Stránka 14 z 17

Re: D1 Beharovce - Fričovce

OdoslaťOdoslané: 04. Feb 2019 11:49
od ondrejko_t
devil napísal:
inak by ma celkom zaujimal rozdiel intenzit dopravy napr. medzi soroskou a donovalmi. tu by som to dal tak 1:1.


a co to ma spolocne s temou ?


Co? Ty porovnavas 1tku s D-ckou. tak ja chcem porovnat 1tku s 1tkou.
preco prave Soroska by mala mat prednost napr. pred Donovalmi? preco nie tunel popod Sturec?
ja viem, ze Soroska bude raz Rka, ale zatial, zial, berieme len cestu cez horsky prechod a nie buducu Rku. A ked uz to chces brat takto, tak aj popod donovaly ma ist raz o milion rokov tunel. tak porovnavam to, co je porovnatelne. Sorosku s Donovalmi.

Re: D1 Beharovce - Fričovce

OdoslaťOdoslané: 04. Feb 2019 11:55
od Vlados
ondrejko_t napísal:Tunel Soroska nevyriesi problem intenzity, ale len bezpecnosti. Ked sa postavi tunel, bude o jeden nehodovy usek menej (to je jediny dovod, preco suhlasim s tym tunelom).
branisko je o bezpecnosti, o uz funkcnej rure par rokov, ktora nebola projektovana na oba smery, a aj o intenzite, ktoru sice tunel relativne stale zvlada, ale nezvlada to nahradna trasa cez horsky prechod. takze v globale ano, soroska je na tom podla mna lepsie.
inak by ma celkom zaujimal rozdiel intenzit dopravy napr. medzi soroskou a donovalmi. tu by som to dal tak 1:1.

Aj tunel Soroška, aj druhá rúra Braniska je o bezpečnosti a komforte. Cez Branisko chodí viac vozidiel. Ak sa dostavia niečo na D1 tak intenzity stúpnu, ak sa postaví niečo na R2 tak tiež intenzity stúpnu. Tieto intenzity sa vzájomne ovplyvňujú no nie nejako výrazne. Aby to bolo výrazne tak by muselo na R2 pribudnúť 100km... Ak by mala R2 prípravu a stav Višňového by mal zamrznúť na dlhé roky a prípadne ešte roky naťahovať Čerbať či predsalen neriešiť presunutie fondov na R2. Síce by sme nemali ani severné ani južné prepojenie ale nemuseli by sme riešiť veci pod časovým tlakom. Možno ani IS by nemali také silné reči... žiaľ dlhodobo nezvládame jeden front, nieto ešte dva (D3, R4 by mali byť ďalšie fronty).

Re: D1 Beharovce - Fričovce

OdoslaťOdoslané: 04. Feb 2019 12:31
od devil
Devil, prosim ta vysvetli mi tie 3/4 a 1/4, lebo tomu naozaj nerozumiem.


uz sme to riesili 1/2 jazdi na jednickach a pokial si dobre pamatam 1/4 po dvojkach/trojkach a 1/4 po dialniciach. cize aj spotrebne dane sa vyberu podla tohto pomeru. potom je jasne ze soferi na jednotkach dotuju dialnice.

Co? Ty porovnavas 1tku s D-ckou. tak ja chcem porovnat 1tku s 1tkou.


aha cize ked bezne sa ide po dialnici 130 tak preco nie aj pod braniskom. a ked mame jednotky v zlom stave a je na nich plno zavad ktore spomaluju auta tak preco by sa nadalej nemohlo chodit aj cez sorosku 70kou. zaujimava logika. to uz je ako kastovnictvo v indii ze je vyssia kasta s vyssimi narokmi a nizsia ktora ma byt rada ze prezije. ja ale jedenotku porovnavam s tym ako ma jednotka vyzerat. a soroska nesplna parametre cesty I. tr. a branisko bez problemov splna parametre dialnice. to su proste fakty.

žiaľ dlhodobo nezvládame jeden front, nieto ešte dva (D3, R4 by mali byť ďalšie fronty).


kvoli jednemu-dvom frontom nezvladame tie ostatne.

