlisko: Rosenheim

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod Dendik » 13. Nov 2018 12:56

vladovav napísal:masterplan hovorí že trať pôjde dole cesta bude nad tam križovanie nebude :!:


Viem o tom ze to v genereli je, ale mam obavu ze teraz tam uz zacinaju robit druhy most a je robeny
vo vyske sucasneho... t.j. asi je malo pravdepodobne ze trať zapustia 4,5 metra do zeme v mieste kde
tecie Torysa a pri kazdom vacsom uhrne zrazok je tam vody az skoro pod most...

Skor prinosnejsie a uskutočniteľnejšie mi pride rozumna preložka, zaujimave ze ten masterplan o
ničom takom nehovori :D
Dendik
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 411
Obrázky: 9
Založený: 16. Feb 2017 10:49

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod vladovav » 13. Nov 2018 14:20

ja som to neprojektoval ja by som cestu dal hore teraz viem že je tam torysa uvidime čo urobí ŽSR to tak skoro nebude ale ževraj 160km hlavný ťah je plane cez prešov nie cez Margecany po Žilinu by malo byť hotové 2020 modernizácia začne Poprad smer západ ale niektore úseky môžu sa začať robiť aj pri Prešove a Košice prečo viac voličou a lepší terne tak uvidime ako pôjde hlavný ťah mal by isť cez Prešov
vladovav
diskutujúci
 
Príspevky: 207
Obrázky: 20
Založený: 08. Apr 2016 13:46

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod svaco » 13. Nov 2018 15:06

Trať, ktorú ste nakreslili ide v úrovni plánovaných MK-5 myslím, takže to tam môže byť celkom úzke aj pre trať aj pre 4-pruhovú cestu.
Obrázok používateľa
svaco
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 625
Obrázky: 13
Založený: 29. Jan 2008 11:16
Bydlisko: Presov

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod juraj1 » 13. Nov 2018 17:09

Čo by Bratislava dnes za to dala, aby si nezrušila trať prakticky v centre. Netreba robiť tú istú chybu znova inde...
juraj1
diskutujúci
 
Príspevky: 202
Obrázky: 2
Založený: 09. Sep 2005 14:44
Bydlisko: BA (TN)

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod Vlados » 13. Nov 2018 19:04

Presne, trať ktorá by doviezla ľudí nie do mesta ale určitého miesta mesta. Prešov je 3. najväčšie mesto, ale tu sa chová ako malá dedina.
slovník moderátora tohto fóra: "Keď sa pozries do zrkadla a vidíš k.ta tak zrkadlo za to nemôže."
neželám si devila ako moderátora tohto fóra, rovnako ako 74% hlasujúcich https://dialnice.info/viewtopic.php?f=6&t=23321
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 144
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod Kvík » 13. Nov 2018 21:49

vladovav napísal:ja som to neprojektoval ja by som cestu dal hore teraz viem že je tam torysa uvidime čo urobí ŽSR to tak skoro nebude ale ževraj 160km hlavný ťah je plane cez prešov nie cez Margecany po Žilinu by malo byť hotové 2020 modernizácia začne Poprad smer západ ale niektore úseky môžu sa začať robiť aj pri Prešove a Košice prečo viac voličou a lepší terne tak uvidime ako pôjde hlavný ťah mal by isť cez Prešov


Trať ZA-KE cez Prešov? To preboha komu napadlo? Šak tam sú smerové aj výškové pomery totálne nemožné. Treba rozhodiť päť miliárd svojim, alebo čo...?
Να εύχεσαι νάναι μακρύς ο δρόμος, γεμάτος περιπέτειες, γεμάτος γνώσεις.
Kvík
diskutujúci
 
Príspevky: 112
Obrázky: 3
Založený: 20. Sep 2017 18:16
Bydlisko: KE/BA

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod jarino » 13. Nov 2018 21:56

Neviem o tom, žeby Mesto chcelo pretrasovať železnicu z centra. Skôr by chceli postaviť nové zastávky na území mesta, napr. na sídlisku III.
Viď článok spred pár dní, citujem: "V oblasti železničnej dopravy počíta napríklad s dvoma železničnými zastávkami na Sídlisku III (Bajkalská a Mukačevská) a zastávkou pri nemocnici v smere jazdy na Bardejov."
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 924
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod kolemjedouci » 14. Nov 2018 10:26

