Stránka 11 z 17

Re: D1 Beharovce - Fričovce

OdoslaťOdoslané: 15. Máj 2018 19:02
od Vlados
smerom na PO to bude asi iba po križovatku a na PP to bude určite aj za.

Re: D1 Beharovce - Fričovce

OdoslaťOdoslané: 21. Máj 2018 20:31
od andel011
Nevite niekto co robia na moste pred vjazdom do tunela v smere od levoče?

Re: D1 Beharovce - Fričovce

OdoslaťOdoslané: 23. Máj 2018 19:13
od bongi111
opravuju rozpadnute rimsy

Re: D1 Beharovce - Fričovce

OdoslaťOdoslané: 23. Máj 2018 23:06
od Tomas PO
dlho nevydrzali

Re: D1 Beharovce - Fričovce

OdoslaťOdoslané: 10. Jan 2019 23:58
od babar
Ospravedlnujem sa ak je to blba otazka, alebo ak to tu uz niekto rozoberal, ale viete niekto preco je zo strany od Presova plny profil az po tunel a zo strany od Popradu konci plny profil uz cca kilometer-dva pred tunelom?? Nedavalo by zmysel mat plny profil az po tunel z obidvoch stran? Alebo mi nieco unika??

Re: D1 Beharovce - Fričovce

OdoslaťOdoslané: 11. Jan 2019 06:39
od andel011
Mám pocit že v Korytnom je polprofil kvoli tomu že tam chýba MOST. Z razením tunela musia vybudovať aj druhý most pre smer PO-PP.

Re: D1 Beharovce - Fričovce

OdoslaťOdoslané: 11. Jan 2019 08:58
od eucitizen
Oni mohli urobit hned plny profil za chybajucom moste, tam je este km v 1/2 profile.

Re: D1 Beharovce - Fričovce

OdoslaťOdoslané: 11. Jan 2019 09:25
od vladik67
Andel011 máš dobrý pocit. Chýbajú tam dve mosty a nie jeden a to pred Korytným menší a cez Korytné veľky resp. vysoký ponad dolinu. Aspoň tie mohli ísť do súťaže pre menšiu stavebnú firmu alebo aspoň ten jeden menší.
Ak začnem filozofovať, tak výstavbou oboch mostov a správnym regulovaním dopravy by stavbári tunela mali minimálne po moste na údolim Korytne dvojpruh a následne jeden pruh k vyvážaniu rúbane z tunela a nezaťažovali by obyvateľov obce Korytné.
Ešte doplním, že každý vystavaný meter na dialnici je dobrý a zníži sa aj cena výstavby tunela. Vedeli by sme presne čo stála výstavba tunela s technológiou pri zľahčení vybavovania stavebných povolení a iných administratívnych úkonov v súvislosti s výstavbou tunela.
Len nad tým mohli už rozmýšľať v minulosti ke´d dobudovali MUK pri Behárovciach na plný profil, ale rozmýšľať do budúcnosti je tak slovenské.
Veď tie intenzity nie sú na to, aby to bolo potrebné a financie z EU fondov prepadávajú, lebo nebola príprava, hoci takáto stavba mohla byť v zásobniku pre prípad zlyhania iných projektov.

Re: D1 Beharovce - Fričovce

OdoslaťOdoslané: 11. Jan 2019 09:58
od Vlados
Nechýbajú tam dva mosty, ale tri. Nie je rozhodnuté kde bude nový portál tak tretí most ani nevieš tam postaviť a vlastne by bol problém sa na neho plynulo napojiť. Nie je vhodné ak sa hneď za tunelom mení smer cesty, resp. už pred výjazdom z tunela potrebuješ mať jasno ako mimo tunela aby si nebol oslnený/oslepený.
MÚK Behárovce dobudovali len preto že predchádzajúci úsek bol postavený na plný profil, s tým sa pri výstavbe MÚK nepočítalo. To bolo rozumné nakoľko nie všetky vozidlá môžu prechádzať tunelom.

Re: D1 Beharovce - Fričovce

OdoslaťOdoslané: 11. Jan 2019 10:05
od vladik67
No ak ten most nad Korytným sa nedá stavať, tak ten jeden resp. dva mosty mohli kľudne stať, lebo do kopca naproti tunelu sa už nezahryzneš.
A pokiaľ sa pamätam tak uniková štôlňa mala byť prerábana na tunel. Nesledujem tunelárske normy, ale niečo sa aj v tom zmenilo, lebo v opačnom prípade aj ten najvyšší most mohol stať.

