Stránka 13 z 17

Re: D1 Beharovce - Fričovce

OdoslaťOdoslané: 30. Jan 2019 10:24
od devil
a prezrad preco je to zbytocne ? je jedno ci tam mas 90-ku ked sa tadial realne nejazdi 90.

Ked ratam ze D1tka sa stavia za 350mil, I.etapa SOPO cca 150mil, a druha niekde okolo 260, tak sme na sume 3/4giga... takze realna uspora
rozumnymi sutazami moze byt v pohode 200-250 melonov...


iste odvtedy to zlacnelo, ale nie vdaka sutaziam ale este pred tendrom po pripomienkach hodnoty za peniaze. tak zlacneli aj ine projekty... ale krytie aj tak nema. druha cast vraj 235 za poloprofil, okolo 280 plny profil, prva cast tender za tusim 160-170 mil. dokopy okolo 450 mega s tym ze na krytie caka aj R2 a planuju sa dalsie useky vratane triblaviny.

btw. 450 + 350 je 800 mega a v tom nebude ani stiavnik ani lipniky...chapes to.

na stranke nds sa pise ze SO PO pojde az do dalsieho obdobia fondov (2021+) a minule vam tu jarino naznacoval ze aj to mozno len prva etapa. necital si to ?

a mimochodom, povedz mi ci cesta medzi NR a PD ma mat vacsi vyznam ked ju chcu stavat sko 2+2, ako Via Carpathia - medzinarodny


co sem pleties cestu ktora neviem ci sa vobec pripravuje s cestou kde bezi VO a druhe VO sa pripravuje ? preco neporovnavas ake mesta mas na E77 a ake na Via Carpathia.

Re: D1 Beharovce - Fričovce

OdoslaťOdoslané: 30. Jan 2019 13:25
od ondrejko_t
devil, nejde o to ze ako sa realne jazdi, ale aka je teoreticky max. mozna dovolena rychlost. tzn. ked idem zo SN do KK a je mimo obce 90 a ja tu cestu poznam, tak si idem 90 (samozrejme tam, kde je to mozne). a nevadia mi zakruty a ani prevysenia. ked to niekto nepozna, ide 70.
pred braniskom mas moznost ist pokojne aj 130 (co sa cesty tyka). nic Ti nebrani. ani zakruta, ani prevysenie, ani priecny sklon vozovky alebo co ja viem co. proste norma vravi 60, tak ides 60. coz pri 2 rurach (rovnako ako napr. Borik) by bolo az k tunelu 130, nasledne 100.
ale nevadi. toto je v principe len moje vypisovanie toho isteho dookola, lebo ako to ma niektory z diskuterov v popise, keby sa na Teba pouzilo 1000 relevantnych argumentov, Ty budes mat 1000+1 blbosti ako protiargument.

Re: D1 Beharovce - Fričovce

OdoslaťOdoslané: 30. Jan 2019 13:38
od devil
ja som vobec nepochopil co si tym svojim argumentom chcel dokazat. ja som napisal ze branisko kapacitne staci a to ze sa tam neda ist 130 nie je ziadna hanba. ale to ze niekde na ceste "E" sa ide 40-50 tak to teda hanba je.

a cakam na tvoj dalsi argument ohladom Via Carpathia lebo to porovanie s cestou NR-PD bola strasna blbost.

Re: D1 Beharovce - Fričovce

OdoslaťOdoslané: 30. Jan 2019 16:09
od ondrejko_t
chlape, ale v tom sa zhodneme. a o Via Carpathia a porovnani NR-PD si sa nebavil so mnou :) ale to nevadi, musis odargumentovavat vela ludom.
ja viem a suhlasim, ze Branisko aktualne staci. chodieval som tam, kedze som pracoval v PO, takze to poznam dokladne (neviem, ako Ty). Ja som napisal, teda skor odcitoval, ze v case prekrocenia hodnody uz ma byt druhy tunel. ale nikto sa tomu nevenuje, tzn. skoncime rovnako ako tunel Horelica napr., ze druha rura v nedohladne a kapacita je davno za limitom.
akurat neviem aky je rozdiel medzi hambou ist na ceste "E" 40-50 alebo ist na ceste "D" 60.
ale setri si sily a argumenty. na mna reagovat nemusis. radsej sa venujme pointe vlakna.