Kvík napísal:
vladovav napísal:ja som to neprojektoval ja by som cestu dal hore teraz viem že je tam torysa uvidime čo urobí ŽSR to tak skoro nebude ale ževraj 160km hlavný ťah je plane cez prešov nie cez Margecany po Žilinu by malo byť hotové 2020 modernizácia začne Poprad smer západ ale niektore úseky môžu sa začať robiť aj pri Prešove a Košice prečo viac voličou a lepší terne tak uvidime ako pôjde hlavný ťah mal by isť cez Prešov


Trať ZA-KE cez Prešov? To preboha komu napadlo? Šak tam sú smerové aj výškové pomery totálne nemožné. Treba rozhodiť päť miliárd svojim, alebo čo...?

A preco by Presov ako krajske mesto nemal byt na koridore hlavnej trate z vychodu na zapad? Celkom nerozumiem, preco sa vobec povodne trat navrhla tak ako je teraz... Verim, ze sa to podari zrealizovat aby clovek nemusel donekonecna prestupovat v Kysaku. Pokial viem, tak postavit tunel pre vlak nie je az take narocne ako pre dialnicu. Jasne, ze to nebude zadarmo, ale ked sa tato krajina ma niekam posunut, musia sa konecne budovat aj nove trate a nie len opravovat to co mame.
kolemjedouci
návštevník
 
Príspevky: 15
Založený: 03. Nov 2014 09:52

Re:

Odoslaťod KN.SK » 14. Nov 2018 10:49

NITRA, BANSKÁ BYSTRICA...
Festina lente! Σπεῦδε βραδέως!
Sapienti sat.
Radšej budovať, než niečo ničiť.
Obrázok používateľa
KN.SK
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3238
Založený: 08. Máj 2014 11:56

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod Vlados » 14. Nov 2018 11:45

kolemjedouci napísal:A preco by Presov ako krajske mesto nemal byt na koridore hlavnej trate z vychodu na zapad? Celkom nerozumiem, preco sa vobec povodne trat navrhla tak ako je teraz... Verim, ze sa to podari zrealizovat aby clovek nemusel donekonecna prestupovat v Kysaku. Pokial viem, tak postavit tunel pre vlak nie je az take narocne ako pre dialnicu. Jasne, ze to nebude zadarmo, ale ked sa tato krajina ma niekam posunut, musia sa konecne budovat aj nove trate a nie len opravovat to co mame.

1. lebo stále nemáme hlavný koridor zodpovedajúci 21. storočiu
2. lebo stále nemáme ostatné trate zodpovedajúce 21. storočiu
3. lebo to nie je potrebné. schopné železnice by mali buď solídne prípoje (časovanie, vozne...) alebo by prepájali vozne
4. lebo by tú trať cez Prešov nebolo kde viesť
5. lebo sme na to nemali za Františka Jozefa :wink:
Nie vždy je vhodné sa riadiť poručíme větru, dešti.
slovník moderátora tohto fóra: "Keď sa pozries do zrkadla a vidíš k.ta tak zrkadlo za to nemôže."
neželám si devila ako moderátora tohto fóra, rovnako ako 74% hlasujúcich https://dialnice.info/viewtopic.php?f=6&t=23321
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 144
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod ondrejko_t » 14. Nov 2018 12:01

a na doplnenie, rovnako ako BB ma trasu BA KE juhom, cez PO sla hlavna trat Madarsko - KE - PO - Plavec (s prestupom cez SL do PP) - Polsko. to ze sme si to vlastnou hlupostou zrusili a osobaky koncia kdesi v SB, to je na nasu hambu a skodu.

btw, Kolemjedouci - to potom rovno spravme tunel popod donovaly z RK, aby sla hlavna trat aj cez krajske mesto BB, nasledne by mohla ist trat do ZV a naspat tunelom popod Klak do ZA, odtial cez TN a Leopoldov do NR a huraaaa, smer BA.
uz si predstavujem to hlasenie: Vazeni cestujuci, trasu, ktora mohla byt za 4 hodky, sme Vam predlzili na 8, ale v cene mate prehlad celeho slovenska s moznostou vidiet vsetky krajske mesta. Verime, ze sa Vam nasa ponuka zapaci :)
ondrejko_t
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 327
Založený: 29. Jún 2016 07:29