Re: D1 Beharovce - Fričovce

OdoslaťOdoslané: 11. Jan 2019 10:12
od Vlados
Úniková trasa musí byť počas prevádzky tunela funkčná. Pod výnimku sa nikto nepodpíše, detto sa nikto nepodpíše pod uzávierku tunela na niekoľko rokov.

Re: D1 Beharovce - Fričovce

OdoslaťOdoslané: 11. Jan 2019 10:41
od vladik67
Takže existuje nová norma o únikových cestách z tunela? Zrejme podľa dlžky? Lebo veľa kratších tunelov v v praxi únikovú dieru zvlášť nemá. Alebo to platilo aj vtedy a bol zle naprojektovaný tunel, lebo sa neda počítať s výstavbou spomínaného mosta nad Korytným?

Re: D1 Beharovce - Fričovce

OdoslaťOdoslané: 11. Jan 2019 11:34
od Vlados
Kedy si sa na bezpečnosť tunelov tak nehľadelo, ale tradické udalosti toho dosť zmenili.
Myslím, že ak by sa aj most na Korytným postavil, tak bude problém s presmerovaním dopravy na ten nový most. Asi tam 60tku nechceme, a zlepšiť osvetlenie tunela asi tiež nechceme. Si zober aké tanečky boli okolo MÚK Hendrichovce...

Re: D1 Beharovce - Fričovce

OdoslaťOdoslané: 11. Jan 2019 11:56
od vladik67
Ja netvrdím, že treba stavať most Korytne za každú cenu, ale ten most bude aj tak končiť na opačnom kopci a väčší zárez robiť do kopca je hlúposť. Minimálne tie dva mosty sa mohli stavať z peňazi čo prepadli 2007 -2013 alebo ak sa nevyčerpú všetky z 2013-2020. Jednak by to znížilo náklady na výstavbu tunela a aj postavená cesta by bola využiteľná ihneď. Ináč veľa možnosti s posúvaním tunela ako aj začiatku mosta Korytne nie je, len pri terajšej výstavbe by nemohol byť spustený do prevádzky, čo by pre poniektorých boli zbytočne vyhodené peniaze a radšej nech prepadnú, lebo aj životnosť mosta nie je bohvieako dlhá a druha rúra pre intenzity pre niektorých nepotrebná ani z hľadiska údržby a včastej výluky tunela. To neplatí, aby sa aspoň menšie mosty nemohli dostavať z nepreinvestovaných fondov v rámci EU projektov.

Re: D1 Beharovce - Fričovce

OdoslaťOdoslané: 12. Jan 2019 05:37
od woodbridge
som taktiez za a treba to hned aj napisat resp pripomenut ministrovi Ersekovi nech to hodi do sutaze este tento rok, tam pojde minimum penazi, to mozu stavat aj so zvysnymi eurofondami a tunel druhu ruru hned nasledne po tom treba rozbehnut razenie. nie je o com. tu nema absolutne ziadny vyznam spekulovat ako pri Soroske. druhy pas Beharovce Fricovce musi ist do vystavby co najskor toto je frekventovana hlavna D1 ziadna R-ka, tu musi byt 4 pruh vsade lebo budu vznikat lieviky a bude to s postupujucim casom a neustale pribudajucou dopravou sposobovat len vacsie a vacsie problemy.

Re: D1 Beharovce - Fričovce

OdoslaťOdoslané: 12. Jan 2019 10:48
od i15
Škoda, že sa počas úpravy MÚK Beharovce nepostavil aj druhý profil mosta pri motoreste Varga a za ním miernejšie zbiehanie pruhov so zachovaním 100 km/h. Ťahať druhý profil až po jednorúrový tunel nemá zmysel, prínos by bol minimálny. Od Érseka nečakám, že by s Braniskom pohol, ale verím, že nasledujúca vláda sa rozhýbe. Branisko je strašiak a každý si myslí, že rozšírenie bude veľmi drahé. V skutočnosti sú odhadované náklady 200-250 mil € , čo je porovnateľné s úsekom Budimír Bidovce a len zlomok nákladov na úseky, ako Turany Hubová, alebo rozšírenie BA-TT

Re: D1 Beharovce - Fričovce

OdoslaťOdoslané: 12. Jan 2019 11:39
od Lorenc
A pri dobrom tendri by mohlo ist len o 120- 150 mil.