Re: D1 Beharovce - Fričovce

OdoslaťOdoslané: 30. Jan 2019 17:08
od devil
horelica ma problem lebo sa stoji na semaforoch za nou. to je zase len ina situacia. pred ani za braniskom take nieco predsa nie je. tot moj argument.

Re: D1 Beharovce - Fričovce

OdoslaťOdoslané: 30. Jan 2019 19:27
od i15
Viacerí tú píšete, že Branisko aktuálne netreba riešiť, lenže stavba nie je ani pripravená a potrvá niekoľko rokov. Taktiež sa stavajú dôležité úseky na severnej D1. Keď sa dokončí obchvat PO, z D1tky bude hlavná tepna pre celý východ a príde skokový nárast intenzít a keď dokončia aj Višňové, tak jednorúrové Branisko kľakne úplne

akurat neviem aky je rozdiel medzi hambou ist na ceste "E" 40-50 alebo ist na ceste "D" 60.


neviem či si myslel Horelicu, ale 60 sa často ide aj cez Branisko

Re: D1 Beharovce - Fričovce

OdoslaťOdoslané: 30. Jan 2019 19:31
od fh
Je to možné, ale tento tvoj názor bude tvrdo spochybňovaný niektorými.

Re: D1 Beharovce - Fričovce

OdoslaťOdoslané: 30. Jan 2019 22:11
od Vlados
bude to ako píše. rovnako sa to prejaví aj na tom ešte nerozostavanom úseku.

Re: D1 Beharovce - Fričovce

OdoslaťOdoslané: 30. Jan 2019 23:43
od mareks96
Žiaden skokový nárast intenzít nebude, do roku 2025 sa aj tak otvorí iba D1 v Prešove co taký radikálny nárast nespraví a aj keď dokončia višňové a Turany-Ivachnová tak nárast v branisku nebude až taký enormný a času aby sa to stihlo do 2030 je dosť... Všetky tieto stromčekovsko-pociatkovske tendre s nepripravenými úsekmi aj tak dopadli všetky... Je možné že dokonca soroska bude skôr ako višňové

Re: D1 Beharovce - Fričovce

OdoslaťOdoslané: 31. Jan 2019 09:04
od atlan
Stale mi neje kasne ako si predstavujete tu prestavbu tunela ked budu intenzity.....

Treba to urobit cim skor aj tak to bude masaker.

Odstavky ttunela kazdy den. Ale v slovenskej realite odstaveny tunel na 3 roky.

D1 Beharovce - Fričovce/tunel Branisko

OdoslaťOdoslané: 31. Jan 2019 09:39
od KN.SK
atlan napísal:Stale mi neje kasne ako si predstavujete tu prestavbu tunela ked budu intenzity.....
Treba to urobit cim skor aj tak to bude masaker.
Odstávky tunela kazdy den. Ale v slovenskej realite odstaveny tunel na 3 roky.
Presne. Zahltený horský prechod, možno i okolité cesty nižšej triedy.

Re: D1 Beharovce - Fričovce

OdoslaťOdoslané: 31. Jan 2019 10:22
od aquila
atlan napísal:Stale mi neje kasne ako si predstavujete tu prestavbu tunela ked budu intenzity.....

Treba to urobit cim skor aj tak to bude masaker.

Odstavky ttunela kazdy den. Ale v slovenskej realite odstaveny tunel na 3 roky.


ked to zvladnu bez problemov v rakusku tak preco nie tu ? obycajne sa to robi tak, ze sa urobi nova rura a stara sa potom zavre a zrekonstruuje. v tom by som problem nevidel. aj v rakusku dostavovali druhe rury na podstatne vytazenejsich usekoch az nedavno.

branisko bude sice casom bodova zavada, ale bude to plynule. skor to je o spravani vodicov.

Re: D1 Beharovce - Fričovce

OdoslaťOdoslané: 31. Jan 2019 10:40
od devil
neviem či si myslel Horelicu, ale 60 sa často ide aj cez Branisko


na hociktorej ceste 1+1 sa stane ze rychlost je 60 aj menej. plna ciara, pomale vozidlo...ziadny kolaps ale nehrozi. na to treba nejaka PREKAZKA. krizovatka so semaforom, serpentiny, nejaka obec/mesto...