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod mike75 » 14. Nov 2018 12:25

Chalani, ale už ste riadne off topic!!!
mike75
návštevník
 
Príspevky: 24
Založený: 25. Nov 2015 13:30
Bydlisko: Košice, Štrba

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod eric987 » 20. Nov 2018 08:03

Zrejme sa zacina pracovat na aj na poslednom moste, SO 204 : gallery/image_page.php?album_id=262&image_id=40863 (jeden z 2 mostov ponad D1). Nevie niekto akutualny stav razenia tunela Presov? Dakujem.
eric987
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 93
Založený: 16. Júl 2014 08:16

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod stavbar_po » 20. Nov 2018 18:51

SO204 nieje poslednym mostom, na ktorom sa doteraz nerobilo.
Dalsimi mostmi, na ktorych sa este nezacalo pracovat su SO205-mostny objekt na D1 tesne pred zapadnym portalom tunela a SO215-most nad D1 v krizovatke Presov juh, ktory je na zjazde zo smeru Poprad na Presov.
K dnesnemu dnu su ukoncene 8 mostovky: SO202,207,209,212,213,214,216 a 217.
Usek bude mat 18 mostnych objektov.
No 5 mostnych objektov(SO201,203,205,206,208) pozostava az z 2 mostov, cize spolu bude az 23 mostov.
stavbar_po
diskutujúci
 
Príspevky: 111
Obrázky: 0
Založený: 10. Feb 2016 10:06

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod vladovav » 20. Nov 2018 19:12

akutualny stav razenia tunela Prešov sa tu nebude davať kvôli tomu že sme všetci ponaučeny z minulosti 8) :!:
vladovav
diskutujúci
 
Príspevky: 207
Obrázky: 20
Založený: 08. Apr 2016 13:46

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod i15 » 20. Nov 2018 21:37

lebo vyrazené metre sú strašne citlivý údaj, to ako keby zamestnanec banky zverejňoval stavy na účtoch klientov :roll:
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod Maxx787 » 20. Nov 2018 22:47

niekto napiamo napisal ze nam nebude posielat udaje? ako slobodny pristup k informaciam uroven 2250 ci kolko metrov ma ten tunel...
Geography is not a career, is post apocalyptic survival skill
Maxx787
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 728
Obrázky: 77
Založený: 03. Okt 2014 17:33
Bydlisko: NO

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod maxxis » 20. Nov 2018 23:53

pokial viem uz je vyrazenych cez 500m z oboch stran a makaju a razia ostosest bez prestavky.. kalap dole! kiezby takto razili aj Cebrat nech si berie Vahostav priklad..
maxxis
nováčik
 
Príspevky: 4
Založený: 19. Nov 2018 23:32

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod ondrejko_t » 21. Nov 2018 08:00

myslim, ze to nie je dobry priklad, ked porovnavas tunel so vsetkymi povoleniami s tunelom, kde je tak max. EIA a banske povolenie. (a okrem toho Presov nema hrboltovu)
aj ked v jednom sa zhodneme, kiez by sa tam uz makalo poriadne.
ondrejko_t
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 327
Založený: 29. Jún 2016 07:29

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod stavbar_po » 21. Nov 2018 10:26

Maxx787 napísal:niekto napiamo napisal ze nam nebude posielat udaje? ako slobodny pristup k informaciam uroven 2250 ci kolko metrov ma ten tunel...

Vyrazene metre su pravidelne zverejnovane na FB v skupine D1 Prešov zapad - Prešov juh.
Geolog tunela poziadal clenov tejto skupiny aby nezverejnovali udaje mimo FB.
stavbar_po
diskutujúci
 
Príspevky: 111
Obrázky: 0
Založený: 10. Feb 2016 10:06

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod ondrejko_t » 21. Nov 2018 12:35

tomu rozumiem, ze to slusne akceptovali. ale asi sa viaceri, vratane mna, pytaju skor na to, ze preco to on nechce zverejnit. ci je to tajny udaj, alebo ci mu za to hrozia nejake perzekucie...
ondrejko_t
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 327
Založený: 29. Jún 2016 07:29

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na D1

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 37 hostí.