Re: D1 Beharovce - Fričovce

OdoslaťOdoslané: 13. Jan 2019 13:15
od Vlados
i15 napísal:Škoda, že sa počas úpravy MÚK Beharovce nepostavil aj druhý profil mosta pri motoreste Varga a za ním miernejšie zbiehanie pruhov so zachovaním 100 km/h. Ťahať druhý profil až po jednorúrový tunel nemá zmysel, prínos by bol minimálny. Od Érseka nečakám, že by s Braniskom pohol, ale verím, že nasledujúca vláda sa rozhýbe. Branisko je strašiak a každý si myslí, že rozšírenie bude veľmi drahé. V skutočnosti sú odhadované náklady 200-250 mil € , čo je porovnateľné s úsekom Budimír Bidovce a len zlomok nákladov na úseky, ako Turany Hubová, alebo rozšírenie BA-TT

Most ponad cestu do Pongrácoviec by bol dlhý cca 220m... Ani tých 200-250 mil. nie je málo. Je otázne či sa niekto do toho pustí skôr ako budú rozbehnuté Hurany-Hubová. Ich dokončenie by malo byť plánované spoločne.

Re: D1 Beharovce - Fričovce

OdoslaťOdoslané: 14. Jan 2019 19:58
od i15
koľko vozidiel by jazdilo cez Korbeľku, keby sa zajtra dokončil úsek Turany Hubová? Nemyslým, že by to bolo viac, ako dnes jazdí cez Branisko. Druhá rúra Braniska by mala dostať prednosť

Re: D1 Beharovce - Fričovce

OdoslaťOdoslané: 14. Jan 2019 20:59
od Kvík
Číslo ti nepoviem, ale popravde pochybujem, že by to bolo menej (ak teda uvažujeme situáciu, že je hotové všetko medzi a HP a RK a porovnávame intenzity v tuneloch Korbeľka vs. Branisko).

Ale ako niekto, kto tade má záujem často jazdiť (celú trasu BA - KE), by som oveľa viac uvítal aj kombináciu jednorúrovú Korbeľku a jednorúrové Branisko, ako trepať sa cez Kraľovany, ale zato mať dvojrúrové Branisko. Dvojrúrová Korbeľka + jednorúrové Branisko vs nič + dvojrúrové Branisko je už úplný no-brainer, aj keď samozrejme cena je inde.

Re: D1 Beharovce - Fričovce

OdoslaťOdoslané: 14. Jan 2019 21:17
od Maxx787
ked si vezmeme ze doprava smerom na zapad rastie myslim ze intenzity budu vyssie v korbelke. cislo si este asi necham prejst hlavou ale myslim ze by to mohlo byt okolo 15 000 v/24 h +/- 20 %

Re: D1 Beharovce - Fričovce

OdoslaťOdoslané: 14. Jan 2019 21:43
od Lorenc
Tych 15 tisic je real ale v branisku bude vzdy menej si myslim. O 20-30 percent urcite. Jedine ze by existoval tunel Hradiste tak by sa intenzita mohla dorovnat.

Re: D1 Beharovce - Fričovce

OdoslaťOdoslané: 15. Jan 2019 07:09
od i15
neoficiálne údaje za 2016-2017 hovoria, že na D1 v PO kraji rastie intenzita rýchlejšie, ako na Liptove. Z dlhodobého hľadiska bude v Korbelke viac vozidiel, ale chvíľu to potrvá, kým lokálna doprava vymení širokú I/18 za platený tunel a z Oravy začnú schádzať ku Likavke

Re: D1 Beharovce - Fričovce

OdoslaťOdoslané: 15. Jan 2019 08:09
od ondrejko_t
v momente, ked sa otvori usek s Korbelkou, pojdu intenzity celeho useku rychlo hore. dokonca aj ludia, co smerom na ZA usek obchadzali cez Terchovu budu podla mna riskovat strecno len kvoli tomu, ze s vynimkou 15 problematickych kilometrov bude zvysok useku cely na dialnici.
samozrejme + dlhodobe hladisko - Korbelka vyhrava oproti Branisku.

Re: D1 Beharovce - Fričovce

OdoslaťOdoslané: 15. Jan 2019 10:41
od Kvík
Aké riskovať Strečno? Myslíš, že Korbeľka bude otvorená skôr, ako Višňové? Pokiaľ ide o monumentálne oneskorenia, Dúhe celkom verím, ale na toto snáď ani oni nemajú.