Re: D1 Beharovce - Fričovce

OdoslaťOdoslané: 01. Feb 2019 08:06
od ondrejko_t
Devil, za cestu 1+1 neplatim dialnicnu znamku!
ked sa stane, ze na D / R je oprava cesty / mosta alebo cokolvek a je to zuzene na 1+1 tak mi to nevadi (aj ked niekedy to robia ako mantaci), lebo sa stavia. ale tu sa nic nerobi.
ako sa vravelo vyssie, ja nechcem, aby sa zacalo kopat uz zajtra. ale aby sa zacalo aspon robit, ze by to do nejakeho 2025aspon rozkopane bolo.

Re: D1 Beharovce - Fričovce

OdoslaťOdoslané: 01. Feb 2019 12:03
od devil
platis za dialnicnu znamku smiesnu sumu 50 eur rocne !! tvoja jazda po dialnici je dotovana. 50% percent vykonov je na cestach I. tr. takze bud rad aj za jednu ruru pod braniskom. a kym sa nevyriesia vsetky zavady na "E" nemala by byt druha rura.

Re: D1 Beharovce - Fričovce

OdoslaťOdoslané: 01. Feb 2019 13:39
od PK
devil napísal:
neviem či si myslel Horelicu, ale 60 sa často ide aj cez Branisko


na hociktorej ceste 1+1 sa stane ze rychlost je 60 aj menej. plna ciara, pomale vozidlo...ziadny kolaps ale nehrozi. na to treba nejaka PREKAZKA. krizovatka so semaforom, serpentiny, nejaka obec/mesto...


Staci vozidlo odbocujuce dolava, doprava, alebo krizujuce odbocujuce dolava protiiduce. Vtedy ti priepustnost cesty padne na par sekund pod 500aut/h, ak je aktualna premavka na ceste vyssia ako 500aut/h uz sa tato kolona nerozplynie a mas kolaps.
Rozdiel v teoretickej max. priepustnosti pri 100km/h a 60km/h je 3050aut/h vs. 2700aut/h. Ak je aktualna zataz cesty na tychto hodnotach tak ti vznikne kolaps aj na rovnej 1+1 zapricineny spomalenim na 60km/h.
Realita je este horsie, ak je na useku znacka 60km/h vzdy sa najde expert ktory tam pojde 50km/h a posunie ti hranicu vzniku kolony nizsie.

Re: D1 Beharovce - Fričovce

OdoslaťOdoslané: 01. Feb 2019 14:23
od PK
devil napísal:platis za dialnicnu znamku smiesnu sumu 50 eur rocne !! tvoja jazda po dialnici je dotovana. 50% percent vykonov je na cestach I. tr. takze bud rad aj za jednu ruru pod braniskom. a kym sa nevyriesia vsetky zavady na "E" nemala by byt druha rura.


Za kazdy km cesty platime v spotrebnych daniach z paliv okolo 5 centov. Ziadna moja ani nicia jazda nie je dotovana.

Re: D1 Beharovce - Fričovce

OdoslaťOdoslané: 01. Feb 2019 15:07
od atlan
To je fakt rozumny napad, najprv odstranime vsetky zavady, a nechame si tu najvesiu. To nemyslis vazne. Prace treba naplanovat tak aby to bolo vsetko na D1 ukoncene priblizne v rovnakom case. Ale zase na slovensku sa to neda..

Re: D1 Beharovce - Fričovce

OdoslaťOdoslané: 01. Feb 2019 21:23
od devil
tam nie je ziadna zavada a ano najskor treba odstanit stiavniky, sorosky a tvrdosiny a potom sa mozeme bavit o nejakych druhych rurach.

Za kazdy km cesty platime v spotrebnych daniach z paliv okolo 5 centov. Ziadna moja ani nicia jazda nie je dotovana.


co chodia po jednickach, dvojkach a trojkach platia tak 3/4 tychto dani a ti co chodia po dialnici len asi stvrtinu. pricom sumy na cesty sa nedelia v tomto pomere.

a podruheja nemam problem aby tie spotrebne dane isli do zdravotnictva alebo skolstva.