Re: D1 Beharovce - Fričovce

OdoslaťOdoslané: 04. Feb 2019 13:05
od PK
devil napísal:tak potom ti nezavidim lebo takto krizovo rozdeluju dane v celej europe.


No neda mi.
Krízovo? Ano mas pravdu :)

Re: D1 Beharovce - Fričovce

OdoslaťOdoslané: 04. Feb 2019 13:28
od Dendik
Devil ešte furt rozdávaš rozumy? :D

Re: D1 Beharovce - Fričovce

OdoslaťOdoslané: 04. Feb 2019 14:39
od devil
pravdaze, ale aspon nekreslim mapky z varsawy do budapesti cez presov. :lol:

Re: D1 Beharovce - Fričovce

OdoslaťOdoslané: 04. Feb 2019 16:28
od ondrejko_t
Vlados napísal:Aj tunel Soroška, aj druhá rúra Braniska je o bezpečnosti a komforte. Cez Branisko chodí viac vozidiel. Ak sa dostavia niečo na D1 tak intenzity stúpnu, ak sa postaví niečo na R2 tak tiež intenzity stúpnu. Tieto intenzity sa vzájomne ovplyvňujú no nie nejako výrazne. Aby to bolo výrazne tak by muselo na R2 pribudnúť 100km... Ak by mala R2 prípravu a stav Višňového by mal zamrznúť na dlhé roky a prípadne ešte roky naťahovať Čerbať či predsalen neriešiť presunutie fondov na R2. Síce by sme nemali ani severné ani južné prepojenie ale nemuseli by sme riešiť veci pod časovým tlakom. Možno ani IS by nemali také silné reči... žiaľ dlhodobo nezvládame jeden front, nieto ešte dva (D3, R4 by mali byť ďalšie fronty).


ok, v tom pripade plati, ze nam netreba sorosku, ale postavme cca, 50km, tunel pod donovalmi a mame suvisle prepojenie BA - KE severo-juznou trasou :)
stale si mi neodpovedal, preco rozpravas len o Soroske a nie napr. prave o Donovaloch, kde je tiez plan na R-ku ci kremnickych baniach, kde je tiez planovana R-ka.

a uz vobec nerozumiem, preco stale porovnavas D a "1tky".
ja po jednotkach jazdim, viem, ake su stavy a suhlasim, ze to treba riesit. ale nepletme hrusky a zemiaky.

Re: D1 Beharovce - Fričovce

OdoslaťOdoslané: 04. Feb 2019 16:54
od Vlados
ako žart je to dobré ;)
tunel pod Soroškou bude mať svoje opodstatnenie a bude aj financovateľný. tunel pod Donovalmi je totálny nezmysel a pokiaľ nebude voda drahšia ako ropa tak je aj nefinancovateľný. (ak sa budeme baviť o S-J spojeniach tak tam má byť poradie D3, R4 až po ich dokončení R1)

tak to sa mýliš. neporovnám D a 1tku ale severnú a južný trasu Z-V. severná je I/18+D1 a južná I/16+R2. pokiaľ nebude stáť aspoň 1/2 východnej R2 nemá zmysel stavať Sorošku.

Re: D1 Beharovce - Fričovce

OdoslaťOdoslané: 04. Feb 2019 17:03
od devil
pise ze intenzity sa vzajomne ovplynuju no nie nejako vyrazne. s tym plne suhlasim. a myslim ze soroska ako tunel nejak extra nezvysi intenzity. takze potom neplati ze postavme o 100 alebo 200 km dalej iny usek ako nahradu. to je dookola a dlhorocne sa opakujuca infantilna sprostost o masivnom presuvani dopravy podla toho ze si to niekto zela. ani branisko nema ziadny dovod na extremny narast, pred aj za uz je suvisla dialnica a je jedno ci niekto ide cez strecno, donovaly alebo certovicu ak ide na PO tak ide cez branisko.

tak to sa mýliš. neporovnám D a 1tku ale severnú a južný trasu Z-V. severná je I/18+D1 a južná I/16+R2. pokiaľ nebude stáť aspoň 1/2 východnej R2 nemá zmysel stavať Sorošku.


ked spocitas vsetky hotove useky + kri-tom, JVO KE a zacharovce-figa tak to uz je cca. polovica vychodnej R2. takze oproti sucasnym planom staci este urychlit zach.-figa a moze nasledovat soroska. :wink:

Re: D1 Beharovce - Fričovce

OdoslaťOdoslané: 04. Feb 2019 17:14
od Vlados
reagujem len kvôli smajlíkovi. aby to malo zmysel aj pre PO kraj tak by to museli byť plné profily. Slovensko v stave v akom je žiaľ nemá na dve diaľničné prepojenia východ-západ (s tri sever-juh). nemali by sme ani na ich údržbu :(

Re: D1 Beharovce - Fričovce

OdoslaťOdoslané: 04. Feb 2019 17:35
od devil
PO kraj ma uz dost dialnic v plnom profile. nie vsade netreba suvisle prepojenia. problem je ze len

- turany-hubova cca. prekryje naklady vsetkych POTREBNYCH usekov na ZV-KE (ak nepocitam JVO KE)
- chybajuce 2 useky D3 prekryju naklady POTREBNYCH usekov R3
- druha etapa SO PO v plnom profile prekryje naklady dalsich POTREBNYCH usekov R4

z toho R4 ostane tak ci tak v kraji, takze je to tak trochu aj na nich len nech sa potom nestazuju na stiavnik. ale ostatne je cista diskriminacia.

Re: D1 Beharovce - Fričovce

OdoslaťOdoslané: 04. Feb 2019 18:36
od Yoggy52
Tebe sa o PO kraji musi hadam aj snivat :lol:

Re: D1 Beharovce - Fričovce

OdoslaťOdoslané: 05. Feb 2019 07:44
od ondrejko_t
Vlados:
hej, tu sorosku vs. donovaly som myslel viac menej ako zart, len cisto teoreticky. na ten usek mam svoj nazor.
Devil:
Ty si asi nikdy nesiel cestu medzi ZA a CA, idealne v spicke. Ano, matematicky to mozno sedi, ale je to logicky nezmysel. vymenit D3 za R3, hmm, to uz je dost silna kava.
btw. co pre Teba v tychto pripadoch znamena slovo POTREBNYCH?

Re: D1 Beharovce - Fričovce

OdoslaťOdoslané: 05. Feb 2019 10:31
od devil
davam si pozor aby ma nenachytali na slovickach a teda nikde som nepisal vymenit. ZA-CA mal byt usporny projekt - je tam v podstate siroka cesta na rovine ktora by sa dala na 80-90 percent vyuzit ako jeden pas buducej D3. obchadzkove trasy by boli trochu problem ale ked sa takto mohla riesit R1 tak preco nie D3. naklady by isli vyrazne dole. napokon na tu megalomaniu doplacaju ludia co tvoria tu lokalnu dopravu. pricinu ale nechcu uznat a trvaju na ceste za 30 mil na km.

potrebne su tie kde sucasna cesta I. tr. nesplna parametre jednotky a ani sa nepriblizuje parametrom cesty npr. na ZA-CA. ze tam nie su kolony pre mna vobec nie je podstatne. a mozes ich poznat a jazdit po nich 1000x krat ak nie su samovrah alebo pirat tak tadial 90-kou nepojdes ani vtedy ak tam nahodou nie je tabula s obmedzenim.

Re: D1 Beharovce - Fričovce

OdoslaťOdoslané: 05. Feb 2019 12:04
od ondrejko_t
od KNM mozno ano, medzi ZA a KNM to nevopchas.
zvysok Tvojho prispevku som nepochopil, prepac. Najskor pises ze ZA - CA je siroka a potom pises ze ZA - CA sa nepriblizuje ani parametrom cesty 1. tr.

Re: D1 Beharovce - Fričovce

OdoslaťOdoslané: 05. Feb 2019 12:08
od devil
od KNM mozno ano, medzi ZA a KNM to nevopchas.


a preco nie ?

Najskor pises ze ZA - CA je siroka a potom pises ze ZA - CA sa nepriblizuje ani parametrom cesty 1. tr.


nic take som nenapisal, precitaj si to este raz alebo aj 2x. ak to nechapes alebo nechces chapat nema zmysel debatovat.