Re: D1 Beharovce - Fričovce

OdoslaťOdoslané: 04. Feb 2019 08:13
od ondrejko_t
no ja neviem, faktom je, ze cez sorosku som siel len asi 2x. ale prisla mi ako pohodova siroka cesta. A v dopravnom servise o nej pocujem len 2-3x do roka ked nahodou velmi nasnezi, ze sa tam smykaju kamiony (rovnako ako sturec, donovaly, vernar, kremnicke bane... kde sa tunel neplanuje). tak neviem ci su tam take brutalne intenzity, ze tam treba tunel. a to nie som proti tomu tunelu, ale oproti branisku mi to nepride ani ako bodova zavada. na tvrdosin chodim ovela viac a tiez mi to nepride ako bodova zavada.
uz ked chces riesit bodove zavady, treba doriesit obchvat rk a cestu od ZA na CA.

Re: D1 Beharovce - Fričovce

OdoslaťOdoslané: 04. Feb 2019 09:03
od devil
cize soroska je na tom lepsie ako branisko ??

Re: D1 Beharovce - Fričovce

OdoslaťOdoslané: 04. Feb 2019 09:42
od ondrejko_t
Tunel Soroska nevyriesi problem intenzity, ale len bezpecnosti. Ked sa postavi tunel, bude o jeden nehodovy usek menej (to je jediny dovod, preco suhlasim s tym tunelom).
branisko je o bezpecnosti, o uz funkcnej rure par rokov, ktora nebola projektovana na oba smery, a aj o intenzite, ktoru sice tunel relativne stale zvlada, ale nezvlada to nahradna trasa cez horsky prechod. takze v globale ano, soroska je na tom podla mna lepsie.
inak by ma celkom zaujimal rozdiel intenzit dopravy napr. medzi soroskou a donovalmi. tu by som to dal tak 1:1.

Re: D1 Beharovce - Fričovce

OdoslaťOdoslané: 04. Feb 2019 10:09
od devil
branisko ale nema problem intenzity a dlho ho nebude mat. prekrocenie kapacity ak raz nastane stale neznamena kolaps len to ze sa bezne pojde 60 km za hodinu a prejazd bude trvat o minutu viac cize zanedbatelne.

cize druha rura braniska usetri len nejaku tu minutu kym jedna rura sorosky 5 minut VZDY a niekedy viac. mozo ocakavas od dialnice automaticky vyssie rychlosti ale ja zase ocakavam od jednotky 80-90 km/h co soroska nesplna.

inak by ma celkom zaujimal rozdiel intenzit dopravy napr. medzi soroskou a donovalmi. tu by som to dal tak 1:1.


a co to ma spolocne s temou ?

Re: D1 Beharovce - Fričovce

OdoslaťOdoslané: 04. Feb 2019 10:26
od PK
devil napísal:tam nie je ziadna zavada a ano najskor treba odstanit stiavniky, sorosky a tvrdosiny a potom sa mozeme bavit o nejakych druhych rurach.

Za kazdy km cesty platime v spotrebnych daniach z paliv okolo 5 centov. Ziadna moja ani nicia jazda nie je dotovana.


co chodia po jednickach, dvojkach a trojkach platia tak 3/4 tychto dani a ti co chodia po dialnici len asi stvrtinu. pricom sumy na cesty sa nedelia v tomto pomere.

a podruheja nemam problem aby tie spotrebne dane isli do zdravotnictva alebo skolstva.


Devil, prosim ta vysvetli mi tie 3/4 a 1/4, lebo tomu naozaj nerozumiem.
Ja problem s krizovym rozdelovanim dani mam. Ak je treba platit skolstvo a zdravotnictvo tak zvysme normalne dane a povedzme to na rovinu, ze to je na skolstvo a zdravotnictvo a nemaskujme to cicanim z dopravy. Toto je na inu a dlhu temu a off topic.

Re: D1 Beharovce - Fričovce

OdoslaťOdoslané: 04. Feb 2019 10:39
od devil
tak potom ti nezavidim lebo takto krizovo rozdeluju dane v celej europe.