Re: D1 Beharovce - Fričovce

OdoslaťOdoslané: 05. Feb 2019 13:00
od ondrejko_t
devil napísal:.... ZA-CA mal byt usporny projekt - je tam v podstate siroka cesta na rovine ktora ...
...cesta I. tr. nesplna parametre jednotky a ani sa nepriblizuje parametrom cesty npr. na ZA-CA....


mozno nechapem, ale tu som Ti to zvyraznil.
ale to uz je off topic, takze mi je to jedno :)

Re: D1 Beharovce - Fričovce

OdoslaťOdoslané: 05. Feb 2019 13:15
od devil
ty si pytal ze ake useky povazujem za potrebne a ja som dal za vzor ZA-CA.

a stale nechapem preco sa neda vopchat 2x2 na ZA-KM cize vlastne brodno-KM...lebo ja tam ziadnu vaznu prekazku nevidim.

Re: D1 Beharovce - Fričovce

OdoslaťOdoslané: 05. Feb 2019 15:15
od ondrejko_t
z jednej strany Vah, z druhej strany svah. bud budes robit zarez, alebo estakadu. v kazdom pripade Ta to nevyjde lacnejsie ako dialnica na novej luke (teraz nemyslim dat ako nahradu tunel okolo celeho KM.

https://www.google.sk/maps/@49.2902347, ... 312!8i6656

Re: D1 Beharovce - Fričovce

OdoslaťOdoslané: 05. Feb 2019 16:00
od devil
kysuca ked uz tak. pri novej bani je asi kilometer "poschodovej r-ky".
http://dialnice.szm.com/express/img/NBana5/NBana62.jpg

to co ci nalinkoval je kratucky usek na mozno 100-200 metrov zarezu, dokopy nic. ta dialnica na novej luke vychadza na sumu za aku na na juhu maju stavat megaestakady pri krivani alebo este drahsie. kysucke luky su potom velmi podivne.

Re: D1 Beharovce - Fričovce

OdoslaťOdoslané: 06. Feb 2019 08:01
od ondrejko_t
hej, pravdu mas, sekol som sa.
inak ja tie ceny neobhajujem. rovnako ako sa mi nozik vo vrecku otvara pri slovnom spojeni Figelove lacne dialnice.
ale naspat k teme - je nutne bez ohladu na to, kde sa co stavia / ma stavat / bude stavat, spravit vsetky dokumentacie a povolenia na Branisko. a je jedno, ci to zacnu stavat v 2019 alebo 2022. polka podstatnych a potrebnych projektov stroskotala na tom, ze nebola hotova dokumentacia. a potom staviame dialnice z pola do pola poza bucky poza tuje.

Re: D1 Beharovce - Fričovce

OdoslaťOdoslané: 06. Feb 2019 08:42
od Vceliak
ondrejko_t napísal:spravit vsetky dokumentacie a povolenia na Branisko. a je jedno, ci to zacnu stavat v 2019 alebo 2022

Nie je to tak celkom jedno. Aj dokumentácia má svoju obmedzenú platnosť. Viď čakanie na podpis obchvatu Prešova.

Re: D1 Beharovce - Fričovce

OdoslaťOdoslané: 06. Feb 2019 09:42
od ondrejko_t
ano, viem. ale je jednoduchsie ziadat o predlzenie ako to proste nespravit.
alebo potom spravit aspon dokumentaciu a na prislusne urady so ziadostami o schvalenie ppodat neskor.

Re: D1 Beharovce - Fričovce

OdoslaťOdoslané: 24. Apr 2020 05:44
od 110mat110
Ako to je po zruseni RC? Je z braniska dialnica alebo mame dalsiu dieru na severnej D1?

Re: D1 Beharovce - Fričovce

OdoslaťOdoslané: 24. Apr 2020 15:01
od Vlados
Nakoľko úsek nespĺňa predpisy na diaľnicu, nie je to smerovorozdelená kominikácia, tak nemôže byť označený ako diaľnica. Úsek by mohol byť bez označenia, kde by bolo vhodné dať zákaz vjazdu traktorom, vstupu chodcom a pod. alebo môže byť označený ako cesta pre motorové vozidlá, kde už žiadne dodatkové tabule nie sú potrebné. Ak je potrebné zvýšiť alebo znížiť rýchlosť tak to poriešia značky.